Peugeot E-2008 : Leul electrificat

Subiecte care nu ţin de un numit model
User avatar
zaboss
Posts: 1180
Joined: 16 Sep 2010, 21:41
Auto: Kodiaq 2.0 TSI, 4x4 DSG, Style
Location: București
Contact:

Re: Peugeot E-2008 : Leul electrificat

Post by zaboss »

In the meanwhile...
https://jalopnik.com/some-ev-drivers-sw ... 1846811572

PS Știu că i-am cam zburlit topicul lui Nesta, dar suntem destul de puțini pe-aici așa că putem să mai și divagăm.
____________________________________
Light travels faster than sound. That's why most people appear brighter untill you hear them speak.

User avatar
Nesta3
Moderator General
Posts: 5231
Joined: 17 Mar 2009, 05:31
Auto: Kia Sportage QL
Location: Bucharest

Re: Peugeot E-2008 : Leul electrificat

Post by Nesta3 »

Când va ajunge proprietarul de EV sa plătească pentru reciclare, proprietarul de termic ar trebui deja să aibă mult mai multe taxe și restricții.Sa plătească pentru reciclare cate 1 euro pe fiecare litru de ulei schimbat, pentru fiecare componenta picata și schimbata și taxe pentru oraș.VW are deja prima fabrica de reciclare baterii și dacă merge treabă, ori își fac și alții ori apelează la alti constructori.Nu poți băga în aceeași oala EV cu electronice și electrocasnice.La EV treaba cu schimbatul bateriilor se întâmplă peste 8-10 ani sau chiar mai mult, unde la electrocasnice e cam in fiecare an.Toate astea sunt manipulări pentru a mai distrage atenția de la problema cea mai mare și anume poluarea termicelor.

Treaba aia cu renunțarea la EV și întoarcerea la termic e tipic treabă americană.Adica, unul din motivele pentru care se face asta e că infrastructura nu ar fi foarte dezvoltata acolo (in California parca e problema) și trebuie fiecare să își cumpere și monteze stații.Si nu o fac că alea costa intre 300-1500 dolari.Pai când ai luat electrică nu ți-ai pus problema asta?Și nu vad ce mare avere e să îți montezi o statie.Si la ei sunt unii care nu stau la casa și nu au posibilitatea asta, dar repet, nu ai știut de prima data asta?
Atâta timp cât infrastructura e în creștere și se vrea dezvoltarea ecomobilitatii, probleme astea sunt izolate și prost gestionate.
Și mai e o chestie: când dai nimic pe galonul de benzina, cred și eu că îți convine sa te întorci la benzinare.
Electromobilitatea e in continua dezvoltare peste tot și va veni momentul(eu zic cat de curând) când vei avea de ales intre electrica și termică fara sa mai ai piedici: autonomie mică, infrastructura sau preț.
In mai puțin de o luna, Tesla a montat vreo 15 stații, in București și Timișoara și urmează alte 4 orașe mari.Cand va avea și reprezentanta, vei putea lua Model 3 long range(600km) sub 40mii euro(cu ajutorul de la stat).Având în vedere că stațiile lor sunt de peste 200kw putere, asta înseamnă 30minute încărcare full.Daca nu ai 30min pentru a sta la încărcat, e o problema.
Mai vine și KIA EV6 cu autonomie similară și încărcare și mai rapida.Mai e și Ioniq 5 și vor mai apărea multe altele.
Că nu vrei sa dai atâția bani pe o mașină sau preferi diesel sau benzina, e alegerea fiecăruia.Dar nu înseamnă că vreuna e mai proasta sau mai buna.Daca îți acoperă nevoile, e cea mai buna pentru tine.

De asta zic,până la problemele cu reciclarea mai e drum lung.Nivelul de civilizație e principala problema.
EX : 2008 Kia Proceed 1.4MPI Best

EX : 2016 KIA SPORTAGE 1.6GDI STYLE

2021 Peugeot E-2008 GT LINE
2013 Nissan Qashqai+2 Techview Edition

User avatar
ionutp
Admin
Posts: 992
Joined: 22 Aug 2019, 12:14
Auto: Sportage 2014 2.0 DSL AT
Location: Bucharest

Re: Peugeot E-2008 : Leul electrificat

Post by ionutp »

Eu consider reciclarea bateriilor unei masini ultima problema...

Tocmai vazui asta: https://dailydriven.ro/statiile-fast-ch ... ei-masinii - Mi se par cam exagerate acele numere, dar ca idee, cum o fi in practica? Si eu ma gandesc ca incarcarile rapide pun ceva presiune pe baterii, dar oare in cat timp le afecteaza? Incarcarile obisnuite si utilizarea normala in cat timp afecteaza bateria?
Nu stiu daca fac comparatia corect, dar eu ma gandesc la bateriile de pe telefoane care sunt tot litiu-ion. Da, nu au sisteme de racire si o tehnologie atat de complexa ca la masini (e.g. cum sunt aranjate acele mici baterii - cel putin pe Tesla) dar tot cred ca isi pierd capacitatea in timp.
Kia Sportage 2014 2.0 DSL 136CP AT AWD

User avatar
zaboss
Posts: 1180
Joined: 16 Sep 2010, 21:41
Auto: Kodiaq 2.0 TSI, 4x4 DSG, Style
Location: București
Contact:

Re: Peugeot E-2008 : Leul electrificat

Post by zaboss »

@Nesta
Sunt două chestii.
Una. Este firesc ca o parte dintre cei care au fost early adopters ai unei tehnologii noi să fie dezamăgiți și să realizeze că nu li se potrivește, mă surprinde un pic procentul, mă așteptam să fie mai redus. Acum alegerile sunt mult mai informate, ai chiar posibilitatea să testezi (Spark și celelalte), deci probabil cel care alege o electrică acum puțin probabil să mai facă pasul înapoi.
Doi. În continuare nu sunt convins că tehnologia este una „definitivă”. Mașini electrice au mai existat - până la urmă, troleele, tramvaiele, trenurile sunt prezențe comune - chiar și automobile electrice au fost de la bun început. Principala problemă pe care o văd eu este că infrastructura nu este pregătită și costurile reale sunt mult mai mari. Toată lumea gândește în termeni de stații de încărcare, dar asta e fix pix, la noi la Electromagnetica s-au montat în două săptămâni vreo 40. dar rețele de transport și capacitatea de producție nu pot face față. Bucureștiul și multe alte orașe mari sunt pe „planned blackout” de ceva vreme (eu urmăresc fluxul Agerpress și zilnic ai o știre cu „În București se întrerupe alimentarea cu energie electrică în zona...”). Vara pică de la aparatele de aer condiționat. Deci, tranziția este clar că va fi una lentă. Și este posibil să se descopere la un moment dat că reducerea poluării nu este una atât de semnificativă. Mai ard ăia de la Sinești vreo trei cabluri și intră iar senzorii pe roșu cum ne povestește onorabilul comisar șef al Gărzii de mediu. Temerea mea este că mai degrabă se va ajunge în 10-15 ani maxim la descurajarea automobilelor personale printr-o combinație de millennials care nu știu și nu pot să conducă o mașină + gretisme, astfel că mașinile cu combustibili fosili vor muri mai degrabă de „moarte bună” și nu vor mai fi înlocuite :)
____________________________________
Light travels faster than sound. That's why most people appear brighter untill you hear them speak.

User avatar
ionutp
Admin
Posts: 992
Joined: 22 Aug 2019, 12:14
Auto: Sportage 2014 2.0 DSL AT
Location: Bucharest

Re: Peugeot E-2008 : Leul electrificat

Post by ionutp »

Am gasit tot intamplator niste raspunsuri la intrebarile mele de mai sus, tot pe acelasi site (nu stiu daca sunt scrise de ei sau traduse din diverse surse): https://dailydriven.ro/baterii-masini-e ... a-de-viata
Kia Sportage 2014 2.0 DSL 136CP AT AWD

razesul
Posts: 326
Joined: 29 Aug 2017, 21:47
Auto: KIA Sportage 1.6 CRDi
Location: Belgium

Re: Peugeot E-2008 : Leul electrificat

Post by razesul »

Asta sper si eu nesta3, in 5-10 ani sa am un sistem aproape neutru - incarcare acasa, panouri solare - sunt dispus sa fac multe compromisuri, dar si vad cu ochiu' liber cum multi discuta pe langa subiect doar pentru capital electoral sau avantaje financiare, incepand cu Biden si UE cu solutiile alese care sunt uneori cele mai proaste.

User avatar
zaboss
Posts: 1180
Joined: 16 Sep 2010, 21:41
Auto: Kodiaq 2.0 TSI, 4x4 DSG, Style
Location: București
Contact:

Re: Peugeot E-2008 : Leul electrificat

Post by zaboss »

La Mini aveai un cablu de încărcare la priza normală și unul pentru stațiile de încărcare inclus în preț. Ce nu mi-e foarte clar este dacă o stație de încărcare, am văzut că e cam 1000€ una, instalată pe o rețea casnică, aduce vreun beneficiu suplimentar la încărcare? Consultantul de la Mini zicea că durează 6 ore o încărcare 0-80% la priza normală și apoi încă o oră, două pentru restul de 20%.
____________________________________
Light travels faster than sound. That's why most people appear brighter untill you hear them speak.

User avatar
Nesta3
Moderator General
Posts: 5231
Joined: 17 Mar 2009, 05:31
Auto: Kia Sportage QL
Location: Bucharest

Re: Peugeot E-2008 : Leul electrificat

Post by Nesta3 »

Cablu pentru încărcare casnica, adică statia portabila, poate duce între 8-16A.Ca sa tragi cu 16A la 240V, îți trebuie traseu separat din tablou, cu siguranță, cablu, și priza ranforsata(Legrand Green UP).
Ca sa tragi dintr-o priza normala, safe, trebuie cu maxim 10A.
Cu o statie dedicata, adică cu mufa type 2, îți trebuie la fel: siguranță în tablou si cablu pe care îl legi in statie.Daca ai trifazic acasă, poți trage cu 7kw,adică undeva la 32A și se incarca in 5 ore.
Ca recapitulare, cu statia stock, portabila, poți face treabă peste noapte, unde îți bagă autonomie de 100km.Dar nu se incarca full, ci cam 30-40%.
Cu o priza combo, (schuko+trifazic) și o statie portabila stabila, de maxim 32A, faci treabă și acasă și la munca dar și dacă ești pe la vreo cazare.
Adică astea:
https://ev-mag.ro/incarcatoare-ev-porta ... ansport-nu
https://www.hornbach.ro/shop/Priza-dubl ... rodus.html
Cablu 3x6mm
Siguranță/disjunctor 32A
La statia aia se poate achiziționa un adaptor pentru priza casnica(schuko)
EX : 2008 Kia Proceed 1.4MPI Best

EX : 2016 KIA SPORTAGE 1.6GDI STYLE

2021 Peugeot E-2008 GT LINE
2013 Nissan Qashqai+2 Techview Edition

User avatar
zaboss
Posts: 1180
Joined: 16 Sep 2010, 21:41
Auto: Kodiaq 2.0 TSI, 4x4 DSG, Style
Location: București
Contact:

Re: Peugeot E-2008 : Leul electrificat

Post by zaboss »

Eu am 2 locuri în parcarea subterană, aflate la o distanță relativ egală de tablourile de scară, deci pot trage circuit nou, dar monofazat, cu contor separat. Nu le pot închide fiindcă Kodiaqul este lung și nu aș putea pune ușă.
Ideea este dacă merită să las doar o priză sau să investesc și într-un wallbox, mai ales că ar fi „deschis”. La întreprindere am 40+ stații de încărcare, deci nu am o problemă, aia de acasă ar fi doar așa.
____________________________________
Light travels faster than sound. That's why most people appear brighter untill you hear them speak.

User avatar
Nesta3
Moderator General
Posts: 5231
Joined: 17 Mar 2009, 05:31
Auto: Kia Sportage QL
Location: Bucharest

Re: Peugeot E-2008 : Leul electrificat

Post by Nesta3 »

Pai ori pui priza combo din aia și o incastrezi într-o cutie pe care ai lacăt, ori pui un wallbox cu wifi prin care poți porni, opri încărcarea, controla de la distanță și cel mai important, pornește doar din telefon.
Adică asta:
https://evconnect.ro/incarcare-ac-incar ... blu-atasat
EX : 2008 Kia Proceed 1.4MPI Best

EX : 2016 KIA SPORTAGE 1.6GDI STYLE

2021 Peugeot E-2008 GT LINE
2013 Nissan Qashqai+2 Techview Edition

User avatar
zaboss
Posts: 1180
Joined: 16 Sep 2010, 21:41
Auto: Kodiaq 2.0 TSI, 4x4 DSG, Style
Location: București
Contact:

Re: Peugeot E-2008 : Leul electrificat

Post by zaboss »

Arată mișto chestia. În principiu m-am îndrăgostit de Mini :) Ăia 180 de cai fac toți banii. Eu mă gândeam la un moment dat să trec pe un Abarth, de 140, dar cu Mini ăsta împușc 2 iepuri :) Dar rămâne pe anul viitor achiziția.
____________________________________
Light travels faster than sound. That's why most people appear brighter untill you hear them speak.

User avatar
Nesta3
Moderator General
Posts: 5231
Joined: 17 Mar 2009, 05:31
Auto: Kia Sportage QL
Location: Bucharest

Re: Peugeot E-2008 : Leul electrificat

Post by Nesta3 »

E cea mai de succes statie, având și putere, fiind și mica și încorporând toate tehnologiile actuale.Mi se pare că au și variantă sau accesoriu separat pentru a o lega la panouri solare.
EX : 2008 Kia Proceed 1.4MPI Best

EX : 2016 KIA SPORTAGE 1.6GDI STYLE

2021 Peugeot E-2008 GT LINE
2013 Nissan Qashqai+2 Techview Edition

User avatar
Nesta3
Moderator General
Posts: 5231
Joined: 17 Mar 2009, 05:31
Auto: Kia Sportage QL
Location: Bucharest

Re: Peugeot E-2008 : Leul electrificat

Post by Nesta3 »

Mă uitam acum pe niște filmulețe cu Mini.
Sincer, mi se pare overpriced.Cum zicea cineva,îți iei Mini pentru că e Mini, nu pentru că ar avea cine știe ce cifre wow.
Bateria de 32kwh e mica.De fapt, motorul+bateria sunt luate de pe i3.
Părerea mea e că Peugeot e-208 e peste Mini, începând cu partea cea mai importantă și anume, electrică.E mult mai spațios, mai confortabil(rigiditatea lui Mini a crescut și mai mult acum că e și mai greu), iar în echipare GT line sau chiar GT e altceva fata de Mini, care a rămas..la fel.
Iar e-208,in echipare GT, e 34.300.Daca mai adaugi niște opțiuni cat de cat esențiale, o duci in 35mii.Dupa toate reducerile o poți scoate in 23mii euro.Mini pornește de la 34mii euro și nu vreau sa mai intru in detalii despre preturile pentru versiunile superioare sau pentru opționale.
Repet, Mini nu e o mașină rea, dar intra în aceeași categorie cu fiat 500 și cine cumpără cumpără doar pentru istoricul lor sau pentru că trezesc sentimente.
EX : 2008 Kia Proceed 1.4MPI Best

EX : 2016 KIA SPORTAGE 1.6GDI STYLE

2021 Peugeot E-2008 GT LINE
2013 Nissan Qashqai+2 Techview Edition

User avatar
zaboss
Posts: 1180
Joined: 16 Sep 2010, 21:41
Auto: Kodiaq 2.0 TSI, 4x4 DSG, Style
Location: București
Contact:

Re: Peugeot E-2008 : Leul electrificat

Post by zaboss »

Exact. Iei Mini pentru că e Mini sau 500 că e 500 (m-am programat la test drive și cu el joi, are cifre un pic mai bune, baterie de 40 kw). Ideea este că eu am un Kodiaq care acoperă necesitățile de confort, spațiu și transport pe distanțe lungi. Mă gândeam la un înlocuitor pentru 500, mașină de oraș, 98% navetă birou/acasă + ceva vizite la clienți, parteneri. Prețul net (cu rable) e 28.000€. Fiatul electric are preț de listă mai jos cu 2000€, deci la același discount aplicat probabil îl pot lua cu 26.000, posibil chiar un pic mai jos, văd exact joi.
Din ce există pe piață în momentul de față la electrice, cred că 2008 e cea mai bună alegere rațională :). Zilele astea m-am uitat și eu (de pe net, nu în showroom) cam la toate. Mai pare interesant C4 electric, dar nu e adus momentan în țară și fizic.
Deplasările noastre sunt greu de făcut cu o electrică la momentul de față - Timișoara, Cluj, Iași + altele. În principal vorbim de călătorii de afaceri, deci timpul contează și el, nu are rost să stau 3 ore pe drum să încarc. Eu fac București-Timișoara în 6 ore jumate. În concedii o fi altă treabă.
____________________________________
Light travels faster than sound. That's why most people appear brighter untill you hear them speak.

User avatar
Nesta3
Moderator General
Posts: 5231
Joined: 17 Mar 2009, 05:31
Auto: Kia Sportage QL
Location: Bucharest

Re: Peugeot E-2008 : Leul electrificat

Post by Nesta3 »

Am înțeles.
Atunci, Dacia Spring?Dacă ai strictă nevoie doar pentru oraș,e ce trebuie la un preț mai mult decât corect.
EX : 2008 Kia Proceed 1.4MPI Best

EX : 2016 KIA SPORTAGE 1.6GDI STYLE

2021 Peugeot E-2008 GT LINE
2013 Nissan Qashqai+2 Techview Edition

Post Reply

Return to “...despre maşini în general”