Peugeot E-2008 : Leul electrificat

Subiecte care nu ţin de un numit model
User avatar
Nesta3
Moderator General
Posts: 5231
Joined: 17 Mar 2009, 05:31
Auto: Kia Sportage QL
Location: Bucharest

Re: Peugeot E-2008 : Leul electrificat

Post by Nesta3 »

Momentan e greu cu hidrogenul si tot ce tine de infrastructura.
EX : 2008 Kia Proceed 1.4MPI Best

EX : 2016 KIA SPORTAGE 1.6GDI STYLE

2021 Peugeot E-2008 GT LINE
2013 Nissan Qashqai+2 Techview Edition

User avatar
Nesta3
Moderator General
Posts: 5231
Joined: 17 Mar 2009, 05:31
Auto: Kia Sportage QL
Location: Bucharest

Re: Peugeot E-2008 : Leul electrificat

Post by Nesta3 »

1200km de la ultimul review in topic.2400km in total.E o placere de fiecare dată când ma urc in masina.Preconditionarea termica e face toti banii.Pe ninsoare,inghet si -10grade afara, sa apesi pe un buton in aplicația Peugeot si in 5 minute sa ai geamurile dezghetate si masina incalzita, e priceless.Partea misto e ca masina stie unde sa directioneze aerul in functie de conditiile de afara:iarna sau vara.
Ca si feeling la volan, nu prea exista comparatie cu motorul termic.E liniste, apesi acceleratia si masina fuge de sub tine iar in modul sport,atunci cand ai nevoie, fie ca e oras fie ca e extern, masina e racheta.Cuplul instant e un factor wow, chiar si dupa 2400km.Cum zicea cineva care a detinut doar masini puternice, de la 200la 400cp si a pus mana pe o Tesla: "e boala curata".Bineinteles, si-a luat Tesla.
Partea cu incarcarile deja a intrat in reflex.Dupa fiecare tura de noapte, opresc sa incarc masina la una din statiile gratuite din zona unde locuiesc.Nu am trecut de 200km autonomie in regim combinat si nici strict pe oras nu am reusit sa fac un consum real, in mare parte din prisma jobului.Dar, am un consuma de maxim 20kwh/100km, fata de 23-25 cat aveam pe la inceput.Ori am invatat sa o conduc mai eficient, ori si la astea se "lasa" motorul😄
Ca si probleme: stopurile se aburesc grupa mare.Am intrebat pe un grup dedicat si se pare ca la majoritatea se intampla treaba asta.La un moment dat au aparut si niste picaturi de apa in interiorul stopurilor.Am sunat la garanții, i-am pus in tema si daca se mai intampla, o sa merg sa le schimbe pe garanție.O mai las, ca nu ma deranjeaza foarte mult si nici vizibilitatea stopurilor nu e afectata.
Costurile cu incarcarile: 1200km am mers pe gratis, iar in total in 2400km, am platit 150lei.Mi-am tras eu priza acasa,dar nu ma ajuta foarte mult incarcatorul stock.
EX : 2008 Kia Proceed 1.4MPI Best

EX : 2016 KIA SPORTAGE 1.6GDI STYLE

2021 Peugeot E-2008 GT LINE
2013 Nissan Qashqai+2 Techview Edition

User avatar
Nesta3
Moderator General
Posts: 5231
Joined: 17 Mar 2009, 05:31
Auto: Kia Sportage QL
Location: Bucharest

Re: Peugeot E-2008 : Leul electrificat

Post by Nesta3 »

Consum de vreme buna(16-18 grade celsius ), Bucuresti cu aglomeratie ca in zilele "bune": 13.8kwh/100km.Acelasi traseu ieri, pe temperatura de 2 grade celsius a fost facut cu 23kwh/100 km.
Echivalent in l/100km : 1.60l/100km pentru situatia de azi si 2.60l/100km pentru situatia de ieri.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
EX : 2008 Kia Proceed 1.4MPI Best

EX : 2016 KIA SPORTAGE 1.6GDI STYLE

2021 Peugeot E-2008 GT LINE
2013 Nissan Qashqai+2 Techview Edition

User avatar
Nesta3
Moderator General
Posts: 5231
Joined: 17 Mar 2009, 05:31
Auto: Kia Sportage QL
Location: Bucharest

Re: Peugeot E-2008 : Leul electrificat

Post by Nesta3 »

6000km parcurși până acum, 3luni de la achiziție.
Mă apropii vertiginos și mai repede decât credeam de prima revizie (12500km).
In continuare feeling-ul e wow.
Nu am mai ținut socoteala cu costul încărcărilor deoarece m-am convins de la prima mie de km că avantajul costului de exploatare e incomparabil cu orice combinație de termic,hibrid sau plug in.
Am făcut o ultimă ieșire la snowboard acum 2 săptămâni și am avut un cost de 27lei pentru București-Poiana Brașov și retur.Incarcare acasă înainte de plecare, încărcare pe drum jumă de ora, încărcare la cazare gratuită.
În ultimă perioada am alimentat prin cupoanele de la Kaufland, unde dacă faci cumpărături de minim 500 lei, primești 5 cupoane/încărcări gratuite la stațiile cu plata e-charge.Si cum cheltuielile cu cumpărăturile se duc peste la și mai mult de 500 lei într-o lună, poți primi vouchere sa te saturi de mers.
Ca o concluzie, dacă stai la curte sau ai posibilitate sa încarci la bloc, nu exista varianta mai bună decat mașina electrică:costuri exploatare reduse( echivalent de 2l/100km benzina sau motorina), încălzire instant, posibilitate de precondiționare temperatura habitaclu cu rezultate aproape instant, performante imbatabile, poluare 0.
EX : 2008 Kia Proceed 1.4MPI Best

EX : 2016 KIA SPORTAGE 1.6GDI STYLE

2021 Peugeot E-2008 GT LINE
2013 Nissan Qashqai+2 Techview Edition

User avatar
ionutp
Admin
Posts: 992
Joined: 22 Aug 2019, 12:14
Auto: Sportage 2014 2.0 DSL AT
Location: Bucharest

Re: Peugeot E-2008 : Leul electrificat

Post by ionutp »

Clar, niste avantaje evidente. :D
Cum ai gandi/planifica o cursa mai lunga?
- Bucuresti - Cluj si inapoi
- Bucuresti - Timisoara si inapoi
- Bucuresti - Suceava si inapoi
Te-ai uita pe harta si ai planifica in functie de puterea de incarcare? Sunt aplicatii pe care le folosesti?
Ma tot intreb si eu cum ar fi cu electrica. Si care ar fi pretul la EV6. :D
Kia Sportage 2014 2.0 DSL 136CP AT AWD

User avatar
Nesta3
Moderator General
Posts: 5231
Joined: 17 Mar 2009, 05:31
Auto: Kia Sportage QL
Location: Bucharest

Re: Peugeot E-2008 : Leul electrificat

Post by Nesta3 »

Exista o aplicație care se numește ABRP(a better router planing) unde bagi mașina și ea știe ce caracteristici ale bateriei, puterii de încărcare etc are.Ca sa planifici, setezi punctul de plecare și sosire, nivelul bateriei la plecare și dai start.Aplicatia îți calculează unde trebuie sa te oprești, cat sa încarci, cu ce autonomie și baterie ajungi in diferite puncte.Am încercat și eu și 90% da valori reale.
EV6 e alta liga și chiar nu mai ai range anxiety.Probabil cea mai ieftina ar însemna 35mii euro după toate reducerile.Ramane de vazut
EX : 2008 Kia Proceed 1.4MPI Best

EX : 2016 KIA SPORTAGE 1.6GDI STYLE

2021 Peugeot E-2008 GT LINE
2013 Nissan Qashqai+2 Techview Edition

ionut75
Posts: 377
Joined: 08 Jun 2007, 14:21
Auto: Ceed
Location: PITESTI

Re: Peugeot E-2008 : Leul electrificat

Post by ionut75 »

@ionutp Prețul la EV6 pleacă de undeva de la 48k in Franța pentru varianta entry level. Vedem cat va fi și la noi, dar din experiența estimez undeva pe la 45k, posibil și puțin mai jos. Cumulând cu rabla și rablaplus o poți lua cu aproximativ 35k dar asta rămâne de văzut. Este doar o estimare pentru a avea idee despre nivelul de preț in România.
KIA CEE'D SW 1.6 GDI
Daca tot faci un lucru, atunci fa-l bine!

User avatar
Nesta3
Moderator General
Posts: 5231
Joined: 17 Mar 2009, 05:31
Auto: Kia Sportage QL
Location: Bucharest

Re: Peugeot E-2008 : Leul electrificat

Post by Nesta3 »

S-a înfăptuit și primul drum cu adevărat lung.
București-Timisoara și retur.Cel mai lung fusese până la Poiana Brașov.
3 persoane+bagaje, plecat luni dimineața la 8:30, ajuns in Timișoara la fix 19.Baterie plina, autostrada Pitești cu viteza legala de 130km/h, ajuns la Kaufland Pitești cu 30% baterie, consum de 25kwh/100km.Deci, am conectat-o la statie la Kaufland, am intrat la niște cumpărături și a durat 50minute până am ieșit:full in Kaufland, până am găsit tot ce doream, până și-a găsit fimiu jucăria potrivită ( e haos cu el în magazine), bateria s-a încărcat 95%.Plecat din Pitești iar următoare oprire a fost în Sebeș, unde deja era cam prânzul că și ora.Am vrut să incarc tot la Kaufland dar era ocupat de o Tesla.Am mers la restaurant Transivinis unde exista statie de la renovatio, am conectat mașina, am mers la restaurant, am mâncat și ne-am întors la mașina încărcată 90%.
Următoarea oprire a fost la Penny Făget, unde am ajuns cu autonomie fix cat mai era distanta până la Timișoara.Nu am vrut sa risc, mai ales că mergeam tot pe autostrada și am stat 20minute.
La retur, mașina a fost încărcată full la priza domestică unde am stat.Prima oprire a fost la Kaufland Deva, la fel cam 50 minute.Urmatoarea oprire a fost la Kaufland Sibiu unde am stat tot cam o ora, am mâncat, băut o cafea, mers la baie, etc și am plecat spre Pitești unde am oprit la același Kaufland și am stat tot cam 50minute și 90% baterie.
Circulat cu vitezele normale de localități, serpentine, autostrada, doar pe autostrada Pitești-Bucuresti am mers cu 140 aproape tot drumul.
Am ajuns in București cu 30% baterie și 60km autonomie, consum 19kwh/100km și aproape 1200km parcurși.Cost total cam 90 lei, unde 70 lei a fost încărcarea la renovatio la restaurant (puteam aștepta să incarc gratuit la Kaufland, dar trebuia să mancam și altceva in afara de sandvișuri și bake rolls) și restul de 20 lei am pus încărcarea la casa.
Concluziile mele în legătură cu experienta electrica la drum lung sunt in mare parte pozitive.
Că mergeam cu Sportage-ul, 2 opriri tot le făceam și tot de aceeași durată.O a 3a oprire nu o mai făceam.Dar, nu poți ține în scaun un copil de 3ani jumătate timp de 10 ore.Nu știu cum sunt ai voștri, dar al meu nici sedat nu sta.
Daca mașina asta avea încă 100km autonomie în plus, era mai mult decât comod la drum lung și chiar nu știu dacă mai avea cineva motive sa se planga.Probabil cu Kona, Niro sau altele cu baterie mai mare, faci o singura oprire, dar cu E-2008-ul it is what it is😃
Ca o adăugare, în momentul în care pe autostrada Sibiu-Timisoara vor fi minim 2 stații rapide de încărcare ( sa dea sfantul sa fie de 100kw) va fi super convenabil si comod sa parcurgi traseul asta cu o electrica.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
EX : 2008 Kia Proceed 1.4MPI Best

EX : 2016 KIA SPORTAGE 1.6GDI STYLE

2021 Peugeot E-2008 GT LINE
2013 Nissan Qashqai+2 Techview Edition

User avatar
ionutp
Admin
Posts: 992
Joined: 22 Aug 2019, 12:14
Auto: Sportage 2014 2.0 DSL AT
Location: Bucharest

Re: Peugeot E-2008 : Leul electrificat

Post by ionutp »

Nu e rau deloc cu putina planificare (si adaptare la anumite situatii gen statie ocupata). Partea buna mi se pare ca in 50 de minute se incarca. Nu e mult. Diferenta de planificare fata de o termica o vad in numarul de benzinarii. Cu termica mergi efectiv spre destinatie cu gandul la "Eh, sigur e o benzinarie pe drum".
Singura problema o vad pe autostrada. Oare cat se schimba situatia daca o tineai la 100kmph? Te mai pui si in spatele unui camion sa nu ai vant din fata si gata. :D
PS: Oare ar merita ca cineva sa investeasca si sa isi faca statii de incarcare electrica? Ca afacere: teren, mai multe statii de mare putere, angajat, clientii platesc pe ora (vine omul, dar mai si pleaca).
Kia Sportage 2014 2.0 DSL 136CP AT AWD

quelloo
Posts: 4407
Joined: 22 Oct 2008, 21:51
Auto: Kia Proceed 2.0 DSL
Location: Bucuresti - Dristor si ocazional Titan

Re: Peugeot E-2008 : Leul electrificat

Post by quelloo »

interesanta experienta.
pentru cei care fac atatea pauze si lungi pe deasupra o vad ca pe o alternativa dar pentru restu inca nu merge.
o vad ca o alternativa atunci cand or sa fie autonomii de 500km cu incarcare in 5 minute maxim sau autonomii de 1000 cu incarcare de 30 de minute.
Proceed Cassa White 2.0 DSL Style... + pachet sport (the works...)
http://picasaweb.google.com/quelloo69/Q ... directlink

User avatar
Nesta3
Moderator General
Posts: 5231
Joined: 17 Mar 2009, 05:31
Auto: Kia Sportage QL
Location: Bucharest

Re: Peugeot E-2008 : Leul electrificat

Post by Nesta3 »

Nu avem noi civilizație pentru mașini de genul.Si nici drumuri.Exista EV6 și Ioniq 5 cu încărcare in 18 minute și performante peste orice vezi pe strada.EV6 aia îți dă parul pe spate în orice moment (că tot nu ai găsit racheta pe care ți-o dorești 😁 ).
Mașină electrică nu e pentru oricine și mai ales pentru cine nu e interesat.
EX : 2008 Kia Proceed 1.4MPI Best

EX : 2016 KIA SPORTAGE 1.6GDI STYLE

2021 Peugeot E-2008 GT LINE
2013 Nissan Qashqai+2 Techview Edition

User avatar
ionutp
Admin
Posts: 992
Joined: 22 Aug 2019, 12:14
Auto: Sportage 2014 2.0 DSL AT
Location: Bucharest

Re: Peugeot E-2008 : Leul electrificat

Post by ionutp »

Se pare ca EV6 se poate conduce online: https://worldwide.kia.com/eu/VR-driving ... index.html# :D
Kia Sportage 2014 2.0 DSL 136CP AT AWD

razesul
Posts: 326
Joined: 29 Aug 2017, 21:47
Auto: KIA Sportage 1.6 CRDi
Location: Belgium

Re: Peugeot E-2008 : Leul electrificat

Post by razesul »

Clar este diferit de tot ce stiam noi pana acuma - in teorie se recomanda o pauza la 4 ore de condus, din cate am dedus 30% din baterie pana la Pitesti aprox 100km, deci la electrica la maxim 350km trebuie sa faci o pauza de minim 30min, nu e pentru toti asta e clar.

Ai mei copii dorm in masina de rup, prefer sa plec la 3-4 dim si ei dorm si merg intins 500-600km fara nicio oprire, dupa aia mai intervin nevoile ce-i drept, dar intr-o 1000km nu opresc mai mult de 3 ori, totalizant 90min, deci pentru mine mai am de asteptat, cum spunea "quelloo", 500km cu 5-10min incarcare.

La oras in schimb este alta poveste aici daca pretul era mai prietenos, in loc de Fabia luam Zoe clar, dar diferenta de vreo 12k euro este enorma nu se justifica.

quelloo
Posts: 4407
Joined: 22 Oct 2008, 21:51
Auto: Kia Proceed 2.0 DSL
Location: Bucuresti - Dristor si ocazional Titan

Re: Peugeot E-2008 : Leul electrificat

Post by quelloo »

in oras clar sunt de acord cu electrica, dar tot n-as conduce. folosesc picioarele si metroul mai peste tot. iau masina doar cand iau navete de apa minerala sau tre sa car chestii grele si multe. Imi tot zic niste prieteni de unii care au masini electrice cum sunt si cu Lime sau Blinkee la minut. deci asta clar m-ar face sa nu o folosesc pe a mea deloc in urban.
Proceed Cassa White 2.0 DSL Style... + pachet sport (the works...)
http://picasaweb.google.com/quelloo69/Q ... directlink

razesul
Posts: 326
Joined: 29 Aug 2017, 21:47
Auto: KIA Sportage 1.6 CRDi
Location: Belgium

Re: Peugeot E-2008 : Leul electrificat

Post by razesul »

Citeam si eu pe ici pe colo - "ţinta de colectare de deşeuri electrice creşte de la 45% la 65%, ţintă neatinsă anul trecut de nicio ţară mem­­bră a UE. - procent calculat din me­dia cantităţilor de produse elec­trice puse pe piaţă în ultimii 3".

Daca tu nu resusesti acuma, eu ca simplu cetatean, Ion, gandesc, cat de mult si de repede sa creasca reciclarea, astfel incat sa reusesti 65% - si mai ales la ce costuri, plus infrastructura plus, altele :); este clar ceva putred la mijloc. E clar ca se pune caruta inaintea boilor.

Daca ce spun eu nu e bun vedeti UE - https://www.europarl.europa.eu/news/en/ ... nfographic

“In 2017, the world generated 44.7 million metric tonnes of e-waste and only 20% was recycled properly.”

Pai sa cred eu ca in 2025-2030 cand teoretic masinile electrice vor ajunge la 30%-50% valorile de mai sus cresc? Inca o data la ce cost si hai sa ghicim cine il suporta. Ar putea fi o solutie: propietarul de masina electrica sa plateasca taxe de reciclare a bolidului - asta ar fi chiar misto, nu mult, 1000euro euro pe tona, 1 euro pe kg. oricum si acum platim taxa de reciclare.

Eu o sa ii tot dau cu cea mai simpla solutie, plantarea de copaci, e si mai ieftin si mult mai productiv - producem lemn sau eventual livezi sa mai si papam ceva ca si asa kg de mere e 2euro in Be :)

Post Reply

Return to “...despre maşini în general”