Saab 9-5 Aero
Posted: 27 Dec 2015, 23:57
Salutari si Craciun Fericit!
Incep un jurnal de bord al noii mele achizitii de care sunt foarte mandru: Saab 9-5 Aero motor 2.3 benzina turbo, 260 cai cuplu 350, in kick down se duce in 380 cuplu. Masina e din Octombrie 2006 cumparata de la Augusta Motors.
Ca si dotari - e cam full ce se punea pe vremea aia pe Saab mai putin trapa (nu ma deranjeaza), navigatie (prietenul de la care am luat-o mi-a zis ca nu avea si hartile pentru Romania si nu merita sa dea 4,000 USD in plus) si ce imi lipseste foarte mult - cutie automata .
Dintre dotarile principale: xenon, piele bej (naturala), scaune fata incalzite si ventilate+ electrice cu memorie si tot felul de reglaje, scaune spate incalzite, pilot automat, senzori parcare spate, sistem audio Harman Kardon cu 9 incinte acustice si magazie de 6 CD uri, night panel, oglinzi pliabile electric + se intuneca noaptea ca sa nu te orbeasca, tunel pentru schiuri si multe alte nimicuri care iti fac viata mai usoara.
Masina are 56,000 km, carte service cu toate reviziile la reprezentanta, din pacate in ultimii ani a cam stat in garaj ce-i drept parcurgand din 2012 pana acum cam 2,000 km.
Anvelopele de iarna erau ceva suedez 205/55 R16 (nu stiu de ce...in carte scrie ca trebuia sa fie 215) -asa ca le am schimbat cu Hankook 215/55 R16
Cele de vara arata foarte bine 235/45/R17 cu 6 mm carne, din pacate tot cam vechi montate in 2009 DOT 2008 dar parerea mea e ca mai merg cel putin o vara pentru ca au fost tinute f bine!
In interior masina se prezinta impecabil fiind intretinuta exemplar.
La exterior la fel arata foarte bine, are doar 2 zgarieturi/infundaturi usoare pe aripa dreapta spate de la o scara cazuta pe masina (nu au ajuns la grund, cred ca ies la polish dar nu ma stresez).
La drum intins masina e o bestie, atunci cand o calci pur si simplu ti se face frica de cum urca in viteza, in schimb daca nu apesi prea tare acceleratia e foarte docila si cred si cu un consum destul de bun pentru puterea masinii- mers ca si cu Kia adica 130-140 afara; 60-70 localitati ia in jur de 7.5-8%.
Ca si minus mi se pare ca directia, desi e destul de precisa, e cam moale cel putin fata de fosta Proceed- la acest capitol ii cam simt lipsa Pro ului . Coroborat cu kick down iti ofera o senzatie cam stranie si trebuie sa fii foarte atent sa nu o scapi de sub control.
In oras se conduce ceva mai greu decat fosta Kia, dar probabil ca e si chestie de obisnuinta masina fiind destul de mare- 4,810 mm parca are lungime si 1,790 latime. E destul de joasa fiind aero,amortizeaza foarte bine la gropi, dar in acelasi timp e foarte stabila la viteza mare (la curbe si rotile din spate se misca app 5 grade).
Asa ca si ceva hazliu cand vreau nu prea am ce discuta cu aproape nimeni la semafor- masina are 0-100 in 6.9 secunde si mai dur este ca la exterior masina nu spune mare lucru as putea spune destul de banala, nu prea iti dai seama cu ce bestie ai de-a face. Vorba unui prieten- e masina perfecta pentru unii frustrati cu Audi BMW care se cred zmei - masina la 130 la ora porneste ca din tun daca ii dai kick down.
I am facut revizia in care am schimbat toate fluidele mai putin lichidul de servo care nu era pe stoc... m au cam jefuit cei de la Cobalcescu dar data viitoare nu mai fac aceeasi greseala- sa cumpar piesele de la ei.
Total revizie 1,080 RON: 4 ulei Mobil 1 0 W40; antigel; lichid frana si 2 stergatoare (filtrul de ulei l-am avut eu). Masina se prezinta 'boboc'' ca sa il parafrazez pe mecanicul care a facut revizia.
Planuri pe termen scurt:CASCO maine 670 EUR la Credit Europe, GPL in ianuarie (am inteles ca Zenit Pro se impaca foarte bine cu Saab ul )- deja am 1,200 km cu ea in 2 saptamani si parca ma doare sufletul cand bag benzina .
Cat despre Kia,...acum e pe mana cumnatului meu care probabil ca va continua povestea Blondei aici. Am avut un sentiment de tristete cand am vazut o plecand...am indragit foarte mult aceasta masina dar - viata merge inainte.
Numai bine,
Eugen
Incep un jurnal de bord al noii mele achizitii de care sunt foarte mandru: Saab 9-5 Aero motor 2.3 benzina turbo, 260 cai cuplu 350, in kick down se duce in 380 cuplu. Masina e din Octombrie 2006 cumparata de la Augusta Motors.
Ca si dotari - e cam full ce se punea pe vremea aia pe Saab mai putin trapa (nu ma deranjeaza), navigatie (prietenul de la care am luat-o mi-a zis ca nu avea si hartile pentru Romania si nu merita sa dea 4,000 USD in plus) si ce imi lipseste foarte mult - cutie automata .
Dintre dotarile principale: xenon, piele bej (naturala), scaune fata incalzite si ventilate+ electrice cu memorie si tot felul de reglaje, scaune spate incalzite, pilot automat, senzori parcare spate, sistem audio Harman Kardon cu 9 incinte acustice si magazie de 6 CD uri, night panel, oglinzi pliabile electric + se intuneca noaptea ca sa nu te orbeasca, tunel pentru schiuri si multe alte nimicuri care iti fac viata mai usoara.
Masina are 56,000 km, carte service cu toate reviziile la reprezentanta, din pacate in ultimii ani a cam stat in garaj ce-i drept parcurgand din 2012 pana acum cam 2,000 km.
Anvelopele de iarna erau ceva suedez 205/55 R16 (nu stiu de ce...in carte scrie ca trebuia sa fie 215) -asa ca le am schimbat cu Hankook 215/55 R16
Cele de vara arata foarte bine 235/45/R17 cu 6 mm carne, din pacate tot cam vechi montate in 2009 DOT 2008 dar parerea mea e ca mai merg cel putin o vara pentru ca au fost tinute f bine!
In interior masina se prezinta impecabil fiind intretinuta exemplar.
La exterior la fel arata foarte bine, are doar 2 zgarieturi/infundaturi usoare pe aripa dreapta spate de la o scara cazuta pe masina (nu au ajuns la grund, cred ca ies la polish dar nu ma stresez).
La drum intins masina e o bestie, atunci cand o calci pur si simplu ti se face frica de cum urca in viteza, in schimb daca nu apesi prea tare acceleratia e foarte docila si cred si cu un consum destul de bun pentru puterea masinii- mers ca si cu Kia adica 130-140 afara; 60-70 localitati ia in jur de 7.5-8%.
Ca si minus mi se pare ca directia, desi e destul de precisa, e cam moale cel putin fata de fosta Proceed- la acest capitol ii cam simt lipsa Pro ului . Coroborat cu kick down iti ofera o senzatie cam stranie si trebuie sa fii foarte atent sa nu o scapi de sub control.
In oras se conduce ceva mai greu decat fosta Kia, dar probabil ca e si chestie de obisnuinta masina fiind destul de mare- 4,810 mm parca are lungime si 1,790 latime. E destul de joasa fiind aero,amortizeaza foarte bine la gropi, dar in acelasi timp e foarte stabila la viteza mare (la curbe si rotile din spate se misca app 5 grade).
Asa ca si ceva hazliu cand vreau nu prea am ce discuta cu aproape nimeni la semafor- masina are 0-100 in 6.9 secunde si mai dur este ca la exterior masina nu spune mare lucru as putea spune destul de banala, nu prea iti dai seama cu ce bestie ai de-a face. Vorba unui prieten- e masina perfecta pentru unii frustrati cu Audi BMW care se cred zmei - masina la 130 la ora porneste ca din tun daca ii dai kick down.
I am facut revizia in care am schimbat toate fluidele mai putin lichidul de servo care nu era pe stoc... m au cam jefuit cei de la Cobalcescu dar data viitoare nu mai fac aceeasi greseala- sa cumpar piesele de la ei.
Total revizie 1,080 RON: 4 ulei Mobil 1 0 W40; antigel; lichid frana si 2 stergatoare (filtrul de ulei l-am avut eu). Masina se prezinta 'boboc'' ca sa il parafrazez pe mecanicul care a facut revizia.
Planuri pe termen scurt:CASCO maine 670 EUR la Credit Europe, GPL in ianuarie (am inteles ca Zenit Pro se impaca foarte bine cu Saab ul )- deja am 1,200 km cu ea in 2 saptamani si parca ma doare sufletul cand bag benzina .
Cat despre Kia,...acum e pe mana cumnatului meu care probabil ca va continua povestea Blondei aici. Am avut un sentiment de tristete cand am vazut o plecand...am indragit foarte mult aceasta masina dar - viata merge inainte.
Numai bine,
Eugen