cuplu/putere

Subiecte care nu ţin de un numit model
quelloo
Posts: 4407
Joined: 22 Oct 2008, 21:51
Auto: Kia Proceed 2.0 DSL
Location: Bucuresti - Dristor si ocazional Titan

Re: Drive teste useri

Post by quelloo »

accentul cu dieselul de 1.5 are 110 cai si 235 cuplu (+ca unii posesori mai fac si niste tuning pana la 135 de cai :p) e si mai usor decat ceedul. Cred ca are cam 1150kg daca-mi amintesc, e si mai subtire, deci rezistenta mai mica la aer (clasa mai mica de masina).

la exemplu cu Mazda 3. sunt 2 cu motor de 2.0 benzina aspirat.
unul de 120 si altul de 165 cai. diferenta la 100 este asa de mica din cauza faptului ca etajarea cutiei la cel de 120cai ii permite 100km/h in viteza 2 iar la cel de 165 cai trebuie dat a 3-a. cuplul este intradevar acelasi in fisa tehnica dar pe mine sincer ma uimeste chestia asta. Daca din cuplu rezulta si puterea iar pe masina asta cuplu este identic in ambele variante, la fel si raportul de compresie si cursa si alezajul cum se face ca o varianta are 120 iar alta 165 cai???

din articolul lui Ogy reiese ca pentru un coportament dinamic f bun, intervalul dintre turatia cuplului maxim si cea a puterii maxime trebuie sa fie cat mai mare. De aici rezultand ca Benzina turbo > Diesel Turbo > benzina aspirat > diesel aspirat.
Si, din nou, specific, pentru motorarele mici. Aspiratele mari au destul cuplu (chiar daca nu maxim) de jos din ture ca sa nu mai conteze ipoteza de mai sus.
Proceed Cassa White 2.0 DSL Style... + pachet sport (the works...)
http://picasaweb.google.com/quelloo69/Q ... directlink

KiaUser
Posts: 95
Joined: 21 May 2014, 13:08
Auto: Kia Cee'd SW 1.6 GDI

Re: Drive teste useri

Post by KiaUser »

stenso wrote:Ca o paranteza pe mine cu ceed de 1.4 109 cai cuplu 137 ceva de genu ma rupea un accent diesel 2008 de 1.6 numai stiu ce cai si cuplu avea.
Asta nu zice absolut nimic despre nimic, mai ales că nu ai specificat aproape nimic despre Accent.
stenso wrote:Deci repet asa m.am setat eu acum si nimeni nu ma poate schimba.
Atunci ce rost are discuția ? :)
stenso wrote:Cuplul conteaza la demaraj si caii la viteza maxima in proportie de 95%.
Cuplul determină cât poți să duci, caii cât de repede.
Evident că dacă ai cuplu mai mare poți accelera mai repede la pornirea de pe loc, dar după ce crește turația motorului încep să conteze mai mult caii.
Și cum de cele mai multe ori depășirile îți dau posibilitatea să-ți fixezi turația care-ți convine, procentul ăla de 95% mi se pare scos din burtă.
Oricum trebuie să iei în calcul și alte aspecte când compari mașinile și o concentrare în proporție de 95% pe cuplu motor poate să dea numai rezultate aberante.
Și dacă tot ai dat exemplul cu Accent-ul, dau și eu un exemplu cu un Polo de 1.9 TDI, eu fiind șoferul pe ambele ( deci am mai eliminat o variabilă ) și îți spun că la plecarea de pe loc Polo ia Cee'd-ul meu (1.6 GDI), dar după ce duc Cee'd-ul la 3500-4000 rpm (și mai ales după aceea) Polo nu mai are nicio șansă. Și viteza maximă la ambele este pe undeva pe la 190km/h-200km/h, cu Polo un pic în avantaj, deci după o anumită viteză (total irelevantă pe drumurile din România) Polo ajunge să depășească iar Cee'd-ul.
Cu alte cuvinte cuplul te ajută la liniuțe, caii la depășiri normale. :)
Alex Dobrin
Jurnal

eugenflorinmanea
Posts: 2798
Joined: 25 Aug 2008, 20:23
Auto: Saab 9-5 Aero
Location: Bucuresti
Contact:

Re: Drive teste useri

Post by eugenflorinmanea »

like :)
SAAB 9-5

quelloo
Posts: 4407
Joined: 22 Oct 2008, 21:51
Auto: Kia Proceed 2.0 DSL
Location: Bucuresti - Dristor si ocazional Titan

Re: Drive teste useri

Post by quelloo »

unlike :) pana cand vad si eu niste filmulete de reprize 60-100; 80-120; 0-100 pe 1.6 gdi in topicul dedicat.
polo din ce an? 1.9 de 105 cai?
Proceed Cassa White 2.0 DSL Style... + pachet sport (the works...)
http://picasaweb.google.com/quelloo69/Q ... directlink

quelloo
Posts: 4407
Joined: 22 Oct 2008, 21:51
Auto: Kia Proceed 2.0 DSL
Location: Bucuresti - Dristor si ocazional Titan

Re: Drive teste useri

Post by quelloo »

o geana aici va rog. viewtopic.php?f=3&t=9645

mi-am amintit acum ca s-au facut teste intre 1.6 benzina si 1.6 moto si 2.0 benzina si 2.0 DSL
Proceed Cassa White 2.0 DSL Style... + pachet sport (the works...)
http://picasaweb.google.com/quelloo69/Q ... directlink

KiaUser
Posts: 95
Joined: 21 May 2014, 13:08
Auto: Kia Cee'd SW 1.6 GDI

Re: Drive teste useri

Post by KiaUser »

quelloo wrote:pana cand vad si eu niste filmulete de reprize 60-100; 80-120; 0-100 pe 1.6 gdi in topicul dedicat.
O să încerc să le fac cu telefonul, când prind un pic de timp. :)
quelloo wrote:polo din ce an? 1.9 de 105 cai?
Din 2006. Da, 77kw ( aproape 105 cai ).
Alex Dobrin
Jurnal

stenso
Posts: 318
Joined: 24 Aug 2013, 12:18
Auto: kia ceed 1.4

Re: Drive teste useri

Post by stenso »

Pai...fara sa vrei imi dai perfecta dreptate. Kiar daca ai comparat clase diferite de masini polo/ceed si sisteme diferite de propulsie (turbo)diesel/benzina avem urmatorul rezultat : masina cu cai mai putini se tine onorabil de masina cu cai mai multi, pe alocuri chiar o face...de ce? Datorita cuplului mai bun,fireste. Cred ca si golf 4/5 daca era rezultatul era aproape identic

Bun...ce vreau eu sa pun in evidenta este faptul ca daca inainte ca sa vezi cat de buna era o masina...calculai rpd si vedeai cati cai putere per kg are...si trebuia musai sa fie raportul de peste 1cal/kg acum mai degraba trebuie sa ne uitam la cuplu...un fel de cati Newton/metru/kg :D daca pot spune asa. Pt ca am 2 exemple clare..1.4 tsi 122 cai pus pe golf/octavia etc face oricand o kia ceed de 126 kiar 135 de cai. De ce? Din cauza cuplului mai bun, evident. Al 2lea ex e mazda 3 2.0 120 cai...iar o face pe draguta de ceed cu ai sai 126/135 de cai. De ce? Raspunsul l.am mai dat. Am dat cele 2 ex unul cu motor mai mic si unu cu motor mai mare..am fost fair. Pt ca aste sunt regulile jocului cuplu mare iti vine ori din capacitate cilindrica mare ori din ceva turbina/compresor. Am comparat cu kia...pt ca ea are cei mai multi cai pe 1.6 ( motor mediu).


Acum vro 10 ani...imi placea meganul...pt motorul sau 1.5 dci 110 cai 6 trepte...dar si octavia pt interior, dar dezamagit rau ca are doar..105 cai, si mai ales pe motor de 1.9 . Fiind eu in showroom i.am zis reprezentantului de vanzari kestia asta si stiti ce mi.a zis? Nu te lasa inselat doar de putere...uita.te si la ce cuplu au fiecare(dandu.mi de inteles ca octavia fuge/trage mai bine. Atunci nu intelegeam ce vrea sa spuna. Acum inteleg perfect.

Si un ultim exemplu scurt clar si concis. Si te las pe tine sa spui in ce masura (chiar procente) conteaza puterea si in ce masura conteaza cuplul motor.

Mazda 6 2012 2.0 145 cai 210 Nm 0-100 9.5s vit max 208 km/h

Mazda 6 2012 2.0 165 cai 210 Nm 0-100 9.1s vit max 216 km/h.

deci avem aceeasi masina, ACELASI CUPLU, 20 cai-putere in plus si doar 0,4 secunde in plus si 8 km/h in plus la vit maxima. Care este procentul corect al puterii?

KiaUser
Posts: 95
Joined: 21 May 2014, 13:08
Auto: Kia Cee'd SW 1.6 GDI

Re: Drive teste useri

Post by KiaUser »

stenso wrote:Pai...fara sa vrei imi dai perfecta dreptate.
Nu-ți dau dreptate, dar nici nu te-am contrazis complet. Am contrazis în special procentul ăla de 95%.
Fizica nu s-a schimbat, deci nu există un moment până la care te uitai la cai putere și unul de la care te uiți la cuplu motor.
Poate următoarea ta mașină ar trebui să fie un tractor, să vezi cât de "tare" este cuplul ăla uriaș.
stenso wrote:1.4 tsi 122 cai ...etc face oricand o kia ceed de 126 kiar 135 de cai.
Deci nu mai este 95% cuplu, ci 100% ?
Ce înseamnă pentru tine "oricând" ? Doar situațiile în care șoferul de pe Kia refuză să-și folosească toți caii ?
Cu afirmațiile de genul acesta am avut eu probleme și în răspunsurile tale precedente. Te avânți să dai verdicte finale fără să iei în calcul toate aspectele și apoi plusezi contrazicându-te singur.
Sunt avantaje și dezavantaje generate de ambii parametrii. La o comparație detaliată uneori câștigă unul, alteori celălalt, în funcție de ce compari.
stenso wrote:Atunci nu intelegeam ce vrea sa spuna. Acum inteleg perfect.
Mie mi se pare că tot nu înțelegi. Ai schimbat doar o idee fixă cu alta.
stenso wrote:deci avem aceeasi masina, ACELASI CUPLU, 20 cai-putere in plus si doar 0,4 secunde in plus si 8 km/h in plus la vit maxima. Care este procentul corect al puterii?
Nu știu. Ia pune niște "încălțări" diferite și vezi cum se schimbă limitele alea. Ia pune pe una o cutie automată și pe una manuală. Limitele se vor schimba din nou. Și astea-s doar 2 exemple.
În plus limitele extreme sunt irelevante în traficul de zi cu zi.
panzer wrote:Nu intra un admin sa mai mute din posturile astea in alta parte sa lase topicul de Drive Test doar pentru teste. :D
Scuze. Ai dreptate. Sper că discuția legată de cuplu/putere se poate muta într-un topic nou.
Alex Dobrin
Jurnal

User avatar
GabiA
Posts: 498
Joined: 22 Aug 2007, 23:21
Auto: Kia Cee'd 1.4 2007
Location: Iasi

Re: cuplu/putere

Post by GabiA »

Eu raman la parerea ca pentru acceleratie ai nevoie de putere, ceea ce inseamna ca un cuplu mare pe o plaja de turatie generoasa iti asigura un comportament dinamic mult mai placut. Nu am exagerat cand am afirmat ca acel 1.4 T-JET accelereaza remarcabil de bine, de la 1500 pana la 5000.
Cee'd 1.4 best 2007 --> E neagra ... si a fost mea Jurnal de bord
Acum: Skoda Karoq 2018 4x4 2.0 TDI DSG

quelloo
Posts: 4407
Joined: 22 Oct 2008, 21:51
Auto: Kia Proceed 2.0 DSL
Location: Bucuresti - Dristor si ocazional Titan

Re: Drive teste useri

Post by quelloo »

KiaUser wrote:
stenso wrote:1.4 tsi 122 cai ...etc face oricand o kia ceed de 126 kiar 135 de cai.
Deci nu mai este 95% cuplu, ci 100% ?
Ce înseamnă pentru tine "oricând" ? Doar situațiile în care șoferul de pe Kia refuză să-și folosească toți caii ?
din pacate nu am datele exacte pentru motoarele de mai sus, dar hai sa le luam din nou pe cele prezentate de GabiA mai sus intre un aspirat cu mai multi cai si un turbo cu mai putini dar mai mult cuplu.
1.4 T-Jet 120 CP:
- 2000 rpm -> 55 CP
- 2500 rpm -> 80 CP
- 3000 rpm -> 95 CP
- 3500 rpm -> 113, 5
- 4000 - 5000 rpm -> 120 cp

1.6 122 CP:
- 2000 rpm -> 42 CP
- 2500 rpm -> 56 CP
- 3000 rpm -> 68 CP
- 4000 rpm -> 87 CP
- 5000 rpm -> 105 Cp
- 6200 rpm -> 122 CP

dupa cum se observa, chiar daca soferul de Kia foloseste toti caii, pe o plaja mult mai mare de turatii (2000-5000) soferul de Fiat turbo are mai multi cai (in cazul 4000rpm are chiar mult mai multi). Din ce-mi dau seama doar intre 6000 si 6200 soferul de kia are mai multi cai si, in situatia asta nu cred ca poate sa conduca numai in turatia asta.

daca ar fi sa aplic asta la comparatia exclusiv la motoare: 1.6GDI vs 1.4TSI ar iesi invingator 95% TSI-ul. restul de 5% ar fi cand ambele masini ajung la vitezele maxime unde chiar conteaza numai caii.
Daca luam in considerare si ceilalti factori (mase, rapoarte in cutie, aerodinamica etc) posibil sa fie altul procentul, dar per total, si eu cred ca acelasi sofer ar scoate timpi mai buni pe turbo.
Proceed Cassa White 2.0 DSL Style... + pachet sport (the works...)
http://picasaweb.google.com/quelloo69/Q ... directlink

User avatar
zaboss
Posts: 1180
Joined: 16 Sep 2010, 21:41
Auto: Kodiaq 2.0 TSI, 4x4 DSG, Style
Location: București
Contact:

Re: cuplu/putere

Post by zaboss »

Cuplul este motivul pentru care am ales diesel și nu m-aș întoarce la benzinare (decât dacă nu cumva tovarășii comisari vor interzice aceste motoare). Deși între Cee'd și Laguna erau doar 11 CP (109/1,4 vs. 120/1,9) diferența majoră e că Laguna poate face depășiri inclusiv în viteza a V-a, în vreme ce la Cee'd era nevoie să retrogradez. Diferența de cuplu o simt și între Sportage și Laguna (270 vs. 320), deși acum am cutie automată și clar viteza de reacție a acesteia este inferioară uneia manuale. (Nici cutie manuală nu aș mai cumpăra vreodată, dar asta e altă discuție). Nici una dintre cele trei nu este o mașină cu valențe sportive (la Laguna vorbim chiar de un motor născut în 1999 - baba are generația a doua).
Și dacă am compara 2.0 GDI cu 2.0 CRDI de la KIa, GDI are cuplul maxim de 205 la 4000, în vreme ce CRDI are 320 la 2000. Puterea maximă se atinge la 6200 la GDI, față de 4000 la CRDI. Da, benzinarul are 166 CP, deci 30 în plus față de diesel, dar până să ajungă la ei dieselul e deja departe.
____________________________________
Light travels faster than sound. That's why most people appear brighter untill you hear them speak.

eugenflorinmanea
Posts: 2798
Joined: 25 Aug 2008, 20:23
Auto: Saab 9-5 Aero
Location: Bucuresti
Contact:

Re: cuplu/putere

Post by eugenflorinmanea »

zaboss wrote: Și dacă am compara 2.0 GDI cu 2.0 CRDI de la KIa, GDI are cuplul maxim de 205 la 4000, în vreme ce CRDI are 320 la 2000. Puterea maximă se atinge la 6200 la GDI, față de 4000 la CRDI. Da, benzinarul are 166 CP, deci 30 în plus față de diesel, dar până să ajungă la ei dieselul e deja departe.
Ai dreptate - dieselul este deja departe...in spatele benzinarului vezi timpii 0-100 km/h.
Dieselul cu cuplul mare e bun pentru off road, urcat. Dar cand vine vorba de fuga inca e departe de benzina chiar si aspirat, nu mai vorbesc de un 1.4 tsi 150 cai 250 cuplu.
SAAB 9-5

KiaUser
Posts: 95
Joined: 21 May 2014, 13:08
Auto: Kia Cee'd SW 1.6 GDI

Re: Drive teste useri

Post by KiaUser »

quelloo wrote: din pacate nu am datele exacte pentru motoarele de mai sus, dar hai sa le luam din nou pe cele prezentate de GabiA mai sus ...
Acolo se pierde din vedere că motorul pe benzină urcă mai ușor în ture. De aici și timpii mai buni pe care-i scoate la accelerarea de la 0 la 100 km/h.
quelloo wrote: daca ar fi sa aplic asta la comparatia exclusiv la motoare: 1.6GDI vs 1.4TSI ar iesi invingator 95% TSI-ul. restul de 5% ar fi cand ambele masini ajung la vitezele maxime unde chiar conteaza numai caii.
Asta dacă mașinile sunt forțate să meargă tot timpul la aceeași turație și s-o crească doar concomitent. Deci șoferul de Kia chiar e forțat să nu-și folosească toți caii. :) Altfel el se duce la 6000 de ture încă din treapta I și îi spune bye-bye celui cu diesel-ul de 1.4. N-o să poată să țină turația așa sus exagerat de mult și deci o să fie ajuns în cele din urmă, dar pentru depășiri merge.
quelloo wrote: Daca luam in considerare si ceilalti factori (mase, rapoarte in cutie, aerodinamica etc) posibil sa fie altul procentul, dar per total, si eu cred ca acelasi sofer ar scoate timpi mai buni pe turbo.
Legile fizicii te contrazic.
Dacă tot restul factorilor sunt egali sau foarte apropiați și știe cum să conducă, un șofer ajunge mai repede la 100km/h cu o mașină care are mai mulți cai putere decât cu una cu mai puțini, indiferent de cuplu. Până la urmă asta măsoară caii ăia, puterea.
Alex Dobrin
Jurnal

User avatar
zaboss
Posts: 1180
Joined: 16 Sep 2010, 21:41
Auto: Kodiaq 2.0 TSI, 4x4 DSG, Style
Location: București
Contact:

Re: cuplu/putere

Post by zaboss »

eugenflorinmanea wrote: Ai dreptate - dieselul este deja departe...in spatele benzinarului vezi timpii 0-100 km/h.
11.3 / 12.1 vs. 10.9 / 11.0
0,4 secunde nu mi se pare o diferență cine știe ce (la benzină automat cred că e o greșeală, fiindcă nu are cum să fie atât de mică diferența între manual/automat. În plus de asta, ca să scoți puterea maximă, la benzină trebuie să ții motorul foarte aproape de zona roșie, ceea nu știu cât e fezabil pe termen lung. De aceea motoarele pe motorină sunt folosite la „cărat”, puterea lor fiind mai practică, în vreme ce la benzinare, puterea este mai degrabă teoretică. Asta se reflectă și în consumuri, 2.0 GDI fiind mai gurmand și mai poluant.
1,4 TSI, deși este superior altor motoare pe benzină, mai are încă de la 250 până la 300 cât e cuplul minim la diesel.
____________________________________
Light travels faster than sound. That's why most people appear brighter untill you hear them speak.

KiaUser
Posts: 95
Joined: 21 May 2014, 13:08
Auto: Kia Cee'd SW 1.6 GDI

Re: cuplu/putere

Post by KiaUser »

zaboss wrote: 0,4 secunde nu mi se pare o diferență cine știe ce
Totuși diferența aia este în favoarea motorului pe benzină deși are cuplu simțitor mai mic.
Deci nu cuplul stabilește mașina mai rapidă așa cum se susținea într-un comentariu anterior.
zaboss wrote:În plus de asta, ca să scoți puterea maximă, la benzină trebuie să ții motorul foarte aproape de zona roșie, ceea nu știu cât e fezabil pe termen lung.
Păi nici nu e. Doar că în condiții normale de utilizare nu prea ai nevoie de turația aia pe termen lung.
zaboss wrote:De aceea motoarele pe motorină sunt folosite la „cărat”, puterea lor fiind mai practică, în vreme ce la benzinare, puterea este mai degrabă teoretică.
Nu există cai putere practici și cai putere teoretici.
Cauți viteză ? Te uiți la caii putere.
Vrei să cari mai mult fără să simți în performanțele mașinii ? Te uiți la cuplu.
zaboss wrote:2.0 GDI fiind mai gurmand și mai poluant.
Eram convins că motorul pe benzină poluează mai puțin decât ăla pe motorină, dar m-am uitat în specificațiile de pe siteul kia și ai dreptate. Benzinarul e mai poluant. Interesant. :)
Taxele eco în plus la motorină sunt o aberație, în condițiile astea.
Alex Dobrin
Jurnal

Post Reply

Return to “...despre maşini în general”