Drive teste useri

Subiecte care nu ţin de un numit model
User avatar
zaboss
Posts: 1180
Joined: 16 Sep 2010, 21:41
Auto: Kodiaq 2.0 TSI, 4x4 DSG, Style
Location: București
Contact:

Re: Drive teste useri

Post by zaboss »

Opel Crossland X/Citroen C3 Cross Test Drive

Când a apărut Crossland X în oferta Opel m-am întrebat care este locul lui, fiindcă ei aveau Moka, un Crossover OK și cele două modele păreau a se canibaliza unul pe altul mai ales că aveau aceeași gamă de prețuri. Se pare că acesta este gândit în locul Meriva, un fel de Meriva Stepway 😊 De când au fost luați de PSA, Crossland X/C3 AirCross/2008 au cam aceleași motoare. În cadrul PSA, Opel a rămas marca low cost, având cele mai mici prețuri. Spre comparație, într-o variantă de echipare medie care include cutie automată, tabletă cu navigație, AC automat, cameră marșarier Crossland este la 17100/C3 Cross 19000/2008 20000. E drept, de la firme diferite. Discountul mediu 2500 din prețul de listă, cam 12% din ce am văzut. 2008 nu am mai testat, fiind în afara bugetului alocat.
Mai jos, acolo unde nu se specifică altceva, este valabil pentru ambele mașini.
Generalități
Fiind vorba de același motor, 1.2l, 110 CP, 205 cuplul, trei cilindri, cutie automată cu dublu ambreiaj, greutăți similare, mașinile au comportament dinamic similar. Accelerează decent, schimbă OK, nu te fac de râs într-o depășire. Spațiu interior superior altor mașini din clasă (Captur, Juke, pe care le știu eu mai bine). Portbagaj mare – 400l Opel, 410l Citroen, peste o compactă medie hatchback. La Opel există și opțiunea să ai 2 „etaje” care poate fi utilă. Legat de aceasta, Opel este mult mai configurabil. În spate este mai confortabil la Opel. Ambele vin cu cotieră doar pentru șofer. Vizibilitate medie la ambele. Sunt probleme la vizibilitatea laterală.
Crossland X este o mașină cinstită. Acceptabilă la exterior, decentă la interior. Se pare că cei de la Opel au renunțat la sistemul lor cu multe butoane, acum sunt „normale”. Materiale în zona superioară a clasei din care face parte. Poziția la condus este ok.
C3 AirCross este o mașină neterminată. Au folosit toată inspirația la exterior și nu le-a rămas nimic pentru interior. La exterior arată bine. La interior, mult negru, plastice cam urâte. Poziția la condus inconfortabilă – au fereastra la șofer cam sus și nu prea poți sprijini mâna cum trebuie. Cotiera este și ea cam sus. Toate comenzile sunt pe tabletă, nu prea ai alte butoane.
The good
Spațiul interior este mai bun decât la alte mașini din segment. Motorul este OK raportat la mașină, este suficient pentru dimensiunile ei.
Crossland X este mai bine antifonat, are materiale de o calitate mai bună și interiorul este mai bine gândit. Prețul este inferior raportat la clasă – cam 1000€ sub Juke, 1500€ sub Captur. Portbagaj mare. Posibilități de configurare mai bune.
The bad
Vizibilitatea laterală, proastă la ambele. C3 AirCross este mai prost antifonat, se simte bine zgomotul în mașină. Interiorul discutabil la C3 AirCross. Designul exterior la Crossland, care este cam ca un dulap. Dacă însă te gândești că este pornit dintr-un MPV, nu ca un mini SUV nu e cu totul deplasat.
The ugly
Interiorul la C3 AirCross. La Crossland X nu este nimic pe care l-aș vedea ca un deal-breaker. Ar putea fi garanția de 2 ani (4 la Citroen, 3 la Renault/Nissan). Mai poate fi durata de livrare, dacă vrei alte combinații decât a gândit un dealer Opel că ar vrea clienții lui – 6 luni. În teorie. În practică, am înțeles că dacă este o mașină pe flux în configurația de bază dorită, se pot adăuga la ea opționalele dorite. NU știu dacă este real sau îmbrobodire de agent de vânzări care să te facă să semnezi ACUM contractul.
Concluzie
Crossland X mi se pare cea mai bună opțiune în segmentul acesta pe baza raportului preț/dotări. C3 AirCross (dar și 2008) mi se par mașini mult prea scumpe pentru ceea ce oferă și ce variante există pe piață. Probabil se adresează exclusiv fanilor mărcii.
În caz că interesează pe cineva, tot Juke am cumpărat :D
____________________________________
Light travels faster than sound. That's why most people appear brighter untill you hear them speak.

andrei1271984
Posts: 963
Joined: 06 Nov 2016, 15:17
Auto: Sportage 1.6 T-GDI 6MT GT-Line
Location: Bucuresti

Re: Drive teste useri

Post by andrei1271984 »

misto fraza de final :)))))
Kia Sportage 2021 1.6 T-GDI 6MT GT-LINE

EX : Kia Sportage 2016 1.6 GDI Classic +

quelloo
Posts: 4407
Joined: 22 Oct 2008, 21:51
Auto: Kia Proceed 2.0 DSL
Location: Bucuresti - Dristor si ocazional Titan

Re: Drive teste useri

Post by quelloo »

am facut si eu un test drive mai consistent cu un Hyundai Tucson 2017
40000 km la bord. motorul de 2.0 dsl cu 184 de cai

am facut putin peste 1000 km in irlanda cu ea.
Parcurs autostrada, drumuri nationale, secundare si putini km inafara asfaltului
Consumul pe toata distanta a fost de 7.8% (atat in bord cat si la pompa)
- cu 5 oameni in masina as fi zis ca e ok, doar ca bagaje nu au fost deloc iar cele 3 persoane din spate aveau putin sub 150kg iar viteza de deplasare cel putin la dus a fost fix cea legala (nu mai condusesem cu volan pe dreapta pana atunci) iar la intoarcere am mers ceva mai tare (150-160 pentru 150 de km)
-consumul instant la 150 e pe undeva pe la 15% :0
Directia e praf praf. volanul n-are nici o legatura cu rotile iar vantul facea ce voia cu masina
Suspensia m-a surprins placut. tinea f bine masina pe viraje si era destul de confortabila pe denivelari si gropi
Motorul m-a dezamagit. efectiv nu se simtea deloc ca trage (nici jos, si mai ales sus) - nici macar intr-a 2-a
Cutia este efectiv mai proasta ca a mea (10 ani diferenta) nici macar cu masina oprita nu intra cum trebuie in viteze. ma asteptam sa vad imbunatatiri in atata timp.
Pozitia la volan - prea sus pentru mine complet deconectat de sosea
Scaunele mi-au dat dureri de spate in maxim 3 ore de condus :(

un lucru bun a fost ca se putea reduce intensitatea luminilor din bord ca altfel ar fi fost crunt
un alt lucru f bun e ca se poate ajusta pozitia banchetei spate pentru confortul sporit al pasagerilor (se lasa pe spate putin ca era prea dreapta pozitia)

concluzie: io as merge pe sportage 1.6 TGDI cu ochiii inchisi daca as lua asa ceva.
Proceed Cassa White 2.0 DSL Style... + pachet sport (the works...)
http://picasaweb.google.com/quelloo69/Q ... directlink

Flavyus
Posts: 1929
Joined: 19 Jan 2017, 11:04
Auto: Sportage2017 2DSL GTL4x4HP 6AT
Location: Bucuresti

Re: Drive teste useri

Post by Flavyus »

Ma mir de directie, credeam ca sunt aproape identice masinile.
Nu are cum sa nu traga motorizarea aia. La test si mie mi s-a parut ceva ciudat la Sportage din cauza insonorizarii, viteza crestea dar nu se auzea corespunzator si nu aveai senzatia ca rupe.

quelloo
Posts: 4407
Joined: 22 Oct 2008, 21:51
Auto: Kia Proceed 2.0 DSL
Location: Bucuresti - Dristor si ocazional Titan

Re: Drive teste useri

Post by quelloo »

la asta insonorizarea nu era asa buna.
la 160 urla mai tare ca a mea (la care deja chederele sunt foarte vechi si intarite si sufera la zgomotul de afara)
Proceed Cassa White 2.0 DSL Style... + pachet sport (the works...)
http://picasaweb.google.com/quelloo69/Q ... directlink

panzer
Moderator
Posts: 1199
Joined: 03 Jul 2007, 16:22
Auto:
Location: Bucuresti

Re: Drive teste useri

Post by panzer »

Zilele acestea mi-a picat in mana o Toyota C-HR Hybrid. Este masina unui coleg de munca.

Echiparea aproape de top.

La Toyota e ciudat cu interioarele. Au modele globale gen RAV 4 si Corrola care zici ca sunt masini americane (a se citi Chevrolet). Plastice tari, design jalnic. Au si modele mai europene cu design interior in limite normale: gen Auris.
Aceasta are un interior super ok. Cam anost, caci sunt parti mari fara nici un buton, gen Tesla. O sa imi ia o perioada sa ma obisnuiesc. E degustibus daca Niro are un interior mai bun sau nu.
Inaltimea masinii o face ideala pentru mine: nici nu trebuie sa ma "urc" in ea ca in Sportage de ex, nici sa ma "asez" ca in Ceed. Similar cu Niro. Am notat-o la puncte pozitive.
Scaunele mi se par si ele super. Materiale de calitate, sustinere laterala suficienta.

Din motive personale am condus masina ca pe o masina normala. N-am pus pe display modul in care incarca, ce motor foloseste, etc. N-am incercat sa merg la consum sau orice altceva. Am condus doar in oras in aglomeratie. O sa o scoatem in curand si pe DNCB macar.

Mi-a placut senzatia in masina, mai ales condusa normal. E uimitor cat de usor se foloseste in bara-la-bara, mai nou standardul nostru de condus din Bucuresti. Fara efort chiar si comparat cu o automata normala de la Audi de exemplu. Electric-ul e indeed the future.

Dupa cateva minute cat a incalzit masina in aglomeratie chiar mergea mult electric.

Am fost iarasi surprins cat de bine demara la nevoie. Cred ca am facut mai mult demaraje cu bateria plina.

Dezavantajul este sunetul cutiei eCVT. Zgomotul e decuplat de ce ar face o masina normala. Se aude foarte tare transmisia din cutie. Mai tare decat motorul, sau este doar senzatia de zgomot dupa ce in repaos nu se aude chiar nimic.

Consum pe bord, majoritar in oras: 4 L/100km! Incredibil pentru Bucuresti. Pentru chitrosii adevarati se poate pune si pe gaz. Am verificat la Vernesti. Asta pentru ca in afara consuma mai mult decat in oras.

PS: la MIT au deja Niro PlugIn Hybrid la test drive. Programati-va pana nu il vand si pe asta.

User avatar
Nesta3
Moderator General
Posts: 5231
Joined: 17 Mar 2009, 05:31
Auto: Kia Sportage QL
Location: Bucharest

Re: Drive teste useri

Post by Nesta3 »

Pe partea de motorizare-cutie-performante il bate de departe Niro pe C-HR.La design e preferential, e mai futurist C-HR atat la exterior cat si la interior, dar la materiale iar e departe Niro.
Sa vezi "wow" cand cobori din plug in Niro cu consum de pana in 2.Dar au preturi mari acum, mai ales Niro Plug In.Dar daca o iei ca pe masina principala in care faci minim 20mii km pe an(preferential in oras), e ce trebuie si nu te mai intereseaza pretul
EX : 2008 Kia Proceed 1.4MPI Best

EX : 2016 KIA SPORTAGE 1.6GDI STYLE

2021 Peugeot E-2008 GT LINE
2013 Nissan Qashqai+2 Techview Edition

quelloo
Posts: 4407
Joined: 22 Oct 2008, 21:51
Auto: Kia Proceed 2.0 DSL
Location: Bucuresti - Dristor si ocazional Titan

Re: Drive teste useri

Post by quelloo »

concediu Italia = Fiat Typo hatch 1.3 diesel 95 cai - cutie manuala cu 5
1500 Km facuti cu 5 oameni si bagaje in masina cu AC non stop
consum 5.9% cu 59 km/h medie
mers legal pe drumurile nationale (90-110 pentru ca astia au mai multe gropi ca la noi) si ceva mai tare pe autostrazile cu plata (130-160 aici asfalt bun) - legal in localitati si incet pe serpentine si in prin satele cu strazi doar cu 10 cm mai late decat masina

de rau:
- calitatea plasticelor si asamblarii (avea 14000 km cand am ridicat-o)
- suspensia = barca (asta e si avantaj la ce drumuri au)
- motorul (n-are ce cauta pe o masina din clasa asta - este de-a dreptul periculos)
- cutia - cursa schimbatorului prea lunga, a 1-a prea scurta si a 5-a prea lunga
- ceva probleme electrice cu semnalizatoarele (avea pe impuls dar mergeau doar cateodata si doar spre dreapta si cateodata nu voiau sa mearga deloc - fizic)
- Android auto: cumva se misca foarte greu si nu imi gasea toate adresele la voice search fata de modul de folosire direct din telefon
de bine:
+spatiu si interior si portbagaj (3 trollere mari, unul mediu si 4 ghiozdane au intrat toate si raftul era la locul lui :O )
+aerul conditionat putea sa inghete iadul
+cand am urcat in masina la aeroport am oprit prostia aia cu start stop si a ramas dezactivata tot sejurul = felicitari Fiat....deci se poate
+consumul (a stat 80% din timp peste 3000 rpm cu 5 persoane in ea si doar 5 viteze = 5.9% :O )

concluzie: nu as cumpara asa ceva! poate doar cu reducere 40% din pretul de lista si in nici un caz motorul asta
Proceed Cassa White 2.0 DSL Style... + pachet sport (the works...)
http://picasaweb.google.com/quelloo69/Q ... directlink

User avatar
zaboss
Posts: 1180
Joined: 16 Sep 2010, 21:41
Auto: Kodiaq 2.0 TSI, 4x4 DSG, Style
Location: București
Contact:

Re: Drive teste useri

Post by zaboss »

Toyota RAV 4 2019
Văzusem pe stradă noul RAV 4 și mi s-a părut foarte mișto la exterior. Am testat atât motorul pe benzină clasic, 2 litri, 175 CP, cât și hibridul de 2,5 litri. Deși este doar un pic mai mare ca Sportage, 4,6 față de 4,44, senzația de spațiu este copleșitoare. În spate se poate sta comod, rămâne mult spați la genuchi. Portbagajul este un pic mai mare. Poziția la condus mi s-a părut slăbuță, nu am reușit să-mi găsesc una ok cât a durat drive-testul. Motorul pe benzină suprinzător de leneș pentru capacitate și putere (Fiatul meu este mult mai agil). În schimb cel hibrid este ok ca reacție. Mașina a fost condusă doar prin oraș, deci cu accelerări din scurt. Manevrabilitatea mult sub Sportage. Feedback slab la direcție. Camera marșarier avea un unghi dubios, mai mult m-a încurcat așa că am parcat-o old school. La condus nu se simte dimensiunea, comparativ cu Sportage.
Calitatea materialelor la interior este ok, plastic moale peste tot. Tableta aia e aiurea de tot, are două butoane imense la AC care mi-au adus aminte de un radio pe care l-avea bunicul la țară. Unghiul tabletei e aiurea, practic nu prea te poți uita la ea ca șofer, pare mai mult gândită ca televizor pentru locurile din spate.
Pe cât de sexy mi s-a părut la exterior, pe atât de plictisitoare și ștearsă la interior. Big NO.
+ Spațiul interior
+ Spații de depozitare
+ Motorul hibrid
+ Exterior

- Restul
Preț variantă Dynamic cu motor hibrid 36.000.

Honda CR-V
La același dealer. Motorul de 1.5, 193 CP. Mi se pare ceea ce este Sportage într-o divizie mai jos. Good Value for the money. Are un preț bun, destul de bine dotată încă de la prima versiune de echipare. Diferența de vreo 6.000 de € față de Sportage (variante de top) are acoperire, de aceea zic că este într-o ligă mai sus. Practică, multe spații de depozitare, mașină gândită pentru eficiență. Motorul este mai fâșneț decât cel de pe RAV 4. Chiar mi-a plăcut. Tot cutie CVT, dar mai bună decât ce am mai condus eu până acum cu CVT (NIssanuri). La fel de încăpătoare la interior. Mi-am găsit imediat o poziție la condus foarte bună, are o vizibilitate OK, scaunele sunt comode. Tableta tot incomodă ca unghi. Manevrabilitatea este OK, aceeași observație despre cameră, unghi ciudat, te derutează. Posibil ca dacă o conduci suficient să te obișnuiești.
Totul la îndemână, când te sui în ea te prinzi imediat de tot, excelentă ergonomie. Cam plictisitoare la interior, mașină de soccer mom :) Rămâne pe listă.
+ Spațiul interior
+ Spațiul
+ Motorul
+ Varianta pe roșu e sexy la exterior :)

- Tipul de la vânzări are ceva cu Sportage-ul meu :)
- Nimic serios
Preț variantă Executive 36.000 €.

Skoda Kodiaq
Deși am zis că never VAG, am zis să mă dau și cu Tuaregul săracului :)
Dacă CR-V și RAV 4 mi s-au părut mari, Kodiak e imens. În spate ai loc să dai o petrecere :) Mașina testată a fost varianta RS. Motor 2 l 240 CP (cel mai puternic motor pe care l-am condus). Scaunele sport sunt o minune, foarte comode. O poziție excelentă la condus, vizibilitate bună. Unghiul tabletei este OK pentru șofer, softul acesteia este în limba română, foarte complex, îți permite o grămadă de setări ale mașini. Camera pe spate este cu un unghi ok, liniile de ghidaj te ajută. Având un bot lung, senzorii pe față sunt obligatorii, deși ai o vizibilitate bună, fiind o mașină înaltă nu poți observa obstacolele mici. Chiar dacă este ditamai barca, mașina se conduce foarte ușor, are o manevrabilitate foarte bună. Am dat cu ea în niște gropi (neintenționat) și le-a absorbit destul de bine. Am și bruscat-o de câteva ori, s-a dovedit a fi foarte stabilă.
E o mașină excelentă, la un preț bun. Urmează un test drive și cu Tarraco, aceeași mașină dar cu acțipild de SEAT, care are câteva dotări în plus la aceiași bani. La Tarraco testez exact motorul și versiunea pe care o doresc.
O chestie interesantă, pe care nu am mai întâlnit-o a fost că de la Skoda nu am primit discount, decât pe oferta de leasing de la Porsche. Acum nu știu dacă e ceva specific grupului VAG sau doar la dealerul respectiv (Brady). Ideea fiind că pe oferta lor de leasing îmi iese rata cu vreo 40 de € mai mult față de oferta mea de la Unicredit.
Preț variantă configurată, cu discount în condițiile de mai sus, 37.000. Asta înseamnă că aș putea scoate Tarraco în 36.000€, să vedem dacă ei mă primesc cu un alt leasing decât al lor. Dacă nu, să mai încerc și cu alți dealeri.
____________________________________
Light travels faster than sound. That's why most people appear brighter untill you hear them speak.

User avatar
Nesta3
Moderator General
Posts: 5231
Joined: 17 Mar 2009, 05:31
Auto: Kia Sportage QL
Location: Bucharest

Re: Drive teste useri

Post by Nesta3 »

La banii aia iei Sorento.
EX : 2008 Kia Proceed 1.4MPI Best

EX : 2016 KIA SPORTAGE 1.6GDI STYLE

2021 Peugeot E-2008 GT LINE
2013 Nissan Qashqai+2 Techview Edition

User avatar
zaboss
Posts: 1180
Joined: 16 Sep 2010, 21:41
Auto: Kodiaq 2.0 TSI, 4x4 DSG, Style
Location: București
Contact:

Re: Drive teste useri

Post by zaboss »

Nu cred că iei 4x4 at cu dotările alea. Narcis mi-a zis că iese peate 40.000. Plus că ei nu au buy back. De asemenea, Sorento este model vechi, celelalte sunt 2019. Pentru modele vechi, am X-Trail care este 2013, la 32.000 euro.
____________________________________
Light travels faster than sound. That's why most people appear brighter untill you hear them speak.

User avatar
Nesta3
Moderator General
Posts: 5231
Joined: 17 Mar 2009, 05:31
Auto: Kia Sportage QL
Location: Bucharest

Re: Drive teste useri

Post by Nesta3 »

2.0 diesel 8AT 4x4 Nova + optiuni
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
EX : 2008 Kia Proceed 1.4MPI Best

EX : 2016 KIA SPORTAGE 1.6GDI STYLE

2021 Peugeot E-2008 GT LINE
2013 Nissan Qashqai+2 Techview Edition

panzer
Moderator
Posts: 1199
Joined: 03 Jul 2007, 16:22
Auto:
Location: Bucuresti

Re: Drive teste useri

Post by panzer »

Nice zaboss. Continua si cu Mazda CX-5.

Probabil stie toata lumea, dar mai repetam: Leasing Porsche => automat casco Porsche. Daca o zgarii usor si vrei sa o repari si sa o dai la buy back, nu iti vor face oferta. Am patit-o. Noroc ca era pe persoana fizica si am putut sa schimb cu Generali. Zgarieturile le-am reparat singur in targ.
Banui insa ca vrei sa faci operational dpdv costuri.

User avatar
zaboss
Posts: 1180
Joined: 16 Sep 2010, 21:41
Auto: Kodiaq 2.0 TSI, 4x4 DSG, Style
Location: București
Contact:

Re: Drive teste useri

Post by zaboss »

@Nesta3,
Stai un pic să comparăm mere cu mere. Toate mașinile de mai sus (inclusiv x-trail despre care am mai vorbit) au:
- Pilot automat adaptiv
- Blind Spot Detection
- Lane Asist
- Side Asist
- Climă inclusiv pentru locurile din spate
- Tablou de bord digital (în loc de ceasuri - mai puțin X-Trail care e ca Sorento)
- Senzori față-spate
- Navigație
- Hayon electric
X-Trail și CR-V au și Velux
CR-V și Tarraco au scaun electric cu memorie
Chestiile astea sunt disponibile pe Cosmo într-un pachet Top, care duce prețul de listă la vreo 45.000. Cu tot discountul, nu are cum să ajungă la 36.000, cât e media la celelalte. Plus că vorbim de un model vechi (2013, ca și X-Trail, ok cu un face lift, dar anul viitor probabil va apărea un model nou), deci nivelul de comparație este X-Trail, care cu dotările listate mai sus este 32.000€.

@panzer
Nu am fost la Mazda deoarece au cutie automată doar pe modele peste 2 l. Prea mult, totuși. Poți să fii mai explicit? Nimeni din dealerii VAG nu lucrează cu alți finanțatori?

La asta vreau leasing financiar, vine prea mare rata la operațional, așa că o să merg tot pe financiar, cu Sportage ca avans, deci va conta și cât îmi oferă pe el la buy back.
____________________________________
Light travels faster than sound. That's why most people appear brighter untill you hear them speak.

User avatar
zaboss
Posts: 1180
Joined: 16 Sep 2010, 21:41
Auto: Kodiaq 2.0 TSI, 4x4 DSG, Style
Location: București
Contact:

Re: Drive teste useri

Post by zaboss »

Am uitat faruri LED, la toate.
____________________________________
Light travels faster than sound. That's why most people appear brighter untill you hear them speak.

Post Reply

Return to “...despre maşini în general”