Viitorul diesel

Subiecte care nu ţin de un numit model
User avatar
zaboss
Posts: 1180
Joined: 16 Sep 2010, 21:41
Auto: Kodiaq 2.0 TSI, 4x4 DSG, Style
Location: București
Contact:

Re: Viitorul diesel

Post by zaboss »

Mie personal nu mi s-a părut o diferență chiar atât de mare. Mini avea 180 de cai, 0-100 în 6 secunde, el e deosebit, celelalte două erau „normale”, 500 avea 118 CP, iar Leaf parcă 130, dar per total nu mi se pare o diferență atât de radicală. La tine posibil să fie încă „fluturașii” de început de relație :)
Apoi, tu vorbești de mașini de 60-70.000 sau de 40.000 în cazul Tesla, sume enorme pentru România, patria SH. În afară de împătimiți de electrice nu văd cine dă atâția bani pe o mașină coreeană. Poate peste mulți ani la SH. Grosul îl reprezintă derivatele din versiunile ICE care încă sunt mai scumpe decât alternativele. oamenii mai cumpără încă mașini cu cutie manuală că sunt cu 2000€ mai ieftin, darămite să dea 5000 în plus pe versiunea electrică. Și nu doar la noi (unde totuși avem una dintre cele mai generoase subvenții).
O să-mi programez test drive și cu Enyaq, am văzut că are și PBV acum unul, l-a adus acasă consilierul de vânzări cu care sunt vecin.
____________________________________
Light travels faster than sound. That's why most people appear brighter untill you hear them speak.

User avatar
Nesta3
Moderator General
Posts: 5233
Joined: 17 Mar 2009, 05:31
Auto: Kia Sportage QL
Location: Bucharest

Re: Viitorul diesel

Post by Nesta3 »

35mii Ioniq 5 echipare premium, 43mii euro în echipare luxury(cu awd, dual motor)
33mii euro Tesla model 3
35-40mii euro probabil EV6
Preturi după reduceri
Pai koreenele au demonstrat că stăpânesc arta electrificării și asta o demonstrează vânzările și review-urile.Cand spui Ioniq 5 sau Kona electric nu o spui pentru fanii ALH, TDI și "nemțească e nemțească" ci o spui pentru cine interesează cu adevărat.Sau Eniaq-ul merita 60mii euro?Sau merita Skoda?Poate că da, poate că nu.Daca ii zici unuia de pe strada că o Skoda costa 60mii, îți rade in fata.I3 de la bmw, ăla performance sau cum ii zice, era 48mii euro și s-a vândut in draci.Alta e piata pentru electrice.
EX : 2008 Kia Proceed 1.4MPI Best

EX : 2016 KIA SPORTAGE 1.6GDI STYLE

2021 Peugeot E-2008 GT LINE
2013 Nissan Qashqai+2 Techview Edition

User avatar
zaboss
Posts: 1180
Joined: 16 Sep 2010, 21:41
Auto: Kodiaq 2.0 TSI, 4x4 DSG, Style
Location: București
Contact:

Re: Viitorul diesel

Post by zaboss »

Skoda nu merită, e și ea marcă low cost. Zona 30000 e ok la Superb/Kodiaq, dar acum au dus și Octavia aproape de suma asta. Enyaq începe de la 38.000 fără subvenții. Am văzut undeva că își comandase cineva unul la 55.000, dar nu era clar dacă era prețul de listă sau final.
____________________________________
Light travels faster than sound. That's why most people appear brighter untill you hear them speak.

User avatar
ionutp
Admin
Posts: 994
Joined: 22 Aug 2019, 12:14
Auto: Sportage 2014 2.0 DSL AT
Location: Bucharest

Re: Viitorul diesel

Post by ionutp »

Hai sa nu uitam ca solutia poate veni tot de la "noi" din curte: https://paultan.org/2021/05/17/hyundai- ... -hydrogen/ :D
Kia Sportage 2014 2.0 DSL 136CP AT AWD

razesul
Posts: 326
Joined: 29 Aug 2017, 21:47
Auto: KIA Sportage 1.6 CRDi
Location: Belgium

Re: Viitorul diesel

Post by razesul »

E clar, in 2026 o sa imi iau electrica, trebuie sa incep sa strang bani - in Be doar electricele le mai poti deconta pe firma incepand cu 2026.

User avatar
zaboss
Posts: 1180
Joined: 16 Sep 2010, 21:41
Auto: Kodiaq 2.0 TSI, 4x4 DSG, Style
Location: București
Contact:

Re: Viitorul diesel

Post by zaboss »

Acolo nu aveți leasing operațional?
____________________________________
Light travels faster than sound. That's why most people appear brighter untill you hear them speak.

razesul
Posts: 326
Joined: 29 Aug 2017, 21:47
Auto: KIA Sportage 1.6 CRDi
Location: Belgium

Re: Viitorul diesel

Post by razesul »

Sunt diverse tipuri de leasing, inclusiv operational, dar nu prea le cunosc in detaliu si nu imi dau seama cu ce schimba asta decontul? La contabil te duci cu cartea masinii si daca nu e electrica nu o poti deconta.

User avatar
zaboss
Posts: 1180
Joined: 16 Sep 2010, 21:41
Auto: Kodiaq 2.0 TSI, 4x4 DSG, Style
Location: București
Contact:

Re: Viitorul diesel

Post by zaboss »

La operațional nu ești tu proprietar. Plătești serviciul. E ca și cum ai închiria.
____________________________________
Light travels faster than sound. That's why most people appear brighter untill you hear them speak.

razesul
Posts: 326
Joined: 29 Aug 2017, 21:47
Auto: KIA Sportage 1.6 CRDi
Location: Belgium

Re: Viitorul diesel

Post by razesul »

Da pot sa iau si asa - o sa discut la contabil cand o sa fie cazul.
Ideea e ca te forteaza sa treci pe EV, iar aici este destul de utilizata optiunea de a primi masina de la firma, se poarta la orice nivel.
Iar angajatul plateste un impozit pentru ca foloseste masina si daca e ICE poate ajunge si pe la 2000 euro pe an, acuma e deja pe la 100 pe luna nu prea iti convine sa spuna fiscul "firma iti da masina poluanta si tu scoti banu' pe PF" :)

BlueHack
Posts: 146
Joined: 28 Apr 2021, 13:31
Auto: Kia Ceed Active 1.6 CRDI
Location: Bucuresti

Re: Viitorul diesel

Post by BlueHack »

Pentru cei preocupați de poluare, mașinile cu motoare termice care funcționează cu metan/butan/propan/hidrogen/etanol/metanol mi se par o soluție mult mai bună decât mașinile electrice.

Chiar si la Diesel se poate folosi parțial GPL, ceea ce mai scade din poluare.

User avatar
Nesta3
Moderator General
Posts: 5233
Joined: 17 Mar 2009, 05:31
Auto: Kia Sportage QL
Location: Bucharest

Re: Viitorul diesel

Post by Nesta3 »

Lumineaza-ma cum una dintre cele enumerate mai sus, poluează mai puțin decât o electrica.
EX : 2008 Kia Proceed 1.4MPI Best

EX : 2016 KIA SPORTAGE 1.6GDI STYLE

2021 Peugeot E-2008 GT LINE
2013 Nissan Qashqai+2 Techview Edition

BlueHack
Posts: 146
Joined: 28 Apr 2021, 13:31
Auto: Kia Ceed Active 1.6 CRDI
Location: Bucuresti

Re: Viitorul diesel

Post by BlueHack »

Nu știu dacă per total, luând în calcul și procesul de fabricație, de producere a energiei, poluează mai mult sau mai puțin decât mașinile electrice. Și asta nu e foarte important.

Poluează mai puțin decât mașinile alimentate cu benzină sau motorină și lumea ar fi mult mai dispusă să cumpere mașini dotate cu motoare termice și alimentate cu combustibili menționați mai sus, mai ales dacă s-ar și subventiona precum mașinile electrice.

Dacă foarte mulți ar trece la combustibili mai puțin poluanți, reducerea poluării ar fi mai mare decât dacă ar trece câțiva la mașini electrice.

De altfel, am citit pe undeva că în China s-a temperat puțin avântul mașinilor electrice și flote mari precum cele de taxiuri au început să cumpere mașini care funcționează pe gaz.

User avatar
Nesta3
Moderator General
Posts: 5233
Joined: 17 Mar 2009, 05:31
Auto: Kia Sportage QL
Location: Bucharest

Re: Viitorul diesel

Post by Nesta3 »


Asta e primul pas in a înțelege de ce e mai bine cu electrice.
Al doilea pas e sa îți recalculezi nevoile:
-ai nevoie de o a 2a masina strict pentru oraș?
-te poți descurca sa o încarci la stațiile publice de 2 ori pe săptămână?
-ai posibilitatea de încărcare la job sau acasă?
Sunt atâția care locuiesc în zona de nord, gen Snagov, Balotești etc și care stau la curte și vin zi de zi in București.Aia sunt primii care ar trebui să facă pasul către o electrica in familie, că sigur au 2 sau 3 mașini în curte.Si cu o Dacia Spring te descurci fara probleme.Unii pun primordial 10% din drumurile făcute în afara, gen vacanță în locul celor 90% făcute stric în oraș, bara la bara.
Dar știi cum e mai simplu?Când le zic de electrica, prima întrebare sau afirmație e : "da, dar nu ai unde sa o încarci".Deci, interes 0.
EX : 2008 Kia Proceed 1.4MPI Best

EX : 2016 KIA SPORTAGE 1.6GDI STYLE

2021 Peugeot E-2008 GT LINE
2013 Nissan Qashqai+2 Techview Edition

razesul
Posts: 326
Joined: 29 Aug 2017, 21:47
Auto: KIA Sportage 1.6 CRDi
Location: Belgium

Re: Viitorul diesel

Post by razesul »

Problema nu e electrica ci ca CO2 si poluarea in general nu are granita, alfel o rezolvam lejer - Belgia inchidea granitele si gata, vezi Covid :).
Apoi luate pe industrii iar da cu virgula, este o batalie politica si nimic mai mult.
Verzii/Ecologistii sunt pe val, nu conteaza oamenii sau metodele si unde trebuie sa actionam, conteaza votul/banii/puterea - vezi Covid :)

Emissions by sector - sursa https://ourworldindata.org/emissions-by-sector

Energy (electricity, heat and transport): 73.2%

Energy use in industry: 24.2%
Energy use in buildings: 17.5%

- cam cum rezolvam astea 2 cand noi o sa avem si mai multa nevoie de electrictate?
- vor sa interzica vanzarea centralele pe gaz de prin 2025
- sa inteleg ca daca te dai cu electrica respiri aer mai curat? nu? doar ca ai impresia ca asta se intampla dar undeva intr-un colt de lume se polueaza masiv, si cum nu sunt granite - cercul fie el de cerc sa fie -

Transport: 16.2%
Unallocated fuel combustion (7.8%)

Impadurirea masiva + dezvoltarea transportului feroviar - 1000km in 5 h si moare si mama masinii, 2 solutii simple pentru un aer mai curat in acelasi timp faci si trecerea la electrice, dar trb sa vezi daca ai cu ce, pe cand acuma nu facem nici paduri nici trenuri si nici nu stim daca avem cu ce la electrice:)

BlueHack
Posts: 146
Joined: 28 Apr 2021, 13:31
Auto: Kia Ceed Active 1.6 CRDI
Location: Bucuresti

Re: Viitorul diesel

Post by BlueHack »

În România cred că putem sta liniștiți cu masinile Diesel cel puțin încă 10 ani. Ca proaspăt posesor de mașină Diesel SH mi-am adus aminte de piesa asta. :D


Post Reply

Return to “...despre maşini în general”