Page 9 of 11

Re: Viitorul diesel

Posted: 03 Jun 2021, 13:56
by BlueHack
În București merg des cu transportul în comun. Numai ok nu e. Poți sta și 15 minute după un tramvai autobuz. Timp în care se adună mulți călători si nu au loc să se înghesuie toți. Schimbi si de 3-4 ori ca să ajungi unde ai treabă. Metroul nu este suficient extins. Benzi unice nu există.

Re: Viitorul diesel

Posted: 03 Jun 2021, 20:05
by relu_24
În București trebuie implementate benzi unice pt transport public și biciclete, implementat taxa de centru, parcări la intrarea în oraș, eliminarea parcării pe prima banda pe bulevarde și străzile intens circulate, parcarea trebuie sa coste mai mult (inclusiv parcările de reședință), verificarea mașinilor de pe domeniu public - dacă mașina nu are ITP și RCA de mai mult de o luna proprietarul trebuie amendat și mașina ridicata.
În momentul de fata oamenii considera că domeniul public este parcarea lor proprie, au cate 3-4 mașini pe apartament sau au o mașină pe care o folosesc de 2 ori pe an

Trimis de pe al meu SM-G965F folosind Tapatalk


Re: Viitorul diesel

Posted: 03 Jun 2021, 20:13
by Nesta3
Într-un cuvânt, CONSTRÂNGERE!

Re: Viitorul diesel

Posted: 03 Jun 2021, 21:01
by razesul
Daca stau bine si ma gandesc viitorul diesel ar trebui sa fie asta, parintii si socru bagau la bicicleta distante kilometrice de acasa la fabrica si inapoi cred ca erau milioane de biciclete prin oras la orele de varf, cam ca astazi in Amsterdam :)

Re: Viitorul diesel

Posted: 04 Jun 2021, 08:44
by BlueHack
Pot spune că după ce am condus exclusiv mașini cu motoare aspirate pe benzină, am constatat că o mașină Diesel este mult mai plăcut de condus.

In ceea ce mă privește următoarele mașini vor fi tot Diesel, SH, evident.

Ma cam feream de motoare Diesel pe motive de fiabilitate slabă datorată respectării a tot felul de norme de poluare.

Dar după ceva documentare am aflat că problemele legate de fiabilitate pot fi evitate și la Diesel.

Dacă e vorba de mașini noi, cum motoare aspirate pe benzină sunt foarte rare, deja mi se pare preferabil un motor Diesel decât un motor turbo pe benzina, cu injecție directă care suferă și ele de multe probleme tot datorită implementării normelor euro.

Re: Viitorul diesel

Posted: 09 Jun 2021, 18:19
by ionutp
Ma abat putin de la subiect dar e "cumva" tot vorba despre emisii: https://www.digi24.ro/stiri/externe/ue/ ... en-1557369
Asadar daca ma opreste politia si vrea sa imi ia talonul pentru ca am LED in loc de halogen, am ce sa le zic. :D
Referitor la domeniul auto, oare o sa se aplice si aici? Stiu, nu prea are sens, dar ca idee...

Re: Viitorul diesel

Posted: 16 Jun 2021, 10:45
by razesul
Mercedes are in oferta C break 3 motorizari pe benzina si 7 pe diesel :(, iar pe plug-in au mers pe diesele+electric, mult mai logic, pentru ca extra greutate la un diesel nu pica asa greu la consum ca la un motor pe benzina.

"While most manufacturers use a petrol-electric combination to give slightly better fuel economy than a diesel engine, Mercedes has decided to pair its 2.0-litre diesel with a battery and electric motor, giving a purely electric range of 35 miles. It’s built with long-distance drivers in mind, as the diesel engine and electric motor gives a very impressive total range. An emissions figure of around 40g/km of CO2 will appeal to businesses, and could halve the amount of BiK tax paid compared to a petrol or diesel C-Class. Mercedes also sells a petrol plug-in hybrid C-Class estate, and will be increasing the number of hybrid models on sale in the next few years."

Re: Viitorul diesel

Posted: 17 Jun 2021, 09:53
by BlueHack
Nu are și Kia în ofertă hibrizi Diesel-electric? Dacă o mașină electrică nu mă interesează absolut deloc, un hibrid DIesel-electric nu m-ar deranja dacă pretul nu ar fi cu mult mai mare decât la o masină Diesel și dacă rata de defectare nu ar fi mai mare.

Re: Viitorul diesel

Posted: 18 Jun 2021, 23:45
by ionutp

Re: Viitorul diesel

Posted: 19 Jun 2021, 08:37
by zaboss
E ceva cu link-ul. Îl mai pun o dată. Dar ideea este că oricum majoritatea producătorilor au anunțat 2030 ca termen de renunțare la ICE. Zilele trecute Audi a zis 2026.
https://www.economica.net/masinile-dies ... 17607.html

Re: Viitorul diesel

Posted: 19 Jun 2021, 11:27
by ionutp
Incep sa se grabeasca putin lucrurile. Dar in Asia (India, Pakistan sau chiar China ca nu as merge pe incredere cand e vorba de ei) sau SUA ce se intampla? Sunt curios ce masuri anti poluare iau si ei.

Re: Viitorul diesel

Posted: 19 Jun 2021, 12:24
by zaboss
În SUA nu sunt multe motoare diesel. China presează serios pe EV, au multe mărci locale, unele deja testează piața europeană. De restul mu s-a auzit încă nimic semnificativ.

Re: Viitorul diesel

Posted: 19 Jun 2021, 13:51
by ionutp
Da, in SUA nu prea sunt diesel-uri dar sunt multe benzinare cu motoare imense. Si cum o benzinara scoate de 2 ori mai mult CO2 ca un diesel, nici nu vreau sa ma gandesc la rezultate. De fapt cred ca sunt destul de clare, primii doi mari poluatori fiind China si SUA. Ca sa nu mai zic ca retardatul de Trump scosese SUA din Tratatul de la Paris. In China nu prea am incredere ca ei fac orice sa dea bine "pe hartie".

Sincer, nu sunt atat de interesat de partea asta ecologica. Dar ma uit pe geam si vad cum e vremea, cum se schimba, nu e stabila si e plina de extreme. Nu e deloc normal. Daca in RO am avea numai electrice am respira aer curat, dar incalzirea globala nu vine doar din EU si ne afecteaza pe toti. Iar tari ca India si Pakistan, cu un numar imens de locuitori, ar trebui de asemenea sa ia masuri.

Bine, nu e ca si cum daca ma plang la voi se rezolva ceva dar imi scos asta de pe suflet. :D

Re: Viitorul diesel

Posted: 19 Jun 2021, 15:28
by zaboss
Ținând cont că am o firmă de consultanță de mediu aș putea spune câte ceva despre ecologie, poluare 😂
Dar nu despre asta e vorba, ci despre politică și schimbarea mentalității, despre schimbarea societății în general.

Re: Viitorul diesel

Posted: 19 Jun 2021, 15:37
by razesul
Zaboss, Cam care ar fi impactul, in sensul scaderii CO2, daca maine nu ar mai exista masini cu motoare termice? O scadere in procente cam de cat?