Viitorul diesel
Re: Viitorul diesel
Ba mai mult nici nu au pus caruta inaintea cailor - "In Norway, 98 percent of the electricity production come from renewable energy sources. Hydropower is the source of most of the production." - asta se intampla in 2016, si infrastructura este mult peste nemtia sau alta tara din zona celor cu bani.
Merg in directia logica si vin in intampinarea nevoilor - sursa este renewable, infrastructura de nota 10, iar pretul final al masinii competitiv.
Ei si Suedia, la faza cu covid-ul, sunt ceea ce are nevoie omenirea, nu papagali care umbla dupa voturi, si inchid granite si tin lumea in casa, apoi sa lauda ca au facut ceva pentru oameni.
Merg in directia logica si vin in intampinarea nevoilor - sursa este renewable, infrastructura de nota 10, iar pretul final al masinii competitiv.
Ei si Suedia, la faza cu covid-ul, sunt ceea ce are nevoie omenirea, nu papagali care umbla dupa voturi, si inchid granite si tin lumea in casa, apoi sa lauda ca au facut ceva pentru oameni.
- ionutp
- Admin
- Posts: 996
- Joined: 22 Aug 2019, 12:14
- Auto: Sportage 2014 2.0 DSL AT
- Location: Bucharest
Re: Viitorul diesel
Infrastructura noastra electrica nu tine bine nici fara masini electrice. Vazusem ieri la stiri ca sunt dese penele de curent (Bucuresti) pentru ca reteaua e supraincarcata fiind vara si folosite multe aparate de aer conditionat.
Kia Sportage 2014 2.0 DSL 136CP AT AWD
Re: Viitorul diesel
Nici tu nu o lasi mai moale, si vrei sa te compari cu Norvegia - hai mai la vale, poate Spania/Italia, sau chiar Grecia, dar cel mai bine cu Polonia, Bulgaria, Ungaria si cred ca stam bine fata de ei.
Re: Viitorul diesel
Vesti bune pentru cei care prefera mașinile cu motoare cu ardere internă: https://m.hotnews.ro/stire/24914841
- ionutp
- Admin
- Posts: 996
- Joined: 22 Aug 2019, 12:14
- Auto: Sportage 2014 2.0 DSL AT
- Location: Bucharest
Re: Viitorul diesel
Taxa auto revine în forţă. Cum ar putea arăta noul bir https://adevarul.ro/news/eveniment/taxa ... index.html
Bine, nu sunt prea multe informatii utile...
Bine, nu sunt prea multe informatii utile...
Kia Sportage 2014 2.0 DSL 136CP AT AWD
- zaboss
- Posts: 1180
- Joined: 16 Sep 2010, 21:41
- Auto: Kodiaq 2.0 TSI, 4x4 DSG, Style
- Location: București
- Contact:
Re: Viitorul diesel
Un mit demontat.
https://www.theverge.com/2021/7/21/2258 ... assessment
https://www.theverge.com/2021/7/21/2258 ... assessment
____________________________________
Light travels faster than sound. That's why most people appear brighter untill you hear them speak.
Light travels faster than sound. That's why most people appear brighter untill you hear them speak.
- zaboss
- Posts: 1180
- Joined: 16 Sep 2010, 21:41
- Auto: Kodiaq 2.0 TSI, 4x4 DSG, Style
- Location: București
- Contact:
Re: Viitorul diesel
____________________________________
Light travels faster than sound. That's why most people appear brighter untill you hear them speak.
Light travels faster than sound. That's why most people appear brighter untill you hear them speak.
Re: Viitorul diesel
"Cărbunele nu este mort, în ciuda revoluţiei verzi la care s-au angajat mai toate ţările lumii. Realitatea este că acest combustibil fosil are foarte mult sens din punct de vedere economic."
Ca ne place ca nu ne place, realitatea, asta este cuvantul cheie, ultima data cand am alimentat, conform calculatorului autonomia era de 906km, am avut si 925, adica cu 60 litri de combustibil eu pot merge 900km, deci realitatea este ca diesel sta bine unde sta si trebuie folosit acolo unde "face sens" din punt de vedere economic, la fel si EV, la fel si BEV, oras = EV, cred ca solutia pentru rasa noastra este ca trebuie sa invatam sa folosim resursele mult mai inteligent.
Ideea cu solutii singulare - viitorul este al EV + interzicere ICE, este foarte nociva, daca era convenabil economic de la aparitia EV pe la 1900 pana astazi erau cel putin 50-50 EV pe strazi dar nu e si nici nu o sa fie in viitorul apropiat.
sursa - https://www.zf.ro/business-internationa ... a-20232906
"Termocentralele pe cărbune sunt de mult timp suficient de mari şi de puternice pentru a compensa pentru costurile de producţie. Producerea de energie prin arderea cărbunelui este un proces constant şi predictibil, ceea ce face din acest combustibil sursa potrivită pentru a acoperi nivelul minim de electricitate de care are nevoie o ţară sau regiune. Spre comparaţie, eolienele nu pot produce energie când vântul nu bate, funcţionarea panourilor solare este afectată de cerul plin de nori sau de întuneric, iar hidrocentralele depind de nivelul apei din râuri."
Sa nu mai vorbim de nucleare ...
Ca ne place ca nu ne place, realitatea, asta este cuvantul cheie, ultima data cand am alimentat, conform calculatorului autonomia era de 906km, am avut si 925, adica cu 60 litri de combustibil eu pot merge 900km, deci realitatea este ca diesel sta bine unde sta si trebuie folosit acolo unde "face sens" din punt de vedere economic, la fel si EV, la fel si BEV, oras = EV, cred ca solutia pentru rasa noastra este ca trebuie sa invatam sa folosim resursele mult mai inteligent.
Ideea cu solutii singulare - viitorul este al EV + interzicere ICE, este foarte nociva, daca era convenabil economic de la aparitia EV pe la 1900 pana astazi erau cel putin 50-50 EV pe strazi dar nu e si nici nu o sa fie in viitorul apropiat.
sursa - https://www.zf.ro/business-internationa ... a-20232906
"Termocentralele pe cărbune sunt de mult timp suficient de mari şi de puternice pentru a compensa pentru costurile de producţie. Producerea de energie prin arderea cărbunelui este un proces constant şi predictibil, ceea ce face din acest combustibil sursa potrivită pentru a acoperi nivelul minim de electricitate de care are nevoie o ţară sau regiune. Spre comparaţie, eolienele nu pot produce energie când vântul nu bate, funcţionarea panourilor solare este afectată de cerul plin de nori sau de întuneric, iar hidrocentralele depind de nivelul apei din râuri."
Sa nu mai vorbim de nucleare ...
Re: Viitorul diesel
Eu o tin tare cu diese-ul, nu numai eu dupa cum vedeti, a aparut "diesel bleu HVO = Hydrotreated Vegetable Oil" - "Spécifiquement, le HVO a émergé à partir de 2009. Selon la Brafco, le Diesel HVO diminue « de plus de 60 % des émissions de CO2, de plus de 85 % de particules fines et il n’y a plus d’émission de NOx » par rapport à un Diesel classique."
Este un combustibil sintetic, fara fosili, produs din deseurile alimentare, asa rezolvam si rezidurile astea, e veche tehnologia/discutia, dar acuma prinde contur iar, ca si electricele, au aparut pe la 1900 dar acuma sa impun tare
Practic la ICE problema este carburantul nu masina in sine, fata de EV unde bateria este problema, deci daca reusesti sa il produci din surse nepoluante si sa nu polueze la iesire, te-ai scos, uita lumea de electrice , in Belgia sunt deja 3 statii si e mai ieftin cu pana la 70%, ma bag si eu cu un plin cu prima ocazie
Este un combustibil sintetic, fara fosili, produs din deseurile alimentare, asa rezolvam si rezidurile astea, e veche tehnologia/discutia, dar acuma prinde contur iar, ca si electricele, au aparut pe la 1900 dar acuma sa impun tare
Practic la ICE problema este carburantul nu masina in sine, fata de EV unde bateria este problema, deci daca reusesti sa il produci din surse nepoluante si sa nu polueze la iesire, te-ai scos, uita lumea de electrice , in Belgia sunt deja 3 statii si e mai ieftin cu pana la 70%, ma bag si eu cu un plin cu prima ocazie
- Nesta3
- Moderator General
- Posts: 5244
- Joined: 17 Mar 2009, 05:31
- Auto: Kia Sportage QL
- Location: Bucharest
Re: Viitorul diesel
Soluția e ca treaba sa meargă in parale, ICE cu EV.Dar ca sa meargă in paralel, ICE are mult de lucrat.Dacă se va dovedi o soluție fiabila și eco, BIO Diesel va fi ceva foarte bun pentru poluare.Ce nu înțelege lumea e ca EV au un salt foarte mare de la an la an și tehnologia e in plină dezvoltare.Nu poți cere sa ai autonomii de 900km, sa ai costuri reduse de întreținere infinit mai mici decât la un ICE, sa ai performante etc la 20mii euro.Nu stiu dacă urmărești topicurile cu revizii, dar la un ceed se cer între 1000-1300 lei pe o revizie.Și kia a rămas in continuare una dintre cele mai ieftine pe revizii(la logan diesel costa 1000 lei revizia).Când eu dau pe revizie 100 lei, fac 250-300km (oraș) cu 25 lei încărcare acasă și am comfort și liniște atunci când merg cu masina, mi se încălzește instant, mi se răcește instant etc etc, la o masina care costa cât un ceed mai bine dotat.Vrei autonomii mai mari, plătești.Nimic nu e gratis, așa cum nici stațiile nu ar mai trebui sa fie gratis.Dar încă sunt și chiar dacă unii profita și fac bani pe spatele altora, tot gratis sunt.
Sunt chestii pe care dacă le pui in balanța și gândești puțin, te fac sa vezi cu alți ochi treaba asta cu EV.
Dacia Spring va deschide mulți ochi, chiar dacă arată cum arată și calitativ e in subsolul clasamentului.
Sunt chestii pe care dacă le pui in balanța și gândești puțin, te fac sa vezi cu alți ochi treaba asta cu EV.
Dacia Spring va deschide mulți ochi, chiar dacă arată cum arată și calitativ e in subsolul clasamentului.
EX : 2008 Kia Proceed 1.4MPI Best
EX : 2016 KIA SPORTAGE 1.6GDI STYLE
2021 Peugeot E-2008 GT LINE
2013 Nissan Qashqai+2 Techview Edition
EX : 2016 KIA SPORTAGE 1.6GDI STYLE
2021 Peugeot E-2008 GT LINE
2013 Nissan Qashqai+2 Techview Edition