Modificări radicale în codul rutier. Propunea a fost depusă în Senat
"Astfel, după punctul 23 de la alineatul (1) al articolului 102, se introduce un nou punct, punctul 231, care va avea următorul cuprins: „nerespectarea interdicţiei privind ocuparea trotuarelor cu vehicule imobilizate atunci când nu este asigurată Iăţimea minimă de cel puţin un metru a trotuarului Iăsat la dispoziţia pietonilor”.
După punctul 10 al literei d) de la alineatul (1) al articolului 108 se introduce un nou punct, punctul 101 care va avea următorul cuprins: „nerespectarea interdicţiei privind ocuparea trotuarelor cu vehicule imobilizate, atunci când nu este asigurată Iăţimea minimă de cel puţin un metru a trotuarului Iăsat la dispoziţia pietonilor”."
Sursa; https://www.oradesibiu.ro/2021/07/04/mo ... -in-senat/
Modificari cod rutier
- ionutp
- Admin
- Posts: 996
- Joined: 22 Aug 2019, 12:14
- Auto: Sportage 2014 2.0 DSL AT
- Location: Bucharest
Modificari cod rutier
Kia Sportage 2014 2.0 DSL 136CP AT AWD
Re: Modificari cod rutier
Nu prelua titlurile bombastice din jurnalismul fantastic pe care-l avem.
Nu e nimic radical. Este doar introducerea unei sancțiuni pentru o faptă care era oricum interzisă (respectiv blocarea trotuarului fără a lăsa 1 metru pentru pietoni), dar care nu avea sancțiuni. Oricum e aberant să ai legi care interzic lucruri doar de dragul de a interzice, fără vreo posibilitate de penalizare a încălcării. Schimbarea propusă e doar o corectură a unui mic colț al acestei aberații.
Eu aș introduce în lege o penalizare implicită pentru toate articolele prezente sau viitoare care interzic diverse fără să aibă o penalizare explicită. Aia chiar ar fi o ”schimbare radicală”.
Nu e nimic radical. Este doar introducerea unei sancțiuni pentru o faptă care era oricum interzisă (respectiv blocarea trotuarului fără a lăsa 1 metru pentru pietoni), dar care nu avea sancțiuni. Oricum e aberant să ai legi care interzic lucruri doar de dragul de a interzice, fără vreo posibilitate de penalizare a încălcării. Schimbarea propusă e doar o corectură a unui mic colț al acestei aberații.
Eu aș introduce în lege o penalizare implicită pentru toate articolele prezente sau viitoare care interzic diverse fără să aibă o penalizare explicită. Aia chiar ar fi o ”schimbare radicală”.
- ionutp
- Admin
- Posts: 996
- Joined: 22 Aug 2019, 12:14
- Auto: Sportage 2014 2.0 DSL AT
- Location: Bucharest
Re: Modificari cod rutier
Da, clar nu e ceva radical, dar am zis sa fiu corect sa scriu ce era mentionat in articol.
Din punctul meu de vedere ar trebui sa se faca o schimbare care nu are legatura cu codul rutier insa se aplica mult la accidentele auto, legat de "ucidere din culpa" (sau vatamari corporale). Ar trebui sa se faca o diferentiere intre cele 2 cazuri:
1. Cand in fata soferului se arunca cineva deci soferul nu are nicio vina
2. Cand soferul trece pe rosu sau conduce cu viteza mare si e vina soferului
Si aici ma gadesc la cazul cocalrului cu BMW care a intrat peste cele 2 persoane in statia de autobuz, dar sunt multe cazuri similare.
Dupa mine ar trebui sa ia 20+ de ani de puscarie si interzicerea dreptului de a mai conduce vreodata. El, alaturi de multi altii, criminal, e in libertate. Aici ar trebui sa se ia masuri, nu la "parcari".
Din punctul meu de vedere ar trebui sa se faca o schimbare care nu are legatura cu codul rutier insa se aplica mult la accidentele auto, legat de "ucidere din culpa" (sau vatamari corporale). Ar trebui sa se faca o diferentiere intre cele 2 cazuri:
1. Cand in fata soferului se arunca cineva deci soferul nu are nicio vina
2. Cand soferul trece pe rosu sau conduce cu viteza mare si e vina soferului
Si aici ma gadesc la cazul cocalrului cu BMW care a intrat peste cele 2 persoane in statia de autobuz, dar sunt multe cazuri similare.
Dupa mine ar trebui sa ia 20+ de ani de puscarie si interzicerea dreptului de a mai conduce vreodata. El, alaturi de multi altii, criminal, e in libertate. Aici ar trebui sa se ia masuri, nu la "parcari".
Kia Sportage 2014 2.0 DSL 136CP AT AWD
Re: Modificari cod rutier
Usor, usor, se rezolva si asta cu accidentele in oras, pe langa Bruxelles, uite si "Paris: Circulația vehiculelor, limitată de la final de august la 30 km/oră, în aproape tot orașul".
Intrebarea mea ramane, mai am nevoie de masina in oras?
Intrebarea mea ramane, mai am nevoie de masina in oras?
Re: Modificari cod rutier
În București oricum se circula cu 15km/h, suntem cu mult înaintea parizienilor.
-
- Posts: 4414
- Joined: 22 Oct 2008, 21:51
- Auto: Kia Proceed 2.0 DSL
- Location: Bucuresti - Dristor si ocazional Titan
Re: Modificari cod rutier
) true
oricum si la 30 poate intra oricine intr-un refugiu RATB si tot acelasi lucru se intampla.
oricum si la 30 poate intra oricine intr-un refugiu RATB si tot acelasi lucru se intampla.
Proceed Cassa White 2.0 DSL Style... + pachet sport (the works...)
http://picasaweb.google.com/quelloo69/Q ... directlink
http://picasaweb.google.com/quelloo69/Q ... directlink
Re: Modificari cod rutier
Prin definiție, ”culpă” = ”vină”. Nu poți să ai pedeapsă pentru ”** din culpă”, fără să fii de vină. Pentru cazurile în care șoferul nu are nicio vină, aka a respectat toate regulile de circulație, eu știam că se dă NUP, adică șoferul scapă de orice acuzații. Că se deschide inițial dosar, e una. Dar se deschide, că altfel nu se pot face cercetări. Contează cum se închide.
Aici nu sunt de acord deloc. Nu trebuie luate măsuri doar pentru cazurile de ”a ajuns cuțitul la os”. Ci trebuie pedepsite toate abaterile, oricât de mici, astfel încât să fie descurajat din start orice comportament împotriva regulamentului, a.î. se reduc din start șansele să se ajungă la cazuri grave.
Adică: degeaba îl spânzuri pe om că a lovit un pieton, când puteai să stai cu biciul pe el de fiecare dată când depășea viteza legală. Și degeaba îi tai o mână că a parcat ilegal și a blocat un tramvai sau o mașină de intervenție în drum spre un incendiu, când puteai să-i dai cu rigla peste degete la fiecare parcare ilegală.
Altfel, tot regulamentul rutier s-ar reduce la ”fă ce vrei, mergi cum vrei, fii zmeul super, numai să nu rănești pe nimeni”. Și normal că toți vor încerca, dar unii vor fi mai puțin supremi decât alții.