Viitorul diesel
- zaboss
- Posts: 1180
- Joined: 16 Sep 2010, 21:41
- Auto: Kodiaq 2.0 TSI, 4x4 DSG, Style
- Location: București
- Contact:
Re: Viitorul diesel
Păi mașinile actuale au o medie de 150g/Km, un PHEV 30, o electrică 0... La noi sunt vreo 12 milioane de mașini, punem o medie de 10.000 km, ai vreo 18 milioane de tone/an. Dacă 30% devin electrice, dispar 6 milioane de tone.
____________________________________
Light travels faster than sound. That's why most people appear brighter untill you hear them speak.
Light travels faster than sound. That's why most people appear brighter untill you hear them speak.
Re: Viitorul diesel
zaboss
Cu ce produci curentul pentru încărcarea celor 30% electrice?
Ai rețele electrice care să susțină un pus de amperi pentru stațiile de încărcare?
La ora actuală vietăți gen Greta bat câmpii cu ecologia, sunt curios dacă s-au întrebat de unde vor asigura în următorii 15...20 ani energia și infrastructura pentru încărcarea mașinilor cu 0 noxe, dacă se vor face parcuri fotovoltaice sau eoliene va crește prețul energiei electrice, fiind cea mai scumpă energie, facem centrale atomice.... nu este bine.... că nu este ecologic, trântim pe râuri hidrocentrale...... distrugem mediul și ecosistemul..... iar nu este bine.
Calea cea mai eco va fi mersul pe jos sau bicicleta.
Cu ce produci curentul pentru încărcarea celor 30% electrice?
Ai rețele electrice care să susțină un pus de amperi pentru stațiile de încărcare?
La ora actuală vietăți gen Greta bat câmpii cu ecologia, sunt curios dacă s-au întrebat de unde vor asigura în următorii 15...20 ani energia și infrastructura pentru încărcarea mașinilor cu 0 noxe, dacă se vor face parcuri fotovoltaice sau eoliene va crește prețul energiei electrice, fiind cea mai scumpă energie, facem centrale atomice.... nu este bine.... că nu este ecologic, trântim pe râuri hidrocentrale...... distrugem mediul și ecosistemul..... iar nu este bine.
Calea cea mai eco va fi mersul pe jos sau bicicleta.
Kia Sportage GT-line T-gdi AWD 6MT
Fan motoare supraalimentate pe benzină .
Fan motoare supraalimentate pe benzină .
Re: Viitorul diesel
Deci toti vrem mai putina poluare, aer curat si limitarea efectului gazului cu efect de sera (GES), desi presa le cam amesteca, voit sau nu.
Ma gandeam ca sunt cifre pe undeva si tu daca esti in domeniu poate le stii, adica in Ro sunt X emisii de CO2 si daca trecem toti pe electrica mai raman X-ICE, dar mai sunt si alti factori - incalzirea lucuintelor, industria, aviatia, constructiile, etc.
Deci cat castigi cu "masinili", 18milioane, dar din cat? Am gasit undeva 86 745 miliarde de tone produce Romania, dar nu am date oficiale, ar fi vreo 0,3% daca e reala cifra aia, adica daca maine nu ar mai fi masini ICE practic nu s-ar simti nimic, pentru ca CO2 de la centrale ca sa poti alimenta tu cu curent electric.
Probabil este undeva pe la 3-5% dar tot e putin, ma rog mie asta cu EV imi miroase a altceva.
Mi-ar place sa vad cifre masurabile, in loc de manipulari din vorbe
Citeam la un domn ca Romania in perioada 1990-2017 a reusit sa reduca cu 46% asta in conditiile in care numarul masinilor a crescut de vreo 50ori cred, daca nu chiar mai mult - https://cursdeguvernare.ro/analiza-cat- ... state.html
Ma gandeam ca sunt cifre pe undeva si tu daca esti in domeniu poate le stii, adica in Ro sunt X emisii de CO2 si daca trecem toti pe electrica mai raman X-ICE, dar mai sunt si alti factori - incalzirea lucuintelor, industria, aviatia, constructiile, etc.
Deci cat castigi cu "masinili", 18milioane, dar din cat? Am gasit undeva 86 745 miliarde de tone produce Romania, dar nu am date oficiale, ar fi vreo 0,3% daca e reala cifra aia, adica daca maine nu ar mai fi masini ICE practic nu s-ar simti nimic, pentru ca CO2 de la centrale ca sa poti alimenta tu cu curent electric.
Probabil este undeva pe la 3-5% dar tot e putin, ma rog mie asta cu EV imi miroase a altceva.
Mi-ar place sa vad cifre masurabile, in loc de manipulari din vorbe
Citeam la un domn ca Romania in perioada 1990-2017 a reusit sa reduca cu 46% asta in conditiile in care numarul masinilor a crescut de vreo 50ori cred, daca nu chiar mai mult - https://cursdeguvernare.ro/analiza-cat- ... state.html
- zaboss
- Posts: 1180
- Joined: 16 Sep 2010, 21:41
- Auto: Kodiaq 2.0 TSI, 4x4 DSG, Style
- Location: București
- Contact:
Re: Viitorul diesel
România nu are date certe privind populația și tu vrei date privind emisiile Comisia Europeană zice că transportul este responsabil pentru aproape 30% din emisii, cam 20% fiind din transportul auto. Plus/Minus cam astea ar fi și la noi. În minus fiindcă se transportă mai puține mărfuri și populația nu e așa mobilă, în plus că sunt mașini vechi, se stă mai mult în trafic, deci probabil se echilibrează. Reducerea aia a fost prin eliminarea industriilor poluante din vremea comunismului și modernizarea celor rămase.
În continuare vacile au un procent semnificativ, o vacă produce undeva la o tonă de emisii pe an.
Așa cum am mai zis, eu personal nu sunt foarte convins de tehnologia asta, ea a existat și în trecut și nu a avut cine știe ce succes, dar în momentul de față sunt presiuni imense în direcția asta și producătorii auto se conformează rapid.
În continuare vacile au un procent semnificativ, o vacă produce undeva la o tonă de emisii pe an.
Sunt o grămadă de studii și tentative de reducere prin alimentație a „amprentei de carbon” în zootehnie. Problema reală este că nu se știe foarte exact ce cauzează încălzirea planetei, dacă este activitatea umană sau fenomene naturale (recent citeam o ipoteză a NASA că interiorul planetei se încălzește și emană mai multă căldură)...In 2018, the latest year for which accurate data is available from the UN Food and Agriculture Organization, livestock on EU farms (including the UK) were responsible for the equivalent of about 502m tonnes of carbon dioxide a year, mostly through the methane they release. That compares with 656m of carbon dioxide from Europe’s cars and vans in the same year.
Așa cum am mai zis, eu personal nu sunt foarte convins de tehnologia asta, ea a existat și în trecut și nu a avut cine știe ce succes, dar în momentul de față sunt presiuni imense în direcția asta și producătorii auto se conformează rapid.
____________________________________
Light travels faster than sound. That's why most people appear brighter untill you hear them speak.
Light travels faster than sound. That's why most people appear brighter untill you hear them speak.
- zaboss
- Posts: 1180
- Joined: 16 Sep 2010, 21:41
- Auto: Kodiaq 2.0 TSI, 4x4 DSG, Style
- Location: București
- Contact:
Re: Viitorul diesel
https://www.ksby.com/news/local-news/ca ... ng-outages
Asta e abia începutul. Cam în 3-4 ani o să fie și în Europa, unde sunt ceva mai multe electrice decât în SUA, dar rețelele sunt mai bune.
Asta e abia începutul. Cam în 3-4 ani o să fie și în Europa, unde sunt ceva mai multe electrice decât în SUA, dar rețelele sunt mai bune.
____________________________________
Light travels faster than sound. That's why most people appear brighter untill you hear them speak.
Light travels faster than sound. That's why most people appear brighter untill you hear them speak.
Re: Viitorul diesel
Noi suntem obisnuiti. Pe vremea lu Ceasca se lua curentul minim 2h pe zi.
Este o pseudo problema aceea a consumului de electricitate. Se rezolva cu investitii. Trebuie doar un pic de interventie (a se citi un par) catre nemernicii de la transport si distributie. Acolo unde exista responsabilitate exista si solutii. In Germania nu exista pene de curent. La mine falfaie ca dracu iar iastia de la FDEE nu mai termina upgrade-ul la statia de transformare.
E bine ca oamenii sa inteleaga necesitatea de a investi. Pe standardul anilor 60 erau 2 sigurante in apartamente. In anii 80 deja se puneau 4 sigurante.
In casa mea acum exista aprox 1 m2 de tablou. Cu diferentiale, etc.
Ne miram ca am bagat milioane in echipamente in spitale si ne asteptam sa tina siguranta aia din anii '50 cand a fost facut spitalul?! Apoi in loc sa bagam la puscarie manager-ul care nu a facut nici o investitie, arestam electricianul.
Similar, oamenilor nu li pare mult 1000 euro ultimul IPhone sau Samsung, dar 1000 euro sa schimbe macar tabloul si prizele vechi este "enorm". Apoi vin plangand: nu stii un electrician bun, ca mi-a luat foc panoul! La fel 17 lei o priza Schneider e scumpa. Nu mai bine luam dinastea de 2,5 lei. Singur sunt la fel.
Chiar si aici: cati stiu sa faca revizie la instalatia electrica? Eu unul fac. Odata la 2 ani vine omul care a facut instaltia. Se mai slabesc suruburile la sigurante. Mai vedem consumul distribuit pe faze
Pana una alta, in Romania inca mancam ce au economisit parintii nostrii. Adica: reteaua noastra duce cam dublul consumului. Asta daca facem minimul de mentenata a echipamentelor.
La noi problema este ca nemernicii nu au investit nimic in productie, mai ales in productia de siguranta. Si inca nu au investit in linii care sa lege noul eldorado (Dobrogea) de Moldova si Transilvania, care sunt mai sarace energetic.
Bine dracului ca macar s-a terminat cu traf-urile vopsite.
Revenind ontopic: pana una alta chinezii au rezolvat cu electricele poluarea din orase. Si asta in conditiile in care ei oricum baga carbuni la greu. Impactul mare este in aglomeratia urbana, nu pe camp unde merge un tractor 2 ori pe an si unde produce vaca NOx-uri.
Greu ar fi ca taxiurile, doar cele noi sa fie electrice? Fac cei mai multi km/zi. O masina are si 2 soferi.
Este o pseudo problema aceea a consumului de electricitate. Se rezolva cu investitii. Trebuie doar un pic de interventie (a se citi un par) catre nemernicii de la transport si distributie. Acolo unde exista responsabilitate exista si solutii. In Germania nu exista pene de curent. La mine falfaie ca dracu iar iastia de la FDEE nu mai termina upgrade-ul la statia de transformare.
E bine ca oamenii sa inteleaga necesitatea de a investi. Pe standardul anilor 60 erau 2 sigurante in apartamente. In anii 80 deja se puneau 4 sigurante.
In casa mea acum exista aprox 1 m2 de tablou. Cu diferentiale, etc.
Ne miram ca am bagat milioane in echipamente in spitale si ne asteptam sa tina siguranta aia din anii '50 cand a fost facut spitalul?! Apoi in loc sa bagam la puscarie manager-ul care nu a facut nici o investitie, arestam electricianul.
Similar, oamenilor nu li pare mult 1000 euro ultimul IPhone sau Samsung, dar 1000 euro sa schimbe macar tabloul si prizele vechi este "enorm". Apoi vin plangand: nu stii un electrician bun, ca mi-a luat foc panoul! La fel 17 lei o priza Schneider e scumpa. Nu mai bine luam dinastea de 2,5 lei. Singur sunt la fel.
Chiar si aici: cati stiu sa faca revizie la instalatia electrica? Eu unul fac. Odata la 2 ani vine omul care a facut instaltia. Se mai slabesc suruburile la sigurante. Mai vedem consumul distribuit pe faze
Pana una alta, in Romania inca mancam ce au economisit parintii nostrii. Adica: reteaua noastra duce cam dublul consumului. Asta daca facem minimul de mentenata a echipamentelor.
La noi problema este ca nemernicii nu au investit nimic in productie, mai ales in productia de siguranta. Si inca nu au investit in linii care sa lege noul eldorado (Dobrogea) de Moldova si Transilvania, care sunt mai sarace energetic.
Bine dracului ca macar s-a terminat cu traf-urile vopsite.
Revenind ontopic: pana una alta chinezii au rezolvat cu electricele poluarea din orase. Si asta in conditiile in care ei oricum baga carbuni la greu. Impactul mare este in aglomeratia urbana, nu pe camp unde merge un tractor 2 ori pe an si unde produce vaca NOx-uri.
Greu ar fi ca taxiurile, doar cele noi sa fie electrice? Fac cei mai multi km/zi. O masina are si 2 soferi.
- ionutp
- Admin
- Posts: 996
- Joined: 22 Aug 2019, 12:14
- Auto: Sportage 2014 2.0 DSL AT
- Location: Bucharest
Re: Viitorul diesel
Putin pe subiect, mai mult pe langa, dar mi se pare foarte interesant
https://soferidinromania.ro/motorul-die ... -1-000-cp/
https://soferidinromania.ro/motorul-die ... -1-000-cp/
Kia Sportage 2014 2.0 DSL 136CP AT AWD
Re: Viitorul diesel
Interesant motor.
- ionutp
- Admin
- Posts: 996
- Joined: 22 Aug 2019, 12:14
- Auto: Sportage 2014 2.0 DSL AT
- Location: Bucharest
Re: Viitorul diesel
Se pare ca se diesel nu e egal cu benzina:
Regiunea Bruxelles va interzice automobilele diesel din 2030 şi cele pe benzină din 2035
https://www.agerpres.ro/economic-extern ... 35--737436?
Regiunea Bruxelles va interzice automobilele diesel din 2030 şi cele pe benzină din 2035
https://www.agerpres.ro/economic-extern ... 35--737436?
Kia Sportage 2014 2.0 DSL 136CP AT AWD
Re: Viitorul diesel
Ba mai mult din 2025 DOAR masinile cu euro 6 mai pot circula daca imi aduc aminte corect - dar poate s-a schmibat.
In Belgia votul este obligatoriu, deci in fct de cum o sa ii arda la buzunar pe non-ecologisti s-ar putea sa vedem in 2025 o alta culoare la putere, cu o alta viziune - Belgia inca are nuclearul la putere, care acopere vreo 40% din necesar cu solar + eolian la decat 19%, infrasructure este departe de ce isi propune ei dar o sa vedem.
Regiunea Bruxelles-Capital = orasul + localitatile de pe langa, este unde din cele 3 regiuni ale Belgiei cu parlament si independenta legislativa destul de mare, etc., deci ca ei au votat legea X nu se aplica si in celelalte 2 regiuni.
Acuma suntem preocupati de meciul cu Italia, mai vedem de meciul cu CO2
In Belgia votul este obligatoriu, deci in fct de cum o sa ii arda la buzunar pe non-ecologisti s-ar putea sa vedem in 2025 o alta culoare la putere, cu o alta viziune - Belgia inca are nuclearul la putere, care acopere vreo 40% din necesar cu solar + eolian la decat 19%, infrasructure este departe de ce isi propune ei dar o sa vedem.
Regiunea Bruxelles-Capital = orasul + localitatile de pe langa, este unde din cele 3 regiuni ale Belgiei cu parlament si independenta legislativa destul de mare, etc., deci ca ei au votat legea X nu se aplica si in celelalte 2 regiuni.
Acuma suntem preocupati de meciul cu Italia, mai vedem de meciul cu CO2
Re: Viitorul diesel
Am gasit - atentie mare, regula este si pentru straini sau mai ales pentru ei, pentru ca ei trebuie sa se inregistreze in prealabil:
En 2019, l'interdiction d'accès concerne les Diesel Euro 0, Euro 1 et Euro 2 (voitures Diesel immatriculées avant le 1er janvier 2001) et les véhicules essence Euro 0 et Euro 1 (immatriculés avant 1er janvier 1997).
En 2020, l’accès est également restreint pour les Euro 3 Diesel (véhicules avant 2006).
En 2022, ce sera au tour des Euro 4 Diesel (véhicules avant 2011).
Et dès 2025, les Euro 2 essence (immatriculés avant 2001) et Euro 5 Diesel (immatriculés avant 2015).
Tous les Diesel en 2030 !
Tous les véhicules à essence à 2035 !
"L'identification se fait par caméras. Les Belges ne doivent pas s'enregistrer, contrairement aux étrangers pour qui la démarche est obligatoire, sur Internet, avant d'arriver à Bruxelles."
En 2019, l'interdiction d'accès concerne les Diesel Euro 0, Euro 1 et Euro 2 (voitures Diesel immatriculées avant le 1er janvier 2001) et les véhicules essence Euro 0 et Euro 1 (immatriculés avant 1er janvier 1997).
En 2020, l’accès est également restreint pour les Euro 3 Diesel (véhicules avant 2006).
En 2022, ce sera au tour des Euro 4 Diesel (véhicules avant 2011).
Et dès 2025, les Euro 2 essence (immatriculés avant 2001) et Euro 5 Diesel (immatriculés avant 2015).
Tous les Diesel en 2030 !
Tous les véhicules à essence à 2035 !
"L'identification se fait par caméras. Les Belges ne doivent pas s'enregistrer, contrairement aux étrangers pour qui la démarche est obligatoire, sur Internet, avant d'arriver à Bruxelles."
- ionutp
- Admin
- Posts: 996
- Joined: 22 Aug 2019, 12:14
- Auto: Sportage 2014 2.0 DSL AT
- Location: Bucharest
Re: Viitorul diesel
Kia Sportage 2014 2.0 DSL 136CP AT AWD
- zaboss
- Posts: 1180
- Joined: 16 Sep 2010, 21:41
- Auto: Kodiaq 2.0 TSI, 4x4 DSG, Style
- Location: București
- Contact:
Re: Viitorul diesel
Gretizarea începe și pentru firme:
https://spotmedia.ro/stiri/auto/firmele ... e-polueaza
https://spotmedia.ro/stiri/auto/firmele ... e-polueaza
____________________________________
Light travels faster than sound. That's why most people appear brighter untill you hear them speak.
Light travels faster than sound. That's why most people appear brighter untill you hear them speak.
- ionutp
- Admin
- Posts: 996
- Joined: 22 Aug 2019, 12:14
- Auto: Sportage 2014 2.0 DSL AT
- Location: Bucharest
Re: Viitorul diesel
Romania: https://www.4tuning.ro/alte-stiri-auto/ ... 46938.html?
Norvegia: https://www.wall-street.ro/articol/Auto ... ug-in.html
Macar de am fi fost mai buni ca ei la fotbal, dar nici acolo nu avem sanse.
Norvegia: https://www.wall-street.ro/articol/Auto ... ug-in.html
Macar de am fi fost mai buni ca ei la fotbal, dar nici acolo nu avem sanse.
Kia Sportage 2014 2.0 DSL 136CP AT AWD
Re: Viitorul diesel
"The current Government has decided to keep the incentives for zero-emission cars until the end of 2021. After 2021 the incentives will be revised and adjusted parallel with the market development. The VAT exemption for zero-emission vehicles in Norway has been approved by the EFTA Surveillance Authority (ESA) until the end of 2022."
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.