Vulcanizare

Cum se rezolvă diverse probleme
User avatar
marius01
Posts: 232
Joined: 02 Aug 2008, 22:10
Auto:
Location: craiova

Vulcanizare

Post by marius01 »

Am fost astazi sa rezolv o pana la cauciucul din dreapta spate la vulcanizare(TOP AUTO FAST de pe 1 mai din Craiova). Dupa ce a scos cuiul din cauciuc a pus un petic pe interior care nu a tinut. Dupa ce a mai pus inca 2 iar nu a tinut. In final a pus un snur in gaura si a tinut presiunea. Intrebarea mea este daca va tine in timp acel snur pus acolo sau trebuie sa incerc la alta vulcanizare sa i puna petic???
Problema e ca a pilit pe interior zona incercand sa puna petic( a incercat 3 petice) pana a ajuns la stratul de sarma iar atunci cand a pus acel snur a mai largit zona ca sa-l bage( cred ca a rupt si o sarma in zona gaurii) . #-o :oops:
KIA Cee`d 1.4 BEST

spdblue
danezul
Posts: 4480
Joined: 26 Sep 2007, 21:08
Auto: Cee'd LX Best 1,4 Benzina
Location: Brasov
Contact:

Re: Vulcanizare

Post by spdblue »

Varianta cu snur este uzita la vulcanizare si daca gradul de uzura al cauciucului nu este avansat ar trebui sa tina.
Daca inainte de a introduce acel snur nu au largit gaura nu ar fi o mare problema. Daca totusi acel loc a fost marit ceva mai mult si dupa aceea a fost introdus snurul, probabil maine vei observa caucicul lasat. Eventual poti verifica maine presiunea in pneu.
Acest tip de vulcanizare este rapid, usor de aplicat, comod.
O varianta mai agreabila este snurul combinat cu petecul sau ciuperca. Sa ne spui cum a evoluat in timp.
Drum bun si numai bine.
Kia Ceed 1.4 T-GDi 6MT BEST Blue Flame
ODO: 1200
Jurnal de bord: viewtopic.php?f=165&t=25685
Cee'd LX Best 1,4 Benzina Mars Red Siguranta in trafic prin respect
BV 77 SPD ODO 141.520
Jurnal de bord http://www.clubkia.ro/viewtopic.php?f=5&t=704 Stiri auto moto

User avatar
MeGeNe
Moderator General
Posts: 1390
Joined: 15 Jun 2009, 12:07
Auto: KIA
Location: Bucuresti - Titan

Re: Vulcanizare

Post by MeGeNe »

Problema e un pic mai complicata. Parerea mea e ca in cazul tau s-ar putea sa nu mai tina presiunea.
Daca zici ca ti-a polizat anvelopa pe interior, a fost afectat stratul de etansare pe care il au anvelopele tubeless. Din cate stiu eu, anvelopele michelin cu care vin echipate ceedurile noastre au stratul de etansare destul de firav. Era ok daca ti-o poliza si tinea peticul. Dar daca ti-a polizat-o si nu a tinut peticul iar acum ti-a pus acel snur, cred ca nu o sa tina. Varianta cea mai buna era sa nu ti-o polizeze si sa puna de prima oara snurul. Daca zici ca a ajuns la sarma si ca a mai si rupt una din ele, cred ca anvelopa e compromisa.
B-39-MGN cee'd HB yellow dakar 1,6 GSL City

BAU
Moderator General
Posts: 3291
Joined: 24 Jan 2008, 00:25
Auto:
Location: Bucuresti

Re: Vulcanizare

Post by BAU »

Cred ca anvelopa nu este compromisa si ar trebui sa tina .
Cam asa sint procedurile .
Pina acum citiva ani se folosea snur cu largirea gaurii ( si chiar ruperea unor "sirme") si anvelopele tineau ani de zile .
Mai nou se folosesc peticele care sint foarte subtiri si sint mult mai usoare.
Eu au incercat variantele in ordinea fireasca .
1.6 GSL EX, MT, 122 CP, 225/45 R17W, 133.000 km

Dennis
Ghost
Posts: 690
Joined: 30 May 2007, 11:51
Auto:
Location: Bucuresti

Re: Vulcanizare

Post by Dennis »

Ambele metode (snur sau petic/ciuperca) sunt ok.Vulcanizarile moderne de regula nu aplica varianta cu snur.Aplicarea peticului implica un numar de operatiuni in plus : demontare/montare roata ; dejantare/jantare; polizare anvelopa si aplicare petic; echilibrare roata.Rezulta un timp de lucru mai mare dar si o suma mai mare de incasat de la client.
Aplicarea snurului se poate face chiar fara demontarea rotii daca fisura este vizibila pe calea de rulare a anvelopei.
Eu spre exemplu merg cu masina de serviciu de vreo 20.000km incoace cu un snur in anvelopa stanga fata si nu am avut nici o problema cu presiunea.
In cazul in care anvelopa este intepata/taiata pe flanc atunci intr-adevar putem vorbi de compromitere.Peticele pot fi aplicate dar reparatia nu tine.
LX Best 1.4 + GPL, machine silver, IF-07-SBI

User avatar
marius01
Posts: 232
Joined: 02 Aug 2008, 22:10
Auto:
Location: craiova

Re: Vulcanizare

Post by marius01 »

Sper sa tina presiunea, dar sa nu treceti cumva pe la aceasta vulcanizare ca riscati sa va strice anvelopa.
Firma de CACAO
KIA Cee`d 1.4 BEST

User avatar
D@n
Posts: 22
Joined: 25 Aug 2009, 13:23
Auto:
Location: Bucuresti-Militari

Re: Vulcanizare

Post by D@n »

eu am un snur in roata dreapta fata de un an de zile si nu am avut probleme pana acuma
Kia Cerato 1.5 CRDi

BAU
Moderator General
Posts: 3291
Joined: 24 Jan 2008, 00:25
Auto:
Location: Bucuresti

Re: Vulcanizare

Post by BAU »

Eu am un petec in roata stinga spate de un an de zile si tine foarte bine.
1.6 GSL EX, MT, 122 CP, 225/45 R17W, 133.000 km

narcisus77
Posts: 160
Joined: 27 Jul 2007, 12:40
Auto:
Location: Bucuresti

Re: Vulcanizare

Post by narcisus77 »

M-am intors de 3 zile din concediu din Elvetia unde am fost cu masina.
Am parcurs 5700 de km in 2 saptamani. Masina a mers bine ca de obicei.
In Elvetia nu am mers deloc pe autostrazi pentru ca daca mergi doar pe drumuri nationale nu mai platesti vigneta.
Drumurile astea erau un fel de Transfagarasane mai multe (altitudini mare si numai curbe), ah si asfaltul impecabil.

Problema e ca in ultima zi am trecut pe la o benzinarie si am vrut sa verific si presiunea in roti.
Rezultatul : stanga-spate - presiune 1.

Ma duc la o vulcanizare elvetiana fricos pentru ca stiam ca la ei sunt preturi astronomice la servicii... si mi-o ridica pe cric.
A gasit un cui undeva la marginea suprafetei de rulare. Dupa o discutie mai luga concluzia a fost ca mai bine schimb cauciucul iar daca nu am bani sa merg cu el asa pana in Romania si apoi sa-l schimb.

Rationamentul a fost urmatorul :

- in mod normal daca intepatura era pe mijlocul suprafetei de rulare, punea snur fara probleme.
- daca e la margine zice ca e cauciucul subtire in zona aia si nu risca sa puna snur pentru ca ar putea exploda.
- ar fi pus o camera temporar insa nu a avut marimea necesara. De petic nu a zis nimic si mi-a zis ca ar fi bine sa o schimb.

Acum voi ce parere aveti ? Eu as lua un cauciuc nou, doar sa merg linistit un MIchelin am vazut ca in jur de 300 RON (196/65/R15).
Faza e ca daca pun unul nou, ar trebui sa pun si perechea lui (eventual 2 noi pe fata). In cazul asta ce fac cu cele existente ?
Cel cu cui, ar trebui aruncat (din moment ce nu se mai poate repara) iar perechea lui ma gandesc sa o pun pe o janta si sa-l pun in locul rotii de rezerva de dimensiuni reduse. Acum mi-ar fi fost foarte utila o roata de rezerva calumea (o montam si mergeam linistit pana in Romania).

Exista centre de reciclare anvelope uzate, gaurite, etc ?
Cee'd 1.6 CRDi LP Piston Grey BASE + optionale - km ~60.000

spdblue
danezul
Posts: 4480
Joined: 26 Sep 2007, 21:08
Auto: Cee'd LX Best 1,4 Benzina
Location: Brasov
Contact:

Re: Vulcanizare

Post by spdblue »

Exista centre de reconditionat, resapat anvelope. Poate o poza era mai sugestiva. Totusi, daca cel din service recomanda inlocuirea, inseamna ca este afectata si panza, textura cauciucului. Daca esti afara si nu te-ai intors in tara este o cheltuiala necesara care poate evita un disconfort major mai tarziu. Desigur este nevoie de 2 cauciucuri de acelasi profil/ dimensiune care sa-ti asigure un ralaj fara emotii.
Conditiile de exploatare a anvelopei pe o distanta mare sunt diferite iar siguranta ta si a celor din trafic este importanta. Cele existente le poti folosi ulterior cand mai apar astfel de probleme sau le poti vinde, sau le faci cadou unui sofer. :)
In tara, in conditii de iarna am circulat cu acest cauciuc:
viewtopic.php?f=5&t=704&start=315 insa taietura este superficiala.
Poate ne spui cum ai rezolvat situatia. Drum bun si numai bine.
Kia Ceed 1.4 T-GDi 6MT BEST Blue Flame
ODO: 1200
Jurnal de bord: viewtopic.php?f=165&t=25685
Cee'd LX Best 1,4 Benzina Mars Red Siguranta in trafic prin respect
BV 77 SPD ODO 141.520
Jurnal de bord http://www.clubkia.ro/viewtopic.php?f=5&t=704 Stiri auto moto

Dennis
Ghost
Posts: 690
Joined: 30 May 2007, 11:51
Auto:
Location: Bucuresti

Re: Vulcanizare

Post by Dennis »

as vrea sa aduc o completare la cele scrise de @spdblue legat de resaparea anvelopelor.
Resaparea se refera la inlucuirea suprafetei de rulare a anvelopei, procedeu conditionat totusi de starea talonului si a flancurilor anvelopei.Daca intepatura cauzata de cui este pozitionata oarecum in afara suprafetei de contact a anvelopei cu asfaltul (in afara suprafetei de rulare) atunci nu prea este mai nimic de rezolvat.De aceea cei de la vulcanizari nu peticesc intepaturile/taieturile situate pe lateralele sau pe "umerii" anvelopei.
Intradevar o poza ne-ar ajuta in "evaluarea" situatiei anvelopei.
@narcisus77, ai 2 variante :
una "romaneasca" si anume: daca perechea anvelopei nu este prea uzata sa iei doar o anvelopa noua si impreuna sa le montezi preferabil pe spate
una normala : sa cumperi doua anvelope noi.
Este adevarat ca ambele variante costa dar din pacate se intampla si chestii neprevazute.
Bafta!
LX Best 1.4 + GPL, machine silver, IF-07-SBI

narcisus77
Posts: 160
Joined: 27 Jul 2007, 12:40
Auto:
Location: Bucuresti

Re: Vulcanizare

Post by narcisus77 »

Am facut o poza cu un telefon, dar nu am cum sa o transfer pe calc, asa ca am masluit o poza cu o anvelopa ca sa va arat unde este cuiul.

Image
Cee'd 1.6 CRDi LP Piston Grey BASE + optionale - km ~60.000

Dennis
Ghost
Posts: 690
Joined: 30 May 2007, 11:51
Auto:
Location: Bucuresti

Re: Vulcanizare

Post by Dennis »

mda...un petic n-ar tine acolo.Am vazut insa snururi trase in anvelope gaurite cam in aceeasi zona.Eu zic sa incerci o reparatie cu snur.Nu costa mult si oricum n-ai nimic de pierdut.By the way, sansele ca o anvelopa tubeless (fara camera) de turism sa explodeze sunt extrem de mici.
LX Best 1.4 + GPL, machine silver, IF-07-SBI

costelo
Posts: 396
Joined: 09 Apr 2008, 00:08
Auto:
Location: Bucuresti
Contact:

Re: Vulcanizare

Post by costelo »

@narcisus77, daca asi fi in locul tau asi carpi-o cu un snur , desigur nu cred ca va tine foarte mult ca dupa cum vad din poza gaura e pe suprafata de rulare , nu in caneluri ( aici snurul e mai protejat)
Si la +6o mii te cam gandesti la cauciucuri noi :roll:
C`EED 1.4 GSL Red Mars- B 85 KTT
comandata 04.04.08- livrata 22.04.08
http://picasaweb.google.com/floreacostel76

narcisus77
Posts: 160
Joined: 27 Jul 2007, 12:40
Auto:
Location: Bucuresti

Re: Vulcanizare

Post by narcisus77 »

Am auzit si eu de AutoSoft ca ar fi foarte buni si ca ar da garantie la lucrari (ceea ce e si normal) dar am mers la vulcanizarea la care am mai fost cu un surub intr-o roata unde mi-au pus petic (cauciucuri de iarna). Am zis sa fiu client fidel. Daca ii stiti sunt pe Titulescu cu 1Mai langa Piata Victoriei si au site-ul asta : http://www.anvelopa-janta.ro/ .

Ma intampina un mecanic. Ii arat roata zice ca-i pune petic.
L-am intrebat daca e sigur ca tine, si a zis ca da, ca e pe partea cu sarma.

In fine l-a pus la rece - 9 RON, echilibratul rotii - 12 RON.

Cand sa achit era o pipitza casieritza si n-am ce face, o intreb :
- Oferiti garantie la lucrari ?
- ........ (se face ca nu aude)
- O mai intreb o data - Oferiti garantie la lucrari.
- Da! Bonul de casa este garantia.
- Hmmm... si care sunt conditiile ganatiei ?
- ... se gandeste ea putin.... 30 de zile
- (?!?!?!) ... ca la pantofi ?... asta nu am mai intrebat-o ca deja ma grabeam sa ajung la servici....

Concluzia e ca parca eram mai linistit daca mergeam la autosoft si-mi dadeau aia garantie (o hartie) cum ca atatia km nu se intampla nimic.

O sa verific presiunea zilnic sa vad ce se intampla cu pneul.

Ah ! si cuiul era de fapt hol-surub dar de atata mers i s-a tocit capul (cred ca il am de vreo luna in cauciuc) .
Cee'd 1.6 CRDi LP Piston Grey BASE + optionale - km ~60.000

Post Reply

Return to “Tips & Tricks”