Register    Login    Forum    Search    FAQ

Club KIA » Modele KIA » Cee'd - HB, SW, PRO şi...bineînţeles GT ! » CEE'D I (2006-2012) » Tips & Tricks




 Page 2 of 6 [ 83 posts ] Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6  Next



Author Message
 Post Posted: 30 May 2010, 13:04 
Offline
User avatar

Joined: 16 Jun 2009, 17:55
Posts: 1454
Location: Vaslui
Auto: Kia cee'd SW
Obligat ca tre sa lasi la inceput ventilatorul la turatie maxima
Dupa ce si-a luat avant, nu mai e nevoie, eu chiar tre sa-l dau la minim (low), ca sa nu ma trezesc cu surprize (ma refer la sanatate) :D

_________________
Ceed SW, 1,4 GSL MT, 109 CP, City, Black Pearl, 2009 ODO:99.000km
Anvelope iarna 195/65/R15:Good Year Ultra Grip 9
Anvelope vara 205/55/R16:Good Year Efficient Grip Performance


Top 
 Post Posted: 30 May 2010, 16:18 
Offline

Joined: 10 Jun 2008, 15:28
Posts: 639
Location: Bucuresti
Auto:
FIltrul de polen are aproximativ 1 luna. EU cred ca din cauza faptului ca teava prin care trece aerul conditionat nu e izolata si probabil se incalzeste de la caldura motorului si de aceea nu are eficienta...


Top 
 Post Posted: 04 Jun 2010, 10:29 
Offline

Joined: 25 Aug 2008, 20:23
Posts: 2678
Location: Bucuresti
Auto: Saab 9-5 Aero
Intrebare mai ales pentru cei cu 1.6 si climatronic. La voi cand dati drumul la aer conditionat se aude un zgomot suplimentar asa ca un suierat? La mine se aude si nu mai retin exact daca se auzea si inainte. Stiu ca e normal sa se auda ceva ptr ca porneste compresoul..dar parca acum se aude foarte strident.
Si ma gandesc sa nu fi scazut nivelul agentului refrigerant. Ca sa nu mai zic - daca afara sunt 25 de grade iar eu dau pe auto clima la 19 grade- ma coc in masina. Trebuie sa il tin pe low ca sa fie ok in masina...E normal?

_________________
SAAB 9-5


Top 
 Post Posted: 04 Jun 2010, 11:33 
Offline
User avatar

Joined: 16 Jun 2009, 17:55
Posts: 1454
Location: Vaslui
Auto: Kia cee'd SW
eugenflorinmanea

Adica daca il lasi la maxim baga caldura (bine, setat la 19 grade cum zici tu) si daca dai clima la Low de abia atunci te racoresti?
Sau te-ai exprimat gresit?

_________________
Ceed SW, 1,4 GSL MT, 109 CP, City, Black Pearl, 2009 ODO:99.000km
Anvelope iarna 195/65/R15:Good Year Ultra Grip 9
Anvelope vara 205/55/R16:Good Year Efficient Grip Performance


Top 
 Post Posted: 04 Jun 2010, 11:57 
Offline

Joined: 25 Aug 2008, 20:23
Posts: 2678
Location: Bucuresti
Auto: Saab 9-5 Aero
Nu...dc il setez pe 19 grade (pe auto cu clima pornita) debitul de aer nu este nici suficient de puternic si nici suficient de rece sa ca sa fie ok in masina (teoretic ar trebui ca senzorii sa pastreze o temperatura de 19 grade in masina nu?) . Nefiind debit suficient de aer , in masina se incalzeste (de la soare) si nu se poate sta.
De ex sa zicem ca afara sunt cam 28 de grade si soare.. Prima data dau clima pe auto si low- la maxim...se face racoare in masina...apoi dau pe 19 grade ca sa fie o temperatura ok in masina.. Ei dupa vreo 6 km deja e f cald in masina (de la soare)- in niciun caz nu sunt 19 grade!

Si nu vorbesc de primii km..vorbesc de distante > 30 km...de ex drumul spre mare).

Dc il fixez pe auto si dau la LOW debitul e mare si e suficient de rece a.i. in masina sa fie ok!! (prefer sa il tin pe manual pentru ca pe manual dc fixez temperatura pe low si ventilatorul o liniuta mai mult de jumatate e ok).

_________________
SAAB 9-5


Top 
 Post Posted: 04 Jun 2010, 13:23 
Offline
User avatar

Joined: 16 Jun 2009, 17:55
Posts: 1454
Location: Vaslui
Auto: Kia cee'd SW
eugenflorinmanea wrote:
. Prima data dau clima pe auto si low- la maxim...se face racoare in masina
Dc il fixez pe auto si dau la LOW debitul e mare si e suficient de rece a.i. in masina sa fie ok!!


Daca ventilatorul e pe Low, nu are cum sa fie la maxim, e la minim.
Logica expunerii tare ar fi ceva de genu, ca iti baga aer cald ventilatoru cand dai la max si aer rece cand e la Low
Daca ai incercat sa zici altceva, fii mai concis, ca m-ai ametit cu expunerea ta
De obicei aerul pe care il simti ca baga ventilatorul daca e lasat la maxim e cald la inceput, dar nu dureeaza decat cateva zeci de secunde sau mai putin ca sa raceasca de nu mai poti sta, si mai repede daca e setat pe low de la inceput, pentru ca e mai usor sa se raceasca un debit de aer mai mic.
Dar daca si dupa zeci de km, setat la max face aceasi figura, e ciudat :o

_________________
Ceed SW, 1,4 GSL MT, 109 CP, City, Black Pearl, 2009 ODO:99.000km
Anvelope iarna 195/65/R15:Good Year Ultra Grip 9
Anvelope vara 205/55/R16:Good Year Efficient Grip Performance


Top 
 Post Posted: 04 Jun 2010, 13:52 
Offline

Joined: 25 Aug 2008, 20:23
Posts: 2678
Location: Bucuresti
Auto: Saab 9-5 Aero
low temperature- cand esti pe auto nu poti sa dai ventilatorul la low!!

_________________
SAAB 9-5


Top 
 Post Posted: 04 Jun 2010, 15:21 
Offline
User avatar

Joined: 16 Jun 2009, 17:55
Posts: 1454
Location: Vaslui
Auto: Kia cee'd SW
Normal ca daca dai pe Low sare de pe auto, dar ma refeream la exprimarea ta
Ca sa inteleaga lumea, cu ventilatorul la maxim, indiferent de temperatura care o setezi, iti baga aer cald si cu el la minim reuseste sa faca ceva aer rece, corect?

_________________
Ceed SW, 1,4 GSL MT, 109 CP, City, Black Pearl, 2009 ODO:99.000km
Anvelope iarna 195/65/R15:Good Year Ultra Grip 9
Anvelope vara 205/55/R16:Good Year Efficient Grip Performance


Top 
 Post Posted: 04 Jun 2010, 15:46 
Offline

Joined: 25 Aug 2008, 20:23
Posts: 2678
Location: Bucuresti
Auto: Saab 9-5 Aero
bubumisu wrote:
Normal ca daca dai pe Low sare de pe auto, dar ma refeream la exprimarea ta
Ca sa inteleaga lumea, cu ventilatorul la maxim, indiferent de temperatura care o setezi, iti baga aer cald si cu el la minim reuseste sa faca ceva aer rece, corect?


Pai daca e asa normal ce nu intelegi??
Cand dau pe AUTO- LOW TEMPERATURE e ok (automat daca dau pe auto si setez low temperature compresorul va functiona la maxim). In momentul in care se da pe AUTO NU MAI AI TREABA CU VENTILATORUL!! Uita de acel buton!!!Pe modulul AUTO nu exista ventilator la maxim sau ventilator la minim. Setezi doar cate grade vrei in masina!
So daca setez pe auto- Low temperature se face frig in masina. daca schimb climatronicul pe 19 grade (nu umblu la ventilator...ti-am spus in modulul auto nu poti seta ventilatorul), deja dupa cativa km nu se mai poate sta in masina de cald. Compresorul baga aer rece, dar nu in mod suficient astfel incat sa pastreze o temperatura ambientala placuta in habitaclu.
Tu sigur ai clima??

_________________
SAAB 9-5


Top 
 Post Posted: 04 Jun 2010, 16:31 
Offline

Joined: 01 Sep 2009, 12:15
Posts: 509
Location: Bucuresti
Auto:
bubumisu!
low temperature nu se refera la o viteza mica a ventilatorului ci la faptul ca in aceasta setare se obtine cea mai scazuta temperatura si ca viteza ventilatorului este la maxim. La noi la AC manual ar fi ceva de genul C max.

_________________
Kia Cee'd 1.4 Best Kompass Blue


Top 
 Post Posted: 04 Jun 2010, 16:39 
Offline

Joined: 25 Aug 2008, 20:23
Posts: 2678
Location: Bucuresti
Auto: Saab 9-5 Aero
Pai am vazut ca are City deci are climatronic.
La Proceed normal nu FL dc ai clima ai 2 butoane pentru aer:
Cel din stanga unde setezi temperatura (in grade) si cel din dreapta unde setezi viteza ventilatorului.
Pe butonul din stg ai un modul 'Auto'. Daca ai comutat pe acel buton viteza ventilatorului va fi data de senzorii de temperatura- dc senzorii inregistreaza ca in masina sunt 23 grade iar tu ai setat temperatura pe 19 grade- va da o viteza medie si va scoate rece . in schimb daca setezi in modulul auto LOW- adica cea mai mica temperatura posibila (urmatoarea e 15.5 grade dc nu ma insel)- senzorii vor da ventilatorul la maxim si compresorul va scoate cea mai rece temperatura posibila.

_________________
SAAB 9-5


Top 
 Post Posted: 04 Jun 2010, 17:58 
Offline
User avatar

Joined: 16 Jun 2009, 17:55
Posts: 1454
Location: Vaslui
Auto: Kia cee'd SW
Flopy
Asta nu o stiam, merci de informatie
Totusi, eu ma refeream la butonul AC la nivelul cel mai mic adica Low, adica o singura liniuta afisata, ce inseamna asta, temperatura mai mica sau viteza de circulare a aerului cea mai mica?

eugenflorinmanea

Eu sunt sigur ca am clima, dar problema e de a ne face intelesi unul cu celalalt.

Deci, sunt 2 butoane care se rotesc, unul in stanga la care setezi temperatura , si unul in dreapta la care pornesti aerul conditionat (AC).Asa e la mine. Butonul rotativ din stanga la care setezi temperatura are doua optiuni, daca apesi partea de sus unde scrie Auto, setezi modulul auto, si dedesubt apesi ca sa opresti sistemul. Butonul rotativ din dreapta are de asemenea doua optiuni, in parea de sus scrie AC, deci daca dai drumu merge pe aer conditionat, iar de desubt e optiunea recirculare aer. Cred ca pana aici nu exista deosebiri "intre climatronicul tau si al meu" (nici n-are cum, stium cum arata cele fara climatronic doar cu aer conditionat, deci sunt sigur ca am climatronic)
Daca lasi pe modulul auto, cu AC-ul pornit (la mine de fiecare data cand dau drumul la clima pe auto porneste si AC-ul, iarna il las un pic sa mearga dupa care il opresc, cred ca asa e si la tine), in functie de temperatura setata el va lucra automat, ma refer la uniformizarea temperaturii in habitaclu

Acuma vine partea interesanta. Daca nu ma insel, setarea temperaturii se face din butonul din stanga, care are pe el modulul auto si dedesubt optiunea off. Daca nu ma insel, temperatura cea mai mica pe care o poti seta e 18 grade, daca invarti mai mult in sens invers acelor de ceasornic, nu mai coboara. Deci la 18 grade setat si cu butonul de AC rotit tot invers acelor de ceasornic, se obtine cel mai rece aer, K?

Ceea ce vreau eu sa te intreb inca o data (si promit ca dupa aia nu te mai deranjez, si asa am scris un roman, noroc ca tst foarte repede), daca lasi clima cu temperatura la 18 grade, si AC-ul la maxim, adica sa fie toate liniutele afisate ceea ce inseamna debitul cel mai mare de aer circulat, nu iti raceste? Ai aer rece numai daca setezi clima la 18 grade si AC-ul la minim, adica rotit invers acelor de ceasornic ?

PS: sper ca de data asta ne intelegem :D

_________________
Ceed SW, 1,4 GSL MT, 109 CP, City, Black Pearl, 2009 ODO:99.000km
Anvelope iarna 195/65/R15:Good Year Ultra Grip 9
Anvelope vara 205/55/R16:Good Year Efficient Grip Performance


Top 
 Post Posted: 04 Jun 2010, 20:37 
Offline

Joined: 25 Aug 2008, 20:23
Posts: 2678
Location: Bucuresti
Auto: Saab 9-5 Aero
Hai ca te-ai prins! :) . Dar...ideea e ca eu am povestit toate pentru sistemul AUTO, nu daca sucesti de butonul de la ventilator. In momentul in care sucesti de butonul cu ventilatorul, iti iese din modulul Auto (climatronic) si trece pe sistemul manual (e ca si cum nu ai avea climatronic, ci aer conditionat normal- fixezi debitul aerului).
Temperatura minima este de 15 grade (iti apare pe ecran scris LOW - la ce faceam eu referire- LOW Temperature).
Deci...daca sunt pe modulul manual (cum zici tu fixezi in stg pe 18 grade si in dreapta pe maxim) totul e ok- baga rece. Daca fixez stg pe 18 gr si ventilatorul pe minim (sucesc la maxim invers acelor de ceasornic ventilatorul)- la fel e ok baga rece dar debit mai putin (logic).
Ei problema la mine intervine cand dau pe modulul auto (climatronic) si fixez temperatura pe 19 grade de exemplu- se face foarte cald in masina (debitul aerului il fixeaza sistemul dupa cum considera el). In loc ca sistemul prin senzori sa calculeze si sa bage suficient debit de aer si suficient de rece a.i.in masina sa fie aproximativ 19 grade, baga foarte putin, in concluzie in masina se incalzeste de la temperatura de afara.

_________________
SAAB 9-5


Top 
 Post Posted: 04 Jun 2010, 20:49 
Offline
User avatar

Joined: 16 Jun 2009, 17:55
Posts: 1454
Location: Vaslui
Auto: Kia cee'd SW
eugenflorinmanea

In mod normal pe climatronic poti sa setezi temperatura si la 22 de grade daca afara sunt 30 si tre sa ai senzatia de racoare, organismul uman simte si diferente de cateva grade.
De la 18 grade in sus e confort termic dar nu pentru a te racori ci pentru a te incalzi, in fine, daca afara e cald peste 25 de grade, eventual peste 30, si setezi la cel putin 5 grade sub temperatura de afara, vei avea senzatia de racorire, cu atat mai mare cu cat setezi la mai mult grade mai jos decat ce afiseaza CB-ul, ma refer la temperatura exterioara.
Nu ne-am inteles din start pentru ca uitasem ca in momentul actionarii butonului AC, adica micsorarii debitului de aer bagat, sare de pe auto, si mai era si faza cu denumirea de Low, care la tine insemna ceva, eu faceam referire la altceva. De asta ar trebui sa utilizam numai limba materna :D

Deci, ca sa lamurim per ansamblu, faza cu 19 grade care nu ti le face e singulara, sau iti face daca lasi pe auto si setezi la 20 sau 21, sau 22 grade sa zicem? (e de preferat daca afara sunt peste 30 grade sa nu setezi din start la "low temperature" cum iti place tie sa te exprimi, pentru a nu resimti "socul termic" adica sa-ti protejezi organismul)

_________________
Ceed SW, 1,4 GSL MT, 109 CP, City, Black Pearl, 2009 ODO:99.000km
Anvelope iarna 195/65/R15:Good Year Ultra Grip 9
Anvelope vara 205/55/R16:Good Year Efficient Grip Performance


Top 
 Post Posted: 05 Jun 2010, 12:56 
Offline

Joined: 25 Aug 2008, 20:23
Posts: 2678
Location: Bucuresti
Auto: Saab 9-5 Aero
pe auto, la orice temperatura setata mai mult de 17 grade, afara fiind 27 gade, nu se poate sta in masina- nu ptr ca da cald, ci pentru ca da un debit prea mic de aer si care nu este foarte rece.. testat astazi.

_________________
SAAB 9-5


Top 
Display posts from previous:  Sort by  
 
 Page 2 of 6 [ 83 posts ] Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6  Next




Club KIA » Modele KIA » Cee'd - HB, SW, PRO şi...bineînţeles GT ! » CEE'D I (2006-2012) » Tips & Tricks


Who is online

Registered users: BAU, Bing [Bot], cristinub1, Exabot [Bot], MSNbot Media, Stely, Yahoo [Bot]

 
 

 
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to: