Forjarea dieselurilor

Cum se rezolvă diverse probleme
B06DAN
Posts: 304
Joined: 13 Oct 2009, 16:30
Auto:
Location: Ploiesti

Forjarea dieselurilor

Post by B06DAN »

Salut,
Sunt un proaspat posesor de Ceed Diesel 1,6 High Face Lift (rulat 6000km) si am o intrebare:
Eu merg in general la turatii de 1800-2500rpm si doar foarte rar am "forjat-o" la 160Km/h (cred ca turatia era pe la 3000-3500rpm in treapta VI). Am un prieten cu un clio Diesel care mi-a reprosat ca ar trebui sa o turez mai tare, adica sa schimb vitezele pe la 3000rpm. El mi-a zis ceva despre o supapa de recirculare a gazelor nearse care s-ar colmata in conditiile unui rulaj subturat. Mi-am amintit si de un amic din Germania, posesor al unui BMW (tot Diesel) pe care il folosea nevasta-sa in trafic urban si, cand a trebuit sa-i faca ITPul, i-au gasit noxele cam ridicate si i s-a recomandat sa iasa pe autostrada si sa alerge vreo 200Km cu viteza iar apoi sa se intoarca si sa-i testeze din nou gazele. A procedat ca atare, si a iesit cu noxele intre limite.
Cuplul motorului meu este aproape constant intre 1800-2700rpm asa ca mi-e cam mila sa o turez la 3000rpm ca sa-i schimb vitezele.
Ce-mi puteti recomanda?

User avatar
Nesta3
Moderator General
Posts: 5233
Joined: 17 Mar 2009, 05:31
Auto: Kia Sportage QL
Location: Bucharest

Re: Forjarea dieselurilor

Post by Nesta3 »

nu am diesel, dar iti dau un sfat: mergi cum te simti tu mai bine...dak iti place cum se comporta masina la 2500rpm, nu vad de ce ai FORJA-O....sfaturi "mecanice" o sa auzi mereu, k asa e bine ,k invers ar fi si mai bine...de forjat o poti forja cand ai un DRUM LIBER, CONDITII ADECVATE si kef de forjeala, si o mai "cureti" putin.. :P ...dar sa nu iti formezi un "tic" cu forjatul :D ...drumuri line iti doresc, felicitari de masina si emisii de noxe mici :wink:
EX : 2008 Kia Proceed 1.4MPI Best

EX : 2016 KIA SPORTAGE 1.6GDI STYLE

2021 Peugeot E-2008 GT LINE
2013 Nissan Qashqai+2 Techview Edition

User avatar
Dainezi
"drive to survive"
Posts: 68
Joined: 07 Mar 2009, 12:37
Auto:
Location: Bacau
Contact:

Re: Forjarea dieselurilor

Post by Dainezi »

Din cate stiu, catalizatorul ca sa-si faca treaba si sa elimine noxele, trebuie sa ajunga la o temperatura foarte ridicata....traiasca postul Discovery....si probabil din cauza asta l-a trimis cu bmw-ul la o mica plimbare pe autostrada.
P.S. Catalizatorul se incalzeste dupa o distanta de aproximativ 10 km parcursi continuu.De aia avem asa mare poluare in orase.
Drumuri bune
Image

kia pro cee'd 1,6 dsl 115 Dakar yellow BC-86-SRN

User avatar
radoy
green piranha
Posts: 187
Joined: 23 Nov 2008, 23:24
Auto:
Location: Oradea
Contact:

Re: Forjarea dieselurilor

Post by radoy »

O cunostinta(femeie) a avut Citroen Xsara. Mergea mai mult subturat cu masina si din cauza asta, pe la vreo 70k km masina nu mai tragea corespunzator. A "desfundat-o" mergand in a 3-a cu 120 km/h si de atunci n-a mai avut probleme.
Si eu schimb mai mult pe la 2500 de ture dar sunt zile cand ii dau si 3000, ba chiar 3500..
VW Golf IV variant 1.9 dizăl din 2004. Tot verde :D BH 62 RBY
poze > http://picasaweb.google.com/robert1987.10/Golf4#

1) Esti pe net
2) Esti pe clubkia.ro
3) Imi citesti semnatura
5) Nu ai observat ca lipseste punctul 4
6) Tocmai ai verificat daca exista sau nu
7) Zambesti, sau chiar razi :D

rrich
Febra Rosie
Posts: 457
Joined: 16 Apr 2009, 09:23
Auto:
Location: Bucuresti
Contact:

Re: Forjarea dieselurilor

Post by rrich »

Nu cred ca se poate spune ca forjezi motorul daca schimbi vitezele la 3000. Dat fiind k este diesel si mai ales turbo diesel este indicat sa schimbi mai sus, k sa nu iti afecteze turbina. Treaba este ca motorul nu traieste mai mult daca il folosesti la turatii mai mici... ba din contra dieselurile subturate traiesc mai putin. Ce ti a spus prietenul tau este adevarat! :)
Pro'ceed 1,6 DSL 115cp, with STYLE
cateva poze: refereshing... Poze

User avatar
scubli
"ambiguus"
Posts: 3644
Joined: 16 Dec 2007, 14:56
Auto:
Location: Oradea si/sau Sighetu Marmatiei
Contact:

Re: Forjarea dieselurilor

Post by scubli »

@B06DAN: Eu am primit de la mai multi mecanici si prieteni acest un sfat. Poti conduce un diesel cum vrei tu, dar e recomandat ca din cand in cand sa-l conduci ceva mai dur cativa km. Metoda ruseasca sau cum ii spune. Condusul asta agresiv ajuta la curatarea depunerilor cauzate de motorina noastra curata. O problema la motoarele diesel subturate este infundarea turboului cu calamina, lucru ce se curata din timp cel mai usor "forjand" motorul odata la 2 saptamani sa zicem.
Numai bine.

B06DAN
Posts: 304
Joined: 13 Oct 2009, 16:30
Auto:
Location: Ploiesti

Re: Forjarea dieselurilor

Post by B06DAN »

Multumesc de sfaturi!!!
Ideea de subturare a motorului nu am gasit-o pe nicaieri explicata. Eu am mai condus o Dacia Solenza care avea nevoie de turatie ca sa se miste un pic, iar eu ii dadeam cat gaz cerea, asa ca in momentul in care am trecut la CEEDul asta diesel am remarcat ca nu cere, asa ca m-am mai potolit.
Ce sa zic, eu o folosesc cel mai mult pe DN1 intre Ploiesti si Bucuresti, iar aici nu prea ai unde sa o calci (am socotit ca nu sunt decat vreo 3km unde sa o poti calca - asa doar de scuturarea turbinei).
OK, sa inteleg sa nu-i mai dau treapta VI si sa o duc mai lung in V.
Mersi inca o data

Tzepozzz
Posts: 85
Joined: 29 Oct 2008, 13:11
Auto:
Location: Ploiesti

Re: Forjarea dieselurilor

Post by Tzepozzz »

B06DAN wrote:Ideea de subturare a motorului nu am gasit-o pe nicaieri explicata
cauta pe google...
asa ca si diferenta intre cee'd si solenza e ca cea din urma nu are turbo.
Cee'd 1.6 Dizalake 115 PS/ Pewter Beige/ City

tipitip
Admin
Posts: 1463
Joined: 04 May 2007, 16:25
Auto:
Location: Bucureşti
Contact:

Re: Forjarea dieselurilor

Post by tipitip »

Ideal pentru un diesel este să-l ţii în plaja de cuplu maxim din câte ştiu eu!
Pentru orice informaţie legată de forum clubkia@clubkia.ro
Pentru oferte pentru membri click aici

SPEED
Posts: 67
Joined: 19 Jun 2007, 18:11
Auto:
Location: FOCSANI

Re: Forjarea dieselurilor

Post by SPEED »

Salut

Treaba cu forjatul e oarecum adevarata . Din cauza motorinei de o calitate ceva mai indoielnica , apar depuneri de carbon - acel praf negru care in combinatie cu gazele acumulate in carterul motorului pot duce la infundarea sistemului de recirculare a gazelor arse care nu e doar o supapa ci e un sistem ceva mai complex in care vei gasi chiar un schimbator de caldura prin care trece lichid de racire din motor .Am intalnit cazuri in care pur si simplu s-a infundat acest circuit iar masina a refuzat sa mai functioneze corespunzator . Tot la fel de bine un mers subturat poate duce la o ardere incompleta la regimurile de mers tranzitorii si acumularea de carbon in sistemul de evacuare mai ales la nivelul turbinei si a catalizatorului . In cazul turbinei aceasta va functiona necorespunzator - mai ales daca este cu geometrie variabila prin blocarea mecanismului actuator sau infundarea catalizatorului cu depuneri de funigine . In marea majoritate a cazurilor motorul nu va mai "trage" corespunzator fiind posibila si semnalizarea in bord a unui martor luminos - de regula EDC .

B06DAN
Posts: 304
Joined: 13 Oct 2009, 16:30
Auto:
Location: Ploiesti

Re: Forjarea dieselurilor

Post by B06DAN »

Ideea cu tinutul turatiei la cuplu maxim este foarte relativa deoarece cuplul maxim se atinge pe la 1700rpm si ramane aproape constant pana pe la 2900rpm (aveam pe undeva o diagrama cu cuplul si puterea motorului sa o postez dar am uitat unde am pus-o). O gasesc eu...
Ideea prietenului meu era sa schimb vitezele la 3000rpm, dar atunci cuplul incepe sa scada.
Iar in chestia comparatiei cu Solenza, nu incape nici o discutie ca cealalta era pe benzina si avea un cuplu maxim atins abia la vreo 3000rpm iar asta era sensibil mai mic decat al ceedului.

danny95fs
Posts: 77
Joined: 03 Apr 2009, 16:01
Auto:

Re: Forjarea dieselurilor

Post by danny95fs »

eu am un coleg care are opel astra-diesel- si cand a mers la itp au iesit noxele cam mari si l-au intrebat daca merge cu ea subturata! De atunci omul o tureaza un pic mai mult( bine nu tot timpul sa oduci "in rosu" dar uneori sa te duci cu a 2-a, cu a 3-a, pana spre rosu =D> este indicat, ca nu se sparge nici cutia nici motorul. Kiuta mea-benzina 1,6- cum am trecut de mia de km, am inceput usor, usor sa o tin in regim mai turat.

Kia cee d SW city 1,6gsl, 12500km, B-95-C F D

quelloo
Posts: 4408
Joined: 22 Oct 2008, 21:51
Auto: Kia Proceed 2.0 DSL
Location: Bucuresti - Dristor si ocazional Titan

Re: Forjarea dieselurilor

Post by quelloo »

Bogdan: ideea prietenului tau era sa SCHIMBI la 3000 deci dupa ce vei schimba viteza, acul o sa cada tot in cuplu. Cred ca asta vroia sa spuna si asa este indicat ca sa o tii in plaja de turatii. Bafta
Proceed Cassa White 2.0 DSL Style... + pachet sport (the works...)
http://picasaweb.google.com/quelloo69/Q ... directlink

Lucian_Th
Posts: 52
Joined: 12 May 2009, 20:14
Auto:
Location: Bucuresti

Re: Forjarea dieselurilor

Post by Lucian_Th »

Fiecare sofer are stilul sau de mers. Si cred ca fiecare a sesizat ca masina in timp se adapteaza stiluli de mers. Este impropriu spus se adapteaza, dar cred ca este cel mai potrivit mod de a o spune. exact acei factori de care vb. depuneri pe talalizator, depuneri pe injectoare, mers subturat sau turat. nu este or regula scrisa nici de cate producatorii de masini a felului in care trebuie sa conduci o masina. Fie ca este ia diesel, benzina sau gpl. ideea este ca in orice conditii acea masina sa iti poata oferii siguranta si satisfactia de a conduce.
Pentru a revenii la subiectul topic-ului, dieselurile sunt de mai multe feluri. vre-o 2. normale si turbo. Daca ne aducem aminte de prin scoala cate ceva si analizam timpii de functionare a unui motor diesel observam ca sunt ceva diferente. amestecul de combustibil se face in interiorul camerei de ardere. se introduce aerul (absirtia) se comprima aerul producandu-se asfel compresia. Prin urmare aerul comprimat se incalzeste, ajungand la temperaturi foarte mari, dupa care este pulverizata motorina foarte fin. face cabum, si se produce detenta. rolul turbinei este a introduce mai mult aer si in acelasi timp de al pre incalzii. va intrebati de ce mai avem bujii. acestea au rolul de a ajuta la pornire, si deasemenea de a facilita incalzirea aerului de ardere pe perioada funcionarii motorului mult mai repede. astfel mototul poate ajunge la turatii mari intr-un timp cat mai scurt. Lucru mai greu de obtinut la vechile masini diesel. turbina functioneaza inca de la pornirea motorului. Doar ca randamentul acesteia este scazut si insesizabil la turatii mici. in acest moment se depun acele impuritati si in timp trebuie curatata, recalibrata, eventual schimbata. la turatii mari, viteza aerului ce trece prin turbina este foarte mare, nepermitand impuritatilor sa se depuna.
alecasi lucru se inatampla si cu gaselede ardere din instalatia de evacuare. Au o viteza mai mare, au o temperatura mai ridicata deci catalizatorul isi face treaba mult mai bine.
injectorul - acelasi lucru. combustibilul este pulverizat intr-un timp mult mai scurt, deci pe orificiu injectorului acesta iese cu o viteza mult mai mare. (incercati sa beti dintr-un pahar de suc natural(fresh) cu paiul. daca veti trage incet o sa se mai infunde . daca trageti mai cu putere sansele ca paiul sa se infunde sunt mai mici.
Forjati orice motor intr-o limita in care sa nu il duceti la extrem. o limita in care motorul se adapteaza foarte bine la stilul fiecaruia de condus.
Cee'd 1.4, BlueOil, ISG. B-08-EXB
http://picasaweb.google.com/doarLuciano/Primele#

FLOPY
Posts: 621
Joined: 01 Sep 2009, 12:15
Auto:
Location: Bucuresti

Re: Forjarea dieselurilor

Post by FLOPY »

Parerea mea este ca a schimba treptele la 2500rpm la un diesel nu inseamna ca subturezi motorul. Cam asta este stilul de mers in oras pt. ca de exemplu la Dacia logan Van 1.5dci la 2500rpm in tr.II ai 40km/h iar in tr.III 60km/h, iar cand schimbi de la 2500rpm intr-o tr. superioara pica acul turometrului pe la 1700-1800rpm iar in plaja de turatie 1700-2500rpm cuplul motor este aproape constant. Pur si simplu nu ai nevoie de mai mult in oras si astfel ai si un consum bun. Ideal ar fi nu sa forjezi masina prin oras, ci sa mergi extraurban pt.ca acolo se curata cel mai bine diversele depuneri. Daca mergi constant pe autostrada cu 130Km/h (regulamentar) nu mai ai treaba cu nici o depunere.
Kia Cee'd 1.4 Best Kompass Blue
Kia Ceed 1.5 TGDI Best Blue Flame

Post Reply

Return to “Tips & Tricks”