Folosirea aerului conditionat?
Folosirea aerului conditionat?
Sal
Voi cum setati aerul conditionat acum cand e foarte cald ?
Eu dau pe recirculare aer si apoi dau drumul la AC, e bine asa???!!!
Stie cineva cum se foloseste defapt corect AC-ul?
Voi cum setati aerul conditionat acum cand e foarte cald ?
Eu dau pe recirculare aer si apoi dau drumul la AC, e bine asa???!!!
Stie cineva cum se foloseste defapt corect AC-ul?
KIA Cee`d 1.4 BEST
Re: Folosirea aerului conditionat?
orientarea spre habitaclu (sau max A/C), recirculare (dar vezi sa nu mergi mult asa, ca ramai fara oxigen si te ia somnul ). Daca ti se pare ca nu raceste suficient, da mai tare la turatie. SI eu am trecut prin impresia asta recent, am fost la service si mi s-a confirmat ca este o impresie.
KIA Cee`d 1.4 GSL BEST - Kompass Blue. B - 04 - YEH (Oh Yeah!). || 20.000 km
---- [LINK - jurnal de bord]
---- [LINK - jurnal de bord]
Re: Folosirea aerului conditionat?
@shpid3r
Ma gandeam ca pe recirculare aer , baga mai rece pt. ca nu mai i-a aer de afara!E bine?
Daca inchid ventilatorul mai intra aer de afara in masina?
Ma gandeam ca pe recirculare aer , baga mai rece pt. ca nu mai i-a aer de afara!E bine?
Daca inchid ventilatorul mai intra aer de afara in masina?
Last edited by Ogy on 20 May 2009, 09:48, edited 1 time in total.
Reason: Foloseste butonul post replay. Citeste te rog regulamentul acestui forum.
Reason: Foloseste butonul post replay. Citeste te rog regulamentul acestui forum.
KIA Cee`d 1.4 BEST
Re: Folosirea aerului conditionat?
Da, teoretic vorbind, ia aerul din habitaclu, deja rece, si il raceste iar.
Ideea e ca la gura ventilatiei, temperatura aerului are cel mult 0 grade (-2, -3, am vazut eu cu ochii mei) indiferent daca e pe recirculare sau din afara.
Daca te preocupa eficienta, atunci respecta pasii indicati in manual: cand e cald rau si urci in masina, deschide geamurile (de la miscare, aerul cald iese mult mai repede decat s-ar putea raci cu A/C) si porneste A/C turatie medie spre mare, recirculare. Cand pe la gurile de ventilatie incepe sa intre aer rece (30-45 sec), inchide geamurile.
Dupa vreo 10 minute, in habitaclu este aerul rece (si in spate, unde nu se simte direct fluxul de aer, ci doar temperatura). Acum nu mai conteaza de unde selectezi sa vina aer: interior sau exterior - legat de temperatura.
Calitativ, aerul care vine de afara, trecut prin filtrul de polen, este mai "bun" decat cel din interior - are oxigen mai mult. Mai ales daca sunteti mai multi in masina, aspectul acesta este sesizabil. Vorbind serios, daca la un drum lung mergi cu inca 3 persoane in masina, dupa o ora de tinut pe A/C ai senzatia de aer "inchis" - de fapt tu esti obisnuit, daca s-ar urca cineva in masina care vine de afara.
In mod normal ai spune sa-l tii sa vina din afara. Dar asa trece prin filtrul de polen: acesta trebuie sa filtreze praful, si pe A/C se incarca si cu umezeala - se imbacseste mai repede decat daca n-ai fi avut A/C.
Legat de consum, nu cred ca are vreo importanta daca e pe recirculare sau nu. Eficienta A/C (de care intrebi tu) nu se refera la consum, ci la temperatura aerului care intra in masina. Ori acesta are temperatura indicata indiferent de sursa de aer.
Cu cele de mai sus in minte, decide singur cum folosesti
Eu il tin pe recirculare. Cand sunt singur in masina, in general am de facut drumuri scurte, prin oras, si nu e nicio problema degradarea aerului - nu are timp. Cand plec din oras, in general am pe cineva in masina - si nush cum numai persoane friguroase - care inchide sau da turatia la minim, si atunci nu conteaza daca e recirculare sau nu - ca nu prea mai vine aer
Daca inchizi ventilatorul si e pe recirculare, nu mai intra deloc aer din afara (ma rog, nu e etans ca un laborator experimental). Poti sa faci testul trecand pe langa un camion sau masina veche ce scoate mult fum. - i did that
Ideea e ca la gura ventilatiei, temperatura aerului are cel mult 0 grade (-2, -3, am vazut eu cu ochii mei) indiferent daca e pe recirculare sau din afara.
Daca te preocupa eficienta, atunci respecta pasii indicati in manual: cand e cald rau si urci in masina, deschide geamurile (de la miscare, aerul cald iese mult mai repede decat s-ar putea raci cu A/C) si porneste A/C turatie medie spre mare, recirculare. Cand pe la gurile de ventilatie incepe sa intre aer rece (30-45 sec), inchide geamurile.
Dupa vreo 10 minute, in habitaclu este aerul rece (si in spate, unde nu se simte direct fluxul de aer, ci doar temperatura). Acum nu mai conteaza de unde selectezi sa vina aer: interior sau exterior - legat de temperatura.
Calitativ, aerul care vine de afara, trecut prin filtrul de polen, este mai "bun" decat cel din interior - are oxigen mai mult. Mai ales daca sunteti mai multi in masina, aspectul acesta este sesizabil. Vorbind serios, daca la un drum lung mergi cu inca 3 persoane in masina, dupa o ora de tinut pe A/C ai senzatia de aer "inchis" - de fapt tu esti obisnuit, daca s-ar urca cineva in masina care vine de afara.
In mod normal ai spune sa-l tii sa vina din afara. Dar asa trece prin filtrul de polen: acesta trebuie sa filtreze praful, si pe A/C se incarca si cu umezeala - se imbacseste mai repede decat daca n-ai fi avut A/C.
Legat de consum, nu cred ca are vreo importanta daca e pe recirculare sau nu. Eficienta A/C (de care intrebi tu) nu se refera la consum, ci la temperatura aerului care intra in masina. Ori acesta are temperatura indicata indiferent de sursa de aer.
Cu cele de mai sus in minte, decide singur cum folosesti
Eu il tin pe recirculare. Cand sunt singur in masina, in general am de facut drumuri scurte, prin oras, si nu e nicio problema degradarea aerului - nu are timp. Cand plec din oras, in general am pe cineva in masina - si nush cum numai persoane friguroase - care inchide sau da turatia la minim, si atunci nu conteaza daca e recirculare sau nu - ca nu prea mai vine aer
Daca inchizi ventilatorul si e pe recirculare, nu mai intra deloc aer din afara (ma rog, nu e etans ca un laborator experimental). Poti sa faci testul trecand pe langa un camion sau masina veche ce scoate mult fum. - i did that
KIA Cee`d 1.4 GSL BEST - Kompass Blue. B - 04 - YEH (Oh Yeah!). || 20.000 km
---- [LINK - jurnal de bord]
---- [LINK - jurnal de bord]
-
- Posts: 75
- Joined: 17 Jan 2009, 14:10
- Auto:
Re: Folosirea aerului conditionat?
Salut oameni buni.
Intai deschid geamurile, merg vreun minut cu ele deschise, dupa care pornesc AC-ul (inchizand bineinteles geamurile). Initial la o turatie mai mare a ventilatorului, apoi o reduc treptat viteza ventilatorului in functie de temperatura pe care o am in habitaclu (era ideal climatronic-ul, dar ne descurcam si cu cel manual).
Intai deschid geamurile, merg vreun minut cu ele deschise, dupa care pornesc AC-ul (inchizand bineinteles geamurile). Initial la o turatie mai mare a ventilatorului, apoi o reduc treptat viteza ventilatorului in functie de temperatura pe care o am in habitaclu (era ideal climatronic-ul, dar ne descurcam si cu cel manual).
Kia Ceed 1.4 T-GDi 7DCT GTLine Ploiesti
Re: Folosirea aerului conditionat?
deschid gemurile,iese aerul foarte cald.
pornesc climatizarea pe auto la 22 grade sau 20, si se face frig
pornesc climatizarea pe auto la 22 grade sau 20, si se face frig
Kiutza - Cee'd City, 2008, 1.6 GSL, Kompass Blue - 200000KM+
Grasuna - Sportage GT Line (+), 2016, 2.0 DSL AWD AT HP, Canyon Silver - 125000KM+
Grasuna - Sportage GT Line (+), 2016, 2.0 DSL AWD AT HP, Canyon Silver - 125000KM+
Re: Folosirea aerului conditionat?
de cand porniti A/C si pana incepe sa vina aer cu adevarat rece, trece cam un minut. De aceea am zis ca se pot face simultan pasii de mai sus - cand inchizi geamurile, aerul care intra e deja rece
KIA Cee`d 1.4 GSL BEST - Kompass Blue. B - 04 - YEH (Oh Yeah!). || 20.000 km
---- [LINK - jurnal de bord]
---- [LINK - jurnal de bord]
Re: Folosirea aerului conditionat?
Intrebarea mea este daca mai vine aer de afara atunci cand opresc ventilatorul? Ma gandesc sa nu il folosesc tot timpul.( sa mai odihneasca si el )
KIA Cee`d 1.4 BEST
Re: Folosirea aerului conditionat?
Eu deschid aerul conditionat pina se face frig, il las vreo 5 minute si apoi il inchid. Din inertie inca mai vine aer f.rece pe gurile de aer. Cu geamurile inchise. Si din cind in cind mai deschid si geamurile.
Kia Cee'd Sporty Wagon - Machine Silver - 1.4 GSL MT Best
Jurnal de bord
Harta posesorilor de KIA din România
Album foto
Jurnal de bord
Harta posesorilor de KIA din România
Album foto
-
- Posts: 75
- Joined: 17 Jan 2009, 14:10
- Auto:
Re: Folosirea aerului conditionat?
Chiar si cand opresti ventilatorul, mai intra un pic de aer (de afara). In momentul cand ai inchis gurile de aerisire, atunci poti zice ca nu iti mai intra aer in habitaclu
Kia Ceed 1.4 T-GDi 7DCT GTLine Ploiesti
Re: Folosirea aerului conditionat?
Eu nu tin AC pe recirculare decat iarna cand se incalzeste mai repede si cand sunt intr-o zona in care miroase urat (cum ar fi in spatele unui camion vechi)
Altfel AC nu mai are functia de dezumidifcator pe recirculare si se aburesc geamurile (asta cand e mai frigut sau sunt mai multe persoane in masina) si cand e cald miroase a umezeala dupa 10-15 min.
Eu merg mai mereu cu AC pornit incepand de pe la 10-15 grade celsius afara (pe diferite trepte in fct de caldura de afara) pentru ca altfel mor de cald (cred ca e la parbrizul maricel)
PS: dar aerul conditionat nu se tine pus sa bata in fata pasagerilor fata, ci se pune sa bata in sus (acolo unde se duce aerul cald din masina) In felul asta nu mai faci nici conjunctivita/sinuzita si alte dureri de cap.
Altfel AC nu mai are functia de dezumidifcator pe recirculare si se aburesc geamurile (asta cand e mai frigut sau sunt mai multe persoane in masina) si cand e cald miroase a umezeala dupa 10-15 min.
Eu merg mai mereu cu AC pornit incepand de pe la 10-15 grade celsius afara (pe diferite trepte in fct de caldura de afara) pentru ca altfel mor de cald (cred ca e la parbrizul maricel)
PS: dar aerul conditionat nu se tine pus sa bata in fata pasagerilor fata, ci se pune sa bata in sus (acolo unde se duce aerul cald din masina) In felul asta nu mai faci nici conjunctivita/sinuzita si alte dureri de cap.
Kia Cee'd 1.4 best
-
- Posts: 75
- Joined: 17 Jan 2009, 14:10
- Auto:
Re: Folosirea aerului conditionat?
Sfatul unui prieten de-al meu (ani de vechime in domeniul sofatului) este sa nu pornesti/opresti AC (adica regim de functionare intermitent). Duce la uzura prematura a compresorului.
Kia Ceed 1.4 T-GDi 7DCT GTLine Ploiesti
-
- Posts: 226
- Joined: 22 Oct 2008, 08:09
- Auto:
- Location: Husi --> Vaslui
- Contact:
Re: Folosirea aerului conditionat?
Sfatul D.lui inginer Sef de la RODAV VASLUI.
Pornirea AC-ului sa se faca atunci cand motorul este la relanti ( sa nu fie in turatie) pentru ca se uzeaza foarte mult
subansamblele motorului si compresorului daca il pornesti de ex. pe la 4000 RPM.
Sper ca m-am facut inteles.
Pornirea AC-ului sa se faca atunci cand motorul este la relanti ( sa nu fie in turatie) pentru ca se uzeaza foarte mult
subansamblele motorului si compresorului daca il pornesti de ex. pe la 4000 RPM.
Sper ca m-am facut inteles.
cee'd sw 1.4 GSL BEST-black pearl + opt + stiker + cheie briceag
ODO 151000 +
VS-04-ASF
http://picasaweb.google.com/ddirectorul ... birx4e6sQE#
ODO 151000 +
VS-04-ASF
http://picasaweb.google.com/ddirectorul ... birx4e6sQE#
- Vincze Szilard
- Posts: 1641
- Joined: 23 Sep 2008, 13:43
- Auto:
- Location: Cluj
- Contact:
Re: Folosirea aerului conditionat?
eu stiam de genu
daca ventilatoru e oprit nu merge AC indiferent ca e pus pe recirculare sau nu
daca ventilatorul merge si e pus pe recirculare merge AC doar raceste aerul din interior (gen cum sunt spliturile in apartamente) face dezumidificare ca aerul trece prin bateria de racire sau vaporizatoru instalatiei
daca pui pe MAX AC atunci la maxim AC si concomitent si recircularea pe care nu o poti dezactiva
cel putin asa e la mine
si oricum ai regla temperatura aerului refulat nu poate sa fie mai mic de 17-18 grade (ca si la splituri) daca ai putea sa-l pui la o temeratura mai mica aerul refulat te-ai imbolnavii
daca ventilatoru e oprit nu merge AC indiferent ca e pus pe recirculare sau nu
daca ventilatorul merge si e pus pe recirculare merge AC doar raceste aerul din interior (gen cum sunt spliturile in apartamente) face dezumidificare ca aerul trece prin bateria de racire sau vaporizatoru instalatiei
daca pui pe MAX AC atunci la maxim AC si concomitent si recircularea pe care nu o poti dezactiva
cel putin asa e la mine
si oricum ai regla temperatura aerului refulat nu poate sa fie mai mic de 17-18 grade (ca si la splituri) daca ai putea sa-l pui la o temeratura mai mica aerul refulat te-ai imbolnavii
Kia CEED SW 1.4 BEST
ODO: 110 000 + ceva
ODO: 110 000 + ceva
Re: Folosirea aerului conditionat?
eu stiu altceva:
compresorul aerului conditionat nu sta "activat" tot timpul, chiar daca este pornit aerul conditionat. Acestea sunt fabricate pentru regimul de functionare intermitenta. Deci, circularea freonului prin instalatia AC depinde de debitul de aer ce trebuie racit, temperatura acestuia, etc. (de fapt, depinde de diferenta de temperatura a radiatoarelor din interiorul masinii si exterior). Asadar, indiferent la ce turatie sta motorul masinii el oricum porneste si se opreste SINGUR, nu trebuie motorul sa fie la relanti. Cand porneste prima data (atunci cand apasa nenea pe boton), pentru ca freonul nu se plimba prin instalatie asa singur, are o inertie atunci cand este pus in miscare si cu cat turatia este mai mare cu atat mai mare va fi socul resimtit atat de motorul masinii cat si de compresor. Dar ca sa duca la o uzura prematura a compresorului sau motorului....discutabil, dar sa fie asa de importanta....poate stie nenea ce stie.
compresorul aerului conditionat nu sta "activat" tot timpul, chiar daca este pornit aerul conditionat. Acestea sunt fabricate pentru regimul de functionare intermitenta. Deci, circularea freonului prin instalatia AC depinde de debitul de aer ce trebuie racit, temperatura acestuia, etc. (de fapt, depinde de diferenta de temperatura a radiatoarelor din interiorul masinii si exterior). Asadar, indiferent la ce turatie sta motorul masinii el oricum porneste si se opreste SINGUR, nu trebuie motorul sa fie la relanti. Cand porneste prima data (atunci cand apasa nenea pe boton), pentru ca freonul nu se plimba prin instalatie asa singur, are o inertie atunci cand este pus in miscare si cu cat turatia este mai mare cu atat mai mare va fi socul resimtit atat de motorul masinii cat si de compresor. Dar ca sa duca la o uzura prematura a compresorului sau motorului....discutabil, dar sa fie asa de importanta....poate stie nenea ce stie.
KIA CEED 1,4 Best-2008, kompass blue. ODO +170.000 Km
GPL Tomasetto
GPL Tomasetto