Am schimbat placutele fata/spate la 72000 km.
Cele originale se vedea ca nu mai duceau mult.
Ogy mi-a recomadat ATE, mai vazusem cativa colegi care au pus si nu au avut probleme, si tot ATE punea si neamtu' din tutorialul de pe youtube, deci......
Am gasit ATE la oferta pe http://www.autokarma.ro. 360 lei ambele set-uri.
Schimbat la un service "de cartier" 80 lei.
Mecanicu' m-a asigurat ca am luat ceva bun.
Discurile nu au probleme, deci....... km cat mai multi.
Kia Cee'd HB - 1.4 Best - Machine Silver - 2008 ~ 195000 km
Ford Ecosport - 1.5 Titanium - Blazer Blue - 2019 ~ 62000 km
si iata ca la 2 luni dupa ce ziceam ca sper sa umblu la placutele spate a venit si ziua aia. motivul determinant a fost ca am inceput sa aud un scartait pe partea dreapta care inceteaza cand pun piciorul pe frana.
deci dupa mai bine de 86k km in 5 ore am reusit sa schimb placutele spate cu unele trw cumparate anul trecut dupa ce acum doi ani mi se spusese in service la craiova ca nu ma mai tin pana la urmatoarea revizie. mai aveau cam 1mm pana la senzorul de uzura, deci din punctul asta de vedere probabil le mai puteam folosi inca un an. problema e mai degraba ca erau sparte pe margini si de-aia nu calcau bine pe disc si mi-au lasat margini.
majoritatea timpului a fost pierdut cu un drum pana in baumax sa-mi cumpar o inelara de 14, ca sa iau la pila marginile discului sa nu-mi strice imediat placutele noi si ca sa curat si sa reglez mecanismul franei de mana.
evident cum am plecat de pe loc am auzit din nou scartaitul ceea ce inseamna ca placutele de pe dreapta fata sunt de vina .
oltCEE'D 1.4 BEST, machine silver. cu roti si volan.
comanda 26.06. serie 4.09. achitat 7.09. livrare 20.09. toate in 2007. DJ 50NTY
oltcit special, 0.652. de-o varsta cu mine.
Recomand si eu ate ,dupa parera mea sunt mai calitative ca cele originale care sunt foarte dure,din cauza lor am ovalizat discurile fata,la 72.000 erau la jumatete cand le-am dat jos.
Am avut textar scartie de mori la viteze mici.
A uns neatu in filmuletul precedent tot pe acolo insa culisele care sunt cele mai inportante nu le-a acordat nici cea mai mica atentie.
Nu a pus acea tablita atasata pe spatele placutei de frana cea de la pistonas necesara filtrari vibratilor si scarturilor de la plcutele cu care a venit masina.
De azi am in sfarsit,frane.Am schimbat cu 2sapt in urma discurile si placutele fata,iar azi a venit randul celor din spate.3 ore s-a chinuit un mecanic sa dea jos discurile.Pe langa faptul ca discurile erau "sudate" de rugina,sabotii au format un sant pe marginea interioara a discului ce nu lasa discul sa iasa.
Punte fata:Discuri Textar+Placute ATE
Punte spate:Discuri Textar+Placute Nipparts.La placutele spate am vrut Bosch dar nu am gasit.Am luat Nipparts in detrimentul celor de la Textar deoarece textarurile nu au santul ala pe mijloc unde se strange pilitura,iar ATE sunt cam scumpe pt spate.
EX : 2008 Kia Proceed 1.4MPI Best
EX : 2016 KIA SPORTAGE 1.6GDI STYLE
2021 Peugeot E-2008 GT LINE 2013 Nissan Qashqai+2 Techview Edition
catalin wrote:.
Nu a pus acea tablita atasata pe spatele placutei de frana cea de la pistonas necesara filtrari vibratilor si scarturilor de la plcutele cu care a venit masina.
Eu cred ca are rol de protejare pentru placuta de frana. Se poate sparge tocmai din cauza pistonasului.
Salut
Au scartait la inceput,dar acum sunt ok.
Singurul inconvenient e ca placutele Ate fac multa mizerie,si am inteles ca din cauza ca sunt dure.
Acum partea proasta:
Am din nou acelasi balans la franare.Avand in vedere ca am schimbat atat discurile fata,spate cat si placutele(a 3a oara) sunt 100% sigur ca problema vine de la altceva si nu de la discuri/placute.Am o problema la masina,o problema careia nu ii da nimeni de cap,iar eu fixist din fire,nu o pot accepta,dar fiind satul de ipoteze false,trebuie sa traiesc cu ea.
Sunt sigur ca discurile de inainte,Ferodo,nu au absolut nicio problema si ca au fost schimbate degeaba.Asa ca as vrea sa le vand(au sub 10000km cel mult),pretul fiind stabilit de comun acord cu cumparatorul,DUPA montarea acestora si DUPA concluziile trase(sacadeaza sau nu la franare,scartaie, sau alte probleme).Am si un set de placute,cele montate pe respectivele discuri,la fel, cu uzura minima.Mentionez ca in afara de sacadarea la franare,nu am intalnit absolut nicio problema in ansamblul discuri-placute.
EX : 2008 Kia Proceed 1.4MPI Best
EX : 2016 KIA SPORTAGE 1.6GDI STYLE
2021 Peugeot E-2008 GT LINE 2013 Nissan Qashqai+2 Techview Edition
eu discurile originale le-am rectificat, am pus placute originale noi, dar după vreo 6000 km am din nou o frânare sacadat la viteze mari... pina în 60 km/h nu se simte. sunt tentat sa mi cumpăr discuri și de aici intrebarea:ce sa iau? mai pot folosi placutele originale pe discuri noi, eventual tot originale sau de producător(dar ce producător?? unele scartaie, altele nu țin mult și tot asa...
kia ceed 1.6 DSL HP city oil blue decembrie 2008(proprietar iulie 2010 )
kia ceed FL 1,6dsl Hp SW galben dakar , Style, 6MT, EcoDynamics ODO 258.000
kia proceed FL 1,6dsl Hp white, Style, Pachet sport ODO 142.000
Kia Sportage 1.6 TGDI 7DCT GT Line New Infrared 43.000
Probleme cu laptopul? incearca aici : http://www.depanarelaptop.ro
Eu unul trag alta concluzie citind atat pe aici: OEM all the way.
Am schimbat o singura data pe fata cu OEM (la aprox 53000 km) si am 104.000 fara nici un fel de problema. Am pus (tot o singura data, tot la 53000 km) TRW pe spate si data viitoare tb sa schimb si placutele si discurile. Mare economie ce sa spun!
Avand in vedere ca OEM din fabrica au tinut in medie 50.000 cam la toti oamenii normali, nu cred ca se merita pt 200 lei economie sa incepeti sa schimbati discuri si altele. Plus manopera.
Cine nu ma crede, sa reciteasca tot topicul. La inceput toata lumea spune TRW, apoi ca TRW au probleme, apoi ATE ... etc.
Singurii care n-au avut probleme sunt cei cu OEM. La ~7 ani stiti ca masina este corecta, buna si ieftin de intretinut. Nu mai cautati alte shortcut-uri. Nu merita. Mergeti cu toate consumabilele OEM si cu piesele la fel.
PS: admit ca 2-3 chestii pot sa nu fie OEM: sistemul audio (bleah), si bateria. Nu ca n-ar fi bateria originala buna, este, dar la 800 lei e cam bataie de joc.
eu am folosit 2 seturi de placute originale pana la 100000 km pe discuri originale.
la 100000 discurile fata erau ovalizate rau asa ca le-am schimbat cu TRW.
la schimbarea asta am luat si placute TRW pe toate rotile. acum am 27000 km cu ele.
Concluzii TRW:
- mai zgomotoase decat originalele.
- cand mergi tare mai mult folosind franele se incing f tare si nu mai tin cum trebuie. aici se simte o diferenta destul de mare fata de cele originale. alea franau bine mai mult timp. In restul situatiilor nu se observa diferente mari dar tot franau mai bine alea originale.
- am verificat franele pe la 125000 km (la 25000 km de cand am pus TRW-urile) si discurile fata se prezinta f bine, nu au fost mancate de placute (pentru ca sunt tot TRW probabil). la discurile spate nu prea pot sa ma pronunt ca alea sunt inca originalele (127000 km si la al 3lea set de placute). La cata "carne" mai au placutele pe ele acum o sa tina sigur mai mult decat alea originale (43000 setul 1 si 57000 setul 2)
La urmatorul schimb o sa pun ATE (discuri si placute daca o sa fie nevoie). O sa le compar cu originalele si raman la una dintre ele. Asta pana cand o sa apara si pentru ceed niste discuri ventilate si perforate de la niste producatori mai de doamne ajuta. (senzatia cand nu mai tin franele cum trebuie e f nasoala )