Baterie

Cum se rezolvă diverse probleme
Post Reply
User avatar
bubumisu
Posts: 1763
Joined: 16 Jun 2009, 17:55
Auto: Kia cee'd SW
Location: Vaslui

Re: Baterie moarta

Post by bubumisu »

Nesta3 wrote:Suficient pentru 1.4 nu prea e suficient pentru ce avem noi nevoie:drumuri scurte,porniri dese sau temperaturi scazute.Daca nu abuzezi de baterie cu ce am insirat mai sus, nu cred ca vei avea probleme.Ideea e ca trebuia sa iti dea ceva egal sau mai bun/mare decat originalul, ca asa e normal.
Deocamdata fac drumuri zilnice scurte de maxim 6 km - 8 km, 2-4 porniri / zi (in orasel cu treburi personale prefer sa merg pe jos. Evit deplasarea cu masina la servici pentru doar 1,2 km distanta, mai ales in sezonul rece). Si in week-end cativa zeci de km, mai rar 100 -120 km. Si daca nu o trec pe GPL si mai rar sau deloc 1000-1200 km in concedii, dar banuiesc ca nu are relevanta, in cativa zeci de km ar trebui sa se incarce complet.
Porniri dese nu fac,ca nu sunt agent vanzari sau taximetrist si nu stau toata ziua in masina.
De temperaturi scazute nu cred ca ne putem eschiva (apropo, dimineata erau - 16 grade).

Ce sa fac acuma, am vazut-o cand a adus-o in atelier din depozit sa o monteze ca e de 50 Ah, 360A (am tot citit si eu postarile din urma si am inteles ca e important curentul de pornire), am zis sa nu fac tiganeala, trebuia sa insist sa accept doar tip de baterie cu minim 450 A curent pornire, nici nu tineam in mod special sa se poata potrivi husa pe bateria noua. Dar totusi pe Solit-ul original parca nu am vazut mentionat curentul de pornire :?

O sa vad cum se comporta in perioada asta Ianuarie - Februarie cu ger naprasnic (dimineata vorbeam cu cumnatu la telefon si mi-a amortit mana in cateva zeci de secunde :mrgreen:
Legat de data fabricatiei, sa ma incalzeasca faptul ca prima cifra din cod este 6 urmata de litera L (Deci 2016, luna Decembrie) ?
Ceed SW, 1,4 GSL MT, 109 CP, City, Black Pearl, 2009 ODO:190.000 km
Anvelope iarna 195/65/R15:Diplomat Winter ST (naspa, nu achizitionati gama budget #-o )
Anvelope vara 205/55/R16: HANKOOK Ventus Prime 4 K135 205/55 R16 (midle range cu performante de premium :wink: )
GPL Tomaseto STAG 4 Qbox plus

dan braescu
Posts: 42
Joined: 27 May 2012, 17:40
Auto: Cee'd 1,4 best
Location: TARGU JIU

Re: Baterie moarta

Post by dan braescu »

bateria originala : solite cmf 45Ah / 410A

User avatar
cristioprea
Posts: 69
Joined: 29 Dec 2010, 20:06
Auto: kia ceed
Location: Bucuresti/Pitesti

Re: Baterie moarta

Post by cristioprea »

Salutare!
Despre Varta C14 pot spune atat! atatia bani atata peste! 200 lei fix 2 ani!

Urc la 250 lei intre un bosh S4 si ROMBAT premier de 60AH!

Rog posesorii care detin, o parere!
Multumesc! O seara buna!

User avatar
Nesta3
Moderator General
Posts: 5231
Joined: 17 Mar 2009, 05:31
Auto: Kia Sportage QL
Location: Bucharest

Re: Baterie moarta

Post by Nesta3 »

Bosch e Varta cu eticheta Bosch.Mai bine incerci Varta Silver
EX : 2008 Kia Proceed 1.4MPI Best

EX : 2016 KIA SPORTAGE 1.6GDI STYLE

2021 Peugeot E-2008 GT LINE
2013 Nissan Qashqai+2 Techview Edition

User avatar
bubumisu
Posts: 1763
Joined: 16 Jun 2009, 17:55
Auto: Kia cee'd SW
Location: Vaslui

Re: Baterie moarta

Post by bubumisu »

dan braescu wrote:bateria originala : solite cmf 45Ah / 410A
Pai totusi pana la urma pe ceed prima generatie, 1,4 benzina, acumulatorii aveau curent pornire 410 A sau 450 A?
Intre 360 A si 410 A nu ar fi prea mare diferenta.
In fine, ma abtin deocamda la comentarii, o sa vad cum se comporta, sper sa nu imi dea alte batai de cap.
Un specialist de service, nu ar trebui sa tina cont totusi mai mult de specificatii baterie originala decat dimensiuni baterie noua comparativ cu originala?
Ceed SW, 1,4 GSL MT, 109 CP, City, Black Pearl, 2009 ODO:190.000 km
Anvelope iarna 195/65/R15:Diplomat Winter ST (naspa, nu achizitionati gama budget #-o )
Anvelope vara 205/55/R16: HANKOOK Ventus Prime 4 K135 205/55 R16 (midle range cu performante de premium :wink: )
GPL Tomaseto STAG 4 Qbox plus

User avatar
bubumisu
Posts: 1763
Joined: 16 Jun 2009, 17:55
Auto: Kia cee'd SW
Location: Vaslui

Re: Baterie moarta

Post by bubumisu »

Prima impresie azi dimineata la -5 °C
Pornit la mai bine de jumatate de cheie.
Ceva km prin oras, oprit la benzinarie si alimentat.
Pornire la un pic mai mult de sfert de cheie.
L-am sunat pe pretenu dimineata la prima pornire, mi-a zis sa merg cu ea si mai vorbim.
De Luni doar drumuri scurte gradinita -camin -servici.
Revin cu impresii
Ceed SW, 1,4 GSL MT, 109 CP, City, Black Pearl, 2009 ODO:190.000 km
Anvelope iarna 195/65/R15:Diplomat Winter ST (naspa, nu achizitionati gama budget #-o )
Anvelope vara 205/55/R16: HANKOOK Ventus Prime 4 K135 205/55 R16 (midle range cu performante de premium :wink: )
GPL Tomaseto STAG 4 Qbox plus

BAU
Moderator General
Posts: 3291
Joined: 24 Jan 2008, 00:25
Auto:
Location: Bucuresti

Re: Baterie moarta

Post by BAU »

Drumurile scurte omoara bateria .

Specialistii in acumulatori spun ca dupa o pornire a motorului , ar fi necesari 8-10 km de mers pentru a se readuce bateria la parametrii initiali.
1.6 GSL EX, MT, 122 CP, 225/45 R17W, 133.000 km

User avatar
bubumisu
Posts: 1763
Joined: 16 Jun 2009, 17:55
Auto: Kia cee'd SW
Location: Vaslui

Re: Baterie moarta

Post by bubumisu »

Deci scoala-gradinita-servici si retur gradinita inseamna fix 12 km(dar in 2 drumuri, 9 km respectiv 3 km dupa amiaza, cu 3 opriri insa).
Ce-i drept, in primii 6 ani nu am avut drumuri scurte sa omor bateria, de cand a intrat kinderu la 2 ani la gradinita fac traseul de mai sus, mai putin vacantele (sotia e cadru didactic).
Sa inteleg ca ultimii 2 ani din cei 8 ai bateriei originale, predominant cu drumuri scurte i-au scurtat durata de functionare?
Sa vad cu asta noua, am facut vreo 30 km azi, a stationat juma de zi, la pornire cam greu demaroru, desi erau + 2 °C, nu cred ca mai pup eu porniri la sfert de cheie nici in sezonul cald dupa stationari prelungite.
Ceed SW, 1,4 GSL MT, 109 CP, City, Black Pearl, 2009 ODO:190.000 km
Anvelope iarna 195/65/R15:Diplomat Winter ST (naspa, nu achizitionati gama budget #-o )
Anvelope vara 205/55/R16: HANKOOK Ventus Prime 4 K135 205/55 R16 (midle range cu performante de premium :wink: )
GPL Tomaseto STAG 4 Qbox plus

User avatar
Caralumba
Posts: 725
Joined: 18 Aug 2012, 04:37
Auto: Cee'd 1,4 BEST GSL,Piston Grey
Location: Bucuresti

Re: Baterie moarta

Post by Caralumba »

Am mai pus poza si cu alta ocazie dar ..... pentru edificare :
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Fair day, be well !
Image

User avatar
bubumisu
Posts: 1763
Joined: 16 Jun 2009, 17:55
Auto: Kia cee'd SW
Location: Vaslui

Re: Baterie moarta

Post by bubumisu »

@Caralumba
Multumesc pentru confirmare
Faza cu tipul de acumulator nou a pus capac la toate, de acum inainte nu mai stau la discutie cu "expertii" in domeniu.
Si doar am avut intentia sa dau comanda pe emag, dar am zis hai sa am verificare (si nu am avut parte de asa ceva), garantia cand iei de pe comert online e ca drobul de sare al lui Creanga :roll:
Ceed SW, 1,4 GSL MT, 109 CP, City, Black Pearl, 2009 ODO:190.000 km
Anvelope iarna 195/65/R15:Diplomat Winter ST (naspa, nu achizitionati gama budget #-o )
Anvelope vara 205/55/R16: HANKOOK Ventus Prime 4 K135 205/55 R16 (midle range cu performante de premium :wink: )
GPL Tomaseto STAG 4 Qbox plus

shtirlitz
pictoru
Posts: 572
Joined: 02 Jun 2007, 09:00
Auto: kia cee'd 1,4
Location: iasi
Contact:

Re: Baterie moarta

Post by shtirlitz »

Eu 90% in cei 9 ani si 4 luni am mers doar drumuri scurte si doar in oras intre 2-20 km pe zi cu opriri.Mai degraba mi-am distrus rulmentul de presiune de la ambreiaj cu aceste drumuri. Deci drumurile scurte nu omoara bateria. In toti acesti ani am avut grija sa nu pornesc masina pana nu aveam toti consumatorii inchisi, nu am ascultat muzica mai mult de 30 minute cu motorul inchis.
Pe mine m-a pacalit din nou bateria ca se descarca dar dar si-a revenit si a pornit lejer si la -16.
Image

BAU
Moderator General
Posts: 3291
Joined: 24 Jan 2008, 00:25
Auto:
Location: Bucuresti

Re: Baterie moarta

Post by BAU »

Ok , daca zici tu , nu drumurile scurte omoara bateria .

Atunci de vina este timpul insuficient de incarcare al bateriei dupa pornire .

Putem zice ca acumulatoarele cu plumb " au memorie "

Daca dupa o pornire bateria nu se incarca la intreaga capacitate , sulfatul de plumb format pe placi prin cedarea de curent care initial este spongios , se solidifica si nu se mai descompune scazand capacitatea acumulatorului pana la distrugere .
1.6 GSL EX, MT, 122 CP, 225/45 R17W, 133.000 km

User avatar
bubumisu
Posts: 1763
Joined: 16 Jun 2009, 17:55
Auto: Kia cee'd SW
Location: Vaslui

Re: Baterie moarta

Post by bubumisu »

Si daca de exemplu, pornesc si ajung la servici dupa 1,2 km, iar opresc si plec dupa amiaza si opresc in parcare, degeaba a 2-a zi fac un drum lung, de zeci de km sau sute km?
Sulfatul de plumb solidificat nu se va mai descompune oricum? Sau sa zicem ca ajung in parcare, nu gasesc loc, o las in sant / marginea drumului pe un sens si daca peste 1 sfert de ora (una din legile lui Murphy :mrgreen: ) se elibereasca un loc pornesc si parchez imediat, apare acelasi efect ?
Atunci ce sa facem, lasam 1 sfert de ora (ca si cum am parcurge 15 km cu viteza de 60 km / ora) sa mearga motorul la ralanti ca sa se incarce si bateria si dupa aia sa plecam de pe loc pentru 1 km si 200 m?
Cred ca o sa ma concentrez pe ce-i mai bun pentru motor (desi am inteles ca noua baterie e cam riscanta pentru alternator), cum am facut si pana acuma, adica sa evit porniri la rece si plecat imediat de pe loc, sa nu-i dau turatie pana nu se incalzeste, si sa evit pornirea cu auxiliarele, ca sa menajez totusi si bateria.
PS: De vreo doi ani am "prostul obicei" in sezonul rece sa las stergatoarele in pozitie semi-ridicata ca sa fixez o protectie facuta artizanal din carton invelit in scotch, ca sa nu stau sa razuiesc parbrizul dimineata, la pornire logic pe pozitia cheie -pornit inainte de start se declanseaza stergatoarele. Asta influenteaza gradul de incarcare a bateriei, adica fac o descarcare suplimentara?
Ceed SW, 1,4 GSL MT, 109 CP, City, Black Pearl, 2009 ODO:190.000 km
Anvelope iarna 195/65/R15:Diplomat Winter ST (naspa, nu achizitionati gama budget #-o )
Anvelope vara 205/55/R16: HANKOOK Ventus Prime 4 K135 205/55 R16 (midle range cu performante de premium :wink: )
GPL Tomaseto STAG 4 Qbox plus

BAU
Moderator General
Posts: 3291
Joined: 24 Jan 2008, 00:25
Auto:
Location: Bucuresti

Re: Baterie moarta

Post by BAU »

Orice consumator suplimentar in functiune ( faruri , stergatoare , radio ) peste demarorul care consuma foarte mult , suprasolicita acumulatorul la pornire .

Acum, nu este o nenorocire daca porneti motorul , mergi 2 km si te opresti , odata , de doua.

Important este sa urmeze si drumuri mai lungi .

Dar daca pornesti motorul mergi 1km si pornesti din nou motorul dupa o saptamana , bineinteles ca bateria nu o sa cada imediat dar in timp i se va scurta viata .
1.6 GSL EX, MT, 122 CP, 225/45 R17W, 133.000 km

User avatar
bubumisu
Posts: 1763
Joined: 16 Jun 2009, 17:55
Auto: Kia cee'd SW
Location: Vaslui

Re: Baterie moarta

Post by bubumisu »

BAU wrote:Orice consumator suplimentar in functiune ( faruri , stergatoare , radio ) peste demarorul care consuma foarte mult , suprasolicita acumulatorul la pornire .

Acum, nu este o nenorocire daca pornesti motorul , mergi 2 km si te opresti , odata , de doua ori.

Important este sa urmeze si drumuri mai lungi . .
De cateva ori pe / zi, cinci zile pe saptamana, porniri si drumuri scurte, de cativa km, exceptand vacantele scolare cand tragem pe dreapta in timpul saptamanii. Doar in week-end zeci de km.
Sunt curios ce durata de viata va avea bateria noua in regimul asta. Are 2 ani garantie, dar nu cred ca va da rateuri in perioada asta. Sper sa nu se intample ceva cu alternatorul, apropo de specificatiile tehnice, altfel ii iau de gat pe amicul meu expert.
Ceed SW, 1,4 GSL MT, 109 CP, City, Black Pearl, 2009 ODO:190.000 km
Anvelope iarna 195/65/R15:Diplomat Winter ST (naspa, nu achizitionati gama budget #-o )
Anvelope vara 205/55/R16: HANKOOK Ventus Prime 4 K135 205/55 R16 (midle range cu performante de premium :wink: )
GPL Tomaseto STAG 4 Qbox plus

Post Reply

Return to “Tips & Tricks”