Sfaturi pentru incepatori si nu numai.... (cum sa conduci)
ai si tu dreptate.
am avut ocazia sa merg cu multe masini, atat diesel cat si benzina, si fiecare avea temperamentul ei: ambreiaj scurt si tare, sau lung si moale, altele vroiau schimbate mai sus, altele mai jos,
spre exemplu, la fostul meu logan 1,4 schimbam la aprox 2000 rpm - la peste 3000 rpm aveam senzatia ca motorul vrea sa sara din masina, plus ca se tura greu si degeaba - doar zgomotul era de el, in schimb putere cucu
c'eedul 1,4 are nevoie de turatie ca sa se simta in largul lui, insa nu as recomanda ca cineva sa schimbe treptele la 5000 rpm in primii 5000 km. din ce am mers cu el, cel mai bine se simte in oras cam pe la 3000 rpm, desigur, cand se efectueaza o depasire il duci leger in 5000 ca sa traga cum trebuie.
cine vrea sa vada un motor adevarat recomand dieselul de 2,0 litri de 140 cp de pe Ford. absolut fenomenal motorul. la acela schimbam (din cate imi amintesc, pe un s-max) la 1.800 rpm si mergea perfect
am avut ocazia sa merg cu multe masini, atat diesel cat si benzina, si fiecare avea temperamentul ei: ambreiaj scurt si tare, sau lung si moale, altele vroiau schimbate mai sus, altele mai jos,
spre exemplu, la fostul meu logan 1,4 schimbam la aprox 2000 rpm - la peste 3000 rpm aveam senzatia ca motorul vrea sa sara din masina, plus ca se tura greu si degeaba - doar zgomotul era de el, in schimb putere cucu
c'eedul 1,4 are nevoie de turatie ca sa se simta in largul lui, insa nu as recomanda ca cineva sa schimbe treptele la 5000 rpm in primii 5000 km. din ce am mers cu el, cel mai bine se simte in oras cam pe la 3000 rpm, desigur, cand se efectueaza o depasire il duci leger in 5000 ca sa traga cum trebuie.
cine vrea sa vada un motor adevarat recomand dieselul de 2,0 litri de 140 cp de pe Ford. absolut fenomenal motorul. la acela schimbam (din cate imi amintesc, pe un s-max) la 1.800 rpm si mergea perfect
Daca vrei sa vezi diesel bun incearca 2.2 HDi de la Peugeot. Crede-ma 2.0 TDCi de la Ford e acelasi cu 2.0 HDi de la Peugeot si este un motor slab, mai ales daca e pus pe Mondeo sau 407.
Loganul tau suferea din cauza cutiei de viteze iar senzatia de motor supraturat venea de la faptul ca masina este prost insonorizata. Eu am vazut destule Loganuri mergand cu peste 130 km/h, ceea ce inseamna ca aveau peste 3500 rpm. Personal am incercat toate motorizarile de pe Logan si, surprinzator din partea mea care sunt un benzinar convins, oricui recomand dieselul de 1.5.
Scuze de OT.
Loganul tau suferea din cauza cutiei de viteze iar senzatia de motor supraturat venea de la faptul ca masina este prost insonorizata. Eu am vazut destule Loganuri mergand cu peste 130 km/h, ceea ce inseamna ca aveau peste 3500 rpm. Personal am incercat toate motorizarile de pe Logan si, surprinzator din partea mea care sunt un benzinar convins, oricui recomand dieselul de 1.5.
Scuze de OT.
cu fostul meu logan de 1,4l am atins 160 km/h pe autostrada A2, depaseam si bmw-uri iar cu cel nou de 1,6l 16v am atins 180 km/h.
da, masina e prost izolata fonic, insa ma refer ca urca greu in ture si pur si simplu nu avea putere, mai ales daca era si aerul conditionat pornit.
stiu ca sunt bune dieselurile de la Peugeot, insa nu se poate spune ca cele de pe Ford sunt slabe. no way. am mers cu cel de 2,0 litri si in versiune de 140cp si 136cp si merg extraordinar. in plus, cu cel de 136cp am atins un consum de vreo 6,8 litri in extraurban, in conditiile in care masina era full si cu aerul pornit
da, masina e prost izolata fonic, insa ma refer ca urca greu in ture si pur si simplu nu avea putere, mai ales daca era si aerul conditionat pornit.
stiu ca sunt bune dieselurile de la Peugeot, insa nu se poate spune ca cele de pe Ford sunt slabe. no way. am mers cu cel de 2,0 litri si in versiune de 140cp si 136cp si merg extraordinar. in plus, cu cel de 136cp am atins un consum de vreo 6,8 litri in extraurban, in conditiile in care masina era full si cu aerul pornit
Eu unul am observat ca mashinutzei ii prieste in croaziera turatii intre 3000-3500. Eu schimb la 3500 in mod normal dar cand e cazul o duc si la 4000 pana schimb. La 5000 inca nu am ajuns si nici nu prea am de gand sa fac asta in primii 10.000 km. Oricum nu recomand schimbarea mai sus de 3500 daca motorul nu e la temperatura optima (90 grade parca)
Kia Cee'd B-01-PWS, Abyss Blue 1.4 Base+ceva dotari[/b][/color]
Dieselurile or fi ele bune, dar automobilele Peugeot sunt proaste rau. Am auzit numai lucruri nasoale de ele. In schimb Ford e mult mai fiabil insa doamne-fereste sa ajungi cu ea la service ca ti-o face peste 100 de ani si te taxeaza la orice.BeeJay wrote:Daca vrei sa vezi diesel bun incearca 2.2 HDi de la Peugeot. Crede-ma 2.0 TDCi de la Ford e acelasi cu 2.0 HDi de la Peugeot si este un motor slab, mai ales daca e pus pe Mondeo sau 407.
scuze de off-topic,
Ia ghiceste ce masina am?
Peugeot 307 SW.
Si n-am avut nici o problema cu ea in 50.000 km.
Si am avut inainte un 206SW care in 60.000 de km n-am facut decat reviziile la ea. Dupa aia am avut un accident in care masina s-a facut praf, eu si pasagerul n-am patit nimic.
Si mai sunt administrator la www.clubpeugeot.ro care are aproape 300 membri. Intra de curiozitate si vezi ce probleme au avut baietii cu masinile.
Si eu am auzit multe de Kia dar nu ma iau dupa zvonuri. Am preferat sa intru pe forumul asta si sa citesc ce spun cei care au Kia, nu cei care ori nu-si permit una si spun ca strugurii sunt acri, ori au o alta masina care este cea mai buna din lume si alta ca ea nu este.
Inca o data scuze pentru off topic si sper ca de aici sa revenim la subiect. Pentru comparativele de genul "am auzit ca" se poate deschide alt topic.
Peugeot 307 SW.
Si n-am avut nici o problema cu ea in 50.000 km.
Si am avut inainte un 206SW care in 60.000 de km n-am facut decat reviziile la ea. Dupa aia am avut un accident in care masina s-a facut praf, eu si pasagerul n-am patit nimic.
Si mai sunt administrator la www.clubpeugeot.ro care are aproape 300 membri. Intra de curiozitate si vezi ce probleme au avut baietii cu masinile.
Si eu am auzit multe de Kia dar nu ma iau dupa zvonuri. Am preferat sa intru pe forumul asta si sa citesc ce spun cei care au Kia, nu cei care ori nu-si permit una si spun ca strugurii sunt acri, ori au o alta masina care este cea mai buna din lume si alta ca ea nu este.
Inca o data scuze pentru off topic si sper ca de aici sa revenim la subiect. Pentru comparativele de genul "am auzit ca" se poate deschide alt topic.
-
- Posts: 31
- Joined: 17 May 2007, 14:25
- Auto:
- Location: Brasov
Schimbatorul de viteze -probleme de obisnuinta
V-as intreba pe toti care aveti masina de ceva timp daca aveti vreo dificultate la intrarea in viteza 1 dar mai ales in marsarier, eu am ratat marsarierul de cateva ori (nu ca n-as fi ridicat gulerul) dar pentru ca nu prea intra in locasul lui pana la capat.
In aceste faze, am simtit un carait puternic de roti dintate si am decuplat rapid din ambreiaj. Parca prea mult trebuie apasat sa intre in marsarier, am senzatia ca fie e de umblat la cablul ambreiaj (reglaj ceva) fie e ceva cu calea de rulare a facaletului.
Ambreiajul pare sa cupleze OK, decent de jos, nu prea sus cum am mai auzit pe forum.
Aveti vreo opinie?
In aceste faze, am simtit un carait puternic de roti dintate si am decuplat rapid din ambreiaj. Parca prea mult trebuie apasat sa intre in marsarier, am senzatia ca fie e de umblat la cablul ambreiaj (reglaj ceva) fie e ceva cu calea de rulare a facaletului.
Ambreiajul pare sa cupleze OK, decent de jos, nu prea sus cum am mai auzit pe forum.
Aveti vreo opinie?
1.4 GSL LX MT "Limited" Black Pearl - scaun regl, proiectoare, tetiere, presuri, cheie 3 butoane +Viper
asa am patit prima oara cand am vrut sa bag in marsarier (cred ca a fost din cauza ambreiajului care, ca orice lucru la o masina noua, trebuie sa se lase), iar in aproape 1000 de km mi s-a mai intamplat o singura data (si cred ca a fost din vina mea ca nu bagasem bine)...masina e OK, n-are nici pe dracu'
Black Beauty 1,4 Base cu ESP, cheie briceag, cotiera, scaune reglabile pe h si incalzite, PH 60 BGD
Am patit si eu si patesc frecvent, daca nu apesi bine pana la capat levierul o sa auzi sigur zgomotul ala tampit. Apasa ferm si pana la capat si cel mai important nu te grabi pentru ca atunci nu se v-a duce levierul pana la locul potrivit.
In 1-a nu am patit doar in mansalier.
In 1-a si oricare alta viteza intra foarte precis si repede.
Apreciez si schimbarea foarte precisa si scurta.
In 1-a nu am patit doar in mansalier.
In 1-a si oricare alta viteza intra foarte precis si repede.
Apreciez si schimbarea foarte precisa si scurta.
Incercati sa haraiti cat mai putin cutia caci alfel ramaneti fara pinioane pe marsarier si resturile metalice sa dauneze la cutie in timp
Kia cee'd 1,4 GSL Best - Abyss Blue superba
DJ >47k. km - 8 % _ 80% trafic de Bucuresti
Jurnal de bord
Un ingeras - si poze cu ea
DJ >47k. km - 8 % _ 80% trafic de Bucuresti
Jurnal de bord
Un ingeras - si poze cu ea