Sfaturi pentru incepatori si nu numai.... (cum sa conduci)

Cum se rezolvă diverse probleme
Post Reply
L P
Posts: 156
Joined: 22 Sep 2007, 19:05
Auto:
Location: Bucuresti

Re: Turatia optima

Post by L P »

@SeKAh
Ai mare dreptate ,dar,pentru motorul meu (1,6 GSL) ,dupa cum se observa din diagrama turatie -putere , consider ,si am observat si din practica ,ca cel mai bun comportament este intre 2000 si 4000 rot/min.
1.6 GSL EX, MT, 122 CP, ESP, CLIMATRONIC, 225/45 R17W, Piston Gray, 15.000 km

Joco
Posts: 709
Joined: 14 Feb 2008, 00:06
Auto:

Re: Turatia optima

Post by Joco »

@marius01
Da, am un atelier de diagnoza computerizata de 12 ani, si lucrez cu masini de aproape 17 ani -:) dar fara sa te dazamagesc, nu pot sa-ti dau sfaturi. Adica ar fi greu, pentru ca a sofa este o arta. Pentru mine fiecare clipa cand satu la volan este o placere, si am condus peste 800 de mii de km. Nici eu nu conduc mereu la fel. Conduc cum imi cere clipa pe care o traiesc -:)
Daca am spus sa mergi cu CB setat pe instantaneu si sa urmaresti mereu un minim, a fost in ideea sa ai un consum bun.
Motorul oricum nu este ceva fragil, nu trebuie sa te crispezi, ca nu moare el asa usor.

Drum intins.
Joco
1,6GLS/AT+opționale MARS RED CV 04 PCL
comanda pe 16 ianuarie, mașina sosită în țară pe 5 martie, certificat provizoriu completat pe 13 martie, mașina livrată pe 20 martie....de ce?
Jurnal de bord: viewtopic.php?f=5&t=1598&p=97624#p97624

User avatar
marius01
Posts: 232
Joined: 02 Aug 2008, 22:10
Auto:
Location: craiova

Re: Turatia optima

Post by marius01 »

merci de sfat.
marius01 :D
Joco wrote:@marius01
Da, am un atelier de diagnoza computerizata de 12 ani, si lucrez cu masini de aproape 17 ani -:) dar fara sa te dazamagesc, nu pot sa-ti dau sfaturi. Adica ar fi greu, pentru ca a sofa este o arta. Pentru mine fiecare clipa cand satu la volan este o placere, si am condus peste 800 de mii de km. Nici eu nu conduc mereu la fel. Conduc cum imi cere clipa pe care o traiesc -:)
Daca am spus sa mergi cu CB setat pe instantaneu si sa urmaresti mereu un minim, a fost in ideea sa ai un consum bun.
Motorul oricum nu este ceva fragil, nu trebuie sa te crispezi, ca nu moare el asa usor.

Drum intins.
Joco
KIA Cee`d 1.4 BEST

User avatar
serdimi
MADDAD
Posts: 202
Joined: 03 Oct 2008, 11:10
Auto:
Location: Dej-Ardeal-Romania
Contact:

Re: Turatia optima

Post by serdimi »

marius01 wrote:ADICA TURATIA LA CARE AR TREBUI SA TI MOTORUL IN TIMPUL MERSULUI MAI TOT TIMPUL. CA DOAR NU IL TI LA 6200 SAU LA 1000 RPM. ADICA SA NU IL SUBTUREZI SI NICI SA-L SUPRATUREZI DACAT ATUNCI CAND TREBUIE :D
MA GANDEAM CA VOI STITI MAI MULTE!!!!!!!!!!!! #-o
Pune CB-ul pe consum instant si regleaza piciorul drept facand o medie ponderata intre configuratia drumului,dispozitia in care te afli si bugetul de care dispui (pt benzina si amenzi).
KIA pro_cee'd 1,4 best machine silver CJ-11-UFV
automotor DESIRO (sageata albastra)

User avatar
Ogy
Cel mai ghinionist!
Posts: 5213
Joined: 29 Feb 2008, 16:06
Auto: Kia cee'd 1.4 base + opt.
Location: Bucuresti
Contact:

Re: Turatia optima

Post by Ogy »

Nu stiu cat de aglomerat este in Craiova dar cred ca daca schimbi mereu la 4000rpm o sa ai si cuplu si tot ce vrei ...mai putin benzina....daca schimbi mai jos fa-o doar din treapta 1 spre 2 si 4 spre 5 cand ti-ai stabilit viteza de croaziera.
Vrei sport iesi din oras si da-i peste 5500 rpm in fiecare treapta.
In localitate incercati sa evitati depasirile sau acceleratiile bruste la zebre ....la ce vad in fiecare zi ma crucesc.

catalin2804
Posts: 241
Joined: 16 May 2007, 00:09
Auto:
Location: Suceava

Re: Turatia optima

Post by catalin2804 »

Hmmm. Discutiile asta cu rotatiile imi plac. In oras depinde cum conduc schimb intre 2500 si 6200. In afara cand ma grabesc si e aglomerat sub 4000 nu o las pt ca nu mai poti depasi. Eu am alta intrebare. Cand schimbati dupa 5000 va intra si voua mai greu intra doua sau e numai la mine problema asta?
Cee'd 1.4 So Red Ltd. Edition

ida01ro
Carcotas Sef
Posts: 1720
Joined: 11 Jun 2007, 19:05
Auto:
Location: bacau
Contact:

Re: Turatia optima

Post by ida01ro »

catalin2804 wrote:... Cand schimbati dupa 5000 va intra si voua mai greu intra doua sau e numai la mine problema asta?
nu, la mine intra OK in toate vitezele de jos in sus si invers (chiar si in mers, din a 2-a in 1-a) rareori se intampla ca marsarierul sa nu cupleze corect (se simte asta :wink: ) , dar se rezolva usor cu un dublu ambreiaj. Inclin sa cred ca e doar problema de reglaj a timoneriei sau a pilotului...

PS: sa inteleg ca faci liniute ? :D
cassa white & rainbow blue ceed 1,4 ltd edition + ceva optionale. BC 02YDA; ODO> 23 K
Dorele, ne mai tii mult ma?

ida01ro
Carcotas Sef
Posts: 1720
Joined: 11 Jun 2007, 19:05
Auto:
Location: bacau
Contact:

Re: Turatia optima

Post by ida01ro »

bamb0ocha wrote:... si mai fac cate-o liniuta cu perversul din stanga/dreapta mea ca nu ma lasa. Asta o faceam si cu Dacia si cu Matizul. Acum binenteles ca "Am cu ce!" vorba cantecului :D
exact ...apoi asta este valabil si la ...femei ! :lol:
cassa white & rainbow blue ceed 1,4 ltd edition + ceva optionale. BC 02YDA; ODO> 23 K
Dorele, ne mai tii mult ma?

MihaiM
Posts: 871
Joined: 04 Jun 2007, 10:11
Auto:
Location: Bucuresti
Contact:

Re: Turatia optima

Post by MihaiM »

catalin2804 wrote:Cand schimbati dupa 5000 va intra si voua mai greu intra doua sau e numai la mine problema asta?
Intr-adevar intra mai greu, deoarece faci schimbarea super rapid si nu mai lasi schimbatorul sa alunece singur pe traiectoria care-i convine, nu pentru ca ar fi vreo problema. Daca stai cu piciorul in ambreiaj mai mult si schimbi usor o sa vezi ca intra normal. Doar sa ai grija apoi cum faci jocul ambreiaj - acceleratie sa nu faci vreo frana de motor violenta.

User avatar
marius01
Posts: 232
Joined: 02 Aug 2008, 22:10
Auto:
Location: craiova

Re: Turatia optima

Post by marius01 »

:D Vad ca sunt cativa interesati =D> =D> =D>
KIA Cee`d 1.4 BEST

catalin2804
Posts: 241
Joined: 16 May 2007, 00:09
Auto:
Location: Suceava

Re: Turatia optima

Post by catalin2804 »

au inceput sa raspunda aia cu pedala jos acuma. :). Multumesc de lamuriri. Oricum cand merg mai light nu se agata, ci doar atunci cand ma umflu in pene :).
Cee'd 1.4 So Red Ltd. Edition

MihaiM
Posts: 871
Joined: 04 Jun 2007, 10:11
Auto:
Location: Bucuresti
Contact:

Re: Turatia optima

Post by MihaiM »

Incearca asta: pleaca de pe loc si pe la 2000 de ture schimba a II-a la fel de rapid cum o faci cand ii dai talpa. O sa ai aceeasi senzatie, ca intra mai greu. :)

radu84
BACK IN BUSINESS
Posts: 668
Joined: 15 May 2007, 22:41
Auto:
Location: Constanta
Contact:

Re: Turatia optima

Post by radu84 »

Dap...de la asta este. Si eu la fel patesc cand vreau sa schimb foarte repede. :roll:
Kia Cee'd kompass blue 1,4 GSL - CT 22 BAU
Album foto
ODO : 22.500km+

User avatar
marius01
Posts: 232
Joined: 02 Aug 2008, 22:10
Auto:
Location: craiova

Re: Turatia optima

Post by marius01 »

la 100k/h in a V ce turatie aveti?
KIA Cee`d 1.4 BEST

Alexboss87
Posts: 122
Joined: 27 Mar 2008, 14:30
Auto:
Location: Bucuresti

Re: Turatia optima

Post by Alexboss87 »

24000 RPM :lol: flex tata :mrgreen: .....da` parca s-a mai discutat la benzinare 1.4 si 1.6 care au aceiasi c.v. fix 3000 RPM la 100 km/h...eu am observat ca se aude mai tare motorul la 90 km/h decat la 100 km/h...asta ciudatenie :wink:

Post Reply

Return to “Tips & Tricks”