Baterie moarta dupa fiecare ploaie
Baterie moarta dupa fiecare ploaie
Salutare !
Am si eu o Kia Ceed din 2008, benzina, 1.4. Toate bune si frumoase la ea, cu exceptia faptului ca aproape dupa fiecare ploaie, gasesc dimineata
bateria moarta complet. Cateodata nu mai are putere nici sa deblocheze usile, trebuie sa le deschid cu cheia. Am fost mai demult cu ea in service
la MIT Motors si dupa o verificare a partii de electrice, singura lor banuiala a fost legata de tresa de impamantare, ca oxideaza si nu mai face bine contact cu sasiul masinii. De atunci, mai tot dau pe ea cu WD40, dar bateria continua sa moara. N-am probleme cu temperaturile negative sau cu vechimea bateriei (Varta C14) are doar 2 ani. Ma gandesc ca masina avand ceva vechime, poate se infiltreaza apa pe undeva si se face un scurt, altfel nu prea imi explic. Azi dimineata cand a murit ultima data, cand am ridicat capota, am observat ca era condens peste tot pe motor, deci are 100% legatura cu apa. Problemea mea e ca nu-mi dau seama unde, de aceea voiam sa intreb daca a mai patit cineva la fel si cum a rezolvat ?
Multumesc,
Andrei
Am si eu o Kia Ceed din 2008, benzina, 1.4. Toate bune si frumoase la ea, cu exceptia faptului ca aproape dupa fiecare ploaie, gasesc dimineata
bateria moarta complet. Cateodata nu mai are putere nici sa deblocheze usile, trebuie sa le deschid cu cheia. Am fost mai demult cu ea in service
la MIT Motors si dupa o verificare a partii de electrice, singura lor banuiala a fost legata de tresa de impamantare, ca oxideaza si nu mai face bine contact cu sasiul masinii. De atunci, mai tot dau pe ea cu WD40, dar bateria continua sa moara. N-am probleme cu temperaturile negative sau cu vechimea bateriei (Varta C14) are doar 2 ani. Ma gandesc ca masina avand ceva vechime, poate se infiltreaza apa pe undeva si se face un scurt, altfel nu prea imi explic. Azi dimineata cand a murit ultima data, cand am ridicat capota, am observat ca era condens peste tot pe motor, deci are 100% legatura cu apa. Problemea mea e ca nu-mi dau seama unde, de aceea voiam sa intreb daca a mai patit cineva la fel si cum a rezolvat ?
Multumesc,
Andrei
Re: Baterie moarta dupa fiecare ploaie
Buna seara
Am patit-o si eu acum vreo 10 zile. cand sa pornesc bateria moarta complet. Am pus robotul si am pornit. Am verificat tensiunea pe baterie dupa pornire 14,3-14,4V.De atunci nu am mai avut probleme. Eu cred ca am uitat radio pornit si a consumat bateria. Legatura aia la masa caroseriei de la baterie am refacut-o si eu acum un an. Imi filau farurile si lumina in bord.
Am patit-o si eu acum vreo 10 zile. cand sa pornesc bateria moarta complet. Am pus robotul si am pornit. Am verificat tensiunea pe baterie dupa pornire 14,3-14,4V.De atunci nu am mai avut probleme. Eu cred ca am uitat radio pornit si a consumat bateria. Legatura aia la masa caroseriei de la baterie am refacut-o si eu acum un an. Imi filau farurile si lumina in bord.
Re: Baterie moarta dupa fiecare ploaie
Se intampla pe ploaie i diferent daca circuli sau nu cu ea?
A fost lovita in partea din fata masina?
A fost lovita in partea din fata masina?
KIA Cee`d Best Kompass Blue 1,4
Re: Baterie moarta dupa fiecare ploaie
Nu cred ca poti lasa radioul pornit si acesta sa mearga in continuu. La ceed 1 la un moment dat am citit pe acest forum pe undeva ca becul de la portbagaj ramanea pornit daca portbagajul nu era perfect inchis. Bug-ul vine din centralizata care inchide chiar daca o usa este partial deschisa.
La ceed 2 centralizata nu inchide usile daca are vre-un senzor ca o usa e partial inchisa.
Nu stiu sincer care este mai buna. Daca nu esti atent desi inchizi masina Ceed 2 poate sa ramana deschisa.
@ Andrei, sigur condensul la motor nu e ok. Fa si tu o poza caci sunt f curios. Mai intai imi vine greu sa cred ca e condens. Poate apa pur si simplu. ACul iti mai merge? Chederele de la motor?
La ceed 2 centralizata nu inchide usile daca are vre-un senzor ca o usa e partial inchisa.
Nu stiu sincer care este mai buna. Daca nu esti atent desi inchizi masina Ceed 2 poate sa ramana deschisa.
@ Andrei, sigur condensul la motor nu e ok. Fa si tu o poza caci sunt f curios. Mai intai imi vine greu sa cred ca e condens. Poate apa pur si simplu. ACul iti mai merge? Chederele de la motor?
Re: Baterie moarta dupa fiecare ploaie
Scuze pentru raspunsul intarziat, nu mi-au functionat notificarile cand apar comentarii la post
1. Masina nu a fost lovita niciodata. AC-ul functioneaza fara probleme. Chererele de la motor sunt imbatranite, dar stau inca pe pozitie.
2. Problema mi-a aparut chiar si dupa ce cu o zi inainte am facut un drum destul de lung, alternatorul functioneaza OK (masurat), deci bateria era
incarcata inainte de a se intampla.
3. Nu cred ca e din sistemul de inchidere centralizata al masinii din urmatorul motiv: avand in vedere ca mi s-a intamplat de cateva ori, am avut grija
ca atuncti cand repornesc masina cu ajutorul unui vecin care imi da curent, sa nu umblu la nimic, decat la usa soferului. Cand computerul de bord
reporneste, niciodata nu mi-a aratat portbagaj deschis, sau vreo usa deschisa ?!? Era normal sa arata daca asta ar fi fost cauza....
4. Becul din plafon il verific intotdeuna sa fie inchis in momentul in care inchid masina din telecomanda.
5. O alta chestie care mi se pare ciudata, de fiecare data cand imi da cineva curent, desi bateria e "moarta complet", porneste instant la prima cheie. Stiu ca altii in situatii similare lasa cateva minute cablurile intre baterii, mai accelereaza din cand in cand, pleaca mai greu, dar la mine e instant ca si cum bateria ar fi fost de fapt in scurt, nu complet descarcata...
Am sa fac si o poza cu condensul de sub capota, cu prima ocazie cand il voi mai observa.
1. Masina nu a fost lovita niciodata. AC-ul functioneaza fara probleme. Chererele de la motor sunt imbatranite, dar stau inca pe pozitie.
2. Problema mi-a aparut chiar si dupa ce cu o zi inainte am facut un drum destul de lung, alternatorul functioneaza OK (masurat), deci bateria era
incarcata inainte de a se intampla.
3. Nu cred ca e din sistemul de inchidere centralizata al masinii din urmatorul motiv: avand in vedere ca mi s-a intamplat de cateva ori, am avut grija
ca atuncti cand repornesc masina cu ajutorul unui vecin care imi da curent, sa nu umblu la nimic, decat la usa soferului. Cand computerul de bord
reporneste, niciodata nu mi-a aratat portbagaj deschis, sau vreo usa deschisa ?!? Era normal sa arata daca asta ar fi fost cauza....
4. Becul din plafon il verific intotdeuna sa fie inchis in momentul in care inchid masina din telecomanda.
5. O alta chestie care mi se pare ciudata, de fiecare data cand imi da cineva curent, desi bateria e "moarta complet", porneste instant la prima cheie. Stiu ca altii in situatii similare lasa cateva minute cablurile intre baterii, mai accelereaza din cand in cand, pleaca mai greu, dar la mine e instant ca si cum bateria ar fi fost de fapt in scurt, nu complet descarcata...
Am sa fac si o poza cu condensul de sub capota, cu prima ocazie cand il voi mai observa.
Re: Baterie moarta dupa fiecare ploaie
Ai vreun prieten sa schimbati bateriile intre voi?
La Ceedul 2 al meu, un consumator after market a descarcat bateria originala pana sub 5v. N-am reusit sa o pornesc cu redresorul (de la LIDL) pt ca o detecta ca baterie de 6v de motocicleta. Am pornit de la alta masina. Am repetat "incidentul de vreo 3-4 ori atat acasa cat si la service. Am reparat problema consumatorului. Bateria a mai tinut insa in parametri inca 2-3 luni dupa care a picat de tot, foarte subit. Am citit ca o baterie odata ce scade sub 11v e moarta complet. Inexplicabil, a mea a mai functionat o perioada. La fel de inexplicabil dimineata avea 14.x volti dar nu pornea masina. Cand am dat-o la schimb pe tester de baterie parea perfecta. Dar chiar in dimineata aceea (de vara) nu reusise sa porneasca masina.
Faptul ca masina pleaca f usor cu curent din alta sursa e un lucru bun. E doar din baterie. Poti verifica simplu: o pui pe redresor. Daca redresorul se opreste f repede (gen 30 minute) e dusa bateria. In mod normal o baterie trebuie pusa pe redresor macar o data pe an sa ii refaci ciclul complet, si ar tb sa ii ia cam 4h, depinde si de puterea redresorului.
Vezi ca eu am spus de becul din portbagaj la Ceed 1. Pe acela nu il vezi. Daca portbagajul nu e inchis complet becul ramane aprins chiar daca centralizata a inchis masina. Un BUG/Defect la Ceed 1.
Despre condens suna la service. Ei au vazut mult mai multe decat am vazut noi.
La Ceedul 2 al meu, un consumator after market a descarcat bateria originala pana sub 5v. N-am reusit sa o pornesc cu redresorul (de la LIDL) pt ca o detecta ca baterie de 6v de motocicleta. Am pornit de la alta masina. Am repetat "incidentul de vreo 3-4 ori atat acasa cat si la service. Am reparat problema consumatorului. Bateria a mai tinut insa in parametri inca 2-3 luni dupa care a picat de tot, foarte subit. Am citit ca o baterie odata ce scade sub 11v e moarta complet. Inexplicabil, a mea a mai functionat o perioada. La fel de inexplicabil dimineata avea 14.x volti dar nu pornea masina. Cand am dat-o la schimb pe tester de baterie parea perfecta. Dar chiar in dimineata aceea (de vara) nu reusise sa porneasca masina.
Faptul ca masina pleaca f usor cu curent din alta sursa e un lucru bun. E doar din baterie. Poti verifica simplu: o pui pe redresor. Daca redresorul se opreste f repede (gen 30 minute) e dusa bateria. In mod normal o baterie trebuie pusa pe redresor macar o data pe an sa ii refaci ciclul complet, si ar tb sa ii ia cam 4h, depinde si de puterea redresorului.
Vezi ca eu am spus de becul din portbagaj la Ceed 1. Pe acela nu il vezi. Daca portbagajul nu e inchis complet becul ramane aprins chiar daca centralizata a inchis masina. Un BUG/Defect la Ceed 1.
Despre condens suna la service. Ei au vazut mult mai multe decat am vazut noi.
Re: Baterie moarta dupa fiecare ploaie
Multumesc pentru sfat !
Cu inghetul de acum 2 zile, iar mi-a murit complet bateria. Am luat curent de la un vecin. Am mers vreo 30 min. Seara am masurat bateria: 12.65V.
Am scos complet becul de la portbagaj din soclu. Tare fericit as fi sa fie acelasi "bug" ca la Ceed 1, pentru ce de becul acela ma pot lipse foarte usor.
Cu inghetul de acum 2 zile, iar mi-a murit complet bateria. Am luat curent de la un vecin. Am mers vreo 30 min. Seara am masurat bateria: 12.65V.
Am scos complet becul de la portbagaj din soclu. Tare fericit as fi sa fie acelasi "bug" ca la Ceed 1, pentru ce de becul acela ma pot lipse foarte usor.
Re: Baterie moarta dupa fiecare ploaie
La ceed 1 daca portbagajul nu e inchis complet se aprinde becul in bord. Care e bugul?
KIA Cee`d Best Kompass Blue 1,4
Re: Baterie moarta dupa fiecare ploaie
Poate nu am fost f clar: Bug-ul este ca centralizata inchide masina.
@sillyman: considera o baterie noua. La o vizita la service vor verifica si alternatorul. Slabe sanse insa. Daca masina mergea pe baterie si nu pe alternator ramaneai in drum.
E un topic separat despre baterii si ce sa alegi. Initial favorita userilor a fost Varta Silver, acum pare Exide. O baterie after market tine in general cam 4 ani.
@sillyman: considera o baterie noua. La o vizita la service vor verifica si alternatorul. Slabe sanse insa. Daca masina mergea pe baterie si nu pe alternator ramaneai in drum.
E un topic separat despre baterii si ce sa alegi. Initial favorita userilor a fost Varta Silver, acum pare Exide. O baterie after market tine in general cam 4 ani.
Re: Baterie moarta dupa fiecare ploaie
Salutare !
Am rezolvat problema, si avand in vedere ca au trecut cateva luni de zile cu ploi sau sederi lungi in parcare si bateria nu s-a mai descarcat zic eu ca am identificat 100% cauza: becul din portbagaj. L-am scos complet din soclu si de atunci problema nu a mai aparut niciodata. Nu stiu care este explicatia, probabil ca atunci cand ploua, comutatorul de on/off al becului se deschide chiar daca hayonul e inchis, si uite asa ramai fara baterie...
Prefer sa stau fara lumina in portbagaj decat sa stau iar cu emotii ca vreau sa plec undeva si bateria este moarta.
Multumesc tuturor pentru sfaturi si ajutor.
Am rezolvat problema, si avand in vedere ca au trecut cateva luni de zile cu ploi sau sederi lungi in parcare si bateria nu s-a mai descarcat zic eu ca am identificat 100% cauza: becul din portbagaj. L-am scos complet din soclu si de atunci problema nu a mai aparut niciodata. Nu stiu care este explicatia, probabil ca atunci cand ploua, comutatorul de on/off al becului se deschide chiar daca hayonul e inchis, si uite asa ramai fara baterie...
Prefer sa stau fara lumina in portbagaj decat sa stau iar cu emotii ca vreau sa plec undeva si bateria este moarta.
Multumesc tuturor pentru sfaturi si ajutor.