Baterie
Re: Baterie moarta
La mine inca e bateria originala, 10 ani si aproape 2 luni. Niciodata nu s-a descarcat. 90% -5-25 km pe zi drumuri scurte in oras
Re: Baterie moarta
Salut. Am fost si eu azi la un depozit de baterii situata in Iasi Moara de foc. Primisem mai multe reclame telefonice, asa ca am recomandat si la altii, sau dus si-au cumparat. Acum cand m-am dus eu, am cerut bateria" Baterie auto Exide Premium 47Ah EA472 " Iar vanzatorul mi-a spus ca nu poate sa-mi dea garantie pe asa baterie mica ca producatorul recomanda de 60AH si si mi-a zis ca imi da o baterie exide Asia de 60 ah. Eu am zis ca nu ma intereseaza acea baterie si ca o vreau pe aceasta. Tipul a devenit arogant ca adica eu nu inteleg romanste ca nu poate sa-mi puna baterie auto exide premium 47Ah EA472 ca nu pune stampila pe garantie. Am zis ca ok, renunt la garantie, dar sa-mi dea odata bateria. a zis ca nu o sa incapa ca e mai inalt lacasul, inca un pic si ma lua la bataie, dupa care a intrat in magazin. am asteptat jumate de ora sa iasa cu bateria si n-a mai iesit asa ca am plecat. Pur si simplu n-am inteles atitudinea, am plecat umilit.
Re: Baterie moarta
Gata, am dat comanda de pe emag la bateria https://m.emag.ro/baterie-auto-exide-ex ... e_products
Multumesc colegilor si lui Ogy pentru recomandari. Sper sa fiu si eu multumit la fel ca voi. Bafta!
Multumesc colegilor si lui Ogy pentru recomandari. Sper sa fiu si eu multumit la fel ca voi. Bafta!
Re: Baterie moarta
Stie cineva specificatiile la bateria de pe Ceed 2, 1.4 GSL? La prima vedere pare mai mica decat cea de la Ceed 1.
Ieri dimineata n-a mai plecat. Era ploaie si ma grabeam. Am pornit-o cu redresorul si am plecat ca avem treaba. Azi n-a pornit iarasi. Am pus redresorul si am lasat-o pana la Full (cam 5h). Maine o masor.
Ce este ciudat: la inceputul lui septembrie la revizie bateria era in parametri. Bateria ca si masina are 2 ani si 6 luni. Am avut o problema electrica (un consumator care ramanea pornit) acum 1 an si am gasit bateria la 5v. Practic redresorul o vedea ca baterie de motocicleta si o incarca doar pana la 6v. Dar chiar asa sa fie in parametri inca 1 an de la incident si sa moara brusc?
Ieri dimineata n-a mai plecat. Era ploaie si ma grabeam. Am pornit-o cu redresorul si am plecat ca avem treaba. Azi n-a pornit iarasi. Am pus redresorul si am lasat-o pana la Full (cam 5h). Maine o masor.
Ce este ciudat: la inceputul lui septembrie la revizie bateria era in parametri. Bateria ca si masina are 2 ani si 6 luni. Am avut o problema electrica (un consumator care ramanea pornit) acum 1 an si am gasit bateria la 5v. Practic redresorul o vedea ca baterie de motocicleta si o incarca doar pana la 6v. Dar chiar asa sa fie in parametri inca 1 an de la incident si sa moara brusc?
- Caralumba
- Posts: 736
- Joined: 18 Aug 2012, 04:37
- Auto: Cee'd 1,4 BEST GSL,Piston Grey
- Location: Bucuresti
Re: Baterie moarta
Poate te ajuta acest tabel : http://masininisam.com/baterie/kia/ceed.html
Succes!
Succes!
Fair day, be well !
Re: Baterie moarta
Merci mult. E la fel cu cea veche din cate imi dau eu seama.
Dimineata asta: pe multimetru avea 12.45 v. Dar de pornit nu a pornit. Se aude un zgomot de releu care cupleaza repetat dar nu incearca sa invarta motorul. Iarasi ma grabeam si am plecat cu masina a doua.
Acum: e posibil sa nu fie bateria in cazul acesta. O sa o pornesc din nou cu redresorul.
E posibil ca voltajul sa fie ok, dar curentul de pornire nu. Stie cineva cum masor cu un multimetru standard curentul de pornire?
Alte idee sunt bine venite. Ceva ce as putea face eu. Altfel luni sau marti ajung la service.
Ma gandesc ca are o problema cu minusul. Masina nu se comporta ca si cum n-ar avea baterie. Farurile si becurile interioare au intensitate normala. La cea veche cand am ramas fara baterie nici n-am mai intrat in masina, decat cu cheia.
Cu redresorul pleaca abia dupa 5-10 minute. Dupa doar 1-2 minute incearca sa invarta dar doar odata si fara succes. Dupa 10 minute pleaca la sfert, super usor, fara sa se chinuie. La fel in timpul zilei la plecari repetate. Dimineata insa o luam de la capat.
Stiu ca as putea muta bateriile intre ele, dar tot imi trebuie 1-2 zile de test. Si nu se poate caci masina veche are maine multa treaba.
Dimineata asta: pe multimetru avea 12.45 v. Dar de pornit nu a pornit. Se aude un zgomot de releu care cupleaza repetat dar nu incearca sa invarta motorul. Iarasi ma grabeam si am plecat cu masina a doua.
Acum: e posibil sa nu fie bateria in cazul acesta. O sa o pornesc din nou cu redresorul.
E posibil ca voltajul sa fie ok, dar curentul de pornire nu. Stie cineva cum masor cu un multimetru standard curentul de pornire?
Alte idee sunt bine venite. Ceva ce as putea face eu. Altfel luni sau marti ajung la service.
Ma gandesc ca are o problema cu minusul. Masina nu se comporta ca si cum n-ar avea baterie. Farurile si becurile interioare au intensitate normala. La cea veche cand am ramas fara baterie nici n-am mai intrat in masina, decat cu cheia.
Cu redresorul pleaca abia dupa 5-10 minute. Dupa doar 1-2 minute incearca sa invarta dar doar odata si fara succes. Dupa 10 minute pleaca la sfert, super usor, fara sa se chinuie. La fel in timpul zilei la plecari repetate. Dimineata insa o luam de la capat.
Stiu ca as putea muta bateriile intre ele, dar tot imi trebuie 1-2 zile de test. Si nu se poate caci masina veche are maine multa treaba.
Re: Baterie moarta
Cu multimetrul nu prea ai ce face pentru verificarea curentului de pornire . Curentul este asa de mare incat multimetrul se va arde ( suporta maxim 10 A)
Dar poti totusi incerca ceva pentru ca 12,4 V in gol la pornire este destul de OK, important este sa nu fie 12 V.
Pune multimetrul pe baterie si daca la pornire tensiunea scade la sau sub 9 V nu este bine ,este la limita, nu ar trebui sa scada sub 10 V
Dupa pornirea motorului multimetrul ar trebui sa arate cam 13,6-13,8 daca alternatorul incarca bine .
Dar poti totusi incerca ceva pentru ca 12,4 V in gol la pornire este destul de OK, important este sa nu fie 12 V.
Pune multimetrul pe baterie si daca la pornire tensiunea scade la sau sub 9 V nu este bine ,este la limita, nu ar trebui sa scada sub 10 V
Dupa pornirea motorului multimetrul ar trebui sa arate cam 13,6-13,8 daca alternatorul incarca bine .
1.6 GSL EX, MT, 122 CP, 225/45 R17W, 140.500 km
Re: Baterie moarta
Merci frumos. Dar e moarta clar. 12.25v in gol. Incecat un start. A scazut la 11.25v si acolo a ramas.
Verific si dupa ce o pornesc sa stiu incotro o iau: la magazin de baterii sau la service (daca nu incarca bine). Desi Vineri dupa ce am pornit-o dimineata am putut folosi masina in timpul zilei. Daca nu incarca alternatorul cu bateria subreda nu ajungeam nicaieri.
Verific si dupa ce o pornesc sa stiu incotro o iau: la magazin de baterii sau la service (daca nu incarca bine). Desi Vineri dupa ce am pornit-o dimineata am putut folosi masina in timpul zilei. Daca nu incarca alternatorul cu bateria subreda nu ajungeam nicaieri.
- Vincze Szilard
- Posts: 1641
- Joined: 23 Sep 2008, 13:43
- Auto:
- Location: Cluj
- Contact:
Re: Baterie moarta
vezi ca la relantiu poate nu incarca cum trebuie, accelereaza un pic si vezi atunci, al meu la relantiu nu incarca mai deloc, dar avand in vedere ca 95% din utilizarea masinii nu se intampla la relantiu, asa ca nu imi fac probleme.
Kia CEED SW 1.4 BEST
ODO: 110 000 + ceva
ODO: 110 000 + ceva
Re: Baterie moarta
Update: am schimbat-o cu Exide Premium 53AH 540A.
Masina incarca chiar f bine: 14.40 la relanti.
Evident ca pornit f bine in dimineata aceasta, la -2 grade.
Ce am observat si m-a pus un pic pe ganduri:
- bateria data jos nu arata deloc ca bateria de pe ceed 1, cea coreana. Nu scrie nimic pe ea. Curentul de pornire e dat la 328.
- bateria este pe standardul european cu borne normale si nu inversate si retrase.
- dupa ce am dat-o jos am testat-o cu testerul: era in parametri si ca voltaj si dpdv curent de pornire. Adica avea exact 330 cat scria pe eticheta. Era dupa 2h aprox de mers prin oras.
Acum sunt 2 posibilitati:
- am dat jos o baterie buna si problema e la masina. E posibil. Desi nu prea inteleg cum o baterie in parametri ei nominali, are dimineata voltajul ok, dar amperajul nu. In consecinta nu porneste masina. Ma gandesc ca daca ar fi avut un consumator ramas pornit noaptea scadea si voltajul. Daca ai lasat un bec aprins de ex, bateria nu mai are 12.45v dimineata.
- bateria chiar si-a pierdut capacitatea de a tine curent. De asta as fi putut fi sigur daca aveam tester de baterie dimineata cand nu reuseam sa pornesc masina.
De mentionat ca de fiecare data cand am avut curent masina a pornit la sfert. Deci exclud ceva de pe la pornire.
PS: toate sunt despre Ceed 2, 2015.
Masina incarca chiar f bine: 14.40 la relanti.
Evident ca pornit f bine in dimineata aceasta, la -2 grade.
Ce am observat si m-a pus un pic pe ganduri:
- bateria data jos nu arata deloc ca bateria de pe ceed 1, cea coreana. Nu scrie nimic pe ea. Curentul de pornire e dat la 328.
- bateria este pe standardul european cu borne normale si nu inversate si retrase.
- dupa ce am dat-o jos am testat-o cu testerul: era in parametri si ca voltaj si dpdv curent de pornire. Adica avea exact 330 cat scria pe eticheta. Era dupa 2h aprox de mers prin oras.
Acum sunt 2 posibilitati:
- am dat jos o baterie buna si problema e la masina. E posibil. Desi nu prea inteleg cum o baterie in parametri ei nominali, are dimineata voltajul ok, dar amperajul nu. In consecinta nu porneste masina. Ma gandesc ca daca ar fi avut un consumator ramas pornit noaptea scadea si voltajul. Daca ai lasat un bec aprins de ex, bateria nu mai are 12.45v dimineata.
- bateria chiar si-a pierdut capacitatea de a tine curent. De asta as fi putut fi sigur daca aveam tester de baterie dimineata cand nu reuseam sa pornesc masina.
De mentionat ca de fiecare data cand am avut curent masina a pornit la sfert. Deci exclud ceva de pe la pornire.
PS: toate sunt despre Ceed 2, 2015.
Re: Baterie moarta
Dupa explicatiile pe care le-ai dat si tu , este posibil ca bateria sa aibe tensiune dar sa nu poata ceda suficient curent la pornire . In acelasi timp daca placile de plumb nu sunt sparte si bateria este doar sulfatata , se poate recupera daca cineva isi da interesul .
1.6 GSL EX, MT, 122 CP, 225/45 R17W, 140.500 km
Re: Baterie moarta
Asta e BAU. Daca am platit 290 lei pe o baterie paguba asta sa fie.
Oricum avand in vedere ca din vina mea bateria veche am descarcat-o de vreo 3-4 ori pana sub 6V, ma mir ca a mai tinut atat.
Oricum avand in vedere ca din vina mea bateria veche am descarcat-o de vreo 3-4 ori pana sub 6V, ma mir ca a mai tinut atat.
-
- Posts: 20
- Joined: 18 Mar 2013, 15:53
- Auto: Ceed Facelift
Specificatii baterie - Kia Ceed 1.4 benzina
Salut,
Scuze daca repet intrebarea asta si daca a mai fost adresata, eu nu am reusit sa gasesc raspuns.
Am o Kia Ceed din 2009, 1.4 benzina la 109 CP si am inca bateria originala pe masina (8 ani). La ultima revizie am facut si un test de baterie care a aratat ca are doar 66% din capacitate si ar trebui inlocuita.
Acum intrebarea mea - Care este maximul pentru o baterie in termeni de A (amperi) respectiv Ah (amperi ora) pentru aceasta Kia? Am tot cautat si pe net si in manualul de utilizare si nu am gasit ...
Multumesc,
Marius
Scuze daca repet intrebarea asta si daca a mai fost adresata, eu nu am reusit sa gasesc raspuns.
Am o Kia Ceed din 2009, 1.4 benzina la 109 CP si am inca bateria originala pe masina (8 ani). La ultima revizie am facut si un test de baterie care a aratat ca are doar 66% din capacitate si ar trebui inlocuita.
Acum intrebarea mea - Care este maximul pentru o baterie in termeni de A (amperi) respectiv Ah (amperi ora) pentru aceasta Kia? Am tot cautat si pe net si in manualul de utilizare si nu am gasit ...
Multumesc,
Marius
- Nesta3
- Moderator General
- Posts: 5244
- Joined: 17 Mar 2009, 05:31
- Auto: Kia Sportage QL
- Location: Bucharest
Re: Specificatii baterie - Kia Ceed 1.4 benzina
Mai toata lumea a pus de 56Ah.Daca nu ai consumatori suplimentari si avand in vedere ca cea originala are 45Ah, Varta Black 56Ah sau Varta Silver sunt suficiente.Singurul inconvenient e ca husa nu se va potrivi pe niciuna din ele, dar nu e nicio problema.
EX : 2008 Kia Proceed 1.4MPI Best
EX : 2016 KIA SPORTAGE 1.6GDI STYLE
2021 Peugeot E-2008 GT LINE
2013 Nissan Qashqai+2 Techview Edition
EX : 2016 KIA SPORTAGE 1.6GDI STYLE
2021 Peugeot E-2008 GT LINE
2013 Nissan Qashqai+2 Techview Edition
Re: Specificatii baterie - Kia Ceed 1.4 benzina
Eu am gasit Varta Silver Dynamic 54Ah, pornire 530A, cu bornele retrase ca la Solite-ul original.