Baterie

Cum se rezolvă diverse probleme
Post Reply
User avatar
Vincze Szilard
Posts: 1641
Joined: 23 Sep 2008, 13:43
Auto:
Location: Cluj
Contact:

Re: Baterie moarta

Post by Vincze Szilard »

si asa normal cam cat ar trebuii sa tina o baterie?? care este durata de viata al unei baterii (spus de producator)??
Kia CEED SW 1.4 BEST
ODO: 110 000 + ceva

User avatar
alex79
Posts: 586
Joined: 13 Sep 2009, 20:28
Auto: Kia Ceed 1.4 Best
Location: Bacau
Contact:

Re: Baterie moarta

Post by alex79 »

Nu cred ca se hazardeaza cineva sa dea termene foarte exacte. Sunt prea multe variabile in schema. Ar trebui sa tina cel putin cat garantia (care este probabil undeva la 2ani).
Daca nu o mai incarci pe redresor periodic si mergi cate 5-10km pe zi(poate chiar mai putin) nu are cum sa tina prea mult. Cu cat ai mai multi consumatori si nu are timp sa incarce cu atat sunt riscuri sa se descarce.
In cazul meu poate mai am o sansa sa o incarc.
Fratia Ceed-ului
ODO 101800 km
BC-05-YSL Kia Ceed Best 1.4, 109CP, NGK Iridium, Jante aliaj Dezent F/L 15"
Cauciucuri iarna Nokian WR D3 185/65/R15

User avatar
Ogy
Cel mai ghinionist!
Posts: 5213
Joined: 29 Feb 2008, 16:06
Auto: Kia cee'd 1.4 base + opt.
Location: Bucuresti
Contact:

Re: Baterie moarta

Post by Ogy »

Daca o "folosesti" corespunzator, nu are voie sa moara sub 7 ani!!!

User avatar
alex79
Posts: 586
Joined: 13 Sep 2009, 20:28
Auto: Kia Ceed 1.4 Best
Location: Bacau
Contact:

Re: Baterie moarta

Post by alex79 »

E greu sa o folosesti corespunzator. Daca o data pe luna o pui pe redresor poate tine 7 ani. Eu eu as zice mai degraba o medie de 5 ani. Poate conteaza si tipul de baterie. Varta are 3 variante: black, blue, silver. Poate in functie de calitate poate sa creasca sau sa scada durata de utilizare.
Fratia Ceed-ului
ODO 101800 km
BC-05-YSL Kia Ceed Best 1.4, 109CP, NGK Iridium, Jante aliaj Dezent F/L 15"
Cauciucuri iarna Nokian WR D3 185/65/R15

User avatar
alex79
Posts: 586
Joined: 13 Sep 2009, 20:28
Auto: Kia Ceed 1.4 Best
Location: Bacau
Contact:

Re: Baterie moarta

Post by alex79 »

Aseara am incarcat bateria. Dimineata masina a pornit fara probleme. Vedem daca e ok in timp. O sa incerc pe cat posibil sa o incarc periodic, macar pana o sa i-au una noua.
Fratia Ceed-ului
ODO 101800 km
BC-05-YSL Kia Ceed Best 1.4, 109CP, NGK Iridium, Jante aliaj Dezent F/L 15"
Cauciucuri iarna Nokian WR D3 185/65/R15

Andrey
Posts: 93
Joined: 02 Nov 2007, 18:54
Auto: Kia Ceed 1.4
Location: Bucuresti
Contact:

Re: Baterie moarta

Post by Andrey »

Salut.
Masina a implinit 4 ani, dupa cum vedeti si in semnatura. ODO e pe la 40.000 km. Regimul meu de mers este cu drumuri lungi(sute de km) urmat de stationari de cate o saptamana. Ocazional si drumuri mai scurte prin oras dar rar.

Acum o luna la revizia 4 mecanicul mi-a pus in vedere ca bateria e pe moarte si trebuie inlocuita in curand. Am zis ok, o tin pana da semne.

Ieri dimineata cand sa plec (vreo 4-5 zile a stat nepornita) la prima - a doua - a treia cheie nu porneste, la a patra a luat-o. Ce ma pune pe ganduri e ca bateria totusi nu dadea semne de slabiciune, la primele 3 chei electromotorul se auzea destul de energic, luminile de bord aratau normal, doar ca nu pornea motorul :)
Spun asta pentru ca din ce am citit aici pe topic toti care au avut probleme cu bateria se manifesta tipic (lumini slabe, etc)

O alta cauza care imi vine in minte sunt bujiile. Trebuiau inlocuite la revizia 3 conform planului de service, dar mie nu mi le-a inlocuit nici la a 4-a pentru ca am putini km. Mi-au zis ca mai merg, dar nu prea am incredere in ei ca le-au verificat. E posibil ca bujiile uzate sa dea probleme la pornire?

Ce alte cauze mai pot cauza pornirea la grea, la a 4-a cheie? Combustibilul prost?
Kia Ceed 1.4 LX + optionale, Kompass Blue, cumparata ianuarie 2008

Andrey
Posts: 93
Joined: 02 Nov 2007, 18:54
Auto: Kia Ceed 1.4
Location: Bucuresti
Contact:

Re: Baterie moarta

Post by Andrey »

Vad ca nu e activ nimeni pe aici, asa ca revin cu rezultatele unor masuratori pe care tocmai le-am facut cu multimetrul:

- tensiunea la bornele bateriei, cu cablurile deconectate 12,6 V
- tensiunea cu motorul oprit dar pornite avariile, radio, lumina plafoniera, pozitiile 12 V
- contact pus, porniti toti consumatorii (cei de mai sus + faza lunga, am uitat de proiectoare fata si spate sa le aprind :D) 11,3 V
- opriti toti consumatorii si pornire motor 9,4 V pentru cele 2-3 s cat dureaza pornirea motorului
- cu motorul pornit tensiunea de incarcare 14,5 V

Mie mi se par bune valorile, poate e cineva mai priceput sa-si dea cu parerea.

Deasemenea am curatat si lubrifiat conexiunile la bornele bateriei, am verificat legatura de minus la caroserie.

Sa vedem, urmatoarele zile se anunta multe grade sub 0, atunci imi voi da seama daca mai merge sau alta noua.
Kia Ceed 1.4 LX + optionale, Kompass Blue, cumparata ianuarie 2008

xam
Posts: 10
Joined: 09 Jan 2012, 17:23
Auto:

Re:

Post by xam »

touche wrote:Ok ...
M'am calmat un pic.

Astazi am avut poate cel mai mult nevoie de masina. In 12 ani de cand am carnetul, daca ar fi fost o zi in care sa am nevoie de masina, ei bine ziua de azi ar fo fost cea mai importanta. Am avut un deces in familie, sotia e bolnava si trebuia sa mergem la medic .... dar nu are sens sa intru in detalii.
Oricum, in un moment asa de dificil, te bazezi pe faptul ca ai o mashinuta noua si te ajuta sa mai iesi la liman.
Ei bine masina nu te ajuta, iar ca tacamul sa fie complet te lovesti de incompetenta si "rautatea" unor oameni. Te tin de vorba, te paseaza de la unul la altu iar rezultatul e nul.
Era atat de simplu sa rezolvam problema asta in alt fel, scutind o multime de nervii si timp pierdut.
Omul de la service trebuia doar sa spuna o fraza magica:

"Nu avem mashina cu care sa va tractam/remorcam , aduceti mashina dumneavoastra aici, iar daca problema este de natura tehnica noi o sa suportam costul transportului ..."

In loc sa procedeze asa, m'au purtat dintr'o parte in alta, ca sa incerc eu sa o incarc, ca sa o aduc eu la ei, ca rezolva problema dar sa astept, ca nu au mashina - apoi dupa amenintari , OPC , ziare etc - sa ma sune sa i mi spuna ca trimit o mashina dar ca o sa suport eu cheltuielile daca e vina mea.

Am apelat la serviciul Dacie asistenta, cu sediul in Ghimbav. Au trimis relativ rapid mashina la mine (40 minute) iar transportul este 82 RON + 1,61 X Km parcurshi (in cazul meu 26) adica undeva la 130 RON (maine platesc). Omu m'a dus pana la sediul Kia Ceed (de fapt la Service).

Acolo s'a constata ca bateria era descarcata, dar nu se cunoaste cauza.
Au pus un aparat de masura pe ia si era un consum f mare pe ea.
Am lasat'o acolo pana maine urmand sa vedem ce sa intamplat.
Posibil ca acest consum sa se datoreze alarmei Viper montate pe ea, dar nu se stie.

Am mai constatat (inainte sa o duc la service) ca pe motor - avand in vedre lipsa scutului sunt urme de animale (probabi o pisica si'a facut culcus acolo noaptea)...dar nu cred ca asta ar influenta in vre'un fel problema mea (ma obisnuisem ca inainte sa plec la drum sa ridic capota ca sa verific daca nu am parte de animale)

O sa revin cu detalii ..sa vedem care o fi cauza.
apropo touche nu are alarma nimic cu descarcatul acumulatorului.Eu zic sa nu ai cumva contactul de la portbagaj blocat si sa iti mearga lumina ,sau,din compartimentul cutiei cu acte

quelloo
Posts: 4408
Joined: 22 Oct 2008, 21:51
Auto: Kia Proceed 2.0 DSL
Location: Bucuresti - Dristor si ocazional Titan

Re: Baterie moarta

Post by quelloo »

si daca alarma a urlat toata noaptea pentru ca se jucau copiii pe langa masina?
cum sa nu manance si aia curent?
Proceed Cassa White 2.0 DSL Style... + pachet sport (the works...)
http://picasaweb.google.com/quelloo69/Q ... directlink

User avatar
Vincze Szilard
Posts: 1641
Joined: 23 Sep 2008, 13:43
Auto:
Location: Cluj
Contact:

Re: Baterie moarta

Post by Vincze Szilard »

totu-si nu ai spus de cata vreme a stat masina nemiscata??
sau ai lasat cumva pozitiile aprinse (daca crezi ca nu se poate, credema ca eu am reusit, e drept doar o data fara sa imi dau seama) si de 3 ani nu mi s-a mai intamplat ca mi-am dat seama unde am gresit.
eu doar atunci am ramas fara curent cand mi-am lasat din greseala pozitiile aprinse, si dupa acea m-am gandit o zi intreaga ca unde am gresit, si intradevar eu am gresit de am ramas fara baterie.
Kia CEED SW 1.4 BEST
ODO: 110 000 + ceva

razvan.rip
Posts: 3
Joined: 02 Feb 2012, 13:03
Auto:

Re: Baterie moarta

Post by razvan.rip »

Salut tuturor,


Astazi am achizitionat o Kia cee'd cu motorizare 1.4 109 cai. Masina a stat 2 zile la temperaturi de -15 grade si automat nu mai porneste. Cand pun contactul se aprind toti martorii dar motorul nu se invarte scoate un sgomot electric. Am inteles ca asta apare atunci cand este moarta bateria. Din experienta voastra ce ar putea sa fie? De asemenea am mai citit pe net cu ca daca bateria este moarta va fi nevoie sa trec si pe la reprezentanta sa imi codeze iar cheia sau ceva de genul acesta.


Va multumesc si astept raspunsul vostru.

User avatar
Vincze Szilard
Posts: 1641
Joined: 23 Sep 2008, 13:43
Auto:
Location: Cluj
Contact:

Re: Baterie moarta

Post by Vincze Szilard »

nici o codare, nimic, daca e bateria de vina atunci pur si simpla fa rost de (sau ia) "o galeata" de curent de la un prieten, vecin si dupa ce l-ai pornit lasa-l o juma de ora sa mearga sa se incarce. nu trebuie resetat nimic, chiar daca ai schimba bateria tot nu trebuie sa resetezi nimica.
Kia CEED SW 1.4 BEST
ODO: 110 000 + ceva

bosch
Posts: 621
Joined: 23 Jun 2007, 22:29
Auto: Cee`d, 1.6 GSL, vCity
Location: Iasi
Contact:

Re: Baterie moarta

Post by bosch »

Cind pui contactul, daca imobilizatorul masinii nu iti recunoaste cheia de abia atunci trebuie rescris cip-ul din cheie.

In momentul in care pui contactul, uitate in bord si vezi daca iti apare o pictograma de culoare galbena-contur de masina cu o cheita in interior. Daca iti apare, imobilizatorul iti recunoaste cheia, daca nu iti apare trebuie rescrisa la un dealer.

Succes.
KIA CEE'D 1.4 GSL, KOMPASS BLUE -comanda 4.08.2007 / seria 15.10.2007 / LIVRARE 12.11.2007 R.I.P.
KIA CEE`D 1.6 GSL, CASSA WHITE

Dannyboy
Posts: 974
Joined: 07 Feb 2009, 16:03
Auto: Hyundai i30 1,6 CRDI
Location: Bucuresti
Contact:

Re: Baterie moarta

Post by Dannyboy »

Nu e obligatoriu sa fie din cheie, poate fi si din „antena” care e pozitionata in jurul contactului. Uneori acea antena nu mai recunoaste cheia din cauza contactelor din mufa conectoare.
Viața e ca un tren. Cel mai bine e la vagonul-restaurant.

bosch
Posts: 621
Joined: 23 Jun 2007, 22:29
Auto: Cee`d, 1.6 GSL, vCity
Location: Iasi
Contact:

Re: Baterie moarta

Post by bosch »

Corect.

Multumesc!
KIA CEE'D 1.4 GSL, KOMPASS BLUE -comanda 4.08.2007 / seria 15.10.2007 / LIVRARE 12.11.2007 R.I.P.
KIA CEE`D 1.6 GSL, CASSA WHITE

Post Reply

Return to “Tips & Tricks”