Kia Cee'D vs Citroen C4

Locked
User avatar
asdfgh
Posts: 488
Joined: 15 Jun 2007, 15:12
Auto:
Location: Bucuresti

Kia Cee'D vs Citroen C4

Post by asdfgh »

Am doi prieteni care se confrunta cu dilema asta:

Ceed LX Base 1.6 benzina 122CP -> 13 323 DDP (+ eventuale optionale)
sau
C4 Coupe Champion 1.6 benzina 110CP -> 13599 DDP
detalii aici: http://www.ats.ro/model.php/promotionC4Champion.php

Eu unul nu inteleg de ce le e greu sa aleaga, mi se pare f simplu
:shock:

Daca aveti si voi cateva argumente bagati aici!
Kia Cee'd 1.4 Best, Pearl Black (2 oct 2007) 206.000KM -> vandut
Kia Sportage 2.0CRDI Style 136cp 4x2 (7 oct 2016) 75.000KM +
Kia Ceed 1.4TGDI 7DCT GTLine(7 feb 2020) 4000KM +

User avatar
asdfgh
Posts: 488
Joined: 15 Jun 2007, 15:12
Auto:
Location: Bucuresti

Post by asdfgh »

sa incep eu:

Pro C4:
- jante incluse
- pilot automat
- scaune mai mishto
- inchidere cu telecomanda(si pt geamuri si follow me home)
- design interior & exterior...dar aici depinde de gusturi
- climatizare bizona

Contra C4:
- motor de genaratie veche cu un consum mare, performante mai slabe
- vopsea metalizata 205E (244E DDP)
- garantie muuuult mai mica
- radio CD fara mp3 si care se aude de kko
- tinuta de drum mai slaba(setare suspensie si directie)
- suspensie spate semi-independenta
- 3 usi -> ca ala cu 4 e urat in draci :)
Kia Cee'd 1.4 Best, Pearl Black (2 oct 2007) 206.000KM -> vandut
Kia Sportage 2.0CRDI Style 136cp 4x2 (7 oct 2016) 75.000KM +
Kia Ceed 1.4TGDI 7DCT GTLine(7 feb 2020) 4000KM +

bogdan isac
doctoru'
Posts: 11
Joined: 14 Oct 2007, 23:28
Auto:
Location: Timisoara
Contact:

ceed

Post by bogdan isac »

sincer va spun: nu pt ca sunt un vitor posesor de kia, dar mie personal imi place mai mult Cee'd decat C4. intradevar designu e reusit dar cam atat. nu e suficient cel putin pt mine. e ca si cum mai auzi pe la uni primu lucru intreaba ce culoare e nu cati cai are :)) Cee'd Rulzz :)

Neros
Posts: 15
Joined: 24 Oct 2007, 14:59
Auto:

Post by Neros »

Hai sa fim seriosi, in primul rand compari nivele de echipare total diferite, C4 fiind mult mai dotat.

Contra C4:
- motor de genaratie veche cu un consum mare, performante mai slabe

E un motor foarte normal cu un consum la fel de normal. Si in niciun caz nu e de generatie veche. Sa nu-ti inchipui ca benzinarul de la Cee'd consuma mai putin
- vopsea metalizata 205E (244E DDP)
Mi se pare un pret normal. Pe langa asta majoritatea celor care si-au luat Champion au primit-o gratis.
- garantie muuuult mai mica
Corect. Aici depinde cat de mult conteaza asta pentru fiecare.
- radio CD fara mp3 si care se aude de kko
Asta e o mare aberatie. Are MP3 si se aude foarte (foarte) bine. Mult mai bine decat pe Cee'd (unde pana si tweeter-ele lipsesc din configuratia aia). Singura problema de care s-au plans unii este receptia mai slaba la posturile radio, problema care se rezolva schimband antena (24RON)
- tinuta de drum mai slaba(setare suspensie si directie)
Tinuta de drum este mai buna la C4, Cee'd are amortizoare mai moi. Pe langa asta, tu compari roti 185/65 R15 (la Cee'd) cu 205/55 R16 (la C4). Directia este comparabila cu cea de la BMW (cel putin dpmdv), e servo asistata (se intareste la viteza) si e foarte precisa.
- suspensie spate semi-independenta
Corect, dar avantajul suspensiei independente la Cee'd e estompat de amortizoarele mai proaste
- 3 usi -> ca ala cu 4 e urat in draci :)
Parerea ta, mie imi plac cel putin la fel de mult, si oricum mai mult decat Cee'd care o consider masina pentru varsta a treia.

Si sa-ti mai zic cateva avantaje la C4
- Cea mai buna compacta la distanta de franare.
- Cea mai sigura compacta, la egalitate cu Focus (35 de puncte din 37 posibile)
- LX Base nu are AC, C4 Champion are clima automata pe 2 zone.
- Pilot automat din standard
- Comenzi pe volan din standard
- Faruri duble si proiectoare de ceata
- Design (exterior si, in special, interior)


Sorry, apreciez Cee'd-ul pentru segmentul low-end la compacte, chiar am recomandat-o pentru cineva care nu poate sa dea mai mult de 12k. Dar la 13.5k nici nu se poate compara cu C4 Champion. Ca sa te convingi fa un test drive cu amandoua (eu asa am facut).

Bogdan
Posts: 414
Joined: 04 May 2007, 16:56
Auto:
Location: Bucuresti
Contact:

Post by Bogdan »

Cand ceed'ul ala cu roti de 185/65 va fi mai stabil decat C4 205/55 cu a lui suspensie semindependenta eu dau C4-ul meu si imi iau Ceed..

Oricand se poate testa, si cine vrea sa isi puna masina la teste sa zica si organizam ceva..Sunt destui cu C4 dornici de asa ceva.

andrei0241
3/E
Posts: 3087
Joined: 16 May 2007, 13:40
Auto:
Location: Constanta
Contact:

Post by andrei0241 »

Neros wrote:
Si sa-ti mai zic cateva avantaje la C4
- Cea mai buna compacta la distanta de franare.
- Cea mai sigura compacta, la egalitate cu Focus (35 de puncte din 37 posibile)
- LX Base nu are AC, C4 Champion are clima automata pe 2 zone.
- Pilot automat din standard
- Comenzi pe volan din standard
- Faruri duble si proiectoare de ceata
- Design (exterior si, in special, interior)
- ce teste vizezi? Da un link ... Nu e vb ca nu te cred, ci doar sunt curios
- 35 pct vs 34 pct la EuroNCAP ... o diferenta care poate fi usor surmontata de alte aspecte
- LX BASE are AC ... dar e usor sa vb fara sa stii. Insa nu neg ca e un avantaj mare climatizarea automata de pe C4
- aceeasi remarca de mai sus: comenzi audio pe volan sunt in standard si la LX simplu. Iar LX Base are si tweeter'ele de care zici tu ca n'ar fi ;)
- faruri duble are si Cee'd. Proiectoarele costa 65 euro ca optionale
- de design nu ma leg ... aici fiecare are dreptatea lui :)

Daca tot comparam insa Cee'd cu C4, ar trebui comparat C4 berlina, care costa 14151 DDP cu motorul de 1.6 110 CP.

Ca dotari, fata de un LX Base, C4 are in plus:
- climatizare bizona - nu e disponibila pe Cee'd
- pilot automat - nu e disponibil pe Cee'd decat la motoarele 2.0
- cheie cu telecomanda - 78 euro CIP ca optional la Cee'd
- proiectoare ceata - 65 euro CIP ca optional la Cee'd

C4 Champions vine jante de 16 si pneuri de 205 la berlina cu motor de 1.6? Eu alea le vad doar la Coup? ...
Ford - Fiesta - 1.4 tdci

mituc
Posts: 5
Joined: 24 Oct 2007, 16:48
Auto:
Location: Iasi

Post by mituc »

asdfgh wrote:sa incep eu:
Contra C4:
- motor de genaratie veche cu un consum mare, performante mai slabe
- vopsea metalizata 205E (244E DDP)
- garantie muuuult mai mica
- radio CD fara mp3 si care se aude de kko
- tinuta de drum mai slaba(setare suspensie si directie)
- suspensie spate semi-independenta
- 3 usi -> ca ala cu 4 e urat in draci :)
S-o luam cu inceputul:
1. Motor de generatie mai veche si cu performante mai slabe. O fi, insa daca ne uitam de la 0-100-urile rablelor in discutie observam ca:
- Kia C'eed 5p 1.4 face 11.6 (unde-s cei 107CP/104BHP?)
- Kia C'eed 5p 1.6 face 10.9 (unde-s cei 122CP/120BHP??)
- C4 5p 1.6i SX face 10.6 cu "doar" 110CP/107BHP.
Hopa! Surpriza?
2. Vopseaua metalizata o primesti gratuit la masinile date la promotie (care au si climatizare automata bizona - voi de la ce preturi aveti asa ceva pe kia? :roll:).
3. Garantie mult mai mica. Bine, la ce aveti voi garantie 7 ani?:) Cel putin la Hyunday (aceeasi treaba cu kia) pica casete de directie pe la 18k km, amortizoare pe la 20 (si astea nu fac obiectul garantiei), si alte trasnai. Pic asi pe la C4 cite una-alta, dar macar amortizoarele in ciuda faptului ca alea de pe stape pocnesc ca draq' la hopuri... nu prea pica (eu am 40225km cu ale mele si se comporta aproape ca atunci cind erau noi).
4. intr-adevar radio-cd-ul nu are mp3 decit daca ceri explicit sa aiba sau il primesti gratuit daca-ti comanzi masina cu pavilion vitrat. De auzit de aude decent insa, desi sint niste probleme cu receptia radio - vezi mai sus postul lui Neros.
5. Tinuta de drum mai slaba :D Mai baieti, voi cind ati mers ultima oara cu un c4?:D Ce pot sa spun este ca C4 in ciuda suspensiei ne-independente pe spate e mai stabila decit multe alte rable cu suspensie independenta (fratele peugeot 307, conservele de la opel, etc). Ca sa nu mai spun ca, din nou in ciuda suspensiei neindenepdente pe spate are un comportament supravirator destul de frumusel. BIneinteles, din cauza rotilor la C'eed apar alte probleme, ca are suspensie independenta spate, ca are o teava cu 2 rulmenti tot aia e.
6. diferenta intre cel de 3 usi si cel de 5 usi nu e chiar asa de mare. Sincer cel cu 3 usi arata mai interesant, erau niste versiuni photosopate in care i se desenasera 5 usi si arata prea bine. La faza asta n-ati prea nimerit-o, kia e destul de bondoaca, designul ei exterior nefiind nici pe departe un punct forte. Dar e o masina buna din alte puncte de vedere, insa nu in comparatie cu C4 :) sorry.
C4 1.6i berlin 5p 5 roti 5 greieri - iar restul pina la 125 sint cai

mituc
Posts: 5
Joined: 24 Oct 2007, 16:48
Auto:
Location: Iasi

Post by mituc »

Inainte de a face niste afirmatii (e valabil atit pentru asdfgh cit si pentru cei inregistrati pe clubc4 cu adrian.tuhut si babu) incercati sa va documentati. Pentru ca e pacat sa faceti niste afirmatii care nu-s documentate, stirniti flame-uri si de aici apar tot felul de resentimente si sentimente contradictorii cu faptul ca cele 2 cluburi sint partenere.
Ca si punct de plecare va recomand http://www.whatcar.co.uk/car-comparison.aspx . Poate mai sint si alte surse de "inspiratie" insa stiindu-i pe britanici ca sint destul de pragmatici din fire si maniaci si turbati cind vine vorba de masini am ramas aici.
C4 1.6i berlin 5p 5 roti 5 greieri - iar restul pina la 125 sint cai

mituc
Posts: 5
Joined: 24 Oct 2007, 16:48
Auto:
Location: Iasi

Post by mituc »

andrei0241 wrote:C4 Champions vine jante de 16 si pneuri de 205 la berlina cu motor de 1.6? Eu alea le vad doar la Coup? ...
Vine cu jante de 16". Din nefericire la berlina le dau de tabla, dar tot de 16. Cele mai mici jante vin la C4 in versiunea X (15", gume de 195/65). Pentru SX Pack si VTS jantele sint de 17" (gumele late tot de 205 insa).
C4 1.6i berlin 5p 5 roti 5 greieri - iar restul pina la 125 sint cai

Neros
Posts: 15
Joined: 24 Oct 2007, 14:59
Auto:

Post by Neros »

andrei0241 wrote: - ce teste vizezi? Da un link ... Nu e vb ca nu te cred, ci doar sunt curios
- 35 pct vs 34 pct la EuroNCAP ... o diferenta care poate fi usor surmontata de alte aspecte
- LX BASE are AC ... dar e usor sa vb fara sa stii. Insa nu neg ca e un avantaj mare climatizarea automata de pe C4
- aceeasi remarca de mai sus: comenzi audio pe volan sunt in standard si la LX simplu. Iar LX Base are si tweeter'ele de care zici tu ca n'ar fi ;)
- faruri duble are si Cee'd. Proiectoarele costa 65 euro ca optionale
- de design nu ma leg ... aici fiecare are dreptatea lui :)

Daca tot comparam insa Cee'd cu C4, ar trebui comparat C4 berlina, care costa 14151 DDP cu motorul de 1.6 110 CP.

Ca dotari, fata de un LX Base, C4 are in plus:
- climatizare bizona - nu e disponibila pe Cee'd
- pilot automat - nu e disponibil pe Cee'd decat la motoarele 2.0
- cheie cu telecomanda - 78 euro CIP ca optional la Cee'd
- proiectoare ceata - 65 euro CIP ca optional la Cee'd

C4 Champions vine jante de 16 si pneuri de 205 la berlina cu motor de 1.6? Eu alea le vad doar la Coup? ...
Ai dreptate cu AC si cu tweeterele, eu m-am uitat la LX simplu. Referitor la testele alea, le-am vazut prin 2005 in Autoshow si Quattroroute, nu stiu pe unde s-ar incadra Cee'd-ul dar cu amortizoarele alea nu cred ca sta foarte bine.

De rest, nu vorbesc fara sa stiu, am C4 de aproape 3 ani iar Cee'd-ul l-am testat de cand a iesit. Dupa cum am mai spus, recomand Cee'd fara retineri (poti vedea asta si pe garajul.ro) dar nu la categoria asta de pret, e rentabila la sub 13000.

Si insist si eu pe partea cu testul, suiti-va in C4 si o sa veniti sa va contraziceti singuri.

mituc
Posts: 5
Joined: 24 Oct 2007, 16:48
Auto:
Location: Iasi

Post by mituc »

andrei0241 wrote:- ce teste vizezi? Da un link ... Nu e vb ca nu te cred, ci doar sunt curios
Nu gasesc acum ceva mai rapid, insa uite aici:
http://www.aaa.asn.au/roadtests/reports/334.pdf
Ei spun ca de la 80Kmph se opreste in 25.1m, Eu stiam ca de la 100 se opreste in 38m dar nu gasesc acum.
C4 1.6i berlin 5p 5 roti 5 greieri - iar restul pina la 125 sint cai

sorinh
Posts: 769
Joined: 29 Jun 2007, 13:11
Auto:
Location: Bucuresti
Contact:

Post by sorinh »

@neros:
champion nu este base. este facut din ea ce se face cu best: baga 6 difuzoare cu tweetere, AC (manual la cee'd automat la C4), briz-briz-uri.

conasule, te-am prins! nu ai facut test drive cu cee'd!
ca altfel te-ai fi plans ca noi toti si ca toti cei care au testat-o cu adevarat de suspensiile prea TARI si cu amortizoare identice cu ce se foloseste in restul clasei - pe gaz. la fel si cu directia, despre care ai fi stiut ca face exact acelasi lucru si la cee'd din standard- se intareste cu viteza...
chestia cu cea mai scurta franare, sigura, si ce ai mai scris tu pe acolo, nu le comentez, distanta de franare depinde in primul rand de sofer, nu de masina. pune tu (sau eu) frana cu 2 secunde mai tarziu, si nu mai avem cu cine discuta! :lol:
comenzi pe volan standard - idem;
proiectoare - 64 euro + ESP - compenseaza pretul culorii :lol: dar nu putem compara, ca nici Champion nu are ESP, atunci sigur compenseaza cu jantele de 205, si devine mai stabila, ca atunci suspensia independenta isi face datoria mai bine!
pilot automat cred ca este total inadecvat pe un motor de 109 CP pe benzina, pentru simplul motiv ca nu are cuplu iar puterea este la nivelul maxim la peste 4000 rpm. deci il ai ca sa chinui motorul la turatii mici, si ca sa te relaxexi prea tare la turatii mari! - parerea mea, am exprimat-o si puteti da reply, dar... degeaba! :lol:

design - aici este cel mai discutabil, si nu intru in polemica. este chestie de gust si nu vreau sa jignesc pe nimeni.
ma mananca totusi si nu pot sa nu compar C4 cu aranjamentele gastronomice din bistrourile pariziene... aranjate intr-un fel in care trebuie sa spui ca e frumos ca sa nu cazi de fraier, si care au gusturi cel putin diferite (si neobisnuite) fata de ce ai nevoie. si mai sunt si nesatisfacatoare ca dimensiune. :lol:

acelasi sorry, dar cee'd nu este low end. este tot ce nu este C4: design corect si la indemana (nu trebuie sa sucesti capul la dreapta ca sa vezi viteza de deplasare) nimic extravagant, si totusi la un nivel calitativ total la inaltimea standardelor. poate ca sunt bosorog cand vreau sa ma simt bine in masina... dar nu o sa-mi iau masina facuta dupa standarde frantuzesti. am fost acolo, i-am vazut, i-am cunoscut, le-am vazut fabricile, le-am cunoscut proiectantii, si zic: traiasca arriane, traiasca mirage, traiasca airbus produs in franta ca daca ar fi fost facut in turcia se prabusea la balotesti fara sa stie de ce (ooups! asta s-a intamplat!).

ok, poate sunt exagerat, dar francezii ar trebui sa se rezume la agricultura (a se citi champagne si fromage) si moda (pret-a-porter si eau de parfume) :lol:

hai pa!
1.6 DSL LP Base Pewter Beige + optionale
vrrrrroooooommm !!!!!! vrrrrroooooommm !!!!!!
www.erepublik.com

Dane
Posts: 19
Joined: 25 Aug 2007, 19:17
Auto:
Location: Sibiu

Post by Dane »

@Bogdan
S-a testat deja in Quattroruote nr. 29, iulie 2007: "Siguranta activa: 10 compacte in confruntare". Ceed se claseaza cu putin in fata lui C4, chiar daca
masina din test era singura echipata cu jante de 16 inci (restul 17). Pana la urma masina pe care o ai e cea mai buna. "Parerea " quattroruote nu este una singulara, dar cred ca nu conteaza. Diferentele se vad la limita si ESP-ul
este foarte important (toate masinile din test erau echipate cu ESP).
Cee'd LX Base 1,6 CRDI HP Piston Gray/rainbow blue, ESP, Jante tip A, scaun sofer reglabil+tetiere active, scaune incalzite, proiectoare ceata, volan, franade mana, schimbator imbracate in piele etc.
comanda-17 sept., sosita-13 dec.

babu
driver manager
Posts: 194
Joined: 29 May 2007, 09:45
Auto:
Location: Bacau

Post by babu »

domnilor!!! sa lasam prostiile astea gen "versus"!!

cauzeaza la organism!!!

e vorba de gust=feeling(stiti f. bine,nu te poti...in gustul omului) si de banuti!!

ridem,glumim dar fiecare in incinta...masinutii sale!!...altfel e cu scintei!!!


se merita??? :(
Sageata Albastra-BC18GBA

Neros
Posts: 15
Joined: 24 Oct 2007, 14:59
Auto:

Post by Neros »

Am testat Cee'd cu gume 185/65 R15, pe C4-ul meu am 205/50 R17 si pe celelalte C4 cu care am mers erau 205/55 R16, probabil d-aia Cee'd-ul mi s-a parut mai moale (desi raman la parerea ca si amortizoarele sunt mai moi). Mi s-a parut ca se apleaca mai mult la frana si la curbe lucru care se poate traduce prin stabilitate mai mica.

E clar ca sunteti foarte subiectivi, probabil si eu sunt, n-am vrut decat sa corectez dezinformarea din al doilea post. Mai departe fiecare alege pentru el.

Locked

Return to “Versus”