stabilitate/tinuta de drum in comparatie cu alte masini
stabilitate/tinuta de drum in comparatie cu alte masini
Cu ce masini ati mai mers si vi s-au parut ca au tinuta de drum mai buna si este mai stabila decat Ceed? Spre exemplu am mers cu Honda Civic( hatch ) si nu mi s-a parut mai stabila ca ceed-ul plus ca servo directia mergea exact ca la logan.
Este vorba de toate clasele de masini, mai putin SUV-urile .
Este vorba de toate clasele de masini, mai putin SUV-urile .
Last edited by djniki4 on 22 Nov 2008, 13:35, edited 1 time in total.
Re: stabilitate/tinuta de drum in comparatie cu alte masini
din presa din domeniu am inteles ca Ford Focus are tinuta la drum exemplara (formularea era ceva in genul "la cee`d o sa avem de apreciat stabilitatea si manevrabilitatea, desi nu este chiar ca la focus").
KIA Cee`d 1.4 GSL BEST - Kompass Blue. B - 04 - YEH (Oh Yeah!). || 20.000 km
---- [LINK - jurnal de bord]
---- [LINK - jurnal de bord]
Re: stabilitate/tinuta de drum in comparatie cu alte masini
eu am mers mult cu focus si intr-adevar pentru clasa compacta a fost o referinta. numai ca focusul a fost revolutionar acum 5 ani, iar diferentele fata de cee'd sunt absolut minore. de ex. focusurile au avut mult timp frana pe tamburi pe spate, iar cee'd are pe disc din prima varianta.
OT: de altfel este absolut normal ca produsele sa evolueze. in cateva luni o sa apara modele cu versiuni de baza la masini care or sa dea clasa versiunilor elevate ale acelorasi modele, dar cu o generatie mai veche. de ex ce este acum pe trendline la focus, era proape full options la escort.
OT: de altfel este absolut normal ca produsele sa evolueze. in cateva luni o sa apara modele cu versiuni de baza la masini care or sa dea clasa versiunilor elevate ale acelorasi modele, dar cu o generatie mai veche. de ex ce este acum pe trendline la focus, era proape full options la escort.
1.6 DSL LP Base Pewter Beige + optionale
vrrrrroooooommm !!!!!! vrrrrroooooommm !!!!!!
www.erepublik.com
vrrrrroooooommm !!!!!! vrrrrroooooommm !!!!!!
www.erepublik.com
- Ogy
- Cel mai ghinionist!
- Posts: 5213
- Joined: 29 Feb 2008, 16:06
- Auto: Kia cee'd 1.4 base + opt.
- Location: Bucuresti
- Contact:
Re: stabilitate/tinuta de drum in comparatie cu alte masini
treaba cu frana pe disc spate stiam ca este obligatoriu la masinile cu motoare ce depasesc 100cp...la restul (care au sub 100cp) stiam ca poti sa pui tu optional sau in functie de producator
Re: stabilitate/tinuta de drum in comparatie cu alte masini
NU prea cred... daca ar fi asa la Logan 1.6 16v ce-i facem?Ogy wrote:treaba cu frana pe disc spate stiam ca este obligatoriu la masinile cu motoare ce depasesc 100cp...la restul (care au sub 100cp) stiam ca poti sa pui tu optional sau in functie de producator
Re: stabilitate/tinuta de drum in comparatie cu alte masini
treaba cu franele cu discuri pe spate e simpla! ridica pretul masinii fata de masinile cu frane cu tambur!
De asta pe masinile low cost se monteaza frane pe spate cu tambur (din motive de reducere a costurilor) iar pe cele cu pretentii se monteaza frane pe spate cu disc (din motive de crestere a performantelor la franare).
De asta pe masinile low cost se monteaza frane pe spate cu tambur (din motive de reducere a costurilor) iar pe cele cu pretentii se monteaza frane pe spate cu disc (din motive de crestere a performantelor la franare).
Re: stabilitate/tinuta de drum in comparatie cu alte masini
Am condus si eu destul timp un ford focus din 2006. Tinuta de drum este mai buna. Ofera o senzatie mai pronuntata de siguranta si ia mai bine curbele cu viteza mare (se inclina mai putin, desi de obicei suspensiile nu par mai rigide).
In al doilea rand, varianta pe care am condus-o eu are EPS-ul reglabil cu 3 nivele ceea ce mi se pare foarte folositor.
In schimb scaunele standard (adica nu cele care vin cu pachetul sport) au un suport lateral foarte slab => in curbele pe care masina le ia mai bine cu viteza mare, soferul o cam ia la vale.
In al doilea rand, varianta pe care am condus-o eu are EPS-ul reglabil cu 3 nivele ceea ce mi se pare foarte folositor.
In schimb scaunele standard (adica nu cele care vin cu pachetul sport) au un suport lateral foarte slab => in curbele pe care masina le ia mai bine cu viteza mare, soferul o cam ia la vale.
1.6 crdi hp
pro_cee'd kompass blue classic
nr 19 in coloana
pro_cee'd kompass blue classic
nr 19 in coloana
Re: stabilitate/tinuta de drum in comparatie cu alte masini
Poate ca m-am obijnuit eu cu masina dar intr-o curba mai stransa luata cu 50-60 mi se pare directia cam subvirata..repet, poate m-am obijnuit eu cu masina.
Am condus Megane 2 Sedan si e barca pe langa ceed, danseaza in curbe.
Am condus Megane 2 Sedan si e barca pe langa ceed, danseaza in curbe.
Re: stabilitate/tinuta de drum in comparatie cu alte masini
Pai asa e! Toate automobilele cu tractiune fata subvireaza cand sunt fortate limitele, implicit si Ceed.
Re: stabilitate/tinuta de drum in comparatie cu alte masini
haideti baieti! mai impartasiti experiente ca sunt curios.
Re: stabilitate/tinuta de drum in comparatie cu alte masini
Am condus golf 5 si e superior ceed-ului. Ceed-ul subvireaza mult si nu ii simti limitele. Golful il stii tot timpul unde se duce si cat fortezi... Despre focus insa nu stiu nimic...
Kia Ceed 1.4 Best Piston Grey - 22k+ km
"Everybody's at war with different things...I'm at war with my own heart sometimes" - Tupac
"Everybody's at war with different things...I'm at war with my own heart sometimes" - Tupac
- scubli
- "ambiguus"
- Posts: 3644
- Joined: 16 Dec 2007, 14:56
- Auto:
- Location: Oradea si/sau Sighetu Marmatiei
- Contact:
Re: stabilitate/tinuta de drum in comparatie cu alte masini
Inainte de cee'd am condus mai mult timp un Mercedes A Class(2000) si un BMW 320d(2001).
Mercedes-ul nici nu intra in discutie, din cauza formei si al altor caracteristici eram cam "speriat" de curbe. Stabilitate destul de slaba.
In schimb BMW-ul nici nu se compara cu cee'd-ul, parca in curbe atacate mai dur cee'd-ul "tremura" putin si nu mai simti o aderenta perfecta. BMW-ul avand tractiune spate, suspensii mai serioase si sisteme mai evoluate este mult mai sigur pe el. O diferenta este duritatea directiei, la BMW servo-ul este ceva mai greoi din fabrica. Nu m-a dezamagit niciodata din niciun punct de vedere. Cat tine de noul model de BMW 320d(2006) nici macar nu-l pot baga aici, este net superior din toate punctele de vedere.
Dupa cum se vede, sunt mari diferente intre masinile de mai sus, dar e destul de greu de comparat masini de 15.000euro cu masini de 60.000euro.
Mercedes-ul nici nu intra in discutie, din cauza formei si al altor caracteristici eram cam "speriat" de curbe. Stabilitate destul de slaba.
In schimb BMW-ul nici nu se compara cu cee'd-ul, parca in curbe atacate mai dur cee'd-ul "tremura" putin si nu mai simti o aderenta perfecta. BMW-ul avand tractiune spate, suspensii mai serioase si sisteme mai evoluate este mult mai sigur pe el. O diferenta este duritatea directiei, la BMW servo-ul este ceva mai greoi din fabrica. Nu m-a dezamagit niciodata din niciun punct de vedere. Cat tine de noul model de BMW 320d(2006) nici macar nu-l pot baga aici, este net superior din toate punctele de vedere.
Dupa cum se vede, sunt mari diferente intre masinile de mai sus, dar e destul de greu de comparat masini de 15.000euro cu masini de 60.000euro.
Re: stabilitate/tinuta de drum in comparatie cu alte masini
Exact aia vroiam sa zic si eu. Presupun ca nu are sens sa comparam masini de peste 40.000 de euro cu cee'dul. Asa, ajungem sa ne dam cu parerea si despre Lambo sau mai stiu eu ce exotisme. Clar exista suspensii mai putin dure si mai sigure decat ale Cee'dului, sau alte elemente mecanice mult superioare, insa nu la banii astia.scubli wrote:...sunt mari diferente intre masinile de mai sus, dar e destul de greu de comparat masini de 15.000euro cu masini de 60.000euro.
Cat despre stabilitate, ce sa zic? Am mers cu Megane - barca, Logan - ..., Fiat Bravo - mai slab decat Cee'd la stabilitate. Chiar mult mai slab. Aveam senzatia de Matiz.
Ex-Pro Cee'd 1,4 Best
Actual Ford Focus mk4 1.0 125CP
Actual Ford Focus mk4 1.0 125CP
Re: stabilitate/tinuta de drum in comparatie cu alte masini
foarte interesant baieti, mai astept opiniile si parerile voastre, respect
Re: stabilitate/tinuta de drum in comparatie cu alte masini
E cam imposibil ce zici tu. Suspensia Type R-ului este una orientata sport, are roti pe 18, masina e kart .. nu prea ai ce sa compari cu Ceed-ul la stabilitate!djniki4 wrote:Cu ce masini ati mai mers si vi s-au parut ca au tinuta de drum mai buna si este mai stabila decat Ceed? Spre exemplu am mers cu Honda Civic( Type R ) si nu mi s-a parut mai stabila ca ceed-ul plus ca servo directia mergea exact ca la logan.
Este vorba de toate clasele de masini, mai putin SUV-urile .
Un Civic normal posibil, dar Type R niciodata cel putin la fel de stabil ca un ceed!!
Legat de suspensia focusului...o simti ca e independenta doar cand fortezi masina, altfel e la fel ca la celelate din clasa asta de pret!!
Un alt aspect important este centrul de greutate al masinii, care din ce am tot citit la ceed ar fi chiar bine..