In decembrie 2009 am intrat si eu un lumea Cee'd. Sper ca sederea mea aici sa fie cat mai placuta posibil, asa cum va doresc si voua.
Ca impresii dupa o luna jumatate si 2000 Km - masina e tot ce imi imaginam si inca pe deasupra. Silentioasa, confortabila, foarte foarte frumoasa (mi-ar fi placut mai mult o culoare mai inchisa - a mea e Machine Silver - dar am vazut ce inseamna culoare pretentioasa la masina alor mei, un gri grafit: e murdara la 100m de la iesirea din spalatorie, se vede orice zgarietura etc).
Ma bucura si plusurile pe care le aduce FL-ul. Ca aspect, mie unul imi place design-ul, e mai agresiva. Si modelul precedent mi-a placut foarte mult, pentru mine sunt la egalitate. Ca observatie, FL nu a facut neaparat Cee'd o masina mai frumoasa, dar i-a schimbat total senzatia provocata la prima vedere.
Materialele din interior mi se par un pic mai ieftine, dar design-ul interior, volanul si consola, mi se par mai atragatoare. N-am inteles de ce au schimbat inelul de la marsalier in clapeta...mi se pare mai ciudat de folosit si mai putin durabila. Display-ul de bord e foarte prietenos, mai nou poti sa-i reglezi intensitatea. Cheia briceag e standard acum, la fel reglajul lombar pentru ambele scaune din fata.
Am optat pentru motorul vechi, de 109CP euro 4. Nu cred ca a fost bine, daca stau acum si rationalizez un pic, in afara de "are mai multi cai!!!!" nu gasesc nici un motiv pentru alegere.
Cred ca ar fi un moment bun sa precizez ca masina precedenta a fost o Octava 1.9 TDi de 90CP, pe care am condus-o cam 4 ani si 80.000 Km. Va rog sa tineti cont de acest aspect cand veti citi ce am scris mai jos.
Inca ma mai obisnuiesc cu motorul, cu stilul de condus. Masina ma ajuta, dar la un moment dat prostia mea o invinge si pe ea, saraca. Oricum, e mai bine acum, chiar si cu iarna asta apriga. Cu toate gerurile care au fost, masina pornea la prima cheie dimineata, la -25. E normal pentru o masina noua, dar e bine ca e normal, zic eu.
Am incercat sa n-o fortez si mi-am propus sa nu fac asta pana la 3000 Km. Rar am sarit de 3500 turatii, rar am depasit 110 la ora. Mi se pare lenesa (fata de diesel...), dar imi dau seama ca pentru a simti ceva cai, acul de la turometru trebuie sa stea sus.
Consumul...mie mie se pare un pic mare. Cred ca e numai parerea mea, afectata de experienta anterioara. La diesel bagam motorina de 50 lei si ma plimbam de uitam unde e benzinaria. O sa astept pana sa ma pronunt, acum sunt prea multe circumstante atenuante: iarna, masina noua, sofer novice...
Incidente...deja am inaugurat-o. Am lovit un prag incercand sa ies din parcare peste un zid de zapada inghetata, masina a derapat si am o mica andancitura. Apoi am luat o piatra in parbriz, la 30 la ora, la vreo 20 de m de masina din fata care mergea cu aceeasi viteza. Pe aceasta cale as vrea sa le multumesc celor de la drumuri Iasi, care prin nisip inteleg pietricele de 3-4 mm diametru. Am o mica crapatura in mijlocul parbrizului, dar il tin asa pana trece iarna.
Avand in vedere ca la livrarea masinii a fost tatal meu, ca eu eram plecat, as dori niste pareri de la voi.
- 1. Masina are scut? De care? Am tot zis ca ma uit, am tot zis ca intreb la dealer...lene.
2. Turatiile indicate pentru schimbat viteza. Eu schimb pe la 3000 in mod normal, 2500 in oras la mers lejer (nu cand fac curse sa tai fata).
3. Ati observat sa scada consumul dupa o anumita perioada? Cam cu cat? Din cate stiu, motoarele sunt rodate, asa ca nu cred ca am la ce sa ma astept.
4. Orice alte sugestii pentru a o ingriji cat mai bine.
Va stau la dispozitie cu orice alte informatii (in limita cunostintelor mele limitate ).