[Jurnal de bord] Kiutza lui Misu

Totul despre al vostru Kia cee'd şi poze bineînţeles!
User avatar
misuspita
cantaretzu'
Posts: 1039
Joined: 07 Oct 2007, 12:31
Auto: Proceed
Location: Bucuresti

[Jurnal de bord] Kiutza lui Misu

Post by misuspita »

Salutare la toti.

Am intarziat cu acest jurnal de bord din cauza ca-s ca-n poveste, cu un ochi rad, cu un ochi, suspin. Dar sa mai rostogolim niste litere.

Se facea odata de demult prin 2007 vara, ca mergeam pe A1 si am vazut o minunatie de masina... Ce-i cu ea, cum ii zice?... Soferul, coleg si prieten, imi zice ca-i Kia Ceed, (ce-o fi aia?) si ca e o masina nou aparuta, a facut test drive cu ea si ca-i place, dar ca nu are prea mare incredere in firma. Ma, rog, trec lunile, eu rasfoiam prin oferte, Polo, C2, C3, Fabia, Corsa, etc... stiti si voi, ca presupun ca toata lumea a facut asta. Prin septembrie am inceput sa vad din ce in ce mai multe Cee'd-uri pe strada si placandu-mi cum arata am cautat pe net informatii despre masina, in final gasind si acest forum.

Ma rog, ce s-o mai lungesc, masina m-a fermecat, am inceput demersurile financiare, si, intr-un final, odata cu inceperea scolii de soferi (am mentionat cumva ca-s incepator? :D ), am fost la MIT Baneasa sa fac comanda de un Cee'd Kompass Blue sau Pewter Beige, culori care mi se pareau bestiale pe masina... cel putin pe monitorul meu de calc. Dar, cand am ajuns acolo, ce sa vezi? un mare ProCee'd So Red expus acolo... drept pentru care, dupa o scurta sedinta de familie ("asa ca-i faina?" "da" "ce facem, o luam?" "da") am schimbat comanda. Dupa 2 luni, am primit telefonul mult asteptat de la dl dealer (Nicu Costica, recomand cu incredere) si am purces vineri, 13 aprilie, cu 2 ore inainte de meciul Romania-Franta sa ridic masina.


Despre ea, ce sa zic? E superba! Am comandat-o fara sa fi facut macar un test-drive, nimic. Mi-a placut de cum am vazut-o si gata. Culoarea (evident, aici sunt subiectiv, dar cine nu e cu masina lui?) e bestiala, iar proaspat spalata arata de-ti ia ochii.

Acceleratia e decenta, facand scoala pe un logan diesel m-a surprins intr-o depasire ca nu prea avea zvac intre sub 2000( :oops: ) si 3000 rpm, insa vazand-o peste 3000 (tot atunci, o singura data i-am dat, de nevoie) m-am linistit. Deh, incepator, rodaj, benzina vs diesel, prostie, etc...

Boxele sunt f bune, mai multe nu pot sa zic, pentru ca inca nu am urechi pentru ele, ma concentrez inca la trafic. Nici macar stick nu am luat, merge un radio in nestire... care o fi.

Sa-i dea domnu' sanatate lu ala care s-a gandit sa puna oglinzile de TIR pe masina mica, ca bine a facut. Scoala am facut-o pe Logan, dar examenul l-am dat pe o Solentza care avea niste ...chestii, ca oglinzi nu prea pot sa le zic, in comparatie cu ale Kiutzei. Cu luneta e mai complicat, dar deh, designul e prea misto ca sa imi pese. Plus ca compenseaza cu "urechile" . Sunt convins ca si aia de pe BMW serie 1 la fel zic :P .

Confort interior, stabilitate in curbe, insonorizare excelenta (la turatii mici, abia aud motorul, mai degraba rotile pe asfalt), frana ok (deloc dura, cum am mai citit aici pe forum). Astea-s alea bune. Precis am mai uitat sa mai adaug ceva, dar ata ete... 12 noaptea, bericioaica si Romania - Olanda 0-2 :cry:

(Edit: - evident ca am uitat :D - Spatiul interior. E mare frate! In fata om normal, 1,75, lejer. In spate, prieten de 1,90, loc la picioare si cap, s-a declarat surprins)

Astea-s alea bune. Alea mai putin bune ar fi una singura pana acum, si anume consumul, care (evident dependent de animalul dintre scaun si pedale) e un pic cam mare... 10-13 l/100 km. E drept, mers doar in Bucuresti, aer pornit (nu fac rabat la confort) si trafic ....statator, ca sa zic asa :D.

Si acum partea naspa. Dupa o prima zi euforica de iesit cu masina, cu un Bucuresti de duminica liber, si fara stress prea mare pentru un incepator, a doua zi, cobor si gasesc o mica lovitura in portiera, facuta cu un obiect ascutit. Da, stiu ca stau in Bucuresti, stiu ca nu trebuie sa ma oftic, dar ma. Ca e noua. Urmarea, am fost la IMG la service sa vad cam care-ar putea fi rezolvarea => trebuie indreptat alveola, vopsit usa = 200E+TVA. Am decis sa n-o fac pe CASCO, ca cu franciza de 100E si pierderea de bonusuri de buna purtare ajung tot acolo. Asa ca de acum inainte casc ochii mari unde o las parcata, si dupa ce o repar de data asta, restul le las sa se adune (desi sper sa nu ajung acolo) si le fac pe Casco. Fara stress si nervi. Dar prima oara... stiti si voi cum e.

Cam atat pentru acum, va multumesc celor care ati ajuns pana in acest punct :o
Last edited by misuspita on 18 Jun 2008, 00:59, edited 1 time in total.
Ex-Pro Cee'd 1,4 Best
Actual Ford Focus mk4 1.0 125CP

Arnold12
Posts: 2774
Joined: 02 Jun 2007, 18:23
Auto:
Location: Bucuresti
Contact:

Post by Arnold12 »

Felicitari, sa o stapinesti sanatos fara probleme :D
Astea sunt normale in bucuresti, nu poti sa ai masina intacta prea mult.
Cee'd SW 2.0 CRDi 140CP~170CP 6MT TX pregatit sa frustreze...a different ONE
Kia Ceed SW 200Km/h - http://www.youtube.com/watch?v=tsQNcrqPImk
MAX 221km/h pe GPS/Autobahn Austria

MrDjBthu

Post by MrDjBthu »

sa o stapanesti sanatos.
pacat de faza cu usa...mai ales ca jucaria era noua si cred ca te-ai simtit extrem de aiurea cand ai vazut-o asa :(
pacat ca exista astfel de oameni in bucuresti....

UnTip
F&F
Posts: 110
Joined: 08 Apr 2008, 22:28
Auto:
Location: Bucuresti

Post by UnTip »

felicitari si cati mai multi km fara incidente!
~47000 Km

cmg_george

Post by cmg_george »

felicitari, sa te bucuri cat mai multi km de ea fara incidente... stiu cum este cand esti incepator si eu am..am avut aceas problema.. intr-o luna incepi sa iti dai drumu...mai nasol dupa 2 luni ca deja crezi ca esti zmeu :D

noir
31337
Posts: 229
Joined: 29 Feb 2008, 10:24
Auto:
Location: Bucuresti

Post by noir »

felicitari pt masina Misule ! nasoala treaba cu portiera, cred ca ai avut noroc de vreun biciclist beat :D
pro_cee'd 1.4 best/so red/B-82-SNH/50000km/no problems

am adaugat: alarma maat 679 extreme 2; filtru conic k&n; subwoofer Focal SB 30 SPL; amplificator Focal Solid 2; condensator Juice JW1D;

marce
Posts: 3
Joined: 18 Jun 2008, 09:48
Auto:

Post by marce »

sa o stapanesti sanatos, km multi fara probleme...

User avatar
misuspita
cantaretzu'
Posts: 1039
Joined: 07 Oct 2007, 12:31
Auto: Proceed
Location: Bucuresti

Post by misuspita »

Mersi mult de urari la toata lumea. Ce-o fi fost, ce n-a fost, acuma este :D. Abia astept sa mai strang niste banuti (ca m-am cam intins cu fondurile oleaca) si s-o fac sa fie ca noua :D
Ex-Pro Cee'd 1,4 Best
Actual Ford Focus mk4 1.0 125CP

adimot
Posts: 233
Joined: 18 May 2007, 13:47
Auto:
Location: Satu Mare

Post by adimot »

Felicitari pentru masina, cati mai multi kilometrii fara probleme!
Cee'd 1.4 GSL Kompass Blue SM-28-MOT
ODO -->34.000
Image

User avatar
misuspita
cantaretzu'
Posts: 1039
Joined: 07 Oct 2007, 12:31
Auto: Proceed
Location: Bucuresti

Post by misuspita »

Am fost plecati weekendul asta la Cheile Rasnoavei. La dus am mers pe Predeal si cand ne-am intors, duminica, banuind un trafic infernal pe Valea Prahovei m-am intors pe Cheia. Frumos drum, superbe peisaje, excelenta masina :D . Acolo chiar am putut testa cum sta in viraje si cum se comporta la drum exterior. Sunt total impresionat de masina, sta pe drum zici ca e lipita, iar consum, ce sa zic? 5,9 l/100km. Resetat inainte sa plec din fata blocului. Cu ocazia asta a implinit si kiutza 600 de km :P

Am observat ca si la mine intra cateodata mai greu in viteza I, dar destul de rar si deja simt cand nu vrea sa intre, are un mic hop. Am patit azi o chestie ciudata. Oprit masina, cu prieten in dreapta. Cand a vrut sa coboarenu putea pentru ca erau usile blocate (cu LED-ul aprins pe bord). Am incercat sa il apas, nu a vrut sa se dezarmeze, am incerrcat, nu a vrut pana nu am oprit motorul si am deschis usa la sofer. Ciudat.

Alte impresii, ce sa zic? Sunt multumit de consumul exterior, nu prea tare de cel de Bucuresti (azi 13, drum din Titan pana in capat la 1 Mai si inapoi, trafic maxim.)

Deja mica tiganiada, pardon, lovitura primita in parcare nici nu o mai observ... sa vad ce fac cu ea, toata lumea care a vazut-o zice sa n-o fac. Dar parca nu ma lasa inima sa o vad asa, cu cucuiul ala acolo.
Ex-Pro Cee'd 1,4 Best
Actual Ford Focus mk4 1.0 125CP

User avatar
misuspita
cantaretzu'
Posts: 1039
Joined: 07 Oct 2007, 12:31
Auto: Proceed
Location: Bucuresti

Post by misuspita »

Daaaa.... a mai trecut un weekend si a mai vazut masina si Curtea de Arges... de fapt am fost mai departe un pic, satul Salatrucu. Drum asa si-asa ultimii kilometri, insa pana acolo a fost OK. In sfarsit am iesit din rodaj si am putut sa vad masina cum se misca fara manusi. :D Excelent! Sunt indragostit!

Mai mult, a fost admirata si laudata de vreo 10 oameni de la pensiunea unde am fost, toata lumea fiind incantata de forma, culoare, dotari si pret. Ce sa zic, a fost vedeta serii, si cred ca am mai facut Kia Rom Auto cu vreo 2 potentiali clienti. In ritmul asta, imi deschid reprezentanta mobila :P . Altfel, ce sa zic? Euforia de inceput nu a trecut, sunt la fel de incantat de fiecare data cand ma sui in masina, tot caut motive sa merg ba ici, ba colo cu masina, desi m-as descurca mai repede in unele situatii cu metroul... Stabilitatea e excelenta, pe serpentinele de dupa Curtea de Arges am luat niste curbe cu peste 80 km la ora si nici nu a schitat vreun gest ca s-ar dezlipi de asfalt. Asa ca o iert pentru suspensiile cam dure pe teren accidentat, insa te scoate din multe situatii in care alte masini poate nu ar face fata. Consumul in exterior a fost tura asta de 7,0 l/100km, insa pe autostrada nu am menajat-o, iar la plecare am nimerit un Bucuresti destul de "traficat".

Mai vedem si mai departe ce se intampla, insa da doamne sa o tina tot asa masinuta. N-are nici o buba, nimic. Nu troncane, nu scartzaie, nu tu insecte galagioase, nimic.
Ex-Pro Cee'd 1,4 Best
Actual Ford Focus mk4 1.0 125CP

User avatar
misuspita
cantaretzu'
Posts: 1039
Joined: 07 Oct 2007, 12:31
Auto: Proceed
Location: Bucuresti

Post by misuspita »

Masinuta a trecut deja de 2100 km... toate bune si frumoase. Am sesizat la un moment dat o vibratie pe undeva in zona casetofonului , dar circulam pe piatra cubica si s-a potolit imediat cum am intrat pe asfalt, ceea ce m-a linistit. Pana acum nici o alta insecta nu si-a facut aparitia, ceea ce e imbucurator, si nici vreunul din defectele semnalate aici pe forum nu l-am sesizat. Da Doamne sa fie asa si peste vreo 100.000 de km :)

Sunt incantat de masina, se comporta excelent. Am avut ocazia sa circul in ultima perioada cu mai mute masini si exceptand un Mitsubishi Grandis (faina masina), in Proceed m-am simtit cel mai bine/sigur ca pasager/sofer. Are o stabilitate excelenta, o simti ca are greutate, ca la masinile de clasa superioara.

Probabil ca socul care l-am simtit trecand de pe un Fiat Bravo diesel al unui prieten m-a facut sa scriu aici, in primul rand. Foarte zgomotos motorul, daca pleca si aerul conditionat era deja necesar sa dai drumul la muzica. Cand m-am intors in Kiutza, parca eram intr-o camera antifonata, noroc cu turometrul, altfel nu imi dadeam seama daca e sau nu pornit motorul. Plus ca directia mi se parea foarte.... nu stiu cum sa zic, nesigura poate... ma simteam ca in Matiz, fara misto. Stiu ca nu pot fi perfect obiectiv, dar diferentele intre cele doua masini erau sesizabile fara a fi vreun specialist.

In schimb am sesizat si primul lucru mai putin stralucit la Pro... sunetul pe spate. In fata sunt difuzoare de calitate mai buna decat cele din spate, plus ca conformatia usii mai mari ii confera o cavitate de rezonanta mai mare (cred) si de aia basii sunt exagerati oleaca, motiv pentru care la mine eq-ul e setat la +1 bass. In combinatie si cu cele 2 tweetere, sunetul pentru cele doua locuri din fata e foarte bine calibrat. Insa am dat odata, testand comenzile, sunetul doar pe spate....deziluzie! Un sunet mai slab, si ca volum si ca ton, fara cristalul oferit de tweetere, usor infundat si parca fara "punch", cum zic englezii. E drept ca poate in combinatie cu toate boxele, nu se simte diferenta, insa nu pot sa zic sigur, nu am testat stand in spate, poate daca mi-aduc aminte, sa incerc. Pana acum nu s-a plans nimeni, nici nu ma deranjeaza deoarece in fata totul e perfect, insa s-ar fi putut mai bine (carcotesc, stiu :P )
Ex-Pro Cee'd 1,4 Best
Actual Ford Focus mk4 1.0 125CP

User avatar
misuspita
cantaretzu'
Posts: 1039
Joined: 07 Oct 2007, 12:31
Auto: Proceed
Location: Bucuresti

Re: [Jurnal de bord] Kiutza lui Misu

Post by misuspita »

A mai trecut o luna, s-au mai adunat niste km... acum am 5000 facuti.

Consumul s-a stabilizat, nu am mai atins 13-14 in oras, e drept am incercat sa ma feresc de orele criminale, dar oricum... 10-11l.100km in Bucuresti mi se pare ok. Afara, 5,9. Nu 6,0, nu 5,8. Tot timpul 5,9. Si pe drumul de Bucuresti-Brasov, si pe cel de Bucuresti-Toplita :) Sincer, nu ma deranjeaza. Pe autostrada, variaza in functie de ce numar port la pantofi in ziua aia, dar ca medie 7l/100km. Masina e ok, nu are nici o hiba pana acum. Nu am prins nici un greier, incepuse unul sa caraie odata la oglinda cand eram pe la Arcul de Triumf, pe piatra cubica, si facea asa doar la o anumita viteza, cred ca prinsese frecventa de rezonanta, dar cum am iesit de acolo s-a potolit si nu a mai aparut de atunci.

Am avut si ocazia sa testez frana masinii (si reflexele mele de sofer incepator :D ). De la Agigea, spre Constanta, mergeam pe banda a 2-a, coloana, dar cu viteza. La un moment dat un c*#@t de om cu un Doblo schimba banda fix in fata mea, dar stilul tras de volan brusc. In fata, politist care face semnal brusc de oprire la toata coloana la o masina in fata aluia. Primul franeaza brusc, asta din fata mea, era la cativa metri de el, abia l-a evitat, si eu... am calcat pedala pana in fund, si cred ca m-am oprit la 5 cm de el. Mi s-a parut o vesnicie pana ne-am oprit, parca vedeam totul cu incetinitorul, desi toata scena a durat max 5 secunde de cand s-a bagat ala in fata mea pana m-am oprit eu. Eram 4 oameni in masina, cu portbagajul full si masina nici nu a clipit, nu s-a miscat un mm de pe traiectorie, un mare plus. Uff, bine ca am scapat. Cred ca daca il atingeam pe nesimtit, ieseam din masina toti si il bateam pe ala de fata cu politia. Ma rog, totu-i bine cand se termina cu bine. Ala in schimb nici o grija... dupa ce am plecat din loc, a trecut din nou la slalom prin trafic. Unii o cauta de-a dreptul.

Am testat odata, pe A2 si viteza maxima a masinii... 3 oameni, portbagaj plin ochi, benzina Lukoil 95, viteza cca 201 km/h, ~6000-6200rpm, nu stiu exact cat, pt ca nu m-am uitat prea atent, la viteza aia nu vroiam sa scap din ochi soseaua. Deasemenea nici instantul nu l-am vazut, din aceleasi motive. Concluzie? Superincantat. e drept, zgomotul incepe sa fie destul de mare in masina, dar masina sta foarte bine si la viteza aia. A fost interesant sa fac flashuri la BMW-uri, Mertz-uri si Audi-uri sa se dea la o parte. Sunt convins ca ma duceam spre 205-210, dar nu mai aveam unde, s-a umplut strada de masini la un moment dat, asa ca am lasat-o moale. Poate mai incerc odata treaba asta cand oi fi singur, poate se duce spre 210km/h daca ii pun si un 98, cine stie?

Am descoperit o chestie interesanta la oglinda retrovizoare. Poate e o chestie prezenta si la alte masini, insa ieri mi-am dat seama, nu am apucat sa vad daca si la altii e la fel, dar m-a incantat. Cand iti bate unul cu faza lunga in retrovizoare, ai acea maneta cu care schimbi pozitia oglinzii, sa nu iti mai bata in ochi. Cel putin asa credeam eu. Intr-adevar, se schimba pozitia oglinzii, insa de vazut vad aceeasi imagine, in acelasi loc, insa mult atenuata ca stralucire. Sistemul mi se pare destept conceput. Cred ca are un fel de prisma, care in momentul in care muti oglinda in pozitia 2, e calculata in asa fel incat sa reflecte imaginea intr-un unghi identic cu cel din pozitia 1. Nu stiu daca ma fac inteles, dar presupun ca toata lumea stie de chestia asta, mai putin eu :P , insa mi s-a parut un sistem foarte ingenios.

A inceput sa dispara mirosul acela de nou din masina asa ca i-am cumparat un deodorizant. Pentru ca nu-mi place sa am chestii atarnate care sa mi se balangane de oglinda, am avut de ales intre o "conserva" de-aia cu gel sau un spray. Am ales varianta spray, din cauza ca nu-mi plac mirosurile puternice, asa ca vroiam sa controlez cantitatea de miros generata . Subtire si lung de vreo 15 cm, sta in torpedou si cand am nevoia mai dau un fass.

Pentru igiena, am luat din Cora o spuma de-aceea de tapitere, ca deja se umpluse de nisip si praf pe bancheta din spate de la mare. Sunt chiar incantat de cum s-a curatat, acum e neagra si frumoasa la loc. Merge si la mocheta.

Cam atat pentru acum, ca iar am scris o tona. :)
Ex-Pro Cee'd 1,4 Best
Actual Ford Focus mk4 1.0 125CP

Orlando_LR
Pro_ceed-ar
Posts: 203
Joined: 14 Jul 2008, 01:01
Auto:
Location: Bucuresti
Contact:

Re: [Jurnal de bord] Kiutza lui Misu

Post by Orlando_LR »

Faza cu oglinda retrovizoare o au toate masinile...
Si accentul meu o are.
Se vede acelasi lucru numai ca mult mai negru :)
Pro_ceed Classic+optionale.Comandata pe 10 iulie.Primita pe 29 septembrie.Mars red. 1.4 poze: http://gonzo.fotohost.ro/gonzo_pro_ceed_mars_red
R.I.P. Micutzu :cry:

User avatar
misuspita
cantaretzu'
Posts: 1039
Joined: 07 Oct 2007, 12:31
Auto: Proceed
Location: Bucuresti

Re: [Jurnal de bord] Kiutza lui Misu

Post by misuspita »

Ma gandeam eu ca nu au inventat Kia roata :P , dar oricum, mi sa parut foarte folositor sistemul
Ex-Pro Cee'd 1,4 Best
Actual Ford Focus mk4 1.0 125CP

Post Reply

Return to “Jurnal de bord”