Panzer's Kia Ceed 2008 Machine Silver

Totul despre al vostru Kia cee'd şi poze bineînţeles!
Post Reply
panzer
Moderator
Posts: 1201
Joined: 03 Jul 2007, 16:22
Auto:
Location: Bucuresti

Re: Panzer's Kia Ceed 2008 Machine Silver

Post by panzer »

Merci. Tocmai ce am reparat toate zgarieturile de pe masina. Nu sa o dau dar s-a ivit ocazia.

Am uitat sa va povestesc de placutele OE Model D de la Kia. Evitati-le. La nici 35.000 km a trebuit sa le schimb: murdare si scartaiau. Oricat de mult le-a curatat mecanicul la fiecare revizie acelasi comportament. In plus erau tocite diferit: cea de pe interior mult mai mult decat cealalta.
Am revenit la ATE pt ca si discurile sunt ATE. Dar macar am platit 140 lei / pereche in loc de 400 lei la Kia. Ma astept tot la o durata de viata de 40.000 km pe ATE si mizerie pe jante, dar nu scartaie si franeza bine.

User avatar
Boogie Man
Posts: 150
Joined: 24 Jul 2015, 13:16
Auto: Kia Ceed 1.4 Business Edition
Location: Bucuresti

Re: Panzer's Kia Ceed 2008 Machine Silver

Post by Boogie Man »

La multi ani! Drumuri fara evenimente!

panzer
Moderator
Posts: 1201
Joined: 03 Jul 2007, 16:22
Auto:
Location: Bucuresti

Re: Panzer's Kia Ceed 2008 Machine Silver

Post by panzer »

ODO 230.000
Mai putini km in pandemie.

Am mai schimbat tendon-ul de la directie pe spate dreapta la reprezentanta dar cu piesele mele. S-a facut liniste in masina.

Interesant este ca am gasit un cauciuc nou de iarna tocit asimetric pe fata dreapta (in 2020 primavata). Am facut geometria la un service in oras. +5% corectie fata dreapta. Cand am schimbat tendonul pe spate la MIT, corectie -5% fata dreapta.
Nici nu stiu ce sa cred.

Alte probleme:
- mici scurgeri de ulei. Probabil tb sa schimb garnitura de la chiuloasa, care n-a fost exceptional pusa cand s-a facut distributia la 150.000 km. Pe motor se vede, dar nu e grav pe joja.
- bucata de jos de la radiatorul de AC am gasit-o sub masina. Deocamdata AC merge dar probabil o sa tb sa il schimb. E cam 300 lei + manopera.
- m-a convins cineva sa schimb amortizoarele pe spate. Am facut-o si acum cel nou curge. Tb sa le schimb din nou. Cel mai rau imi pare ca am aruncat originalele, ca altfel le puneam la loc. Asa ca am renuntat la mecanici din targ si m-am intors la MIT cu tot 140 lei/h al lor.

Schimbat partbriz-ul cu Fuyao, pt ca spart si ITP.

Revizie la gaz la 20.000 km. Filtrele super imputite. Citez "ma mir ca nu sarea in benzina!" S-a dus si mit-ul cu gaz-ul bun de la MOL, asa ca pun de unde e mai ieftin si schimb filtrele mai des de 30.000 km cum e in carte.

In viirotul apropiat probabil tb sa schimb bateria. Cand o pun pe redresor se "incarca" f repede, de unde rezulta ca e cam dusa. E o Varta Silver de 7 ierni.
Si probabil ca tb sa schimb cele 2 faruri sau sa apelez la niste unii sa le polisheze si sa puna folie pe ele.

TIP: la LIDL din cand in cand apar niste becuri H7. Chinezarii, dar versiune Long Life, sunt super: nu mi s-a ars nici unul pana acum pe 2 masini, iar cel mai vechi are deja 2 ani. Recomand.

panzer
Moderator
Posts: 1201
Joined: 03 Jul 2007, 16:22
Auto:
Location: Bucuresti

Re: Panzer's Kia Ceed 2008 Machine Silver

Post by panzer »

De curiozitate pt cei 2-3 care mai suntem pe aici. Pe 25 Aprilie masina a facut 16 ani. De ziua ei a luat ITP-ul pe bune. ODO 252.000 km

In ultimii 3 ani:
- am mai schimbat odata racordul flexibil de la esapament. Cel aftermarket nu a tinut ca si primul.
- am schimbat supapele toate. De la GPL-ul mixat de PSD pe marginea drumului, s-au ars cele de pe evacuare. Acum mai am instaltia de GPL, chiar la 10 ani am schimbat si butelia sa trec ITP, dar de folosit o folosim doar pe benzina. Cand am deschis motorul, am masurat si cilindrii. Impecabili dupa 245.000 din care 180.000 pe GPL => uleiul standard pe care il foloseste si MIT, Mobil ESP Formula, 5w30 a protejat motorul foarte bine. Cam dupa 10 ani am inceput sa il inlocuiesc la 10.000 km in loc de 15.000 km.
- am mai schimbat odata amortizoarele pe spate. Cele ieftine au cedat foarte repede, unul din ele pana la zero, adica s-a scurs tot uleiul din el. Am pus OE si acum e super ok. N-am fost catolic, n-am schimbat si arcurile odata ce am schimbat amortizoarele.
- radiatorul de la AC nu l-am schimbat inca. Merge ACul.
- tb sa ii schimb trapezul de la directie fata: bucsele imbatranite.

Altfel ca toate la varsta ei: s-a umflat un pic bordul, scrumiera nu se mai inchide, pana si centura de siguranta se trage mai greu.

Sistemul Hertz a fost schimbat de pe masina aceeasta si pus pe alta. Analog-ul isi pastreaza valoarea. Amplif-ul si difuzoarele merg bine merci si azi. Acum sunt duse de un Alpline ilx650Bt cu ecran de 7" si Andoird Auto.
Pe aceasta masina am pus pentru BT un HU Kenwood ieftin, de vreo 300 lei. Slab chiar si ca BT, dar am vrut sa folosesc interfata pt volan existenta pe Kenwood-ul vechi.

Cine ar fi crezut ca dupa 16 ani scriu un astfel de log, in jurnal. =D>

Crisss
Posts: 63
Joined: 15 Mar 2020, 16:48
Auto: Kia Ceed 1.6 GLS MT
Location: Bucuresti

Re: Panzer's Kia Ceed 2008 Machine Silver

Post by Crisss »

Sa o stapanesti sanatos. Se tin babutele astea bine:)
Negrilica mea: KIA Ceed 1.6 GLS MT 122 CP, 2008, benzina. ODO 79000km.

Post Reply

Return to “Jurnal de bord”