martiana

Totul despre al vostru Kia cee'd şi poze bineînţeles!
Post Reply
User avatar
eugeniuz2005
Posts: 207
Joined: 23 Mar 2008, 19:56
Auto: Kia Ceed SW (2, PE)
Location: Iasi
Contact:

Re: martiana

Post by eugeniuz2005 »

S-au trecut si cei 50.000 km ca si borna mai importanta in viata masinii.
De fapt am aproape 52000 km si am schimbat
pneurile de vara cu care venise masina dupa aproape 42.000km parcursi cu ele inlocuitoarele fiind Dunlop Sp Sport 01 dar de 195×65×R15 si la masuratorile de viteza cu GPS-ul am aflat ca nu mai exista decat o foarte mica eroare de masurare (ceva de genul 2 km mai mult pe vitezometru fata de viteza masurata cu GPS-ul) - oricum stiam asta ca aceeasi dimensiune o folosesc iarna.
am mai schimbat placutele de frana (620 lei cu montaj cu tot).

Vara asta va fi mai saraca in deplasari nesfarsite dar... Speranta moare ultima (sau pleaca in Spania dupa Luminita).
Kia Cee'd SW (2, PE) 1.6GDI BEST (+more)
http://ungureanueugen.wordpress.com

User avatar
eugeniuz2005
Posts: 207
Joined: 23 Mar 2008, 19:56
Auto: Kia Ceed SW (2, PE)
Location: Iasi
Contact:

Re: martiana

Post by eugeniuz2005 »

Revizie 60.000 efectuata la 55407 cost revizie 555 lei
Trado (fostul Klado) la Iasi. Oameni amabili, servicii bune. Multumit.
Kia Cee'd SW (2, PE) 1.6GDI BEST (+more)
http://ungureanueugen.wordpress.com

User avatar
eugeniuz2005
Posts: 207
Joined: 23 Mar 2008, 19:56
Auto: Kia Ceed SW (2, PE)
Location: Iasi
Contact:

Re: martiana

Post by eugeniuz2005 »

Trecut ieri de 60.000 km .. probleme uzuale: greieri in bord si nu numai, acel zgomot urat de pe spate si zgomote noi la partea fata (cred pe la directie).
Frumos este ca inca merge bine (cu toate aceste probleme de mai sus!).
Pus iar pneurile de iarna.
Facut intre timp o vizita scurta in Germania, alergat liber pe autostrazi ca ei au... noi nu!
Kia Cee'd SW (2, PE) 1.6GDI BEST (+more)
http://ungureanueugen.wordpress.com

spdblue
danezul
Posts: 4480
Joined: 26 Sep 2007, 21:08
Auto: Cee'd LX Best 1,4 Benzina
Location: Brasov
Contact:

Re: martiana

Post by spdblue »

In 2 luni cam 20.000 de km-tri! Bravo. Ador sa conduc cee'd-ul insa resursele financiare ma determina sa fiu mai ponderat. :mrgreen:
Cand ai timp poate ne mai faci precizari legate de comportamentul masinii, demaraj, consum etc. Daca au aparut modificari importante la parametrii functionali etc. Multumesc. Drum bun si numai bine.
Kia Ceed 1.4 T-GDi 6MT BEST Blue Flame
ODO: 1200
Jurnal de bord: viewtopic.php?f=165&t=25685
Cee'd LX Best 1,4 Benzina Mars Red Siguranta in trafic prin respect
BV 77 SPD ODO 141.520
Jurnal de bord http://www.clubkia.ro/viewtopic.php?f=5&t=704 Stiri auto moto

User avatar
eugeniuz2005
Posts: 207
Joined: 23 Mar 2008, 19:56
Auto: Kia Ceed SW (2, PE)
Location: Iasi
Contact:

Re: martiana

Post by eugeniuz2005 »

nici chiar asa....
am facut 10.000 km in vara lui 2009 in circa 2 luni .

acum tocmai a trecut de 68000 km, ceva s-a mai remediat la zgomotele fata prin schimbarea bucselor bara stabilizatoare si exista promisiunea ca se va scapa si de scartaitul de la ambreiaj si, mare plus, de enervantul zgomot spate dreapta. Bordul este la fel de galagios (sau chiar cu un plus) mai ales ca drumurile in Iasi si prin zona sunt .... adica lipsesc.

Parbriz nou ca s-a aruncat cu pietre de moara pe strazi si nu cu nisip.

Si dorinta (si planul) de a face un tur in forta al Europei, centrat pe Scandinavia si Germania, in Iulie - August (da, 15.000 km in 32 zile).

Consumul, stabilizat pe undeva pe la 7 (am fost la Bucuresti, dus 7,24 - intors 7). Cred ca filtrul de aer e transformat in beton poros (cu porii minusculi). Medie generala de consum 7,7%
Kia Cee'd SW (2, PE) 1.6GDI BEST (+more)
http://ungureanueugen.wordpress.com

User avatar
eugeniuz2005
Posts: 207
Joined: 23 Mar 2008, 19:56
Auto: Kia Ceed SW (2, PE)
Location: Iasi
Contact:

Re: martiana

Post by eugeniuz2005 »

Am trecut de 70.000 km si am efectuat revizia de 75.000 km (s-a ajuns sa o fac la 70 mii din varii motive).
S-au mai remediat si alte probleme minore si gata sunt pregatit de marea aventura spre Nord Kapp.
Revizia urmatoare va veni foarte repede. Dupa ce revin din calatorie.
Kia Cee'd SW (2, PE) 1.6GDI BEST (+more)
http://ungureanueugen.wordpress.com

User avatar
eugeniuz2005
Posts: 207
Joined: 23 Mar 2008, 19:56
Auto: Kia Ceed SW (2, PE)
Location: Iasi
Contact:

NordKap2011 final data

Post by eugeniuz2005 »

Am plecat in data de 11 iulie pe la ora 23:30 si ne-am intors la Iasi pe 12 august undeva pe la ora 17.

Am parcurs in acest interval de timp o distanta totala de 13482,5 km conducand exclusiv eu. Asta a insemnat intervalul kilometric dintre 70142 si 83625 km ai masinii. Conform computerului de bord al autovehiculului motorul acestuia a fost pornit in acest interval un timp de 196 ore si 48 minute (reset to reset). Tot CB spune ca viteza medie pentru acest interval de timp cu motorul pornit a fost de 68 km/h. Maximum de viteza a fost pe A7 in Germania dinspre Danemarca spre Hamburg si a avut ca valoare 174 km/h masurati de GPS. CONSUMUL: conform CB 6,6 l/100 km si conform propriilor calcule (plin la plin) 6,82 l/100 km.

Sa nu uit sa mentionez ca autoturismul s-a comportat IREPROSABIL! Pacat ca ne omoram masinile pe drumurile noastre de toate zilele. Nici macar presiunea in pneuri nu a trebuit refacuta. Dar pneurile s-au uzat de vor trebui schimbate pentru vara viitoare.
Kia Cee'd SW (2, PE) 1.6GDI BEST (+more)
http://ungureanueugen.wordpress.com

User avatar
eugeniuz2005
Posts: 207
Joined: 23 Mar 2008, 19:56
Auto: Kia Ceed SW (2, PE)
Location: Iasi
Contact:

NordKapp 2011 la un loc: FABULOS!

Post by eugeniuz2005 »

Călătoriile…. au fost, sunt și vor rămâne cu certitudine o mare pasiune a mea și a soției. De aceea încerc să prezint și altor doritori o aventură pe care noi am considerat-o si inainte de a o face, dar mai cu seama dupa, ca fiind deosebită.
Pentru că pasiunea de a călători este în sufletul multora dintre semenii noștri am căutat și am găsit parteneri onești și la fel de dornici ca și noi să plece în această călătorie. Ne vom fi unii altora companie pe parcursul miilor de kilometri de drumuri ce trebuie străbătuți.
Tot ceea ce ne-a trebuit a fost si este, de altfel, sănătate, ceva bani, mașină dornică să înghită kilometri de drum bun (sper peste tot) și un gram de noroc. Am sperat sa le avem pe toate acestea in cantitatile necesare si se pare ca am si reusit.
Si, cel putin eu – cel ce v-a stresat cu relatarile zilnice ale calatoriei, am sperat sa pot tine acest jurnal ca sa imi ramana in primul rand mie impresii calde, nealterate ale fiecarei zile de calatorie. Cred ca m-am tinut de cuvant.
Pozele ce sunt disponibile acum au fost alese cu grija dintre mult mai multele poze disponibile si locul unde sunt acum (picasa) are avantajul ca le-a acceptat la dimensiunea lor originala care sa permita doritorilor (daca isi propun si ei sa ia un astfel de traseu la picior / roata) sa se bucure in avanpremiera de minunatele locuri care exista pe fata Pamantului si pe care noi am avut privilegiul de ale vedea.
Dar hai sa reluam tot traseul cu tot ceea ce a insemnat el, inclusiv adnotari suplimentare fata de impresiile initiale:

Ziua cea dintâi, de la Iași la Kosice (Slovacia) = 833 km / cazare la Kosice la Hotel Akademia (o cazare ce nu anunta nimic bun de la exterior dar s-a dovedit mult peste pretul platit)
Am plecat...
Chiar ar fi fost nepoliticos din partea noastra sa nu plecam. I-am dat sperante NordKapp-ului si trebuie sa facem tot ce putem sa ne tinem de cuvant ca ne asteapta (eu sper ca pregatit cu soare perpetuu si vreme de mers pe faleza).
Un drum plicticos in felul sau ca nu am facut altceva decat sa conduc (eu) sa mearga (masina) si sa suporte rigoarea unui drum lung (colegii de suferinta). Fara de probleme majore si speram sa se fi spart toate celelalte potentiale ghinioanele in aceasta prima zi.
Am urmat ruta de nord cu Iasi - Vatra Dornei - Cluj - Bors - Debrecen - Miskolc - Kosice in total 833 km. Masina a fost chiar economicoasa la carburant (cel putin pana la cei circa 100 km de autostrada - unde nu am sarit calul dar nici nu am mers ca moshnegii!).
Am gasit un oras surprinzator, Kosice, cu parti amintind puternic de Romania anilor de inceput de 90 dar si cu parti mirosind puternic a oras turistic mai vestic decat am vazut uneori prin vest.
Per total, mi-a placut acest oras si, daca se va mai gasi vreo ocazie, voi reveni cu placere (mai ales ca berea a fost fabuloasa, nu ca poshirka de bergenbier nefiltrata).
http://picasaweb.google.com/11275663352 ... IasiKosice

Ziua a doua, de la Kosice la Varsovia (Polonia) = 555 km / cazare la Varsovia la Hotel Etap (cazare corecta pentru reteaua Etap)
A trecut si ziua a doua cu bine. Una cu ciudateniile drumurilor est-europene... care nu difera cu nimic de cele de prin a noastra tara. Si in Slovacia dar mai cu seama in Polonia. Care cica a absorbit cu bine tot ce a dat mama Europa. In buzunarele proprii probabil. Si asta ma face sa ma gandesc de doua ori de ce ai nostri guvernanti sunt asa de invidiosi pe omologii lor polonezi…
Vazut Krakow. In fuga evident. Frumos dar nu mortal de frumos. Poate si pentru ca a fost cam prea pe fuga… deh… inca nu stiam ce si cat se poate aloca … apoi e si vorba de Europa de Est… se mai poate veni aici fara prea mari greutati.
M-a impresionat insa Varsovia care desi refacut comunist dupa al doilea razboi mondial arata excelent. Mi-au placut mai cu seama bulevardele cu N benzi pe sens unde mergi nene nu gluma. Dar cu atentie ca mai exista bine plasate si cratere (ramase probabil de la bombele sovieto-germano-americane). Si am mai bifat una din cladirile emblema ale regimurilor comuniste. Parca era Casa Scanteii doar ca invaluita intr-o aura mov… Abstract!
http://picasaweb.google.com/11275663352 ... ceVarsovia

Ziua a treia, de la Varsovia la Kaunas = 451 km / cazare la Kaunas la Arhdioceza din orasul vechi (excelenta oferta!)
Numai net nu am avut in Kaunas desi ar fi trebuit sa fie, ba chiar era si cablu si priza si se si conecta dar unde anume nu mi-am dat seama... in fine.
A trecut cu bine si ziua a treia. Mai putini kilometri dar atat de variati calitativ incat pot spune ca de fapt au fost mult mai multi. Mult drum cu doua benzi, ca la noi si cam ca la noi si calitatea asfaltului pe distante suficient de lungi. Fata de drumul ce ne-a adus la Varsovia cel ce ne-a scos din Polonia in stare rea, dar pe lungi distante macar se lucra cu inima as spune. Am vazut pentru prima data politie multa la strada in Polonia, dar la vedere, la preventie as spune.
Apoi am reusit sa terminam Polonia si sa intram pe teritoriul defunctei maretei uniuni, astazi Lithuania.
Cea mai interesanta forma de autostrada aici am gasit-o. Cred cu tarie ca de pe aici se vor inspira guvernantii nostri cand ne vor prezenta sosele cu doua benzi ca fiind autostrazi. Si limitele de viteza sunt ciudate, de vreo trei feluri, toate mici. Macar asfaltul e super. Discrepanta imensa este la aspectul general al tarii. Diferente enorme intre o Polonie cocheta si o Lituanie stearsa, chiar ponosita as spune. Kaunas insa, poate doar in zona sa istorica, unde am si stat, este un exemplu excelent de conservare si valorificare a potentialului zonelor vechi. Am baut o bere excelenta adusa la tub ca sa iti pui singur, ca si cum ai fi la bar.
http://picasaweb.google.com/11275663352 ... oviaKaunas

Ziua a patra, de la Kaunas la Tallinn (601 km) si mai departe, cu FerryBoat-ul, la Helsinki (cca 95 km) / cazare pe ferry (nespus de OK chiar cu spatiul foarte mic disponibil dar cu o mare linistita)
Ehe … dragii moshului veni si trecu ziua a 4-a.
Frumos si abstract daca nu chiar EPIC!
Am mers chiar ca pe roate dar m-a dat gata in sens rau Letonia (Romania chiar e cocheta si are drumuri excelente).
Riga a fost cu dus si cu intors dar execrabila pentru turistul cu masina si cu toate inscriptiile intr-o limba imposibila + amabilitatea fabuloasa a vanzatorilor de ziare care nu ti-ar schimba o bancnota in monede utile date pentru a putea fi utilizate la un automat de parcare hotarat sa faca parcarea triplu de scumpa. Asa orasul vechi chiar foarte frumos, cu parfum de epoca, una imposibil de localizat in timp si spatiu. Iar masinile de, sa spunem, epoca adunate acolo pentru parada parca fusesera aduse pentru mine. Special!
Apoi am dat peste Marea Baltica si ne-a placut apa molcoma si nisipul ireal de fin.
Finalmente, Estonia, o tara comparabila cu cele occidentale intru totul.
Si un Tallinn (capitala culturala europeana 2011) ca o cireasa dulce si suculenta peste un tort grozav (cu ciocolata multa). Cu o parcare aberant de scumpa: 6 Euro pentru 1 ora si 40 de minute la strada si nici macar in mijlocul centrului vechi, ci la marginea lui.
Deocamdata atat ca incepe imbarcarea pe ferry. De fapt sper.
Si speranta a ramas ca ferry-ul a avut intarzaiere de mi-a venit rau de mare inainte de imbarcare si mi-a trecut dupa aia la una bere rece gheata si cu alcool in procentaj continental european.
http://picasaweb.google.com/11275663352 ... nasTallinn

Ziua a cincea, de la Helsinki la Vuokatti = 647 km / cazare la VL Hotel (ABSTRACT hotelul asta de ma intreb cum o fi la stele mai multe pe aici prin Finlanda)
După o traversare extrem de lină (probabil oboseala acumulata si berica friguroasa si finlandeza luata pe vas au contribuit si ele) care a compensat din plin intarzaierea la imbarcare provocata de sosirea tarzie a ferryboat-ului, am purces la drum prin Scandinavia.
Primul popas Helsinki. Ca peste tot pe fast forward. Dar ne-am facut o impresie si inca una la superlativ despre un oras demn si provocator.
Apoi a inceput nesfarsitul drum prin padurile scandinave. Am vazut atata pin si mesteacan ca o sa imi ajunga pentru 1000 de ani (si mai am de mers).
De asta data drumurile au fost +OK (nu spun mai mult). Si limita de viteza generoasa mai peste tot. Localitatile, daca exista, sunt departe de drumul pe care am mers noi.
Am vizitat Manastirea Ortodoxa de la Valamo (New Valamo / Valamon Luostari). A fost excelent. Ni s-a spus la plecare „Multumesc!” In limba noastra.
Apoi alti 250 km si am ajuns la destinatia de noapte: VL Hotel din Vuokatti. EPIC!
E ora 22:55 (aici si la noi deopotriva) si, culmea!, e inca ziua bine mersi dar nici nu da semne ca s-ar face noapte (la fel ca si ieri de cred ca are ceva Scandinavia asta!). Ma dau la somn ca maine e zi lunga (din nou sau la fel).
http://picasaweb.google.com/11275663352 ... kiVuokatti

Ziua a 6-a, de la Vuokatti la Luosto = 574 km / cazare la Scandic Hotel Luosto (in fapt o cabana imensa cu – ABSOLUT – de toate si cu cheia lasata pe usa receptiei – 2 km mai departe – intr-un plic cu numele meu pe el!)
Veni si ziua de duminica si am avut destula sarbatoare chiar daca am muncit din greu la kilometraj si la vazut lucruri noi, inedite.
Am parcurs si mai multa padure cu verdeata infinita chiar daca spre seara s-au mai calmat copacii si cam incep sa faca loc vegetatiei de tundra. Am dat si peste drumuri mai populate cu masini, chiar cu coloane. Dar toate au fost depasite cu succes! IS-96-AEU by Kia Ceed RULEZZZ! Totul in limite legale desigur!
Am vazut Oulu cu statuia politistului bondoc si astfel am luat contact cu Golful Bothnic – tovaras de drum demn si staruitor pe parcursul excursiei noastre.
Am vazut apoi capatul nordic al golfului Bothnic. Un soi de capat de lume garnisit cu granit negru, ierburi interesante, eoliene si ambarcatiuni private – multe.
Finalmente am ajuns la un Mos Craciun pe care l-am descoperit plecat in vacanta, presupunem noi ca pe litoralul strajuit de frunza Ev...lenei .... intre noi fie vorba eu cred ca era prea plictisit sa ne primeasca. Elfii sigur erau la colectat scrisori pentru Mosu sau cu ochii dupa ElfE pe Coasta de Azur. Jucariile vin din China impreuna cu conservele cu aer proaspat de Finlanda / Scandinavia… Shanghai cred eu.
Si cireasa zilei a fost trecerea in zona Arctica dupa un popas prelungit la Cercul Polar de Nord.
Acum e ora 00:01 si e ziua (umbrita doar de norii sacaitori care acopera bine nordul Scandinaviei).
Ma dau si eu la somn ca mai avem un pic si vom fi la NK. Maine... pardon astazi! Doamne Ajuta!
http://picasaweb.google.com/11275663352 ... attiLuosto

Ziua a 7-a, de la Luosto la Honningsvag = 649 km / cazare la Nordkapp Vandrerhjem (nesperat de ieftin pana la urma ca au gresit si rezolvandu-si greseala am iesit noi in avantaj)
( Probabil dragii mei cititori ati crezut ca am dat bir cu fugitii de nu am mai scris nimic de ceva vreme. Net a fost dar a fost dificil de gasit timp.
Sa o luam metodic: )
Ziua a 7-a a adus cu sine parasirea peisajului oarecum repetitiv al Finlandei (dar si soselelor drepte infinite si cu limita generoasa, fara radare) dar care devenise monoton si mult prea pierdut de lume si trecerea in Norvegia unde au aparut variatiile de peisaj si comunitatile impreuna cu radare fixe, politie si limite mai putin generoase de viteza (pe scurt se merge mai incet). Peste toate brusc a devenit mai animata si soseaua.
Dar peisajele au devenit imposibil de redat in cuvintele oamenilor de rand. Trebuie sa fii artist ca sa descrii corect ce e aici. Pozele vorbesc si ele cat pot. E mai mult de atat: e epic.
Finalmente am reusit sa ajungem la cazarea de la Honningsvag (GPS-ul ne-a dus aiurea – problema cica o s-o rezolve sefa de la hotel cu producatorii de harti GPS).
Mai departe …. NordKapp!
http://picasaweb.google.com/11275663352 ... onningsvag

SPECIAL: NordKapp 2011 sau Soarele de la Miezul Noptii / E P I C !!!!!!!!!
Ziceam ca mai departe NordKapp si asa a si fost.
Am reusit sa ne mobilizam in ciuda unui aspect demoralizator al vremii manati si de indemnurile doamnei de la cazare ca poate la 32 Km mai departe vremea e perfecta.
Peisajul e selenar… doar ca la o privire atenta descoperi lumea vie din el. Minuscula sau chiar foarte mare ea lupta pentru fiecare secunda a existentei efemere pe aceasta lume in continua schimbare.
Si am ajuns in cele din urma la destinatia majora a acestei excursii mamut. NordKapp! Sa vedem Soarele de la Miezul Noptii!
Am platit o taxa deloc mica (vreo 130 Euro in conversie) care in final a meritat si ultima subdiviziune a coroanei norvegiene.
Am pasit cu emotie pe ceea ce toti accepta ca fiind capatul lumii uscatului continuu (fals si asta ca tunelul Mageroya cu pretul sau maare te face sa realizezi ca esti pe o insula mare e drept + exista un punct pe aceeasi insula – tangibil e drept doar cu piciorul antrenat si echipat – care e mai sus cu o diviziune de grad).
Si a inceput nebunia: era un vant dispre uscat de te lua cu totul de pe loc. Frig de te ingheta complet. PRETURI la suveniruri de iti vine sa o iei la fuga – nu-i bai ca vantul te trimite inapoi! Dar cu rabdare si cu calm toate s-au rezolvat.
Inclusiv aparitia astrului ce ne tine pe toti aici care a fost de o punctualitate fabuloasa la intalnirea cu (NE)supusii sai veniti sa il vada la miezul noptii.
A fost nu abstract, nu epic, ci de-a dreptul COSMIC.
Finalmente am realizat cat de efemeri suntem si cat de exacta (dar si imensa) este nemarginirea lumii fara viata ce ne inconjoara (si ultimativ ne creeaza si suporta).
Am lasat nemarginirea si exactitatea cosmica sa se manifeste si ne-am retras, discret, la resedinta de noapte (de fapt de cateva zile nu stiu unde e noaptea).
Alte cuvinte? Nu sunt necesare. Ceea ce am cules in suflet e destul.
UPDATE: m-am tot plans de lipsa conationalilor prin locurile de preumblare ale noastre si am fost ferm convins ca nu a fost niciunul impreuna cu noi (temporal) la NK… FALS! Camera video cu ochiul ei neadormit si HD pe deasupra a surprins in parcarea de la NK ce n-am vazut nici eu, sofer si turist extaziat, dar nici ceilalti parteneri ai mei, doar turisti mai mult sau mai putin extaziati! Nu conationali ci chiar ieseni: IS-66-LIA un Mitsubishi L200 carosat.
http://picasaweb.google.com/11275663352 ... 11NordKapp

Ziua a 8-a, de la Honningsvag la Tromso = 598 km / cazare la ABC Hotell (mic si greu de gasit cu lucrari si cu harta TeleAtlas – noroc de Navteq – dar cochet si cu codurile de acces comunicate de cateva luni + respectat toate promisiunile!)
Ziua a 8-a aduce cu sine plecarea de la NordKapp, o noua taxa de tunel Mageroya dar la pachet a venit o turma de reni la iesirea pentru noi (intrarea pentru altii) din tunel.
Peisaje cu fiorduri care mai de care mai imposibile si soare alternant cu ploi torentiale care sa mareasca debitul tuturor torentilor ce cad de pe versanti.
Distante mari de parcurs si oboseala suplinita de produse suport ale unor companii de renume (Coca Cola e la fel si la capatul lumii doar ca sensibil mai scumpa) + peisajele fabuloase si nenumarate iar dac-ar fi fost timp as fi oprit din 10 in 10 km.
Tromso la ceas de miez de zi la ora 22:00. Pauza.
Maine ne indreptam spre Lofoten. Sper la sanatate, putere de munca si vreme de povestit la nepoti ca peisajele ……………..
http://picasaweb.google.com/11275663352 ... KappTromso

Ziua a 9-a, de la Tromso la Maervoll in Lofoten = 475 km / cazare la Joh. L. Unstad Sjohus intr-o RORBU room (cea mai spartana cazare a excursiei dar cea mai aventuroasa/romantica/interesanta) deasupra fiordului – jumatate de constructie prinsa de uscat si jumatate pe piloni direct in fjord
A venit si ziua a 9-a care ne-a dus pasii spre insulele Lofoten prin diverse tipuri de peisaj de la fiorduri fabuloase pana la paduri ce incep sa contina si conifere mai normale (brad) si care sa arate a paduri (nu piperniciturile din padurile de mlastina vazute din belsug pana acum).
Am tot urcat si coborat de mi s-a acrit si mie apoi am intrat in E10, la Bjerkvik, de unde am tot mers prin insulele de vis, Lofoten. Pacat ca soarele cam lipseste (dupa ultimul pas montan scandinav de inainte de Bjerkvik) dar e bine ca nu ploua.
Cazarea e o aventura pescareasca in sine. Proprietarul are alura unui comandant viking de nava razboinica dar e de un calm care pe mine ma calca pe nervi.
Insa peisajul din jur, si fara de soare, este AAABBBSTRAAACT.
Cata viata marina am filmat astazi nu am mai facut-o vreodata ceea ce ma face extrem de fericit.
Drumul a fost OK ( cu exceptii parca produse de EuroConstruct & Co.) – ramane ca drumul a fost mai mult decat OK !!!
Bine ca suntem inca in forma. Si ziua e inca in forma completa de 24 de ore – noaptea e la odihna ca o asteapta munca multa peste iarna.
( Postul vine mai tarziu pentru ca e prima noapte fara internet (dar pescarii nu cred sa fi avut nevoie de el). )
http://picasaweb.google.com/11275663352 ... lInLofoten

Ziua a 10-a, de la Maervoll in Lofoten la Moskenes (101 km) si traversare cu ferryboat-ul la Bodo (cca 130 km) / cazare la City Hotell (conditii excelente si amabilitate desavarsita)
Ziua perlelor turistice, insulele arhipelagului Lofoten, a fost asemenea NordKapp-ului: COSMICA.
Am avut de la Dumnezeu tot ce ne-am fi putut dori. Sanatatea sa putem ajunge si merge pe aici, norisori pufosi si razleti si un soare mai mult decat perfect. Tot ceea ce poate incanta ochiul turistului a aratat perfect. Chiar si tunelurile submarine sau podurile in arc. Dar mai presus de toate natura cu care au fost daruiti norvegienii. Si, pe undeva, cred ca o merita.
Ca a venit mai tarziu ferryboat-ul e scuzabil mai ales ca si traversarea tot cu vreme buna s-a facut. Din nou cu peisaje de sa te lase mut. Pana la urma si imposibilitatea de a face rezervarea la ora aleasa initial a fost de bun augur ca am putut vedea pe indelete insulele si m-am putut bucura de inca un drum ajuns la punctul sau terminus – de asta data este Å in Lofoten (tura trecuta fusese NK).
Iar ca sofer azi a fost o zi lejera, lejera de tot. Maine insa va fi cam ca in prima zi iar drumul o necunoscuta pe care mi-o doresc frumoasa si spornica.
Deodata atat ca si asa cu greu gasesc vorbele de pus aici...
http://picasaweb.google.com/11275663352 ... ofotenBodo

Ziua a 11-a, de la Bodo la Ramvik = 811 km / cazare la Getberget Hostel (face toti banii din orice unghi ai privi)
Cum spuneam s-a ajuns la una din zilele lungi ca si distanta si asa a si fost: 811 km parcursi insa cu bine printr-o Suedie plina de paduri dar goala de oameni, comunitati, benzinarii si masini. Macar drumurile sunt impecabile (de 9 de aur si asta pentru ca mai au lucrari si restrictii ca sa le faca si mai bune). Si camere de supraveghere doar in zonele populate intens de la Golful Bothnic. La el de fapt ne-am reintors, pe undeva pe langa Solleftea.
E pentru prima data de cand am masina si tin statistici auto cand pun drept punct de trecere al unei mii de km un set de coordonate LAT+LONG neavand nici macar prin apropiere vreo localitate!
Peisajele au fost diferite radical, de la gol alpin la doar 680 m altitudine la paduri nesfarsite de brad si molid presarate cu foioase. Cred ca arata fabulos toamna cu auriu si verde intens. Totul presarat obligatoriu cu lacuri imense, toate curate, fara exceptii.
Apoi cazarea situata departe de lumea agitata la un fel de ferma dar in conditii impecabile. Nu se poate comenta la fel fiind si cu kilometrajele care chiar mari fiind le-am parcurs pana astazi. Si sper sa le pot face si inainte. Da Doamne!
http://picasaweb.google.com/11275663352 ... BodoRamvik

Ziua a 12-a, de la Ramvik la Stockholm = 475 km / cazare la Hotel Vastberga (perfectibila cazarea dar excelente serviciile si amabilitatea oamenilor)
Acum ca am aflat detaliile tragediei care a lovit Norvegia voi pastra un moment de liniste pentru ca cei luati prea repede si prea violent dintre noi sa fie iertati de pacatele avute si sa se odihneasca vesnic in Imparatia lui Dumnezeu.
Tara asta nu merita asa ceva. Mai tragic este ca e unul de-al lor implicat.
Noi am mers din lumea drumurilor infinite si goale in lumea vitezei de autostrada si a aglomeratiilor urbane. Intr-un fel trecerea a fost prea brusca si (RE)adaptarea la constrangerile aglomeratiilor urbane greoaie. Doamne ce bine era in nemarginirea Finlandei sau in contorsionarile soselelor nordului de Norvegie ori prin padurea Suedeza. Las ca ma voi mai intoarce eu pe acolo!
Asadar Stockholm a fost destinatia principala a zilei precedata de o scurta vizita prin Uppsala. Un oras universitar, curat, calm si amintind pe undeva de oraselele germane de provincie. Mi-a placut mult.
Stockholm-ul pe de alta parte este un oras cosmopolit si plin de toate natiile pamantului. Mitul suedezelor cu picioare pana in gat si ochi albastri + par blond e doar un mit. Cred ca si cel cu disponibilitatea nordicelor la de toate si cu oricine!!!
Orasul se vrea o capitala ce sa rivalizeze cu Paris-ul si poate cu Viena dar e destul de spartan si ii cam lipseste aerul boem al acestora doua.
E frumos insa, usor diferit de ceea ce stim de prin alte capitale celebre. Are indiscutabil farmecul lui.
O zi pana la urma umbrita de tragedia ce a lovit Norvegia. Speram sa nu se molipseasca Europa de astfel de evenimente ca ar fi pacat si tragic dar mai ales rau pentru afacerile turistice.
Ne/Va dorim tuturor sanatate si bucurii. Si sa va aratam niste poze:
http://picasaweb.google.com/11275663352 ... kStockholm

Ziua a 13-a, de la Stockholm la Copenhaga = 651 km / cazare la Saga Hotel (doar parcarea dificil de gasit, camera micuta fara net – desi in conditii exista, eu m-am descurcat ca de obicei – si toaleta infima reduc cate ceva din ambianta peste medie a cazarii)
Ziua a 13-a aduce cu sine parasirea Scandinaviei – locul unde nu am intalnit nici un picior de conational (lucru pe care il consider bun) pana imediat dupa punctul de plata a taxei de pod peste stramtoarea Oresund, unde era o masina de Braila – si inceperea reintoarcerii la Europa continentala. Rectificarea este mai sus, existau si erau chiar ieseni!
Dar a venit si ploaia – de la torentiala si in rafale asociate cu vant puternic pana la ploaie de tip sacaitor si cu volume mari de apa, asa cum e si acum in Copenhaga.
Am incercat si cred ca partial am si reusit sa ne vedem de plimbare cu tot cu ploaie (poate se simte ofensata si ne paraseste) dar am renuntat la a merge pana la Mica Sirena. Pana la urma cred ca alta e frumusetea Copenhagai si ca ea e data de multitudinea de cladiri cu aspect impunator si cu o oarecare patina a vremurilor trecute peste ele. Oricum ploaia le-a redus mult din ceea ce ar fi fost pe soare.
Maine speram sa ajungem in cele din urma in Germania. E de departe cel mai complicat drum catre Germania din cate as fi putut alege! Si cel mai lung.
http://picasaweb.google.com/11275663352 ... mCopenhaga

Ziua a 14-a, de la Copenhaga la Barmstedt = 540 km / cazare la Hotel Garni am Rantzauer See (m-as intoarce acolo oricand)
Ieri am trecut cu vederea magnifica realizare numita podul Oresund. Trecand astazi si peste celelalte doua poduri ale sistemului ce leaga Scandinavia de Europa am realizat, cu intarzaiere, ca unele natiuni sunt cu adevarat deosebite. Nu cred ca ne mai (daca ne-am) numaram printre ele.
La ce vreme vitrega au pe aici, prin nordul Europei, au o infrastructura rutiera dementiala. Nu cred ca vom vedea vreodata prin tara noastra asa ceva. Culmea! nici nu cer taxa de autostrada si nici de drum national. Cer o taxa pe care eu o consider modica pentru UNELE din lucrarile de arta, exceptionale, pe care le utilizezi.
Azi am invins si vremea rea a zilei de ieri si am vazut simbolul orasului Copenhaga. Mica Sirena care poate ar fi aratat mai bine (ca si orasul de altfel) pe vreme insorita (dac-or fi avand si asa ceva pe aici).
Am parasit tarile nordice si am intrat in cele din urma in Germania. NO SPEED LIMIT! Si nici pretul benzinei nu m-a mai infiorat cum o facea odinioara. 1,559 am dat eu dar era si cu 1,509 (vorbim de benzina standard). Cred ca si la noi e cam 1,4 asa ca… (comparatia o fac cu 95 la ei contra 100+ la noi ca asa e corect calitativ)
Hamburgul este un oras exceptional. E o metropola cu o economie vizibila. Si arata turistului lucruri frumoase cu amintiri directe catre un ev mediu al Ligii Hanseatice si un mijloc de secol XX marcat de un razboi …
Si totul inconjurat de cladiri ultramoderne, martori ai secolului informatiei care inseamna intradevar putere.
Cazarea e una tipic germana, intr-o locatie mirifica, departe de lumea agitata si trepidanta a metropolei germane.
Maine speram intr-un Berlin stralucitor si primitor.
http://picasaweb.google.com/11275663352 ... aBarmstedt

Ziua a 15-a, de la Barmstedt la Berlin = 348 km / cazare la Alper Hotel am Potsdamer Platz (prea zgomotos dar mai mult decat corect la pretul platit de noi)
A venit, greu e drept, ziua contactului cu capitala Germaniei, Berlin. Un contact facilitat de o retea de autostrazi bine pusa la punct care ne-a condus cat se poate de repede spre punctul de cazare (undeva pe langa – notiune relativa se intelege – Potsdamer Platz).
Orasul e mare. E chiar foarte mare iar turistului nu ii ramane decat sa apeleze fie la picioarele sale, fie la o retea de transport public bine garnisita cu diverse alternative (terestre, subterane). Probleme sunt si aici pentru ca dezvoltarea si intretinerea strazilor si a infrastructurii subterane duce la inconveniente, mai ales pentru turist. Se trec cu vederea.
Daca nici la Berlin nu ai ce vedea la fiecare pas atunci ori este orb ori nu vrei sa vezi. Oriunde te-ai intoarce vezi obiective impunatoare si crampeie de istorie. Ma intreb uneori daca nu cumva ele au supravietuit intregi unui asalt devastator al ciumei rosii. Probabil ca nu si ca sunt in intregime refacute in anii ce au trecut dupa al doilea razboi mondial.
Am ajuns si la Zidul Berlinului sau ce a mai ramas din el in Piata Potsdam. Anul acesta e aniversarea de 50 de ani de la cea mai interesanta modalitate de a tine oamenii in interiorul lagarului socialist.
De precizat ca pana la Berlin, cam la jumatatea distantei dintre Hamburg si Berlin am vizitat castelul Schwerin. O bijuterie arhitecturala si de ambient cu valente si cu aerul unui castel francez de pe valea Loirei. Totul la superlativ cu un minus imens: interdictia de a face fotografii in interioarele castelului. Macar afara e permis iar gradinile, lacul si cladirea in sine sunt bijuterii.
Berlinul ne va gazdui inca 2 zile pe care le vreau si de odihna dupa un maraton al primei zile de circa 12 km (jumatate pe jos, jumatate cu metroul lor centenar).
( Daca ati citit ceva mai devreme de ora 19:43 ora RO atunci recititi ca postul este modificat de pe computer el initial fiind upload-at de pe telefonul cu Android si ceva probleme au fost cu pozele. )
http://picasaweb.google.com/11275663352 ... tedtBerlin

Ziua a 16-a + a 17-a doar BERLIN
Zilele 16 si 17 ale excursiei n-au purtat pasii fara masina prin Berlin. Atat cat am putut si considerat necesar noi. Fiecare in felul sau.
Ieri am inceput cu o vizita la Zoo unde am vazut de toate pentru toti copiii. Mi-a placut conceptul de gradina zoologica cu spatii ample dedicate animalelor spre a le face cat mai redus impactul negativ generat de viata in captivitate. Foarte ingenios se dovedeste (dat de numarul mare de copii din aria respectiva) si posibilitatea de a interactiona direct cu (unele) animalele. Exista astfel o zona pentru copii unde capre, oi si ponei pot fi hranite (hrana se cumpara de la automat si nu e ieftina) si atinse. Conceptul chiar are succes si la adulti nu doar la copiii de toate varstele.
Apoi cu ajutorul Berlin Welcome Card (zonele A si B pentru 48 de ore) ne-am deplasat in alte zone ale metropolei si am vazut noi cladiri impunatoare, noi zone de constructie (Doamne multe mai sunt si de aici si concluzia ca peste 10 ani Berlinul o sa arate…. Demential (dar asta peste….).
Am vizitat si doua mall-uri, unul mai discret pe langa gradina zoologica, celalalt, ALEXA, la AlexanderPlatz de-a dreptul gigantic. Garnisit cu absolut de toate. Inclusiv un MediaMarkt pe care l-am frunzarit doar sumar si doar la nivelul 0. Dar a inceput sezonul reducerilor si pentru partea feminina e necesar timp de uitat, cautat, probat si din nou. Noroc ca se poate si fara.
Noaptea a fost un sfetnic bun pentru noi si rau pentru vreme ca dimineata era totul cenusiu si ud. Ud s-a mentinut cam toata ziua cu ceva reprize de neploaie mai spre dupa-amiaza insa noi nu am mai putut profita ca oboseala acumulata de dimineata in 3 muzee ne-a scos din uz.
Dar am facut la pas si pe indelete, indemnati si de vremea neprietenoasa de afara Neues Museum, Alte Nationalgalerie si Altes Museum. Daca picioarele nu ne-ar fi lasat am fi dat o tura si prin Pergamon museum ca era de vazut si se putea cu Museum Insel Pass insa cu toata dorinta putinta fu imposibila.
Ne-am intors la hotel si am petrecut dupa-amiaza (cat mai era din ea) in pat ca si maine si tot asa sunt zile si ne intoarcem la drum si vizite ceea ce ma obliga sa mai stau si pe dreapta la odihna.
Una peste alta Berlinul merita mai mult decat 2 zile si ceva. Probabil si 1 luna daca stai si mergi zilnic in alta parte si tot ai cate ceva de vazut. Ceva inedit, interesant si care sa te atraga.
Tot asa din punctul meu strict personal de vedere e un oras extraordinar si, probabil, voi dori sa revin aici candva, poate acel candva cand nu va mai fi peste tot cate un santier mai mare sau mai mic.
http://picasaweb.google.com/11275663352 ... 2011Berlin
http://picasaweb.google.com/11275663352 ... 2011Berlin

Ziua a 18-a, de la Berlin la Selbitz = 455 km / cazare la Gasthof Napoleon (mirific inclusiv berea de calitate scoasa din pivnita!)
Ziua de astazi, a 18-a a excursiei, inseamna revenirea la ceea ce ii face cinste si bine calatorului: drumul, mai exact autostrada germana in toata splendoarea sa. Drumul suprem se prezinta ca o metoda facila de a face kilometri – sau o modalitate de a toca nervii si carburantul atunci cand ajungi sa te intalnesti cu temutele STAU-uri (gatuituri de trafic cauzate de diferiti factori, de cele mai multe ori lucrari in trafic). Ori noi astazi am avut si de unele si de altele. Daca ne-am bucurat ajungand repede la Dresda, apoi am avut de suferit intre Leipzig si destinatia zilei, Gasthof Napoleon in Selbitz.
Sa spunem ca vremea ne-a pandit la colt si ne-a oferit o portie mare de ploaie mocaneasca si cu vant in Dresda, motiv pentru care nici imaginile nu sunt cum mi-as fi dorit eu, apoi ne-a incercat dar s-a potolit in Leipzig unde nu a curs chiar asa cum mi-am imaginat eu ca va fi fiind.
Cert este ca in ambele orase am marcat scurt momentul cu cate o tura prin zonele considerate central-istorice si trebuie sa apreciez constiinciozitatea tipic germana gratie careia exista in Dresda cladiri care arata asa cum trebuie sa arate niste cladiri cu vechime (chiar daca vechimea este de circa 60 de ani). Mi-a placut si probabil va trebui revenit peste ceva ani cu vreme buna cu tot.
Leipzig-ul este mai sobru, mai aerisit ca distributie a cladirilor cu patina timpului si il adaposteste pentru eternitate, intr-o biserica gigantica, pe Johann Sebastian Bach. ComerzBank-ul alaturat are stralucirea unei banci solide, germane (fara a ma gandi la actionariatul exact).
Ambele orase sunt inca in transformari asidue si cred cu tarie ca vor arata si mai stralucitoare in zonele acestea de promenada. Altfel, judecate dup aceea ce vezi pana acolo, sunt orase ce pastreaza pregnant memoria timpurilor planificarii in detaliu si a constructiei neabatute a socialismului (cam ca pe la noi doar ca mai spalate).
O tura va trebui sa dau prin mica localitate situata intr-un decor demn de Bukovina noastra (dar cu infrastructura lor) sa vad cat de calda este (ca asa pare).
Pana maine toate bune!
PS: asa cum banuiam e o localitate micuta si cocheta cu oameni gospodari. Cateva minute prin ea si m-au incantat. Tare mi-as dori ca satele noastre sa arate precum acesta! (probabil nu doar istoria si cultura ne despart ci si spiritul e munca si munca in sine!). Iar bijuteria auto din 1962 vazuta si auzita din gura proprietarului a facut deliciul unui iubitor de masini. CARS in realitatea imediata!
http://picasaweb.google.com/11275663352 ... linSelbitz

Ziua a 19-a, de la Selbitz la Aschheim = 332 km / cazare la Pension Carl (corecta pentru pretul sau, departe de agitatia teribila a Munchen-ului)
Autobahn. Bavaria. Munchen. Weissbier.
Aceste 4 cuvinte definesc (opinie proprie) cel mai bine Germania.
Berlinul este elegant si pretios dar public de toate natiile si, mai ales, mult gasesti la Munchen.
Poate ca Munchen-ul ar fi meritat mai mult sa fie capitala Germaniei decat Berlin-ul dar au decis altii si nu eu asa ca ... sa ramana asa.
E impresionant! regret cu atat mai mult ca din 2004 incoace tot trec pe A99-A92 si mereu spun Alta data! vizitarii Munchen-ului. De acum va deveni un punct de vizitare obligatorie pentru ca cele cateva ore de ieri acordate vizitei inseamna prea putin si prea pe fast-forward. Si toate acestea la un om care are deja in spate 9000+ km la volan si destui pe jos. Cam incep a resimti efortul. Noroc de lucrurile frumoase vazute, diverse si deosebite, toate acestea facandu-si efectul de anestezic al oboselii (pana la un punct).
Inainte de toate insa Nurnberg-ul a oferit o imagine splendida a unui burg german de amploare, conservat (sau reconstruit) excelent. Mi-a placut si imi doresc sa revin.
Revenind la Munchen si la ale sale bijuterii arhitecturale e clar ca merita o mai atenta vizualizare si sper sa o fac cu alte ocazii. Deocamdata mi-a placut atat de mult incat nu prea mai gasesc cuvinte pentru descriere. Dar ma mai gandesc si la BMW Welt care ar fi de vazut si..... alta data!
Astazi (pen)ultimul segment al acestei parti mamut a excursiei noastre. De maine probabil cateva zile de relaxare binemeritata.
http://picasaweb.google.com/11275663352 ... tzAschheim

Ziua a 20-a, de la Aschheim la Tengen = 332 km / cazare la Landhaus Waldfrieden (de ce oare am plecat de acolo?)
( Trecu cu bine si ziua de dupa contactul cu Munchen-ul. Ba, dupa cum ati sesizat, a trecut asa de bine ca nici nu am mai scris. Probleme cu timpul si cu netul (nu le recunosc pe cele cu oboseala). )
Daca ma gandesc chiar au trecut (chiar extrem de repede) toate zilele din prima mare parte a excursiei acestea si am ajuns la o casa temporara unde vom sta mai multe zile.
Asadar de la Munchen am plecat spre Tengen unde am si ajuns extrem de repede ca din cei circa 300 km jumatate s-au parcurs pe autostrada germana (drumul suprem) fara efort si fara sa ma dea pe dinafara viteza. Constant si economic, motivat si de autostrada aproape pustie la ora de dimineata cand am mers noi pe ea. Ulterior, pe drumuri de rang mai mic dar impecabile si cu trafic din ce in ce mai intens, s-a mers mai potolit dar si mai economic.
Am vizitat un targ de provincie care era amortit complet la ora 11 – 12 de dimineata a unei zile de duminica generoasa cu vremea excelenta de drumetie (caldura cu taraita si soare imbelsugat alaturi de norisori pufosi). Ravensburg e un oras cam ca Botosani-ul (dau eu cu parerea din punct de vedere dimensional) dar diferit total de murdaria (de toate felurile) de la noi. Mi-a lasat impresia unui oras tihnit, undeva unde sa te retragi daca vrei liniste dar confortul unei localitati urbane. Duminica pe la pranz daca erau cateva cupluri (poate chiar turisti ca noi) pe la unele mese (si localurile erau amortite la acea ora). Circulau insa ceas autobuzele locale! goale!
Avea sa se dovedeasca ca e loc si de mai bine! Cum ar fi una bucata pensiune tipic nemteasca, la marginea spre Elvetia a Padurii Negre, langa Tengen. Daca mi-as dori vreodata sa fac asa ceva (turism) ca mod de viata, cred cu tarie ca din toate modelele calatoriei acesta ar fi cel de urmat. Idilic inclusiv locatia (sau poate pornind de acolo). Ca discutam mai sus de confortul unei localitati urbane … aici e discutabil daca localitatea sau locatia mai precis e in mijlocul Munchen-ului sau (ca aceasta pensiune) undeva pe un deal, departe de lumea dezlantuita a drumului suprem si a aglomeratiei supreme.
Aici nu am stat mult pentru ca daca te afli la doar 25 km de Schaffhausen cu certitudine vrei sa (re)vezi. Si am purces la drum – iarasi drum – care ne-a lasat masca chiar pe toti. De cel mai jos rang posibil (dupa stiinta mea) dar meticulos intretinut (doar fie si la acest capitol Germania e inca Germania). Insa peisajele colinare pe care le-am strabatut in cei cativa kilometri au fost magnifice.
Am trecut o vama minuscula si goala pe deasupra si ne-am trezit in Elvetia. Nici o diferenta intre Germania si Elvetia decat multitudinea de steaguri elvetiene data posibil si de ziua nationala a Elvetiei care este astazi (1 august). Hai sa spunem ca era mai curat, mult mai curat. Si daca tot am amintit de Germania ramasa Germanie si de diferenta de curatenie intre Germania si Elvetia sa o spun si pe cea dreapta conform careia in 8 ani de cand calc meleagurile germane (mai cu seama prin sud-vest) constat cu amaraciune degradarea continua a acestei natii (implicit si a tarii in ansamblul ei).
Trecem peste pentru ca drumurile sunt inca excelente (Da Doamne! sa fie peste tot asa) si ajungem la cascada Rinului. Nu a fost prima data cand am vazut-o dar m-a dat gata ca niciodata. Pentru ca terminate fiind lucrarile am decis sa luam unul din circuitele oferite si am trecut apa cu barcuta (o barca adaptata perfect – zic eu – nevoilor particulare de langa cascada) si ne-am bagat chiar langa caderea involburata de ape. A fost COSMIC intocmai Capului Nord. Bietele molecule de apa … ce dipoli, ce forte van der Waals… erau trantite si pulverizate … si iar… cand ajungeau la mai mult calm acvatic (dar curenti extrem de puternici si inselatori pentru ambarcatiuni) cred ca spuneau Bine ca am scapat! A fost interesant si castelul (desi nu aveai ce sa vezi). Dar cel mai interesant a fost nu liftul nostru ci cel atarnat intre cer si pamant cu masa pregatita pentru doi (sau mai multi) indragostiti(te).
Apoi berea servita ca la carte in pensiune m-a dat gata si cu asta basta. SOMN! Apoi astazi am inghitit ultimul segment (scurt). Si a inceput shopping-ul!!!!
Maine sper in vreme buna non-stop pentru relaxarea din … vezi vedea…
http://picasaweb.google.com/11275663352 ... heimTengen

Special: Konstanz = 163 km in all / cazare la Der Ovi (super pentru „banii” dati)
Cateva cuvinte despre Konstanz. Un oras excelent (mai putin aglomeratia de vacanta si de ziua nationala a Elvetiei de pe 1 august).
O cura de terme fabuloasa, mai ales cand vremea de afara e cainoasa. Si relaxarea mult dorita.
Pentru doritori sezon de shopping… ca e la moda. Si la reducere. Reduziert! Sale! Pe naiba in final platesti cat vor ei sa platesti dar ai impresia ca e superOK! Toata lumea e incantata mai putin eu. Sunt in excursie de placere nu de cumparaturi. Mai fac si concesii. Nu prea multe ca se urca la cap.
RELAXARE! Si alergatura dupa cai verzi pe pereti. Produsele sunt scumpe sau bugetul nostru e limitat de handicapatii de guvernanti care cer performanta pe nimic! Si din nimic! Ma las de discutat politica si ma intorc la THERME! Ce incantare musculara si osoasa! FABULOS!
Ceva nou pentru dumneavoastra:
http://www.youtube.com/watch?v=uozXRKFtDR0
http://www.youtube.com/watch?v=ETbwizGlHOA
http://www.youtube.com/watch?v=tpC6IRF9as0
http://www.youtube.com/watch?v=Z9mxcPtzPx0
dar si ceva poze http://picasaweb.google.com/11275663352 ... 11Konstanz

Ziua a 25-a, de la Konstanz la Moconessi = 645 km / cazare la Ostello Fontanabuona (cea mai slaba – dar impecabila la curatenie – cazare a excursiei dar la jumatate de pret fata de Genova)
A venit si ziua revansei pasurilor montane inalte! Ele contra fiorduri! DRAW!
De fapt fiecare are farmecul si specialul sau! Sunt impecabile si una si alta! Parca totusi as trage spre turta pasurilor.
O vreme cainoasa la inceput de zi continuata, Gratie si Har Domnului, cu vreme de basm, de povestit la nepoti (cine-i are).
Atat de frumos ca a depasit perfectiunea! GATA! Nu mai alerg dupa ea ca tocmai ce am dat peste ea astazi intre colturi de turn montan si abisuri ametitoare. Intre gheata pura si eterna (Da Doamne!) si soselele elvetiene (absolut incantatoare ca la ei nu exista inghet – dezghet dar mai ales asfaltatori prietenii stiti voi cui…).
Mi-am mai vazut un vis cu ochii: un ghetar doar al meu pe care sa il pot mirosi si atinge!
De aici si pana la dizgratioasa italie (i mic ca atat merita) nu a fost decat un pas de vreo 150 km. comuna milano mi-a lasat un gust atat de imposibil de rau incat nu merita o descriere mai larga. DOM? San Siro? Chivu? Adelina? Moda? Fix pix la mizeria si haosul din comuna.
Pacat de bijuterii arhitecturale precum Santa Maria delle Grazie cu a ei fabuloasa Cina cea de Taina. A meritat tot efortul si suportarea mizeriei milaneze. A fost un geniu DaVinci. Un geniu va ramane si probabil tot neinteles si peste ani buni! In vremurile de demult 3D insemna Cina cea de Taina. Vizitati-o si veti intelege!
Apoi imagini derulande de parca teleportarea a functionat si ne gaseam pe autostrada soarelui de la noi. Poate e chiar mai bine pe acolo!
Sper intr-o binemeritata odihna desi caldura si tantarii cred ca ne vor da de furca!
Atat acum! Cu Bine!
http://picasaweb.google.com/11275663352 ... nzMoconesi

Ziua a 26-a, de la Moconessi la Passy = 686 km / cazare la Le Fontenay (greu de ajuns acolo dar te rasplateste si la conditii si la peisaj)
A venit si ziua in care am vazut Mediterana. Unii i-au spus Mare Ligurica dar eu stiu si geografia imi da dreptate ca e Mediterana cea … MAAARE. Ei nu chiar cat Arctic-ul (oceanul!) dar e mare (comparata cu ce stim noi de la Mamaia sau Albena!
Si s-a dovedit si frumoasa. O coasta cum nu am mai vazut. Oricat nu mi-ar place italia dupa impresia lasata de comuna milano trebuie sa admit ca sunt oameni cu coloana verticala precum coastele pe care si-au facut caminele. Si la fel de tare! Macar stiu sa apere ceea ce considera ei ca fiind valorile lor nationale.
M-a dat gata inceputul zilei unde Ioana navigatoarea ne-a dus cat de repede a putut ea la autostrada … surpriza… asta a insemnat pe unde nici … picior de roman nu cred ca a calcat vreodata cu masina inregistrata in RO (passo della spinarolla – sper sa il fi retinut si scris corect!). Doamne! ce drum ingust dar intretinut ca la italieni de parca era autostrada dei fiori pe care am mers ulterior pana la Genova si mai departe spre Coasta cea de Azur. Genova e mare, italian, tipic, nu intretinut fantastic dar impresionant pentru cineva ce a vazut pana acum doar rigoare germana si nordica. Mi-a lasat o impresie buna, probabil mi-as fi dorit sa il vizitez amanuntit dar timpul si kilometrii au fost dusmanii nostri cei mai mari (sau noi insine?!).
Coasta de la Genova spre Franta e dupa mine o bucata de autostrada poetica. Poezia si arta romana impletite cu tehnologia de sorginte teutona. Si le-a iesit ceva fantastic. Chiar si pentru soferul atent mereu la neastamparatii italieni parteneri de trafic tot e timp sa mai arunce cate o privire la leandrii infloriti din axul central sau de pe coaste, la agave imensi si la maslinii ce cresc privind intrebatori spre lumea nebuna a vitezei de sub ei. Din loc in loc vestigii medievale, romane si basilica (a se citi la plural) de parca Roma Imperiala ar fi inca aici. Ce mai incolo si incoace: impresiile au fost cu totul altele. Italia isi merita litera mare de inceput! Ma gandesc cum o fi astazi Roma Imperiala?
Sam Remo a fost un oras tare pe dos din toate punctele de vedere. Ingust, intortocheat, cu miros de secol XVIII dar si sofisticat, cochet, in pas cu secolul acesta. Ne-a dat de gandit insa la dimensiunea fizica a traseului si la timpul extrem de limitat ACCEPTAT ca fiind alocat acestui segment al excursiei.
Apoi am spus ca daca vedem Monaco / Monte Carlo ca la carte totul este bine si merita efortul imens al kilometrilor de parcurs.
Si Monaco ni s-a oferit in splendoarea sa totala!
De la inaltimea autostrazii sau de la linia apei mediterane Monaco a fost COSMIC!
Germania de demult la curatenie, Elvetia la precizie si Italia+Franta la bucatarie si la comportamentul oamenilor. Se vede potenta financiara din orice unghi sau din orice petic de iarba tunsa obsesiv perfect!
Cui i-o place pentru Casino sa se bucure de pierderea banilor acolo dar pentru noi, turistii cu buget calculat strans, Monaco e frumos prin el insusi! A meritat efortul de a veni pana la el. Alta data poate vom vedea si lumea vedetelor din Cannes, Nice si pe eternul jandarm al Saint Tropez-ului!
Drum nebun si mai frumos chiar la intoarcere pe aceeasi coasta dar pe sensul opus diminetii apoi paralel intersectat cu Alpii spre Piemont, spre Torino pe care l-am lasat dimpreuna cu Col de Iseran drept alte destinatii de vacante viitoare. Toate bune si frumoase pana la primul indicator de Monte Bianco asociat amar cu CODA! Si a fost sa fie un STAU/BOUCHON/CODA/BLOCAJ DE TRAFIC care ne-a asteptat la cotitura pana am venit. 1 ora si ceva pentru circa 1,2 km de serpentina. Plata si traversarea probabil singurului tunel parcurs vreodata care sa imi dea fiori reci pe sira spinarii gratie unui incident nu tocmai vechi dar foarte fierbinte! Dar CODA este tocmai rezultatul unor masuri de securitate draconice. NU cred ca cineva mai vrea vreodata repetarea episodului mentionat anterior.
Am iesit si cu timpul gonindu-ne nebuneste am cautat pe ploaie si pe noapte (am vrut noapte, am gasit noapte – smoala) cazarea. Am gasit-o intr-un final, la capat de lume si serpentine inguste exact asa cum porniseram in zi …
E OK! Noapte buna si ne revedem mai incolo!
http://picasaweb.google.com/11275663352 ... onesiPassy

Ziua a 27-a, de la Passy la Konstanz = 415 km / cazare … tot la Der Ovi! Buna gazda.
Mda… se pare ca toate lucrurile frumoase ajung la un punct de final.
Asa da semne ca s-ar petrece si cu excursia noastra. Dupa a 27-a zi, se vede un segment de drum cunoscut indeobste ca … drumul spre casa! Si al naibii treaba e la fel de nasol (sau mai nasol) ca atunci cand am plecat. Ca deh… autostrada ai doar pana la unguri… apoi ai radare performante, gropi stralucite si boi cu 2 si 4 picioare!
Dar pana la momentul acela mai e ceva asa ca sa ma gandesc la ultima parte a drumului de trei zile.
De la greu gasitul Plateau d’Assy s-a dat startul unei zile ce nu promitea multe ca ploua marunt si sacaitor. Insa se vedea nebuneste Mont Blanc! De la 1200 m de pe versantul opus lui era normal si vremea dadea primele semne de imbunatatire.
Si s-a facut lumina! Si totul a devenit extraordinar! TOTUL pana la casele de bilete pentru ascensiunea pe MB. Unde aflaram cu stupoare ca desi jos era beton pe sus treaba statea prost de tot … atat de prost ca nici cei cu bilete deja cumparate si cu ora de ascensiune nu puteau urca, de altii nici vorba! S-a deliberat destul pana o idee salvatoare a venit: sa folosim trenul cu cremaliera sa vedem grota din ghetar.
Si unii am mers acolo iar cine a dorit neparat ascensiune pe MB a ramas sa astepte verdictul specialistilor in telecabine si vreme! Si finalmente a urcat pana la punctul primar de la circa 2300 m. Bun si atat decat deloc!
Cine a ales biletul cu trenul a castigat mai mult ca a vazut mai multe lucruri poate nu la fel de spectaculoase dar oricum … pentru specialistii din noi in BioGeo a fost absolut de nesperat mai ales ca vremea ne-a purtat noroc. A fost, cat am fost noi in zona ghetarului, o vreme splendida!
Ce si cum am vazut e greu de descris in cuvinte. Dar ingrijorarea poate fi exprimata! Chiar ramanem fara de ghetari! M-am simtit transportat in timp langa mamuti si alte finite disparate pentru ca pana la urma am pus mana pe aceiasi fulgi de nea care au cazut si pe ei! Si am adus mai repede in contemporaneitate niste molecule de apa pe mana si fata!
Fabulos si trenuletul cu cremaliera. Si privelistile!
Berna nu a adus spectaculos nimic dar asa sta bine unei capitale care se respecta si Berna e una din ele!
Apoi drum de goana cu ploaie si lucrari (vesnicele lucrari ce ne-au insotit peste tot!). Sa mai spun ca ne-am simtit ca acasa la Restaurant Rapid de langa telecabina din Chamonix ca doar avem peste tot romani vrednici! Si acesta a fost unul dintre ei meritandu-si bacsisul consistent!
Ceva relaxare mai vine apoi bagaje si bani de cheltuit si final> RO! Mai vorbim noi si despre asta!
Sanatate si spor in toate!
http://picasaweb.google.com/11275663352 ... syKonstanz

Cordial: Freiburg in 2011 (ziua a 29-a) = 276 km
Reintalnirea cu Freiburg-ul a fost magica.
M-am simtit ca pestele in apa, mai ales ca apa era prin canalele legendare ale Freiburg-ului.
De asta data a fost OK. Termic si pluviometric. Cand a curs fara de masura eram in magazine. Sau la volan. Termic mai bun nu poti cere ca turist. Chiar daca maxima a fost de 18 grade…
Magazinele erau multe si unele noi noute. Marfa din belsug dar cam piperata la pret sau banii nostri s-au tot subtiat (gratie in primul rand unei guvernari ca vai de steaua ei).
Totul a fost la superlativ! Chiar si banii scosi din buzunar. De multe ori fara sens (judecat la rece, acum).
Ma voi intoarce cu placere in acest mirific oras al Padurii Negre oricand voi mai avea ocazia!
Auf Wiedersehen Freiburg!
http://picasaweb.google.com/11275663352 ... rg20110809

Drumul acasa (zilele 30+31+32) = 643+669+558 km
Lungul drum al zilei catre noapte sau altfel spus drumul acasa!
Atat a fost sa fie aceasta excursie intrata acum in faza finala, de drum spre Iasi.
Sunt multumit de cat am vazut si cat am realizat din ceea ce initial era doar un plan utopic. Utopie pare si astazi ca inca nu s-a terminat (asta se va intampla cand voi rasuci cheia in contact pe pozitia OFF la Iasi in parcarea de domiciliu!) si nici materialele nu s-au decantat corespunzator. Dar de fapt a fost (ce nostalgic suna...) o realitate de zi cu zi timp de 30 de zile (si ar mai fi inca 2... sac!!!).
Asa ca am plecat din Konstanz catre Iasi pe cel mai scurt si rapid drum cu putinta adica vreo 100 km de non autostrada in Germania dar cu privelistile uimitoare asupra Lacului Konstanz la ora de dimineata rece de august si restul goana nebuna (temperata de pretul carburantilor) catre cazarea zilei care s-a dovedit exceptional amplasata si excelenta calitativ.
Asa ca am depasit 82000 km langa Munchen si am trecut si de borna celor 12.000 km de la plecarea din Iasi si finalmente am ajuns la Pochlarn in NiederOstereich care cred ca pentru mine va deveni un nou punct de reper in drumurile (sper cat mai multe) internationale. Totul se leaga de Nibelungi aici si cred ca trebui citit ceva despre asta!!! Inclusiv motelul este Niebelungen Motel!!!
Am tras o raita prin satuc si pe malul Dunarii (cel drept) si cred ca niciodata in viata, cu exceptia locului de formare al Dunarii, nu am fost asa de aproape de apa fluviului. I-am vazut si valurile. Si navele de croaziera. Excelent!
Apoi un restaurant austriac tipic cu bere, snitel si strudel autentic austriece si pot scrie in voia cea buna.
Deocamdata atat si asteptam cu infrigurare intalnirea de maine cu Romania! mai ales ca pana acum am fost mandru ca sunt roman in strainatate!
http://picasaweb.google.com/11275663352 ... rn10082011
http://picasaweb.google.com/11275663352 ... ei11082011
Punct. si de la capat! Ieri era un vis indepartat. Astazi este „A fost o data …”.
DA! s-a terminat aceasta excursie! DA! a fost fabulos! DA! am reusit sa ma tin de propriul plan si sa ating toate obiectivele propuse (aici variatii pot exista pentru ca am renuntat la … de exemplu… Teufelsbrücke de langa San Gottardo) sau mai corect toate punctele propuse a fi atinse.
Mi-a fost aproape Divinitatea si mi-a fost favorabila! Ii multumesc!
Ne-am intors mai plini de cultura si incomparabil mai dornici de noi aventuri!
Sper ca partenerii sa fi fost multumiti atat cat poti multumi lumea.
Un total financiar nu am inca! Va veni si el! Sa vedem daca si cum ne vom mai permite astfel de aventuri.
Ce sa mai spun? Probabil voi putea povesti cate ceva (diferit) multa vreme de aici incolo! Sper sa am si cui sa povestesc … blogul nefiind (se pare) o solutie ca lumea sa cunoasca aceasta aventura. Si sa o si urmeze asta fiind intentia mea (si nu lauda de sine sau sacairea prietenilor / potentialilor cititori).
Apoi am spus sa scriu zilnic din dorinta ca varietatea lucrurilor vazute si a emotiilor traite sa nu se piarda in ziua ce succede si in care vezi alte lucruri si traiesti alte emotii. Pana la urma este blogul meu si-mi reflecta punctele de vedere.
Celor care au avut bunavointa sa citeasca le multumesc si le apreciez opiniile exprimate aici.
Sa auzim numai de bine! - posturile finale ale acestei excursii vor veni in zilele ce urmeaza, pe masura ce se mai decanteaza si stratifica din impresiile adunate –
http://picasaweb.google.com/11275663352 ... si12082011

Cred ca in final atat a fost sa fie. Au ramas lucruri nevazute, regrete ca a fost prea scurt, dorinta sa nu fi alergat atata si sa fi vazut mai bine si mai mult. Pana la urma e bine ca s-a incheiat cu bine. E excelent ca s-a putut (fie si atat!)!
Multumim Celui de Sus!

Si daca am avariat autoturismul (care mi-a fost credincios ca nimeni altul!) doar din vina mea si dupa ce am incheiat excursia asta e deja o alta problema ce o rezolva CASCO si service-ul autorizat. Va reveni mai puternica si promit sa am mai multa grija de ea (de masina).
http://picasaweb.google.com/11275663352 ... eforeAfter

Si deja ma gandesc ce trasee ar fi de calcat la anul!!!!

Multumesc cititorilor ca mi-au suportat divagatiile si le doresc sa aiba si ei oportunitatea de a merge pe drumurile strabatute de noi pentru a fi la fel de privilegiati ca au vazut, trait si simtit cat de frumoasa este Planeta pe care traim!

S-auzim numai de bine!
Eugen Ungureanu
Kia Cee'd SW (2, PE) 1.6GDI BEST (+more)
http://ungureanueugen.wordpress.com

Dennis
Ghost
Posts: 690
Joined: 30 May 2007, 11:51
Auto:
Location: Bucuresti

Re: martiana

Post by Dennis »

Un adevarat roman de aventuri! =D>
Felicitari si la cat mai multe astfel de calatorii!
LX Best 1.4 + GPL, machine silver, IF-07-SBI

User avatar
kTL
Posts: 377
Joined: 10 Apr 2011, 22:14
Auto:
Location: Bucuresti

Re: martiana

Post by kTL »

Foarte frumos! Superbe peisajele!! Si cel mai important e ca v-ati simtit bine atat dumneavoastra, sotia, cat si tovarasii de aventura!

Pacat de masinuta, insa dupa atatia km poate asa a fost sa fie. Sigur o sa se rezolve rapid si fara probleme pe casco!

Sanatate!
Kia Cee'd 1.4 GSL MT 109CP
[b]ODO:[/b] 75.000+ KM

Kia Rio facelift 1.2 GSL MT 85CP
[b]ODO:[/b] 14.000+ KM

User avatar
MeGeNe
Moderator General
Posts: 1390
Joined: 15 Jun 2009, 12:07
Auto: KIA
Location: Bucuresti - Titan

Re: martiana

Post by MeGeNe »

@Eugeniuz, m-ai lasat fara cuvinte. Felicitari pentru aceasta excursie minunata!
B-39-MGN cee'd HB yellow dakar 1,6 GSL City

User avatar
bubumisu
Posts: 1763
Joined: 16 Jun 2009, 17:55
Auto: Kia cee'd SW
Location: Vaslui

Re: martiana

Post by bubumisu »

@eugeniuz2005

Un singur cuvant:magnific =D>
Totalul financiar chiar ca nu mai conteaza
Si la mai mare :D
Poate vreodata vom putea si noi sa reusim macar un sfert din performanta ta, o asa excursie cere sacrificii financiare si timp disponibil 8) .
Ceed SW, 1,4 GSL MT, 109 CP, City, Black Pearl, 2009 ODO:190.000 km
Anvelope iarna 195/65/R15:Diplomat Winter ST (naspa, nu achizitionati gama budget #-o )
Anvelope vara 205/55/R16: HANKOOK Ventus Prime 4 K135 205/55 R16 (midle range cu performante de premium :wink: )
GPL Tomaseto STAG 4 Qbox plus

User avatar
eugeniuz2005
Posts: 207
Joined: 23 Mar 2008, 19:56
Auto: Kia Ceed SW (2, PE)
Location: Iasi
Contact:

Re: martiana

Post by eugeniuz2005 »

multumesc inca o data de aprecieri!

acum ca e gata (deja e chiar la A fost o data.....) va spun cu mana pe inima ca in final conteaza doar decizia: sa fii decis si sa iti doresti cu adevarat sa faci o astfel de excursie! sa spui: GATA AM DECIS, PLECAM! apoi vin celelalte: timp=traseu=bani=masina pregatita=etc. Dar definitoriu este momentul cand spui: AM DECIS SA PLECAM!

sau macar in cazul meu asa a fost. Si daca din cauza de bani anul trecut nu mi-a iesit uite ca Cel de Sus nu m-a lasat si m-a ajutat sa am banii anul asta. Decizia era luata deja de mult!
Kia Cee'd SW (2, PE) 1.6GDI BEST (+more)
http://ungureanueugen.wordpress.com

User avatar
eugeniuz2005
Posts: 207
Joined: 23 Mar 2008, 19:56
Auto: Kia Ceed SW (2, PE)
Location: Iasi
Contact:

NK 2011 total financiar

Post by eugeniuz2005 »

Tinand cont de faptul ca partenerii de calatorie au suportat si ei in mod egal cheltuielile cu carburantul si taxele platite pentru masina, doar noi doi (eu cu sotia) am scos din buzunar pentru aceasta calatorie un pic peste 4300 de Euro suma in care se include absolut tot (chiar si cumparaturile, nu putine, facute!).
Daca ma gandesc ca este la cent suma bugetata initial atunci este de-a dreptul perfect.

Cat despre urarile de a face si alta data o astfel de calatorie.... sa dea Domnul sa mai fie si bani si... de ce nu?!! si timp, nu de alta dar ... lucrurile se schimba si nu neaparat in bine. Speranta si dorinta insa raman!
Kia Cee'd SW (2, PE) 1.6GDI BEST (+more)
http://ungureanueugen.wordpress.com

User avatar
eugeniuz2005
Posts: 207
Joined: 23 Mar 2008, 19:56
Auto: Kia Ceed SW (2, PE)
Location: Iasi
Contact:

Resurection

Post by eugeniuz2005 »

In cele din urma, la 3 saptamani dupa incidentul neplacut cu distrugerea hayon-ului mi-am recuperat masina cu hayon nou nout, cu lampa a treia de stop schimbata si sunt multumit de cum a iesit treaba.
Promit sa am mai multa grija de masina.

Acum daca citeste acest post cineva care stie , sa ma indrume si pe mine sa pot sa fac rost de un nou sticker clubKIA.ro pentru ca cel vechi s-a facut bucatele mii impreuna cu luneta veche.
Kia Cee'd SW (2, PE) 1.6GDI BEST (+more)
http://ungureanueugen.wordpress.com

Post Reply

Return to “Jurnal de bord”