Cee'd 1.4 109 CP / 2007
Re: Cee'd 1.4 109 CP / 2007
De curiozitate - cat a costat filtru de benzina (din rezervor)? Banuiesc ca e OEM.
Doar ca FYI: sunt discutii destul de aprinse cum ca filtrul de ulei ar cam trebui sa fie OEM, si o recomandare de la KIA in acest sens.
Doar ca FYI: sunt discutii destul de aprinse cum ca filtrul de ulei ar cam trebui sa fie OEM, si o recomandare de la KIA in acest sens.
Re: Cee'd 1.4 109 CP / 2007
Salut
Nu m-am stresat foarte tare sa caut filtre asa-zis OEM. Doar filtru de aer gasisem "OEM", dar pana m-am hotarat, s-a dat si trebuia sa astept foarte mult dupa el. De altfel l-am schimbat doar pentru ca asa scrie in cartea masinii, pentru ca cel pe care l-am schimbat mergea doar suflat, era aproape curat...
Filtrul de benzina l-am luat Jakoparts si a fost 70 de lei.
Iar filtrul de ulei l-am luat dintr-un service profesional, unde am facut si schimbul de ulei, si a fost Mann.
Prin prisma experientei profesionale va spun ca nu este nici o diferenta majora intre piese "OEM" si celelalte.
Explicatia este urmatoarea : sa luam componenta "X" ; aceasta este fabricata de firma "A" si livrata in fabrica KIA.
Aceasta firma "A" primeste, datorita faptului ca livreaza direct in fabrica KIA, statutul de "productie si livrare piese OEM".
Exista inca (sa zicem) 4 furnizori care produc aceleasi piese "X" si care pot avea (iarasi, sa zicem) 1 calitate mai slaba, 1 aceeasi calitate si 2 calitate mai buna decat piesa "OEM".
Se aplica in 99% din cazuri regula : mai scump = mai bun calitativ.
Desigur conteaza si experienta companiei producatoare in domeniul respectiv. Nu cumparati componente critice (placute de frana, discuri, uleiuri, etc.) de la firme care de regula produc piese din plastic, e clar ca nu au know-how.
Companiile auto, inclusiv KIA, isi produc doar caroseriile, motoarele, si alte cateva repere majore.
Restul vin de la furnizori.
Nu m-am stresat foarte tare sa caut filtre asa-zis OEM. Doar filtru de aer gasisem "OEM", dar pana m-am hotarat, s-a dat si trebuia sa astept foarte mult dupa el. De altfel l-am schimbat doar pentru ca asa scrie in cartea masinii, pentru ca cel pe care l-am schimbat mergea doar suflat, era aproape curat...
Filtrul de benzina l-am luat Jakoparts si a fost 70 de lei.
Iar filtrul de ulei l-am luat dintr-un service profesional, unde am facut si schimbul de ulei, si a fost Mann.
Prin prisma experientei profesionale va spun ca nu este nici o diferenta majora intre piese "OEM" si celelalte.
Explicatia este urmatoarea : sa luam componenta "X" ; aceasta este fabricata de firma "A" si livrata in fabrica KIA.
Aceasta firma "A" primeste, datorita faptului ca livreaza direct in fabrica KIA, statutul de "productie si livrare piese OEM".
Exista inca (sa zicem) 4 furnizori care produc aceleasi piese "X" si care pot avea (iarasi, sa zicem) 1 calitate mai slaba, 1 aceeasi calitate si 2 calitate mai buna decat piesa "OEM".
Se aplica in 99% din cazuri regula : mai scump = mai bun calitativ.
Desigur conteaza si experienta companiei producatoare in domeniul respectiv. Nu cumparati componente critice (placute de frana, discuri, uleiuri, etc.) de la firme care de regula produc piese din plastic, e clar ca nu au know-how.
Companiile auto, inclusiv KIA, isi produc doar caroseriile, motoarele, si alte cateva repere majore.
Restul vin de la furnizori.
Re: Cee'd 1.4 109 CP / 2007
Mi-a aparut un scartait la miscarea stanga-dreapta a volanului pe loc si la viteze pana in approx 30 km/ora.
La viteze mai mari nu se aude acest zgomot.
Din ce-am citit pe-aici se pare ca e groasa treaba
Sa vedem, a zis orbul [-o<
La viteze mai mari nu se aude acest zgomot.
Din ce-am citit pe-aici se pare ca e groasa treaba
Sa vedem, a zis orbul [-o<
Re: Cee'd 1.4 109 CP / 2007
Eu cred ca acea firma X despre care spuneai mai sus primeste statutul de O.E (original equipment)
-
- Posts: 166
- Joined: 29 Aug 2007, 21:46
- Auto: Kia Cee'd 1.4 Best So Red
- Location: Bucuresti (originar din Fetesti)
- Contact:
Re: Cee'd 1.4 109 CP / 2007
Nu cred ca este chiar asa si in cazul Kia/Hyundai. Ele folosesc filtre si alte componente de la Hyundai Mobis... companie care de prin 2000 este parte integranta a concernului sud-coreean Hyundai-Kia Motors, deci fac destul de multe "in-house". ("MOBIS is, along with Hyundai Motors and Kia Motors, a core business of Hyundai Motor Group" - sursa: mobis[punct]co[punct]kr). Produsele Hyundai Mobis sunt OE. Eu am incercat la fiecare revizie si pana acum am reusit sa gasesc filtre Hyundai Mobis.DDI wrote: Companiile auto, inclusiv KIA, isi produc doar caroseriile, motoarele, si alte cateva repere majore.
Restul vin de la furnizori.
Kia Cee'd 1.4 GSL BEST So Red din aprilie 2008 (~200 000 km); instalație GPL STAG montată la Progaz Vernești; nr 6 in coloana de la BV 21.02.2009, nr 44 in Marea Coloana de la BV 10.10.2009
Canal Telegram Kia Cee'd România
Probleme Kia Cee'd
https://t.me/Kia_Ceed_Romania
Canal Telegram Kia Cee'd România
Probleme Kia Cee'd
https://t.me/Kia_Ceed_Romania
Re: Cee'd 1.4 109 CP / 2007
Am o intrebare pt tine, pt ca vreau sa verific ceva:
Am vazut ca ai pus Castrol EDGE. LA mine a fost cam asa: la revizia 1 (m-a prins prin Tg Mures) mi-au pus acelasi ulei. ...si apoi am observat ca dupa 15000 nivelul uleiului scazuse cam 2/3 de la nivelul max si mi-am zis ca a inceput deja sa manance ulei. Dar surpriza, nu a fost asa ...la urmatoarele revizii am pus altele...Mobil, etc. iar nivelul uleiului a fost aprox constant pana la urmatoarea revizie
La ultima revizie am pus din nou Castrol EDGE - deh, asa a fost sa fie ! - si am vazut ca fenomenul mentionat la rev 1 se repeta !! Revin la intrebare : care este nivelul de ulei acum? Ai observat acelasi lucru?
Bafta
Am vazut ca ai pus Castrol EDGE. LA mine a fost cam asa: la revizia 1 (m-a prins prin Tg Mures) mi-au pus acelasi ulei. ...si apoi am observat ca dupa 15000 nivelul uleiului scazuse cam 2/3 de la nivelul max si mi-am zis ca a inceput deja sa manance ulei. Dar surpriza, nu a fost asa ...la urmatoarele revizii am pus altele...Mobil, etc. iar nivelul uleiului a fost aprox constant pana la urmatoarea revizie
La ultima revizie am pus din nou Castrol EDGE - deh, asa a fost sa fie ! - si am vazut ca fenomenul mentionat la rev 1 se repeta !! Revin la intrebare : care este nivelul de ulei acum? Ai observat acelasi lucru?
Bafta
Re: Cee'd 1.4 109 CP / 2007
@ding :
Din ce-am verificat cu uleiul care era in masina cand am cumparat-o (Shell), timp de 1 an nu a avut nici o variatie de nivel a uleiului.
Am 2 luni de cand am schimbat uleiul dar eu merg putin (dupa ce am schimbat uleiul am facut max 2000 km). Deocamdata nivelul uleiului e neschimbat (aproape de maxim), dar urmeaza sa fac niste drumuri mai lungi si mai verific la intoarcere.
Mai verific si dau un mesaj aici peste vreo saptamana.
Succes,
Din ce-am verificat cu uleiul care era in masina cand am cumparat-o (Shell), timp de 1 an nu a avut nici o variatie de nivel a uleiului.
Am 2 luni de cand am schimbat uleiul dar eu merg putin (dupa ce am schimbat uleiul am facut max 2000 km). Deocamdata nivelul uleiului e neschimbat (aproape de maxim), dar urmeaza sa fac niste drumuri mai lungi si mai verific la intoarcere.
Mai verific si dau un mesaj aici peste vreo saptamana.
Succes,
Re: Cee'd 1.4 109 CP / 2007
Din fericire a fost doar bieleta antiruliu pe fatza-stanga.DDI wrote:Mi-a aparut un scartait la miscarea stanga-dreapta a volanului pe loc si la viteze pana in approx 30 km/ora.
La viteze mai mari nu se aude acest zgomot.
Din ce-am citit pe-aici se pare ca e groasa treaba
Sa vedem, a zis orbul [-o<
Am pus Lemforder. Zgomotul a disparut.
Re: Cee'd 1.4 109 CP / 2007
Multumesc, astept concluzia ta.DDI wrote:@ding :
.....Mai verific si dau un mesaj aici peste vreo saptamana.
,
NU timpul calendaristic este important ci numarul de km, macar 8-10k km si apoi sa vedem nivelul uleiului. Xcum, eu sunt hotarat sa nu mai pun Castrol Edge de acum incolo, mai ales ca nu imi place nici zgomotul motorului cu acest ulei.
Drumuri bune sa ai !
Re: Cee'd 1.4 109 CP / 2007
Vine iarna....
montat cauciucuri de iarna, schimbat antigel, inlocuit lame stergatoare fatza cu unele ieftine
pt stergatorul spate am pus lama de la unul dintre stergatoarele de pe fatza...dar nu se potriveste profilul 100% si face zgomot teribil...trebuie sa caut altceva..
originalul este mai jos...any idea?
montat cauciucuri de iarna, schimbat antigel, inlocuit lame stergatoare fatza cu unele ieftine
pt stergatorul spate am pus lama de la unul dintre stergatoarele de pe fatza...dar nu se potriveste profilul 100% si face zgomot teribil...trebuie sa caut altceva..
originalul este mai jos...any idea?
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Eu am luat cel mai ieftin stergator valeo cu profilul care il are stergatorul spate de pe ceed. Am masurat-o am taiat-o si am scos lama veche si am inlocuit o cu cea de valeo. Am un ab de cand merg asa cu el. Pe lama de valeo am dat vreo 10 ron. Stergator original hyundai-kia am gasit la 65 ron cel mai ieftin
cee'd 1.6 crdi pewter beige
Hyundai I30 Facelift 1.6 GSL - ex
Ceed 1.4 TGDI
Hyundai I30 Facelift 1.6 GSL - ex
Ceed 1.4 TGDI
Re: Cee'd 1.4 109 CP / 2007
Mersi de sfat ; ai gasit doar lama, separat?
O sa ma uit dupa Valeo...
O sa ma uit dupa Valeo...
Era stergatorul cu tot:lama si suportul ala metalic. Vezi ca ambele stergatoare au 2 plat bande subtiri metalice care intaresc si fixeaza lama pe stergator. Parerea mea e sa le folosesti de la cel al masinii. Inca odata sa fii atent la profilul lamei.
cee'd 1.6 crdi pewter beige
Hyundai I30 Facelift 1.6 GSL - ex
Ceed 1.4 TGDI
Hyundai I30 Facelift 1.6 GSL - ex
Ceed 1.4 TGDI
Re: Cee'd 1.4 109 CP / 2007
inlocuit senzorul de soc, problema rezolvataDDI wrote:Salut,
De la o vreme am probleme cu alarma (Maat 679).
De cateva ori pe luna, dupa ce ajung la destinatie si incui masina (din telecomanda), porneste alarma. Fara a fi deranjata de nimic.
Descui si incui masina si se rezolva.
Reapare dupa 1-2 maxim 3 saptamani.
A mai patit cineva asa ceva? Any idea?
Re: Cee'd 1.4 109 CP / 2007
dupa aproape 7000 km nivelul uleiului este ca in prima zi. in schimb motorul la rece este din ce in ce mai zgomotos. Cred ca o sa incerc si alta marca de ulei...ding wrote:Multumesc, astept concluzia ta.DDI wrote:@ding :
.....Mai verific si dau un mesaj aici peste vreo saptamana.
,
NU timpul calendaristic este important ci numarul de km, macar 8-10k km si apoi sa vedem nivelul uleiului. Xcum, eu sunt hotarat sa nu mai pun Castrol Edge de acum incolo, mai ales ca nu imi place nici zgomotul motorului cu acest ulei.
Drumuri bune sa ai !