Cât v-a ajutat garanția?

De toate pentru toţi
Friedrich
Posts: 8
Joined: 23 Jan 2021, 18:20
Auto: Kia Ceed SW 1.4 T-GDI 2019
Location: Iasi

Cât v-a ajutat garanția?

Post by Friedrich »

Salutare!
Așa cum spune și titlul, cat de mult v-a ajutat garanția de 7 ani oferita de KIA? Se merita sa faci reviziile la reprezentante unde au niste preturi fantastic de mari la piese și manopera?
Eu mă gândesc să renunț la garanție, facandu-mi reviziile la alt service cu piese aduse de mine și manopera decenta, plus că pot asista la schimbul pieselor, uleiului.
Aștept opiniile voastre.
Toate bune!

User avatar
ionutp
Admin
Posts: 992
Joined: 22 Aug 2019, 12:14
Auto: Sportage 2014 2.0 DSL AT
Location: Bucharest

Re: Cât v-a ajutat garanția?

Post by ionutp »

Salut, in cazul meu:
1. Schimbat turbina (mai intai actuatorul) - gratuit (cred ca depasea 5000 RON costul total)
2. Schimbat supapa de expansiune aer conditionat - gratuit (bine, era 150 RON piesa)

Din punctul meu de vedere garantia merita facuta. Cat despre revizii, nu se fac atat de des, eu le fac la reprezentanta mergand pe incredere si asta are mai multe avantaje: treaba bine facuta (de cele mai multe ori), in cazul in care se intampla ceva, se rezolva iar cand masina se vinde poate avea incredere si cumparatorul. Desigur, daca cineva are un service in care are incredere e si asta o solutie, doar sa nu crape ceva la masina in cei 7 ani.
Kia Sportage 2014 2.0 DSL 136CP AT AWD

BAU
Moderator General
Posts: 3291
Joined: 24 Jan 2008, 00:25
Auto:
Location: Bucuresti

Re: Cât v-a ajutat garanția?

Post by BAU »

Intotdeauna piesele de inlocuire la modelele noi de masini sunt mai scumpe . Dupa cativa ani de la lansarea pe piata cand industria de profil incepe sa scoata piese alternative , after market , mai bune sau mai putin bune , valoarea pieselor scade foarte mult .

Asa ca cel putin , in primii 5-7 ani este chiar foarte bine sa faci reviziile la reprezentanta . Se pot inlocui piese destul de scumpe in garantie .

Pe la vre-o 40000 km incepuse coloana de directie sa troncane . Mi-a fost inlocuita toata coloana ( era scumpa rau la vremea aceea ) desi uzata era doar bucsa stelata din cauciuc ( cuplajul elastic ) . Sunt convins ca a fost folosita o coloana reconditionata (la care fusese inlocuita tot cuplajul elastic ) dar nu m-a deranjat . S-a comportat bine pana acum pana pe la 130.000 km cand a inceput iar sa bata usor . Inca va rezista cel putin 10.000 -20.000 km . Asa ca cu 20 lei , acum am cumparat acea bucsa sa o schimb cand va fi cazul . Apoi tot in garantie au mai fost schimbate cateva piese , nu foarte importante , dar care erau cam scumpe daca le cumparai singur.
1.6 GSL EX, MT, 122 CP, 225/45 R17W, 133.000 km

User avatar
AdyAero
Posts: 78
Joined: 16 May 2018, 18:44
Auto: Kia Sportage (NQ5) 1.6 TGDI MT
Location: Bucuresti

Re: Cât v-a ajutat garanția?

Post by AdyAero »

Mergand pe ideea ca o sa vinzi masina in 6-7 ani, cred ca un viitor cumparator va avea mai multa incredere intr-un dosar de reparatii cu facturi de la reprezentanta decat facturi de la un service, chiar si unul de incredere.

Friedrich
Posts: 8
Joined: 23 Jan 2021, 18:20
Auto: Kia Ceed SW 1.4 T-GDI 2019
Location: Iasi

Re: Cât v-a ajutat garanția?

Post by Friedrich »

Si doar pt acest considerent că în 6-7 ani voi vinde mașina se merita păstrarea garanției? Poate mă ajută să o vând cu 500 euro mai mult, atât.

alexcrist
Posts: 803
Joined: 08 Feb 2014, 21:25
Auto: Kia XCeed 1,4 T-GDI, 2020
Location: Brașov

Re: Cât v-a ajutat garanția?

Post by alexcrist »

E ca la orice altă asigurare facultativă: o faci în funcție de cât de norocos te consideri sau cât de adânc ai buzunarul în funcție de neprevăzut.

Degeaba îți zice unul că n-a schimbat nimic pe garanție (că e Kia, nu se strică :lol: ), sau altul că a schimbat jumătate de mașină pe garanție. Nicio poveste, bună sau rea, nu-ți garantează ( :P ) că tu vei păți la fel.

Pe mine garanția m-a ajutat la (2 mașini):
  • vopsit jante
  • înlocuit carcase mânere uși
  • înlocuit 2 butoane pe volan
  • înlocuit telescoape hayon
  • înlocuit cameră marșarier
  • înlocuit acea bucșă stelată menționată de BAU (acum se schimbă doar aia, nu toată coloana :P )
  • înlocuit valva PCV
  • înlocuit bascule față
  • cel mai important: m-a scutit de căutat piese, inclusiv consumabile, specificații, coduri, compatibilități, producători&shit pentru orice, doar am dus mașina la revizie/constatare, și mi-am văzut de viață. Pentru cineva care nu e deloc pasionat să cunoască tainele întreținerii unei mașini, merită plătit adaosul reprezentanței, să se ocupe ei de tot ce e nevoie, inclusiv defecțiuni. Ei o întrețin, ei o repară, eu doar o conduc. :P
Evident, poți să nu fii de acord cu mine. Cum am spus de la început: decizia e doar la tine.

Friedrich
Posts: 8
Joined: 23 Jan 2021, 18:20
Auto: Kia Ceed SW 1.4 T-GDI 2019
Location: Iasi

Re: Cât v-a ajutat garanția?

Post by Friedrich »

Tocmai, mie îmi place să caut piese, coduri, păreri , sa stau langa mecanic ....ce sa zic....oi fi defect din fabrică.😄

razesul
Posts: 326
Joined: 29 Aug 2017, 21:47
Auto: KIA Sportage 1.6 CRDi
Location: Belgium

Re: Cât v-a ajutat garanția?

Post by razesul »

Din cate stiu nu este musai sa mergi ma reprezentanta, orice service autorizat este OK, autorizat = are voie sa faca meseria, nu autorizat de KIA. Adica practic orice firma cu domeniul respectiv de activate .

Ce gasii pe netul asta - "You can service your own vehicle without affecting the warranty on it. Under the Magnuson-Moss Warranty Act, it is against federal law for car dealers or warranty providers to deny a claim or void a warranty because vehicle maintenance was performed by the owner."

Este posibil sa castigi la un process in caz de nasoleala, n-ar fi rau sa vorbesti cu un avocat, sa vezi cum sta treaba in Romania.

In Belgia nu sunt prea multe optiuni, adica service de cartier, iar diferenta de pret nu se justifica, din ce m-am interesat pana acuma.

razesul
Posts: 326
Joined: 29 Aug 2017, 21:47
Auto: KIA Sportage 1.6 CRDi
Location: Belgium

Re: Cât v-a ajutat garanția?

Post by razesul »

Americanii astia, nu degeaba sunt unde sunt:

"Passed by Congress in 1975 - Section 102(c), 15 U.S.C. 2302(c), the Magnuson-Moss Warranty Act (MMWA) prevents manufacturers from using disclaimers on warranties in an unfair or misleading manner. The MMWA prohibits tying arrangements that condition coverage under a written warranty on the consumer's use of an article or service identified by brand, trade, or corporate name unless that article or service is provided without charge to the consumer.

The Magnuson-Moss Warranty Act prohibits product manufacturers from conditioning consumer warranties on the use of any original equipment part or service. Furthermore, a manufacturer can only deny warranty coverage if it can demonstrate that a non-original equipment part or related service caused a defect to occur in the original product. In the case of motor vehicles, new car manufacturers have ignored these conditions outlined in Magnuson-Moss and have misled consumers to believe that they must have dealer service shops install only original equipment replacement parts or fear having their new car warranty voided."

alexcrist
Posts: 803
Joined: 08 Feb 2014, 21:25
Auto: Kia XCeed 1,4 T-GDI, 2020
Location: Brașov

Re: Cât v-a ajutat garanția?

Post by alexcrist »

Legal vorbind, și la noi e valabil: poți face reviziile uzuale în orice service autorizat RAR fără a pierde garanția.

Practic, depinde de reprezentanță dacă îți face figuri și probleme într-un asemenea scenariu. Mie Auto-Kino Brașov (reprezentanță) mi-a făcut panaramă doar pentru că făcusem reviziile la alte reprezentanțe înainte, probabil dacă făceam la alte serviceuri autorizate mă dădeau afară în șuturi.

Cu nervi, insistențe și panaramă probabil o scoți la capăt pentru probleme minore, și le vor rezolva în ciuda comentariilor. Dar depinde și importatorul ce atitudine are, că el în final aprobă toate garanțiile.

Cât despre avocați și procese, extrem de puține defecte merită bătaia de cap, nervii, timpul și costurile implicate, chiar presupunând că câștigi. Mai bine plătești direct reparația din banii tăi, și scapi mai ușor.

User avatar
Faust
Posts: 493
Joined: 18 Jan 2020, 21:13
Auto: KIA Sportage GT-line AWD
Location: Băneasa

Re: Cât v-a ajutat garanția?

Post by Faust »

Văd scris des "service autorizat RAR", să știți că nici un service auto nu poate funcționa fără autorizație RAR, cum nici în service nu poți folosi elevatoare fără autorizație ISCIR, trebuie să ai contract cu o firmă care colectează lichide uzate și multe altele.......


Despre garanție, da.... merită să nu renunți la ea, am schimbat caseta de direcție pe garanție, ansamblul conține și capetele de bară, așa vine ca piesă de schimb din fabrică, cost dacă nu aveam garanție? Aproximativ 11000lei.
Unele piese consumabile se pot schimba în orice service sau le poți schimba singur dacă te pricepi, nu afectează garanția, eu mi-am schimbat singur plăcuțele de frână față, discuri de frână față, se pot schimba multe fără a afecta garanția.
Kia Sportage GT-line T-gdi AWD 6MT

Fan motoare supraalimentate pe benzină .

BAU
Moderator General
Posts: 3291
Joined: 24 Jan 2008, 00:25
Auto:
Location: Bucuresti

Re: Cât v-a ajutat garanția?

Post by BAU »

@Faust : Corect !
1.6 GSL EX, MT, 122 CP, 225/45 R17W, 133.000 km

alexcrist
Posts: 803
Joined: 08 Feb 2014, 21:25
Auto: Kia XCeed 1,4 T-GDI, 2020
Location: Brașov

Re: Cât v-a ajutat garanția?

Post by alexcrist »

Corect dacă vorbim de service-uri. Dacă vorbim de "service-uri" (dacă mă-nțelegi), sau de schimbat acasă ulei și filtre, atunci nu mai e "autorizat RAR", și garanția e adio din orice punct de vedere.

EDIT: sau dacă mă duc la vencinul care are o tinichigerie autorizată (dar nu service), să mă ajute cu elevatoare ș.a., tot nu e bine. Așa că formularea "service autorizat RAR" e foarte corectă și foarte la locul ei.

User avatar
Faust
Posts: 493
Joined: 18 Jan 2020, 21:13
Auto: KIA Sportage GT-line AWD
Location: Băneasa

Re: Cât v-a ajutat garanția?

Post by Faust »

alexcrist

Se folosește excesiv și total aiurea "service autorizat RAR".
Da, uleiul și filtrele trebuiesc schimbate în service agreat de producătorul mașinii, indiferent de marcă, altfel riști pierderea garanției cu scandalul de rigoare, cu toate că îmi pare excesiv să faci reviziile doar în service agreat de producătorul mașinii, așa zisele service de marcă, schimbul de ulei și filtre ar trebui să se poată face în orice service, atâta timp cât se respectă calitatea uleiului cerut de producătorul mașinii și filtre compatibile cu motorul, îți pun ei stampila lor în caietul de garanție și specifică ce s-a folosit la revizie.
Garanțiile astea de 7...10 ani sau 150000km sunt bune dar nu prea, nu sunt bune pentru că te țin agățat de ei pe toată perioada garanției, joci cu costurile reviziilor cum doresc ei, prețurile unor piese sunt umflate cu pompa și nu poți folosi alte mărci de piese, mărci care sunt mai fiabile decât cele pe original, să nu mai vorbim că cel puțin la ulei ești condiționat de ce au ei disponibil, nu toate uleiurile disponibile fiind de calitate, nu toate componentele mașinii sunt acoperite de garanție, de ex la mașinile cu 6MT kitul de ambreiaj este consumabil, la 7DCT nu este considerat consumabil, mă refer la cele două discuri de ambreiaj, unitatea de navigație are doar trei ani garanție 😁, partea bună este că te scapă de unele cheltuieli costisitoare, în cazul defectării unor subansamble, asta dacă nu ai un meci cu cei care constată defectul și trebuie să accepte reparația pe garanție.
Cum am spus mai sus, eu am schimbat pe garanție caseta de direcție, aveam un zgomot în partea dreaptă față cu roțile virate la maxim sau foarte mult, în parte dreaptă, inclusiv când frânam, m-am dus cu mașina la service și imediat au constat că problema este caseta de direcție, am fost programat pentru schimbarea ei peste 14 zile, caseta a venit în 5 zile, așa că a fost schimbată mult mai repede.
Kia Sportage GT-line T-gdi AWD 6MT

Fan motoare supraalimentate pe benzină .

alexcrist
Posts: 803
Joined: 08 Feb 2014, 21:25
Auto: Kia XCeed 1,4 T-GDI, 2020
Location: Brașov

Re: Cât v-a ajutat garanția?

Post by alexcrist »

Faust wrote: 18 Jun 2023, 06:32 schimbul de ulei și filtre ar trebui să se poată face în orice service, atâta timp cât se respectă calitatea uleiului cerut de producătorul mașinii și filtre compatibile cu motorul, îți pun ei stampila lor în caietul de garanție și specifică ce s-a folosit la revizie.
Mai zic o dată: din punct de vedere legal, AI VOIE să faci reviziile uzuale la orice service aurorizat RAR. Nu service de marcă, ci orice alt service, dar să fie autorizat pentru acele operații (nu singur acasă, nu la garajul vecinului, nu serviceuri la negru, nu unități autorizate pt altceva).

Că ai parte scandal dupa aia, e altă discuție, dar legea permite.

Post Reply

Return to “Cafenea”