Benzina/motorina standard vs premium

De toate pentru toţi
User avatar
Vincze Szilard
Posts: 1641
Joined: 23 Sep 2008, 13:43
Auto:
Location: Cluj
Contact:

Re: Benzina/motorina standard vs premium

Post by Vincze Szilard »

sincer nu stiu cum se amesteca apa cu benzina, din moment ce apa are alta densitate...
Kia CEED SW 1.4 BEST
ODO: 110 000 + ceva

quelloo
Posts: 4407
Joined: 22 Oct 2008, 21:51
Auto: Kia Proceed 2.0 DSL
Location: Bucuresti - Dristor si ocazional Titan

Re: Benzina/motorina standard vs premium

Post by quelloo »

nu sunt miscibile si avand densitatea mai mica, apa o sa se aseze pe fundul rezervoarelor
Proceed Cassa White 2.0 DSL Style... + pachet sport (the works...)
http://picasaweb.google.com/quelloo69/Q ... directlink

User avatar
bwo
Posts: 346
Joined: 15 Oct 2007, 15:00
Auto: Kia Proceed
Location: Bucuresti

Re: Benzina/motorina standard vs premium

Post by bwo »

Nu a-ti auzit de cazuri cand la temperaturi negative mai mari pe sistemul de alimentare sa se faca dot de gheata, mai ales la motorina ? De unde o fi aparut apa in sistemul de alientare al masinii ?
Eu am avut prieten care a mers cu mine de revelion la Ranca si acolo dupa o noapte mai geroasa masina nu mai pornea si a trebuit sa lasam masina intr-un depozit incalzit peste noapte ca sa porneasca. Avea Clio 1.5 Dci.
Fost posesor KIA CEED 1.4 BEST - BLACK PEARL
Acum posesor KIA ProCeed City Cassa White 1.6 GSL

quelloo
Posts: 4407
Joined: 22 Oct 2008, 21:51
Auto: Kia Proceed 2.0 DSL
Location: Bucuresti - Dristor si ocazional Titan

Re: Benzina/motorina standard vs premium

Post by quelloo »

n-are treaba cu apa. si motorina ingheata daca nu e aditivata corespunzator pentru iarna.
Proceed Cassa White 2.0 DSL Style... + pachet sport (the works...)
http://picasaweb.google.com/quelloo69/Q ... directlink

User avatar
ionutp
Admin
Posts: 992
Joined: 22 Aug 2019, 12:14
Auto: Sportage 2014 2.0 DSL AT
Location: Bucharest

Re: Benzina/motorina standard vs premium

Post by ionutp »

Din punctul meu de vedere, doar ca posibile idei:
1. Daca e foarte frig, motorina poate sa "inghete", daca nu e premium si are un grad mai mic de inghet. Prin inghet nu ma refer ca devine solida ca gheata ci ca isi schimba densitatea, devine mai "groasa" si nu poate fi folosita
2. Apa in rezervor, ma gandesc, poate sa apara cand se alimenteaza, fie un mic condens care sa se faca in rezervor, fie mic condens de pe metalul care intra in rezervor pentru alimentare
3. In mod normal, ar trebui sa fie foarte putina apa si sa nu fie o probleme pentru filtrul de combustibil sa o retina (daca e schimbat in mod regulat)
4. Am tot auzit povesti legate de apa in benzina/motorina si cred ca e un sambure de adevar acolo. De ce ar face cineva asta, nu stiu, nu e ca si cum ar putea baga 2 tone de apa in combustibil sa iasa cine stie ce profit, dar nu m-ar mira sa se mai intample astfel de mizerii
Kia Sportage 2014 2.0 DSL 136CP AT AWD

User avatar
bwo
Posts: 346
Joined: 15 Oct 2007, 15:00
Auto: Kia Proceed
Location: Bucuresti

Re: Benzina/motorina standard vs premium

Post by bwo »

Intradevar apa nu se poate amesteca cu benzina sau motorina, dar sunt alte solutii lichide cu care se poate amesteca combustibilul. Aceste practici erau mai des intalnite acum 15-20 ani, mai ales la statiile mici de carburanti, de ceva timp cazurile sunt mult mai putine. De ce ar face cineva asa ceva? Pentru bani si calculul este simplu, o statie medie sau mare are in general 2 rezervoare de cate 60000 litri fiecare, un rezervor pt benzina si unul pt motorina, 5% de alt lichid in rezervor reprezinta 3000 litri(3000 x 4,5lei= 13500lei)in plus din fiecare rezervor. Sunt unii oameni care au facut sau inca mai fac astfel de lucruri pt bani. Asa poti sa te intrebi si de ce unii taximetristi ar mai folosi "maimuta" si totusi din pacate mai exista si astfel de specimene.
Fost posesor KIA CEED 1.4 BEST - BLACK PEARL
Acum posesor KIA ProCeed City Cassa White 1.6 GSL

User avatar
zaboss
Posts: 1180
Joined: 16 Sep 2010, 21:41
Auto: Kodiaq 2.0 TSI, 4x4 DSG, Style
Location: București
Contact:

Re: Benzina/motorina standard vs premium

Post by zaboss »

Se cheamă folclor. Probleme pot apărea doar din faptul că stația are rezervoare de capacitate foarte mare și rulaj mic, ceea ce în anumite cazuri poate duce la apariția condensului pe pereții rezervorului. Asta e cam exclus la stații din orașe. De asemenea, stațiile sunt operate de angajați, banii intră în contul firmei. Ce curge la pompă trece prin casă. Dacă este ceva se sesizează imediat.
____________________________________
Light travels faster than sound. That's why most people appear brighter untill you hear them speak.

User avatar
bwo
Posts: 346
Joined: 15 Oct 2007, 15:00
Auto: Kia Proceed
Location: Bucuresti

Re: Benzina/motorina standard vs premium

Post by bwo »

Am zis ca acum 15-20 ani erau mai des intalnite aceste cazuri, acum se intampla mult mai putin si nu cred ca se intampla in marile orase, deoarece regulile sunt mult mai stricte si riscurile mai mari fata de acum ceva ani. Eu nu am zis ca angajatii ar face acest lucru, din contra persoanele care detin aceste statii din orase mici si banii in plus ajung la ei in buzunar. O parte a benzinariilor sunt francize, adica si tu si eu daca avem banii sa achitam franciza si daca indeplinim anumite conditii devenim patroni de benzinarie. Cati dintre noi in drumurile pe care le facem prin tara evitam benzinariile mai mici si asteptam sa dam peste o benzinarie cu nume si de dimensiuni mari ca sa alimentam, oare de ce ? Sau eu sunt singurul care face asa?
Fost posesor KIA CEED 1.4 BEST - BLACK PEARL
Acum posesor KIA ProCeed City Cassa White 1.6 GSL

User avatar
zaboss
Posts: 1180
Joined: 16 Sep 2010, 21:41
Auto: Kodiaq 2.0 TSI, 4x4 DSG, Style
Location: București
Contact:

Re: Benzina/motorina standard vs premium

Post by zaboss »

Acum 20 de ani când cereai o ofertă la o firmă primeai oficial 2 versiuni, „cu acte” și fără. Acum 20 de ani bancomatele Raiffaisen rulau Windows piratat. Acum 20 de ani erau mărci și dolari. Acum 20 de ani nu știu câți dintre membri acestui forum aveau carnet :)
____________________________________
Light travels faster than sound. That's why most people appear brighter untill you hear them speak.

User avatar
bwo
Posts: 346
Joined: 15 Oct 2007, 15:00
Auto: Kia Proceed
Location: Bucuresti

Re: Benzina/motorina standard vs premium

Post by bwo »

@zaboss
Vad ca citesti printre randuri sau citesti doar ce iti place tie. Tu ramai cu parerea ta ca toti romanii sunt corecti si traiesti intr-o tara 100% corecta si ca nu exista conationali care abia asteapta sa mai castige niste bani nemunciti pe spatele altora. Eu o sa ma feresc in continuare in drumurile mele de benzinariile dubioase de pe meleagurile noastre.
Fost posesor KIA CEED 1.4 BEST - BLACK PEARL
Acum posesor KIA ProCeed City Cassa White 1.6 GSL

User avatar
zaboss
Posts: 1180
Joined: 16 Sep 2010, 21:41
Auto: Kodiaq 2.0 TSI, 4x4 DSG, Style
Location: București
Contact:

Re: Benzina/motorina standard vs premium

Post by zaboss »

În manualul de la Kodiaq se recomandă benzina de 98. Spune că trebuie să fie minim 95, dar pentru a beneficia de consum redus și performanță maximă e recomandat de 98. Primul plin l-am făcut cu 95 dar următorul o să-l fac cu 100 de la Lukoil să vedem diferența.
____________________________________
Light travels faster than sound. That's why most people appear brighter untill you hear them speak.

bogdansrb
Posts: 13
Joined: 23 Sep 2020, 08:12
Auto: kia pro'ceed jd
Location: Bucuresti

Re: Benzina/motorina standard vs premium

Post by bogdansrb »

M-am uitat si eu de curiozitate la ceva specificatii ale benzinelor pe care le gasim la noi. In cartea masinii sunt trecute cateva chestii, de ex. ca nu trebuie sa contina aditivi metalici, dar cred ca toate au (cei de la Socar chiar mentioneaza asta) sau ca trebuie sa aiba continut de oxigen maxim 2.7%, iar la Petrom scrie ca are 3.7% maxim. Eu am simtit diferenta intre Petrom si MOL, cu ea de la MOL parca motorul e mai silentios. Ma gandesc sa incerc totusi si Socar.

User avatar
zaboss
Posts: 1180
Joined: 16 Sep 2010, 21:41
Auto: Kodiaq 2.0 TSI, 4x4 DSG, Style
Location: București
Contact:

Re: Benzina/motorina standard vs premium

Post by zaboss »

Lukoil nu are aditivi metalici, oxigen apare cu „maxim 3,7%”. La partea de aditivi metalici poate nu ai fost atent, cel puțin la Lukoil este trecut ceva de genul „Aditivi metalici: nu conține (min 2% nu știu ce)”
____________________________________
Light travels faster than sound. That's why most people appear brighter untill you hear them speak.

User avatar
zaboss
Posts: 1180
Joined: 16 Sep 2010, 21:41
Auto: Kodiaq 2.0 TSI, 4x4 DSG, Style
Location: București
Contact:

Re: Benzina/motorina standard vs premium

Post by zaboss »

După aproape 500 de km cu benzina de 100 pot să spun că se vede o diferență, consumul este undeva la 0,4-0,5% mai mic, calculat pe drumurile la birou. Cu aia de 95 era undeva la 12% media, acum sunt 11,6%, azi chiar 11,4% la întoarcerea acasă.
____________________________________
Light travels faster than sound. That's why most people appear brighter untill you hear them speak.

User avatar
ionutp
Admin
Posts: 992
Joined: 22 Aug 2019, 12:14
Auto: Sportage 2014 2.0 DSL AT
Location: Bucharest

Re: Benzina/motorina standard vs premium

Post by ionutp »

Ok, si eu am inteles ca benzina premium ar duce la un consum mai mic si o putere mai mare. Daca puterea la mare am vazut-o demonstrata pe dinamometru in multe videoclipuri pe Youtube, acum am si un exemplu legat de consum.

Are cineva idee de ce se intampla asta? Chiar nu gasesc o explicatie. Face ECU ceva la "rulare"? Adjusteaza raportul de compresie?

La diesel ar putea influenta cifra cetanica, dar si la premium e tot 51 (parca). "Motoarele diesel merg bine cu motorină cu CC între 40 și 55. O cifră cetanică mai mare înseamnă o autoaprindere mai rapidă, ceea ce permite sau realizarea unor motoare cu turații mai mari, sau, la aceeași turație, oferă mai mult tip pentru completarea arderii, rezultând emisii de noxe mai mici. Pentru CC mai mari de 55 aceste aspecte se plafonează."

Dar oare benzina premium, la care cifra octanica inseamna doar o rezistenta mai buna la auto-aprindere are astfel de beneficii? Cumva "arde mai repede"? "Cifra octanică nu este legată de cantitatea de căldură degajată prin ardere, adică de puterea calorifică a combustibilului, deci o benzină cu o CO mai mare nu e „mai bună” în acest sens."

Asadar, ce ar putea fi?
Kia Sportage 2014 2.0 DSL 136CP AT AWD

Post Reply

Return to “Cafenea”