Gabriela Firea renunță la taxa Oxigen. Decizia trebuie validată de Consiliul General

De toate pentru toţi
User avatar
ionutp
Admin
Posts: 992
Joined: 22 Aug 2019, 12:14
Auto: Sportage 2014 2.0 DSL AT
Location: Bucharest

Gabriela Firea renunță la taxa Oxigen. Decizia trebuie validată de Consiliul General

Post by ionutp »

Gabriela Firea renunță la taxa Oxigen. Decizia trebuie validată de Consiliul General
de Catiușa Ivanov HotNews.ro
Marţi, 25 februarie 2020, 10:22 Actualitate | Administratie Locala

Primarul general, Gabriela Firea, a anunțat marți că renunță la taxa Oxigen după ce la sondajul organizat pe Facebook, unde întreba dacă bucureștenii sunt de acord cu introducerea vinietei Oxigen, a primit circa 60.000 de comentarii, majoritatea împotriva introducerii taxei, și circa 2 milioane de vizualizări. Pentru ca decizia sa fie implementată, ea trebuie validată de Consiliul General, acolo unde Gabriela Firea are majoritatea.

”Decizia se va transforma într-o hotărâre de Consiliu General în luna martie și decizia este că renunț la vinieta Oxigen. Voi veni cu un proiect de anulare, dar asta nu însemnă că vom renunța. Nu abandonez proiectul Oxigen fiindcă el cuprinde mai multe proiecte, planatrea de copaci, achiziționarea de mașini mai puțin poluante, piste de biciclete, verificarea șantierelor poluante, străzi, poduri pasaje.”, a declarat Gabriela Firea.

Primarul a declarat că rezultatele sondajului organizat pe pegina de Facebook sunt foarte clare, cetățenii nu sunt de acord cu taxa și restricțiile.
”Vrem mai multe autoturisme în trafic? Se pare că da. Vrem să avem mai multe mașini poluante în trafic? Se pare că da. Această consultare populară a relevat un răspuns foarte clar, cetățenii resping ideea de restricție și vinietă ecologică. Noi în acest moment nu suntem dispuși să fim de acord cu o măsură care a avut succes în toată Europa”, a spus Firea.


Teoretic, Vinieta Oxigen a intrat în vigoare de la 1 ianuarie, dar primarul Gabriela Firea a anunțat că va aplica amenzi abia din luna martie celor prinși că circulă cu mașina în București fără să plătească sau în zona în care nu au voie. O parte dintre cetățeni au plăti deja vinieta pentru tot anul sau pe câteva luni. Mai mult, primăria a montat deja o parte dintre camerele și indicatoarele care monitorizau ce mașini circulă fără vinietă și dacă mașinile poluante intră în zona centrală a orașului (ZACA).

Ce prevede proiectul prin care s-a introdus vinieta de la 1 ianuarie 2020

Consiliul General al Municipiului București a aprobat pe 24 octombrie, la propunerea primarului Gabriela Firea, introducerea vinietei Oxigen începând cu 1 ianuarie 2020 pentru mașinile sub Euro 4 care circulă în București, iar mașinile sub Euro 3 nu vor mai avea acces în centrul orașului chiar dacă plătesc vinieta. Pentru mașinile sub Euro 3 vinieta va fi de 15 lei pe zi, iar pentru cele Euro 3 și 4 - 5 lei pe zi.

Potrivit hotărârii în vigoare, autoturismele Euro 4 vor plăti vinieta din 2021. Mașinile noneuro, Euro 1 și Euro 2 nu vor mai avea voie deloc în București din 2022, iar pentru cele Euro 3 restricția este valabilă din 2024.
Șoferii care nu au vinieta corespunzătoare vor fi sancționați cu amenzi de la 1.500 la 2.000 de lei. Aplicarea sancțiunilor va fi făcută atât de polițiști și polițiști locali, cât și de ”împuterniciți ai primarului general”.

"Încasarea tarifelor pentru achiziționarea vinietelor tip Oxigen se face de către structurile de specialitate ale Municipiului Bucureşti, cu atribuții în administrarea drumurilor publice și managementul traficului, direct sau prin distribuitori. Sumele provenite din încasarea vinietei tip Oxigen se fac venit la bugetul Municipiului Bucureşti şi vor fi folosite cu prioritate pentru lucrări, investiții şi proiecte din domeniul protectiei mediului şi al mobilității urbane, care contribuie direct sau indirect la îmbunătățirea condiților de transport și a calitäții aerului", se arata în proiectul de hotărâre.

Următoarele categorii de autovehicule sunt exceptate:

cele electrice și hibrid
scuterele și motocicletele
cele special adaptate pentru persoanele cu dizabilități
cele destinate transmisiunilor radio și tv
autovehiculele aparținând poliției, pompierilor, jandarmeriei, poliției de frontieră, Agenției Naționale de Administrare Fiscală, serviciului de ambulanță sau medicină legală, protecției civile, Ministerului Apararii Naționale, unitatilor speciale ale Serviciului Român de Informați și ale Serviciului de Protectie și Pază, Servicului de Telecomunicatii Speciale, Servicului de Informatii Externe, Administrației Naționale a Penitenciarelor din cadrul Ministerului Justiției, precum şi autovehiculele de serviciu ale procurorilor din Ministerul Public,
servicile publice comunitare pentru situații de urgență
Societatea Națională de Cruce Roşie din România
servicile de ambulanță
Societatea Transport Bucuresti STB
cele utilizate la intervențiile la căile de comunicație și rețelele edilitare
cele istorice, conform datelor înscrise în certificatul de înmatriculare sau în cartea de identitate a vehiculului
cele preväzute ca fiind exceptate prin acordurile și tratatele internaționale la care România este parte.

Cum este definit centrul orașului

Se defineşte Zona de Acțiune pentru Calitatea Aerului (ZACA) în perimetrul delimitat de: P-ța Victoriei - bd. Iancu de Hunedoara - şos. Ştefan cel Mare str. Polonă - str. Mihai Eminescu - str. Traian bd. Nerva Traian - bd. Gheorghe Şincai - str. Lânăriei - Calea Şerban Vodă-bd. Märäşeşti - str. Mitropolit Nifon- bd. Libertății - Calea 13 Septembrie şos.Pandurilor șos.Cotroceni -spl. Independentei - str. Știrbei Vodă - str. Berzei str. Buzeşti -P-ta Victoriei.

Sursa: https://www.hotnews.ro/stiri-administra ... eneral.htm
Kia Sportage 2014 2.0 DSL 136CP AT AWD

User avatar
Nesta3
Moderator General
Posts: 5231
Joined: 17 Mar 2009, 05:31
Auto: Kia Sportage QL
Location: Bucharest

Re: Gabriela Firea renunță la taxa Oxigen. Decizia trebuie validată de Consiliul General

Post by Nesta3 »

Nasol.Intr-un stat mai de doamne ajută, aceste măsuri erau binevenite din toate punctele de vedere.
Intr-un stat ca al nostru in care fiecare individ încearcă să fenteze orice lege sau orice nu ii convine, toți au sărit în sus.Cine sunt ăștia toți?Sunt tot aia care au umplut orașul/tara de rable.Cine e de vina?Statul lepros.Cand ai pornit la drum cu introducerea taxei de înmatriculare, pai o respecți la sânge nene.Nu o scoți, o redenumesti, o faci varza.O mașină euro 3 a plătit 50 euro la înmatriculare.Eu, la o mașină nouă, EURO 6, am platit 300 euro.Pe ce principiu?Că aia veche nu mai sta așa mult în circulație?Pe ce se bazează asta?
Când s-a scos taxa, toti au fugit să își recupereze banii.Pai lasa-i nene acolo, că indiferent că statul lepros face ceva sau nu cu ei, tu ți-ai respectat datoria.Asa, nici tu nu respecți,nici statul(in majoritatea timpului) nu o va face.
In fine, discuția poate continua la nesfârșit.Fac pariu cu oricine că această taxa(foarte corectă într-un stat ok) va fi introdusă în impozit, in funcție de capacitate cilindrica/an/norma.
EX : 2008 Kia Proceed 1.4MPI Best

EX : 2016 KIA SPORTAGE 1.6GDI STYLE

2021 Peugeot E-2008 GT LINE
2013 Nissan Qashqai+2 Techview Edition

andrei1271984
Posts: 963
Joined: 06 Nov 2016, 15:17
Auto: Sportage 1.6 T-GDI 6MT GT-Line
Location: Bucuresti

Re: Gabriela Firea renunță la taxa Oxigen. Decizia trebuie validată de Consiliul General

Post by andrei1271984 »

de acord ;)
Kia Sportage 2021 1.6 T-GDI 6MT GT-LINE

EX : Kia Sportage 2016 1.6 GDI Classic +

Post Reply

Return to “Cafenea”