Proiect restaurare pick-up
Posted: 21 Jul 2017, 16:58
Salutare
Pentru cum deja se stie ca am o "mica"pasiune cu masinile, m-am decis sa realizez ceva palpabil care sa ma reprezinte si sa reprezinte pasiunea pe care o am pentru masini.
Am ales sa restaurez un pick-up/camioneta cu istorie, potential si care sa readuca la viata amintiri pentru unii si dorinte pentru altii.
Pe lista sunt:
Chevrolet Luv 1975-1980 Chevrolet C10 1970 VW Caddy 1979-1995
Chevrolet-urile se gasesc foarte greu in Europa si au niste preturi foarte mari pentru ce vreau eu, iar pentru a aduce una din US costa de la 5000 dolari in sus.Varianta VW caddy se pare ca e cea mai accesibila, in Germania gasindu-se foarte multe, incepand cu 500 euro.
Masina va fi restaurata de la 0, asa ca rugina in limite acceptabile, nu e un impediment.Interiorul la fel, singurele doleante ar fi sa nu lipseasca bordul, ceasurile de bord, fetele de usi, chiar daca sunt in stare proasta, macar sa am de la ce sa plec.Nu imi fac griji nici pentru eventualele reparatii pe sasiu, pentru ca partile lovite, ruginite sau lipsa poti fi inlocuite si sudate altele noi.
Singura problema majora o constituie trenul de rulare:motor,cutie,planetare si partea electrica.Motoarele existente pe Caddy sunt foarte slabe, gen 50-70Cp.Asa ca motorul va fi inlocuit cu altul mai potent.Prima varianta ar fi un motor de VW GTI de 2.0 benzina sau 1.8T benzina, care pleaca de la 150Cp.Celelalte variante ar fi un 1.6 GDI de Kia + cutie sau o ultima varianta, un 2.5 sau 3.0 TDI de pe VAG.
Aici as dori sa intreb si pe altii mai priceputi: cam ce inseamna un "transplant" complet al unui motor? Cea mai ieftina solutie ar fi o masina donatoare.Motorul si cutia sa fie luate impreuna de pe o masina donatoare sau se poate pune si alta cutie?Electrica trebuie sa fie cea de pe masina donatoare cu tot ce inseamna calculatoare?E putin cam vraiste ce intreb eu, dar macar sa stiu din capul locului cu ce am de-a face.
Cum va arata masina?
Pai as vrea bena sa fie placata cu lemn iar acelasi lemn sa se gaseasca si la interior, unde bordul,fetele de usi si scaunele vor fi imbracate in piele.Bena va fi acoperita cu un capac din lemn sau fibra de sticla, care sa se ridice cu amortizoare la fel ca o capota.
Exteriorul masinii vreau sa ramana autentic, iar pentru asta se gasesc bari, grile cromate,stopuri si faruri originale, toate noi.
Nu va lipsi sistemul audio si insonorizarea totala.
Ultima chestie ar fi suspensie pe aer, cu butelia si compresorul montate in spate.
E mult de lucru, sunt atatea de pus pe lista, dar nu ma grabeste nimeni.In mare parte, reparatiile pe caroserie si sasiu( taieturi, polizari, suduri, pregatit pentru vopsit), montaj articulatii, placare lemn,sonorizare etc , vor fi facute de mine.Vopsitul, montajul motorului, suspensiei pe aer, personalizare interior si tot ce tine de electrica masinii, vor fi facute de persoane avizate.
Cam atat pentru moment.Primul pas e achizitionarea masinii.Restul, incet incet.
Va astept cu sfaturi
Multumesc
Pentru cum deja se stie ca am o "mica"pasiune cu masinile, m-am decis sa realizez ceva palpabil care sa ma reprezinte si sa reprezinte pasiunea pe care o am pentru masini.
Am ales sa restaurez un pick-up/camioneta cu istorie, potential si care sa readuca la viata amintiri pentru unii si dorinte pentru altii.
Pe lista sunt:
Chevrolet Luv 1975-1980 Chevrolet C10 1970 VW Caddy 1979-1995
Chevrolet-urile se gasesc foarte greu in Europa si au niste preturi foarte mari pentru ce vreau eu, iar pentru a aduce una din US costa de la 5000 dolari in sus.Varianta VW caddy se pare ca e cea mai accesibila, in Germania gasindu-se foarte multe, incepand cu 500 euro.
Masina va fi restaurata de la 0, asa ca rugina in limite acceptabile, nu e un impediment.Interiorul la fel, singurele doleante ar fi sa nu lipseasca bordul, ceasurile de bord, fetele de usi, chiar daca sunt in stare proasta, macar sa am de la ce sa plec.Nu imi fac griji nici pentru eventualele reparatii pe sasiu, pentru ca partile lovite, ruginite sau lipsa poti fi inlocuite si sudate altele noi.
Singura problema majora o constituie trenul de rulare:motor,cutie,planetare si partea electrica.Motoarele existente pe Caddy sunt foarte slabe, gen 50-70Cp.Asa ca motorul va fi inlocuit cu altul mai potent.Prima varianta ar fi un motor de VW GTI de 2.0 benzina sau 1.8T benzina, care pleaca de la 150Cp.Celelalte variante ar fi un 1.6 GDI de Kia + cutie sau o ultima varianta, un 2.5 sau 3.0 TDI de pe VAG.
Aici as dori sa intreb si pe altii mai priceputi: cam ce inseamna un "transplant" complet al unui motor? Cea mai ieftina solutie ar fi o masina donatoare.Motorul si cutia sa fie luate impreuna de pe o masina donatoare sau se poate pune si alta cutie?Electrica trebuie sa fie cea de pe masina donatoare cu tot ce inseamna calculatoare?E putin cam vraiste ce intreb eu, dar macar sa stiu din capul locului cu ce am de-a face.
Cum va arata masina?
Pai as vrea bena sa fie placata cu lemn iar acelasi lemn sa se gaseasca si la interior, unde bordul,fetele de usi si scaunele vor fi imbracate in piele.Bena va fi acoperita cu un capac din lemn sau fibra de sticla, care sa se ridice cu amortizoare la fel ca o capota.
Exteriorul masinii vreau sa ramana autentic, iar pentru asta se gasesc bari, grile cromate,stopuri si faruri originale, toate noi.
Nu va lipsi sistemul audio si insonorizarea totala.
Ultima chestie ar fi suspensie pe aer, cu butelia si compresorul montate in spate.
E mult de lucru, sunt atatea de pus pe lista, dar nu ma grabeste nimeni.In mare parte, reparatiile pe caroserie si sasiu( taieturi, polizari, suduri, pregatit pentru vopsit), montaj articulatii, placare lemn,sonorizare etc , vor fi facute de mine.Vopsitul, montajul motorului, suspensiei pe aer, personalizare interior si tot ce tine de electrica masinii, vor fi facute de persoane avizate.
Cam atat pentru moment.Primul pas e achizitionarea masinii.Restul, incet incet.
Va astept cu sfaturi
Multumesc