cabluri pornire zona Aviatiei- pls help

De toate pentru toţi
eugenflorinmanea
Posts: 2798
Joined: 25 Aug 2008, 20:23
Auto: Saab 9-5 Aero
Location: Bucuresti
Contact:

cabluri pornire zona Aviatiei- pls help

Post by eugenflorinmanea »

Poate sa ma ajute si pe mine cineva din zona Aviatiei cu 2 cabluri pornire- cele care conecteaza bateriile a 2 masini?
Am facut iar prostia aseara si am scos cheia din contact prin usa din dreapta...asa ca farurile au ramas aprinse . Dimineata can am dat la cheie...pauza :)
Imi trebuie 10 minute.

Multumesc mult
SAAB 9-5

BAU
Moderator General
Posts: 3291
Joined: 24 Jan 2008, 00:25
Auto:
Location: Bucuresti

Re: cabluri pornire zona Aviatiei- pls help

Post by BAU »

Vad ca ai acelasi motor ca si mine, benzina . Fara nici o frica porneste-o impinsa . Va porni foarte usor in 2 m .
Am ramas si eu far pic de curent ( am ascultat vre-o ora radioul) si asa am pornit-o .
1.6 GSL EX, MT, 122 CP, 225/45 R17W, 133.000 km

eugenflorinmanea
Posts: 2798
Joined: 25 Aug 2008, 20:23
Auto: Saab 9-5 Aero
Location: Bucuresti
Contact:

Re: cabluri pornire zona Aviatiei- pls help

Post by eugenflorinmanea »

Multam de sfat dar nu prea as face asta. Mi-e sa nu sara distributia.
SAAB 9-5

BAU
Moderator General
Posts: 3291
Joined: 24 Jan 2008, 00:25
Auto:
Location: Bucuresti

Re: cabluri pornire zona Aviatiei- pls help

Post by BAU »

Haidem sa fim seriosi . Daca distributia ar sari la orice pornire de motor , ar trebui sa schimbam motoarele cum schimbam bieletele de sau becurile.
Daca pe lant sare distributia atunci la curele ce sa mai zicem (cind uzinele recomanda schimbarea curelelor de distributie tot pe la 90-100.000 km ).
Ar fi riscul sa sara distributia ( sau chiar sa se rupa lantul) la socuri puternice (liniute).
Atit timp cit pleci usor de pe loc, cu patinarea ambreiajului va fi Ok.
Iar la plecarea impinsa , socul in pistoane este mult mai mic decit la o plecare normala , folosind demarorul .
1.6 GSL EX, MT, 122 CP, 225/45 R17W, 133.000 km

colin
Posts: 321
Joined: 24 Jan 2013, 15:26
Auto: Ceed

Post by colin »

Stai pe pace nu sare. Am pornit asa mașină mea pe benzina de vreo 4-5 ori când aveam probleme cu bateria. Deci e ok. Pornește împinsă fără griji

eugenflorinmanea
Posts: 2798
Joined: 25 Aug 2008, 20:23
Auto: Saab 9-5 Aero
Location: Bucuresti
Contact:

Re: cabluri pornire zona Aviatiei- pls help

Post by eugenflorinmanea »

Am rezolvat o-mi am cumparat din Kaufland cabluri de 400 amperi 36 lei.Aveau si chinezesti la 20 lei 220 amperi,dar am zis sa iau unele sanatoase.Ce m a incurcat:pe instructiuni scria sa nu montez minusul la borna bateriei descarcata ci pe sasiul masinii sau alt punct cu masa.Am incercat sa prind cablul de surubul de la "oala" dar nu a mers asa ca am l am conectat la minusul bateriei.Care e baiul de ce sa nu conectezi cablul la minusul bateriei descarcate?
SAAB 9-5

BAU
Moderator General
Posts: 3291
Joined: 24 Jan 2008, 00:25
Auto:
Location: Bucuresti

Re: cabluri pornire zona Aviatiei- pls help

Post by BAU »

Conectind cablurile intre cele doua baterii putem considera un circuit electric in paralel de doua rezistente dintre care una de valoare foarte mare si alta de valoare foarte mica. Cind se porneste motorul , curentul foarte mare " supt" de catre demaror va "suprasatura" bateria descarcata ( un fel de scurt circuit). In acest caz bateria descarcata va suferi un "soc" ce va duce la fierberea brusca , degajare puternica de hidrogen , detriorarea pastei de pe placi , spargere sau chiar explozii ( cazuri rare dar posibile ). Acest fenomen este cu atit mai periculos iarna cind temperatura este foarte scazuta si bateria inghetata .
Cind se face legarea minusului la masa , pur si simplu se " sunteaza" bateria descarcata , curentul de pornire va trece doar prin bateria buna , si numai dupa decuplarea minusului de la masa , bateria descarcata va primi un curent de incarcare debitat de alternator " in mod inteligent".
1.6 GSL EX, MT, 122 CP, 225/45 R17W, 133.000 km

eugenflorinmanea
Posts: 2798
Joined: 25 Aug 2008, 20:23
Auto: Saab 9-5 Aero
Location: Bucuresti
Contact:

Re: cabluri pornire zona Aviatiei- pls help

Post by eugenflorinmanea »

Ok pe viitor (sper sa nu mai patesc) unde as putea lega la Ceed borna de minus?
SAAB 9-5

User avatar
Vincze Szilard
Posts: 1641
Joined: 23 Sep 2008, 13:43
Auto:
Location: Cluj
Contact:

Re: cabluri pornire zona Aviatiei- pls help

Post by Vincze Szilard »

in principiu pe ori unde numa sa faca contact bine, eu am pus pe suportii de la motor,
Kia CEED SW 1.4 BEST
ODO: 110 000 + ceva

BAU
Moderator General
Posts: 3291
Joined: 24 Jan 2008, 00:25
Auto:
Location: Bucuresti

Re: cabluri pornire zona Aviatiei- pls help

Post by BAU »

Asa este , cum zice si Vincze.
Tinind cont ca aceste cabluri au clesti la capete , se prinde clestele de orice piesa metalica( de preferat de pe motor ) ,nevopsita.
Atentie , sa nu fie o piesa in miscare ( gen fulie ) sau cablul sa atinga o piesa in miscare ( gen curea de anexe).
Suportul de motor este cel mai folosit .
De ce nu se mai recomanda ca masina sa fie impinsa ?:Daca cumva motorul nu porneste imediat (cum am zis eu , in cca 2 metri), datorita unor alte probleme electrice ,( gen bujii) si masina este impinsa prea mult , benzina care nu se aprinde va curge pe evacuare si va imbicsi catalizatorul iar in caz de pornire totusi dupa mai multe incercari va duce la explozia in evacuare cu arderea sau distrugerea catalizatorului ( si pericol de incendiu ).
In privinta indicatiei de a nu se lega cele doua baterii in paralel sa nu crezi ca este un lucru foarte grav ce va duce obligatoriu la distrugerea bateriei .
Acest lucru s-ar putea intimpla (in cazuri extrem de rare) doar in cazul in care bateria este inghetata sau este complet descarcata ( nu mai poate ceda nici un fel de curent) claxonul nu suna , nici un bec nu se aprinde .
Dar daca totusi da un mic impuls bendixului iar becurile se mai aprind , poti lega cele doua baterii in paralel .
1.6 GSL EX, MT, 122 CP, 225/45 R17W, 133.000 km

eugenflorinmanea
Posts: 2798
Joined: 25 Aug 2008, 20:23
Auto: Saab 9-5 Aero
Location: Bucuresti
Contact:

Re: cabluri pornire zona Aviatiei- pls help

Post by eugenflorinmanea »

Ei mi-am dat seama ca nu s-a distrus- deocamdata bateria e bine sanatoasa :)
Mai avea putin curent- dar nu putere sa invarta bendixul.

EU am incercat sa prind cablul de capatul surubului de mai sus de baterie- ala ce iese in relief. Dar nu a mers.
Data viitoare stiu.
SAAB 9-5

Post Reply

Return to “Cafenea”