cabluri pornire zona Aviatiei- pls help
-
- Posts: 2798
- Joined: 25 Aug 2008, 20:23
- Auto: Saab 9-5 Aero
- Location: Bucuresti
- Contact:
cabluri pornire zona Aviatiei- pls help
Poate sa ma ajute si pe mine cineva din zona Aviatiei cu 2 cabluri pornire- cele care conecteaza bateriile a 2 masini?
Am facut iar prostia aseara si am scos cheia din contact prin usa din dreapta...asa ca farurile au ramas aprinse . Dimineata can am dat la cheie...pauza
Imi trebuie 10 minute.
Multumesc mult
Am facut iar prostia aseara si am scos cheia din contact prin usa din dreapta...asa ca farurile au ramas aprinse . Dimineata can am dat la cheie...pauza
Imi trebuie 10 minute.
Multumesc mult
SAAB 9-5
Re: cabluri pornire zona Aviatiei- pls help
Vad ca ai acelasi motor ca si mine, benzina . Fara nici o frica porneste-o impinsa . Va porni foarte usor in 2 m .
Am ramas si eu far pic de curent ( am ascultat vre-o ora radioul) si asa am pornit-o .
Am ramas si eu far pic de curent ( am ascultat vre-o ora radioul) si asa am pornit-o .
1.6 GSL EX, MT, 122 CP, 225/45 R17W, 133.000 km
-
- Posts: 2798
- Joined: 25 Aug 2008, 20:23
- Auto: Saab 9-5 Aero
- Location: Bucuresti
- Contact:
Re: cabluri pornire zona Aviatiei- pls help
Multam de sfat dar nu prea as face asta. Mi-e sa nu sara distributia.
SAAB 9-5
Re: cabluri pornire zona Aviatiei- pls help
Haidem sa fim seriosi . Daca distributia ar sari la orice pornire de motor , ar trebui sa schimbam motoarele cum schimbam bieletele de sau becurile.
Daca pe lant sare distributia atunci la curele ce sa mai zicem (cind uzinele recomanda schimbarea curelelor de distributie tot pe la 90-100.000 km ).
Ar fi riscul sa sara distributia ( sau chiar sa se rupa lantul) la socuri puternice (liniute).
Atit timp cit pleci usor de pe loc, cu patinarea ambreiajului va fi Ok.
Iar la plecarea impinsa , socul in pistoane este mult mai mic decit la o plecare normala , folosind demarorul .
Daca pe lant sare distributia atunci la curele ce sa mai zicem (cind uzinele recomanda schimbarea curelelor de distributie tot pe la 90-100.000 km ).
Ar fi riscul sa sara distributia ( sau chiar sa se rupa lantul) la socuri puternice (liniute).
Atit timp cit pleci usor de pe loc, cu patinarea ambreiajului va fi Ok.
Iar la plecarea impinsa , socul in pistoane este mult mai mic decit la o plecare normala , folosind demarorul .
1.6 GSL EX, MT, 122 CP, 225/45 R17W, 133.000 km
-
- Posts: 2798
- Joined: 25 Aug 2008, 20:23
- Auto: Saab 9-5 Aero
- Location: Bucuresti
- Contact:
Re: cabluri pornire zona Aviatiei- pls help
Am rezolvat o-mi am cumparat din Kaufland cabluri de 400 amperi 36 lei.Aveau si chinezesti la 20 lei 220 amperi,dar am zis sa iau unele sanatoase.Ce m a incurcat:pe instructiuni scria sa nu montez minusul la borna bateriei descarcata ci pe sasiul masinii sau alt punct cu masa.Am incercat sa prind cablul de surubul de la "oala" dar nu a mers asa ca am l am conectat la minusul bateriei.Care e baiul de ce sa nu conectezi cablul la minusul bateriei descarcate?
SAAB 9-5
Re: cabluri pornire zona Aviatiei- pls help
Conectind cablurile intre cele doua baterii putem considera un circuit electric in paralel de doua rezistente dintre care una de valoare foarte mare si alta de valoare foarte mica. Cind se porneste motorul , curentul foarte mare " supt" de catre demaror va "suprasatura" bateria descarcata ( un fel de scurt circuit). In acest caz bateria descarcata va suferi un "soc" ce va duce la fierberea brusca , degajare puternica de hidrogen , detriorarea pastei de pe placi , spargere sau chiar explozii ( cazuri rare dar posibile ). Acest fenomen este cu atit mai periculos iarna cind temperatura este foarte scazuta si bateria inghetata .
Cind se face legarea minusului la masa , pur si simplu se " sunteaza" bateria descarcata , curentul de pornire va trece doar prin bateria buna , si numai dupa decuplarea minusului de la masa , bateria descarcata va primi un curent de incarcare debitat de alternator " in mod inteligent".
Cind se face legarea minusului la masa , pur si simplu se " sunteaza" bateria descarcata , curentul de pornire va trece doar prin bateria buna , si numai dupa decuplarea minusului de la masa , bateria descarcata va primi un curent de incarcare debitat de alternator " in mod inteligent".
1.6 GSL EX, MT, 122 CP, 225/45 R17W, 133.000 km
-
- Posts: 2798
- Joined: 25 Aug 2008, 20:23
- Auto: Saab 9-5 Aero
- Location: Bucuresti
- Contact:
Re: cabluri pornire zona Aviatiei- pls help
Ok pe viitor (sper sa nu mai patesc) unde as putea lega la Ceed borna de minus?
SAAB 9-5
- Vincze Szilard
- Posts: 1641
- Joined: 23 Sep 2008, 13:43
- Auto:
- Location: Cluj
- Contact:
Re: cabluri pornire zona Aviatiei- pls help
in principiu pe ori unde numa sa faca contact bine, eu am pus pe suportii de la motor,
Kia CEED SW 1.4 BEST
ODO: 110 000 + ceva
ODO: 110 000 + ceva
Re: cabluri pornire zona Aviatiei- pls help
Asa este , cum zice si Vincze.
Tinind cont ca aceste cabluri au clesti la capete , se prinde clestele de orice piesa metalica( de preferat de pe motor ) ,nevopsita.
Atentie , sa nu fie o piesa in miscare ( gen fulie ) sau cablul sa atinga o piesa in miscare ( gen curea de anexe).
Suportul de motor este cel mai folosit .
De ce nu se mai recomanda ca masina sa fie impinsa ?:Daca cumva motorul nu porneste imediat (cum am zis eu , in cca 2 metri), datorita unor alte probleme electrice ,( gen bujii) si masina este impinsa prea mult , benzina care nu se aprinde va curge pe evacuare si va imbicsi catalizatorul iar in caz de pornire totusi dupa mai multe incercari va duce la explozia in evacuare cu arderea sau distrugerea catalizatorului ( si pericol de incendiu ).
In privinta indicatiei de a nu se lega cele doua baterii in paralel sa nu crezi ca este un lucru foarte grav ce va duce obligatoriu la distrugerea bateriei .
Acest lucru s-ar putea intimpla (in cazuri extrem de rare) doar in cazul in care bateria este inghetata sau este complet descarcata ( nu mai poate ceda nici un fel de curent) claxonul nu suna , nici un bec nu se aprinde .
Dar daca totusi da un mic impuls bendixului iar becurile se mai aprind , poti lega cele doua baterii in paralel .
Tinind cont ca aceste cabluri au clesti la capete , se prinde clestele de orice piesa metalica( de preferat de pe motor ) ,nevopsita.
Atentie , sa nu fie o piesa in miscare ( gen fulie ) sau cablul sa atinga o piesa in miscare ( gen curea de anexe).
Suportul de motor este cel mai folosit .
De ce nu se mai recomanda ca masina sa fie impinsa ?:Daca cumva motorul nu porneste imediat (cum am zis eu , in cca 2 metri), datorita unor alte probleme electrice ,( gen bujii) si masina este impinsa prea mult , benzina care nu se aprinde va curge pe evacuare si va imbicsi catalizatorul iar in caz de pornire totusi dupa mai multe incercari va duce la explozia in evacuare cu arderea sau distrugerea catalizatorului ( si pericol de incendiu ).
In privinta indicatiei de a nu se lega cele doua baterii in paralel sa nu crezi ca este un lucru foarte grav ce va duce obligatoriu la distrugerea bateriei .
Acest lucru s-ar putea intimpla (in cazuri extrem de rare) doar in cazul in care bateria este inghetata sau este complet descarcata ( nu mai poate ceda nici un fel de curent) claxonul nu suna , nici un bec nu se aprinde .
Dar daca totusi da un mic impuls bendixului iar becurile se mai aprind , poti lega cele doua baterii in paralel .
1.6 GSL EX, MT, 122 CP, 225/45 R17W, 133.000 km
-
- Posts: 2798
- Joined: 25 Aug 2008, 20:23
- Auto: Saab 9-5 Aero
- Location: Bucuresti
- Contact:
Re: cabluri pornire zona Aviatiei- pls help
Ei mi-am dat seama ca nu s-a distrus- deocamdata bateria e bine sanatoasa
Mai avea putin curent- dar nu putere sa invarta bendixul.
EU am incercat sa prind cablul de capatul surubului de mai sus de baterie- ala ce iese in relief. Dar nu a mers.
Data viitoare stiu.
Mai avea putin curent- dar nu putere sa invarta bendixul.
EU am incercat sa prind cablul de capatul surubului de mai sus de baterie- ala ce iese in relief. Dar nu a mers.
Data viitoare stiu.
SAAB 9-5