Page 3 of 3

Re: Benzina/motorina standard vs premium

Posted: 12 Nov 2020, 11:40
by zaboss
Mi-am adus aminte de experiența Fiesta, de la începutul anilor 2000. Motor de 1,3 și, cred 70 CP, ceva de genul. Pe atunci nu făceam monitorizări de consum ca acum (am mașina pe firmă și înregistrez bonurile fiscale), dar mi-aduc aminte că din când în când băgam benzină „din aia bună” și atunci aveam viteze maxime mai mari (ceva de genul aveam 150 cu benzina de 95, și 155-156 cu cea de 100), dar și consum mai mare. La Fiat cred că am pus o singură dată benzină de 100, dar nu am sesizat ceva schimbat, oricum Fiatul merge numai prin București și aici chiar nu se simte. Pe Kodi nu am făcut momentan excese, în manual zice să nu exagerez în primii 1500 de km și mai am puțin.
Eu stau lângă un Lukoil, întâmplător, cu cel mai ieftin combustibil din București, și ei au promoția asta de weekend în care pui motorină/benzină superioară la prețul celei „normale”. Sportage a văzut aproape numai motorină superioară de la Lukoil, dar nu am sesizat acolo nimic.

Re: Benzina/motorina standard vs premium

Posted: 12 Nov 2020, 16:33
by ionutp
Oh, cred ca am gasit ceva: https://www.caranddriver.com/features/a ... e-charger/

"When higher-octane fuel is flowing through its injectors, the engine controller can take advantage of the elevated knock threshold and dial in more aggressive timing and higher boost pressures to improve performance."

"Knock Knock. Who's There? [No Answer.]
How your engine constantly invites and silences engine knock to estimate a fuel's octane rating.

Your car doesn't know the octane rating of the fuel in its tank. Instead, the engine controller calculates an inferred octane with closed-loop logic that continuously advances the ignition timing until it detects knock, which occurs when a portion of the fuel-air mixture ignites before the spark-plug-initiated flame front reaches it. The further the computer can advance the timing without provoking knock, the higher the octane rating.

During knock, the flame front travels through the combustion chamber up to 10 times quicker than the normal spark-initiated flame front. Left unchecked, these pressure waves can damage the head gasket, pistons, or cylinder head. But the occasional brief knock is a useful tool for checking that the engine is operating efficiently. It's detected with one or more knock sensors bolted to the block to sense the oscillations created by the pressure waves with a typical frequency between 7 and 16 kilohertz. Stephen Russ, senior technical leader for gas engines at Ford, says this normal knock is usually detected and addressed within one or two combustion cycles and poses no threat to the engine. —ET"

---

Deci chiar se intampla asta. Mai auzisem pe undeva dar nu imi venea sa cred ca un ECU ar putea sa provoace intentionat o detonatie pentru asa ceva, dar are sens, mai ales ca cica nu ar afecta motorul. Din punctul meu de vedere e singura explicatie plauzibila.

PS: Inca sunt in cautarea unor explicatii la ceva ce am mai auzit si anume ca benzina premium "afecteaza" motoarele masinilor care nu sunt proiectate pentru asa ceva (adica pentru o cifra octanica mai mare). Nu am gasit nicio explicatie logica.

Re: Benzina/motorina standard vs premium

Posted: 27 Jan 2021, 16:52
by andreimanole16
Salut. Benzina standard si cea premium....este extact ca si cum ai lua anvelope de iarna la oferta : benzina standard ar trebui sa aibe cifra octanoca 95 dar nu depaseste 90 si la premium trebuie sa aibe 98-99 dar nu depaseste 95.

Re: Benzina/motorina standard vs premium

Posted: 27 Jan 2021, 17:23
by zaboss
Ai ceva teste făcute sau ți-a zis ție un "prieten care știe"?

Re: Benzina/motorina standard vs premium

Posted: 28 Jan 2021, 10:26
by Vincze Szilard
si eu sunt curios de unde are astfel de informatii, sa ne fura la pompa in halul asta....

Re: Benzina/motorina standard vs premium

Posted: 28 Jan 2021, 11:09
by ionutp
Nu prea ar avea sens, motoarele sunt proiectate sa functioneze cu benzina de 95 si daca cifra octanica ar fi vizibil mai mica ar aparea des detonatii si ar fi destul de urat pentru motoare.

Re: Benzina/motorina standard vs premium

Posted: 19 Feb 2021, 11:27
by ion.ana1966
Conteaza ce tip de anvelope pun daca masina este pe benzina sau motorina?

Re: Benzina/motorina standard vs premium

Posted: 19 Feb 2021, 11:54
by quelloo
nu conteaza

Re: Benzina/motorina standard vs premium

Posted: 19 Feb 2021, 11:55
by Vincze Szilard
am vazut azi cand am alimentat la mol, ca au benzina cu cifra octanica de 102, ceva race nustiu cum era numele
dar pretul era de aproape 14 lei/litru...

Re: Benzina/motorina standard vs premium

Posted: 19 Feb 2021, 11:58
by quelloo
au de ceva timp dar cica nu merita. sunt mai multe videouri pe net

Re: Benzina/motorina standard vs premium

Posted: 19 Feb 2021, 12:12
by ionutp
Nu merita pe o masina normala, dar merita (sau chiar e necesara) pe anumite motoare "sport". Ma uitam prin diverse configuratoare si nu mai stiu cum era mentionat, dar la motoarele cu multi CP era necesara benzina premium, nu cred ca ar fi mers cu cea de 95, probabil ar fi fost "ok" cea de 98 iar aceasta de 102 ma gandesc ca ar fi versiunea "premium" pentru motoarele respective asa cum ceva de 98 e "premium" pentru "oamenii de rand". :D

Re: Benzina/motorina standard vs premium

Posted: 19 Feb 2021, 12:43
by quelloo
nu cred ca e vreun motor de masina de strada facut sa mearga numai cu asa ceva. poate minim 98 dar nu 102. gandeste-te ca sunt tari unde nici macar 95 nu e asa comun si au super piata de desfacere pentru masini: in state off the top of my head.

Re: Benzina/motorina standard vs premium

Posted: 19 Feb 2021, 18:45
by Vincze Szilard
fara sa-i fac reclama ca nici dracu nu ar da 14 lei pe un litru, (prima data nu am crezut ca-i pretu ala si l-am intrebat pe ala de la casa ca ala e pretu?)
https://molromania.ro/ro/racingfuel102/