"Ghid al bunelor practici" by ClubKIA.ro

Întîlnirile clubului, activităţi (mai mult sau mai puţin organizate), pe cine am mai văzut...
Post Reply
User avatar
MeGeNe
Moderator General
Posts: 1390
Joined: 15 Jun 2009, 12:07
Auto: KIA
Location: Bucuresti - Titan

Re: "Ghid al bunelor practici" by ClubKIA.ro

Post by MeGeNe »

- Nu obturati vizibilitatea cu tot felul de maimutoi sau braduti agatati la oglinda retrovizoare sau lipiti pe parbriz. Aviz mai ales soferilor de maxi-taxi! Unii au cate un sfert de parbriz obturat cu afise cu traseul. Ce-or mai vedea ei in partea dreapta, nu stiu.....
- Nu plecati pana nu aveti geamurile bine curatate de gheata si zapada! Totodata, curatati si farurile si stopurile de zapada.
- Evitati sa conduceti cand sunteti obositi, mai ales pe drumuri lungi si monotone. Pentru a preintampina atipirea la volan, plescaiti guma de mestecat.
- Pe timp de ceata sau vizibilitate scazuta, folositi faza scurta. Veti putea fi observati de la distanta mai mare de catre cei care vin din sens opus si astfel vor putea sa renunte din timp sa se angajeze in depasiri riscante.
- Folositi centura de siguranta! Airbagurile au efect maxim decat daca purtati centura de siguranta.
B-39-MGN cee'd HB yellow dakar 1,6 GSL City

spdblue
danezul
Posts: 4480
Joined: 26 Sep 2007, 21:08
Auto: Cee'd LX Best 1,4 Benzina
Location: Brasov
Contact:

Re: "Ghid al bunelor practici" by ClubKIA.ro

Post by spdblue »

Multumesc tuturor celor care se alatura acestui demers. Multumesc pentru ceea ce consemnati aici. Multumesc pentru aportul pe care-l aduceti. =D>
@Sorcee'd printre "picaturi" sunt si idei care nu sunt prevazute in mod expres de lege. Aceste "Ghid" se doreste a fi un demers facut de o comunitate pentru a responsabiliza soferii si prin ideeile enuntate chiar si pietonii. Legiuitorul interzice multe prin lege, dar pentru a constientiza omul mai sunt fel si fel de campanii care sa mentina o stare de normalitate, sa combata sau sa diminueze un fenomen.
Noi dorim ca dupa ce vom definitiva acest "ghid" sa-l multiplicam, sa-l distribuim, sa gasim parteneri care sa ne sustina intr-o campanie de promovare a bunului simt in trafic si nu in ultimul rand noi sa fim cei care prin conduita noastra sa "impunem" respectul fata de cei aflati in trafic.
Cu respect ma inclin in fata voastra. Drum bun si numai bine.
Kia Ceed 1.4 T-GDi 6MT BEST Blue Flame
ODO: 1200
Jurnal de bord: viewtopic.php?f=165&t=25685
Cee'd LX Best 1,4 Benzina Mars Red Siguranta in trafic prin respect
BV 77 SPD ODO 141.520
Jurnal de bord http://www.clubkia.ro/viewtopic.php?f=5&t=704 Stiri auto moto

scdvv
Posts: 250
Joined: 17 Aug 2009, 21:58
Auto:
Location: Brasov

Re: "Ghid al bunelor practici" by ClubKIA.ro

Post by scdvv »

Respectati Regulamentul macar in proportie de 80% si o sa ajungeti acasa cu bine... stiu ca unora le cer deja prea mult!! cel mai proaspat exemplu: ieri in Pitesti mergeau vro 2!! unul dupa altul pe contrasens, pe sens unic fara nici o jena... sau azi pe ninsoare si ceata, mergea unul cu H-Audi prin munti (Campulung-Bran) cu luminile stinse vere, parca-i venea factura de la renel... si nu se vedea la 100 m nimic... !?! [-o<

@spdblue: =D>
Kia cee`d Best SW 1,4 -109 CP - So Red 2009
&
Ford Focus HB 1,6 - 115 CP - Black 2008
&
Skoda Octavia 1,6 TDI - 105 CP - Bej cappuccino 2010

Jurnal de bord
Poze
Avatar marit

alaexus
Posts: 203
Joined: 17 Nov 2007, 18:56
Auto:
Location: Bucuresti

Re: "Ghid al bunelor practici" by ClubKIA.ro

Post by alaexus »

- Ar fi bine si sa va asigurati acolo unde este un semn de "cedeaza trecerea". Printre stradute, am ajuns sa tratez semnul de prioritate ca si cel de cedeaza. Am scapat de accident de cel putin 2 dati. Unde nu sunteti siguri ce regula se aplica, nu presupuneti implicit ca aveti prioritate.
- nu circulati pe stradute cu sens unic de-andoaselea;
- incercati pe cat posibil sa va reglati farurile corespunzator;
- nu vorbiti la telefon decat daca aveti hands-free, atentia scade drastic si manevrele sunt limitate la cele ce se pot face cu o singura mana

Sunt prea multi bizoni in viata de zi cu zi, si mai au si carnet si masina pe deasupra.
Ar trebui facut un pdf cu aceste reguli si sa-l trimitem pe mail la toti cunoscutii. Dar consider ca ar trebui facut la modul satiric pentru a avea cat de cat un efect.

Bafta!
1,4 GSL EX CLASSIC, OIL BLUE
B-73-POW
Album foto: http://picasaweb.google.ro/alaexus/

spdblue
danezul
Posts: 4480
Joined: 26 Sep 2007, 21:08
Auto: Cee'd LX Best 1,4 Benzina
Location: Brasov
Contact:

Re: "Ghid al bunelor practici" by ClubKIA.ro

Post by spdblue »

@alaexus mi-a adus aminte de ceea ce era sa patesc azi in trafic. Brasovul are multe sensuri giratorii. O zi fara aglomeratie in trafic. M-am asigurat la un sens giratoriu doar din partea stanga si am intrat. Azi era sa uit sa ma asigur si din partea dreapta, iar acest lucru putea sa-mi fie fatal. Am aruncat o privire peste umar si am zarit o umbra imensa asupra mea. Am apucat sa iau viraj stanga si cu o mare sansa sa merg paralel pe langa microbuzul unui nene care se pare ca atipise la volan. L-am claxonat (nu cu intentia de a-i arata ca am un sunet bun) pentru a-l face atent, am vazut ca isi ridica capul de pe geam...dupa cateva miscari haotice, noroc ca strada este larga, a oprit masina. Am oprit, l-am intrebat daca pot sa-l ajut cu ceva, mi-a spus ca este rupt de oboseala si ca trebuie sa se odihneasca. Si-a cerut scuze, a tras pe dreapta in afara carosabilului si doarme si acum.
Asa ca mai adaugam:
- nu condu obosit;
- chiar daca ai prioritate asigurate.
Voi incerca sa adun toate ideeile voastre si sa le astern "cap-coada", probabil va dura ceva.
Multumesc din suflet tuturor. Drum bun si numai bine.
Kia Ceed 1.4 T-GDi 6MT BEST Blue Flame
ODO: 1200
Jurnal de bord: viewtopic.php?f=165&t=25685
Cee'd LX Best 1,4 Benzina Mars Red Siguranta in trafic prin respect
BV 77 SPD ODO 141.520
Jurnal de bord http://www.clubkia.ro/viewtopic.php?f=5&t=704 Stiri auto moto

vladp
Posts: 46
Joined: 11 Mar 2008, 19:40
Auto:

Re: "Ghid al bunelor practici" by ClubKIA.ro

Post by vladp »

Apropo de centura si airbag.
Unele aibaguri nu sar daca nu e pusa centura (e mai sigur asa si sunt special setate asa de constructor), iar cele care sar aproape sigur iti v-or rupe gatul. Aibagurile sunt calculate sa formeze perna la o anumita distanta de bord, distanta data de locul unde te tine centura. Daca nu ai centura, corpul luneca in fata si intri in raza unde airbagul loveste puternic ca o minge de fotbal trasa in plin ca sa intelegeti. Practic iti da capul pe spate de iti rupe coloana.
Sorento EX CRDI 170CP

User avatar
amenutz
Posts: 30
Joined: 30 Sep 2008, 13:54
Auto:
Location: PLOIESTI

Re: "Ghid al bunelor practici" by ClubKIA.ro

Post by amenutz »

-pastreaza o distanta minima suficienta fata de cel din fata;indiferent cate elemente de siguranta are masina ta,la viteze mari o fractiune de secunda de neatentie este "suficienta" pentru al tampona pe antemergatorul tau;
-asteapta in coloana,nu te gandi ca esti "jmecher" si te apuci sa depasesti coloana ca sa te asezi in fata primei masini din coloana depasind semaforul, asteptand claxonul celor din spate sa iti dai seama ca e verde;
-nu taia calea participantilor la trafic,asteapta pana unul dintre ei mai cu bun simt te va lasa sa treci;
-nu va enervati cand aveti in fata autovehicule "SCOALA" sau cu semnul de incepator lipite pe geam care merg incet;am vazut unele stickere pe astfel de masini cu: "NU TE ENERVA!SI TU AI FOST ASA!"
PRO_CEE'D 1.6GSL CITY DAKAR YELLOW PH-99-AME

cristush
Posts: 147
Joined: 18 Apr 2008, 10:43
Auto:
Location: Bucuresti
Contact:

Re: "Ghid al bunelor practici" by ClubKIA.ro

Post by cristush »

frumos demers, am sa incerc sa adaug si eu cate ceva dupa ce citesc ce s-a scris deja :D
nu pot insa sa nu-i dau dreptate lui Sorcee'd: mare dreptate ai prietene si cu legea, si cu speranta moarta deja, cu tot ... :(
Tot romanul ar trebui sa inteleaga ca deja sunt prea multi manelisti, prea multi bizoni, prea multi incalca legea, prea multi nu au respect pentru nimeni, prea multi nu concep sa ajute, prea multi profita de ceilalti pentru a-si atinge scopurile proprii, prea multi nu stiu sa spuna un "multumesc", sunt prea multi astfel de oameni.
Ca urmare, ar trebui sa constientizeze ca pentru a fi apreciati trebuie sa se comporte exact invers decat majoritatea, adica sa respecte legea si bunul simt, sa se gandeasca si la ceilalti, nu numai la propria persoana si poate asa s-ar rezolva ceva.
Mi-e greu sa-mi gasesc cuvintele la ora asta, dar urez succes tuturor campaniilor de genul celei de fata !
Multumesc !
Cee'd HB 1.4 GSL So Red START + optionale (numele ei: Maia)
Comanda: 23mar2008, Serie: 19mai, Livrata: 29mai
B-79-GCS
Poze intalnire Bran + coloana Brasov 21feb2009 AICI
Poze coloana KIA Brasov 10oct2009 AICI - Maia are numarul 85 in coloana

spdblue
danezul
Posts: 4480
Joined: 26 Sep 2007, 21:08
Auto: Cee'd LX Best 1,4 Benzina
Location: Brasov
Contact:

Re: "Ghid al bunelor practici" by ClubKIA.ro

Post by spdblue »

Sa facem o centralizare a ideilor enuntate:
1. Daca circuli pe un drum cu 2 benzi pe sens, circula pe banda 1, banda 2 las-o libera (pentru alti participanti la trafic, pentru Ambulanta, SMURD etc.).
2. Daca pe un drum cu 2 benzi pe sens circuli pe banda 1 si observi intentia unui vehicul de a intra pe sensul tau dintr-o strada laterala, pentru a fluidiza traficul te asiguri, semnalizezi si treci pe banda 2 de mers. Daca manevra de a trece pe banda 2 nu este posbila, redu viteza si fa-i loc autoturismului care doreste sa intre pe banda ta de deplasare !
3. Chiar daca circuli pe o banda de mers, semnalizeaza din timp intentiile pe care le ai. Comunicarea este importanta pentru ceilalti participanti la trafic.
4. Nu folosi farurile pentru ceata (proiectoarele) decat in conditii de ceata !
5. Nu forta culoarea galbena a semaforului. Daca semaforul este verde dar intersectia nu este complet libera asteapta pana poti trece de intersectie;nu bloca intersectia!
6. Daca sensurile de mers sun delimitate de o banda CONTINUA sau band DUBLA CONTINUA, sunt puse acolo cu un scop, sa nu fie calcata, sa nu intorci sau sa depasesti.
7. Daca iesi dp o straduta laturalnica si vrei sa traversezi sensul de mers in care ai iesit, NU iesi cu japca......si culmea dp aceea mai incalci si regula de mai sus.
8. Inainte de intersectie incearca sa te incadrezi pe banda care indica directia in care vrei sa te duci nu sa fi pe banda 3 si sa faci dreapta
9. Nu te grabi.
10. Daca esti la o intersectie semaforizata si vrei sa o iei pe directia inainte, nu te aseza pe banda dedicata virajului la stanga (aviz BMW-istilor).
11. Daca esti la o intersectie dirijata prin semne de circulatie si vrei sa faci stanga, nu te aseza pe banda din dreapta de pe care faci numai la dreapta si de acolo faci virajul la stanga blocand campul vizual al celui care s-a incadrat corect (aviz taximetristilor).
12. A fi sofer bun nu inseamna sa talpagesti masina si sa serpuiesti printre colegii de trafic. Ci sa ii respecti pe ceilalti, printre altele.
13. Folositi semnalizarea cand schimbati directia sensului de mers, fie vorba de o intersectie sau pur si simplu schimbarea unei benzi. E foarte neplacut pt. ceilalti participanti in trafic sa te apuci sa faci cine stie ce manevre nesemnalizate. De foarte multe ori se produc accidente din aceasta cauza.
14. Fi atent in trafic. Daca ambulanta este pe sensul tau de mers date la o parte, dupa ce te asiguri semnalizezi.
15. Cand conduci uita de telefon, daca nu ai hands free.
16. daca vrei sa schimbi banda asigura-te, semnalizeza si fa manevra. ma dispera cei care se asigura (sau nu) semnalizeaza si asteapta o vesnicie (sa ramana singuri pe 2-3 km de drum). partea periculoasa e ca se hotarasc sa faca manevra tocmai cand te-ai plictisit sa astepti sa intre pe banda ta si apesi acceleratia.
17. pt soferul de taxi, nu ocupa alveolele din statiile mijloacelor de transport in comun.
18. pt soferii mijloacelor de tp in comun, daca statia are alveola, foloseste-o, nu opri pe banda de mers, fortandu-i astfel pe cei din spate sa incerce sa treaca pe banda 2.
19. pt pietoni, traverseaza nene pe la loc semnalizat (zebra) daca vrei prioritate. daca eşti bătrân, ai o vârstă, nu te mai ţin picioarele să mergi, nu-i nimic, poţi să te odihneşti pentru că ai tot timpul din lume, dar fă tot posibilul şi treci prin locurile marcate, pentru că la cum se circulă astăzi nu prea mai reuşeşti să te strecori printre maşini, nu mai ai cum să treci strada pe oriunde, şi chiar dacă eşti Van Damme şi ţi se rupe, tot maşina e mai tare ca tine.
20. tot pt pietoni, daca vrei sa traversezi, zebra, fara semafor, ia in considerare si varianta ca uneori poti astepta 5-10 secunde pana sa treci, chiar daca ai prioritate, pentru că nu s-o termina lumea dacă nu treci chiar în secunda când ai ajuns la trecerea de pietoni.
21. pt pietoni, daca ti s-a dat prioritate, grabeste un pic pasul, nu confunda zebra cu o alee din parc. deasemenea evita si varianta cealalta, nu te lansa în trecerea străzii cu avânt, cu capul in pamant, ochii la punct fix către celălalt trotuar parcă suferind de orbul găinii.
22. pt soferi, să ştii că în loc de claxon există frâna, iar în loc de acceleraţie poţi să dai radioul puţin mai tare.
23. pt soferi, dacă tragi ca disperatul de maşină, o accelerezi ca desfrânatul, ca într-o sută de metri să trebuiască să opreşti la vreun stop sau intersecţie, îţi alimentezi doar frustrarea, nu faci nici un fel de economie. castigi 10 minute, pe care le pierzi fumând o ţigară înainte să intri la muncă, ca să-ţi mai calmezi nervii, pentru că nu-i aşa, “ţi-ai pierdut nervii cu toţi proştii în trafic”.
24. pt soferi la drum lung, strada e a tuturor, nu trebuie să te comporţi ca pe trala, lasă cloaxoanele şi flashurile, că ai o maşină tare nu interesează pe multă lume, nu faci decât să-l inhibi mai tare pe cel din faţa ta. deasemenea daca mergi cu 80 pe drum european, pe banda 2, fa un pustiu de bine si mai uita-te in retrovizoare, poate sunt unii care se dau de ceasul mortii in spatele tau.
25. nu opri unde e interzis. Unde e oprirea interzisa in Romania pentru soferul "adevarat"? Nicaieri. Ai o treaba in centru? Opresti acolo, ca nu moare lumea pt 5 minute.
26. Semnalizeaza cu 50, respectiv 100 de metri (nu CENTIMETRI !!!) inainte de a schimba directia de mers. In oras, in afara de economia de tabla poti contribui astfel si la descongestionarea intersectiilor si la economisirea timpului partenerilor de trafic. ATENTIE insa la cei care uita semnalizarea pornita (uitati-va in ochii lor, sa vedeti daca chiar vireaza dreapta sau au uitat sa opreasca semnalizarea!
27. Fara geamul interdeschis si muzica la maxim ca sa te mandresti ca esti manelist sau rocker... "poluarea fonica" fa-o la tine in masina...
28. daca nu ai de ales si trebuie neaparat sa treci printr-un sens giratoriu, vei fi surprins/a dar va trebui sa acorzi prioritate participantilor de trafic care vin din stanga ta....daca ai reusit nu uita sa te incadrezi pe banda corespunzatoare sensului tau de mers.
29 -daca tot ai luat decizia ca de data asta sa "faci o zebra" incearca sa te asiguri inainte sa traversezi zebra, dar foarte important uita-te in partea stanga sa vezi daca se apropie vre-o masina, nu in partea dreapta...s-ar putea sa nu ajungi la jumatatea carosabilului sa vezi care a incercat sa te evite....macar de dragul celor dragi tie daca tu ai asa mare incredere ca o zebra iti poate salva viata sau ca un "mert" opreste de la 50km/h in 0.5m....sunt basme, in plus nu toti au "mert", RAR-ul luat sau merg cu 50/h.
30 Intodeauna multumeste ,prin folosirea avariilor, celui care ti-a facut un favor in trafic desi nu era obligat sa faca asta
un MULTUMESC nu a omorat pe nimeni.
Cand ploua si drumul e plin de balti, incearca sa nu stropesti pietonii.
31 Pe ploaie, pietonii sunt mai grabiti si neatenti decat de obicei. Pot avea reactii ciudate. Atentie la reactiile lor, mai ales ca e ud pe jos.
32 Atentie marita la persoanele in varsta! Daca se angajeaza intr-o traversare neregulamentara, puteti sa folositi claxonul pana se arde, ei tot o sa-si continue deplasarea. Si, de cele mai multe ori, nici nu o sa se grabeasca.
33 Daca depasiti un vehicul de transport in comun aflat in statie, mare grija ca nu cumva prin fata lui sa traverseze aiurea vreun pieton.
34 Nu folositi lampile de ceata de pe spate fara rost. Mai ales noaptea sau pe ploaie, sunt foarte deranjante pentru cei din spate.
35 Evitati sa schimbati becurile din faruri cu unele vopsite in albastru. Nu vor avea lumina suficienta datorita stratului de vopsea depus pe ele, totodata farurile nu vor putea fi reglate corect si ii veti orbi pe participantii de trafic. In plus, puteti avea probleme si cu RAR-ul.
35 Fiti toleranti in trafic. Maine puteti sa fiti voi in locul celui pe care il claxonati si injurati pentru o mica greseala in trafic sau in locul celui pe care nu l-ati lasat sa execute vreo manevra putin mai "neortodoxa". Oricum, nu e o bucurie sa-ti indoi masina, chiar daca dreptatea e de partea ta. Nu vorbesc de cazuri mai grave, cand pe langa fier, mai sunt si oameni raniti.
36 Nu obturati vizibilitatea cu tot felul de maimutoi sau braduti agatati la oglinda retrovizoare sau lipiti pe parbriz. Aviz mai ales soferilor de maxi-taxi! Unii au cate un sfert de parbriz obturat cu afise cu traseul. Ce-or mai vedea ei in partea dreapta, nu stiu.....
37 Nu plecati pana nu aveti geamurile bine curatate de gheata si zapada! Totodata, curatati si farurile si stopurile de zapada.
38 Evitati sa conduceti cand sunteti obositi, mai ales pe drumuri lungi si monotone. Pentru a preintampina atipirea la volan, plescaiti guma de mestecat.
39 Pe timp de ceata sau vizibilitate scazuta, folositi faza scurta. Veti putea fi observati de la distanta mai mare de catre cei care vin din sens opus si astfel vor putea sa renunte din timp sa se angajeze in depasiri riscante.
40 Folositi centura de siguranta! Airbagurile au efect maxim decat daca purtati centura de siguranta.
41 Regulamentul macar in proportie de 80% si o sa ajungeti acasa cu bine.
42 Ar fi bine si sa va asigurati acolo unde este un semn de "cedeaza trecerea". Printre stradute, am ajuns sa tratez semnul de prioritate ca si cel de cedeaza. Am scapat de accident de cel putin 2 dati. Unde nu sunteti siguri ce regula se aplica, nu presupuneti implicit ca aveti prioritate.
43 nu circulati pe stradute cu sens unic de-andoaselea;
44 incercati pe cat posibil sa va reglati farurile corespunzator;
45 nu vorbiti la telefon decat daca aveti hands-free, atentia scade drastic si manevrele sunt limitate la cele ce se pot face cu o singura mana.
46 Nu condu obosit;
47 Chiar daca ai prioritate asigurate.
48 pastreaza o distanta minima suficienta fata de cel din fata;indiferent cate elemente de siguranta are masina ta,la viteze mari o fractiune de secunda de neatentie este "suficienta" pentru al tampona pe antemergatorul tau;
49 asteapta in coloana,nu te gandi ca esti "jmecher" si te apuci sa depasesti coloana ca sa te asezi in fata primei masini din coloana depasind semaforul, asteptand claxonul celor din spate sa iti dai seama ca e verde;
50 nu taia calea participantilor la trafic,asteapta pana unul dintre ei mai cu bun simt te va lasa sa treci;
51 nu va enervati cand aveti in fata autovehicule "SCOALA" sau cu semnul de incepator lipite pe geam care merg incet;am vazut unele stickere pe astfel de masini cu: "Nu te enerve!Si tu ai fost asa!"
Cam acestea sunt pana acum sugestiile voastre. Sunt convins ca vom reusi sa le conferim o forma agreabila.
Cu respect ma inclin in fata voastra. Drum bun si numai bine.
Kia Ceed 1.4 T-GDi 6MT BEST Blue Flame
ODO: 1200
Jurnal de bord: viewtopic.php?f=165&t=25685
Cee'd LX Best 1,4 Benzina Mars Red Siguranta in trafic prin respect
BV 77 SPD ODO 141.520
Jurnal de bord http://www.clubkia.ro/viewtopic.php?f=5&t=704 Stiri auto moto

User avatar
BUNU
Posts: 596
Joined: 12 Nov 2009, 22:19
Auto: Ceed 1,6 GSL
Location: Galati

Re: "Ghid al bunelor practici" by ClubKIA.ro

Post by BUNU »

In anumite tari (ex.Canada),punctul doi este prins in legislatia rutiera si este obligatoriu pentru soferi.
ImageImageImageImageImageImageImage
http://picasaweb.google.com/BUNULE
Ești prost și vrei să te remarci? Aprinde proiectoarele! Ești cel mai prost? Aprinde și stopul de ceață!

User avatar
scubli
"ambiguus"
Posts: 3644
Joined: 16 Dec 2007, 14:56
Auto:
Location: Oradea si/sau Sighetu Marmatiei
Contact:

Re: "Ghid al bunelor practici" by ClubKIA.ro

Post by scubli »

@BUNU: Iar in majoritatea tarilor europene lumea face asta din obisnuinta chiar nefiind stipulat in lege asa ceva.
Oare cand vom ajunge si noi acolo...

spdblue
danezul
Posts: 4480
Joined: 26 Sep 2007, 21:08
Auto: Cee'd LX Best 1,4 Benzina
Location: Brasov
Contact:

Re: "Ghid al bunelor practici" by ClubKIA.ro

Post by spdblue »

scubli wrote:@BUNU: Iar in majoritatea tarilor europene lumea face asta din obisnuinta chiar nefiind stipulat in lege asa ceva.
Oare cand vom ajunge si noi acolo...
Pai acest lucru il dorim si noi. Sa faci ceva din bun simt, din respect si nu neaparat din obligatia ce deriva din lege. Drum bun si numai bine.
Kia Ceed 1.4 T-GDi 6MT BEST Blue Flame
ODO: 1200
Jurnal de bord: viewtopic.php?f=165&t=25685
Cee'd LX Best 1,4 Benzina Mars Red Siguranta in trafic prin respect
BV 77 SPD ODO 141.520
Jurnal de bord http://www.clubkia.ro/viewtopic.php?f=5&t=704 Stiri auto moto

User avatar
scubli
"ambiguus"
Posts: 3644
Joined: 16 Dec 2007, 14:56
Auto:
Location: Oradea si/sau Sighetu Marmatiei
Contact:

Re: "Ghid al bunelor practici" by ClubKIA.ro

Post by scubli »

@spdblue: Bine spus, acest lucru il dorim si noi, asta fiind principalul scop al acestei initiative.
Dar adevarata intrebare e cand vom ajunge asa si noi...

patton
Posts: 647
Joined: 28 Sep 2008, 13:25
Auto:

Re: "Ghid al bunelor practici" by ClubKIA.ro

Post by patton »

Trecerea pe banda 2 o vad normala si determina fluidizarea traficului, in schimb partea a doua: "Daca manevra de a trece pe banda 2 nu este posbila, redu viteza si fa-i loc autoturismului care doreste sa intre pe banda ta de deplasare !" nu vad cum ar duce la fluidizare.
Presupunem o coloana de masini care circula pe prima banda, primul incetineste sa faca loc unuia care vine de pe un drum lateral. Ceea ce urmeaza numai fluidizare nu e. Sau: pe banda 1 circula un autobuz sau tir care ar aplica regula - s-ar fluidiza traficul?
Daca tu incetinesti si cel pe care vrei sa-l lasi sa intre nu intelege, sau nu vrea sa riste, sau nu vrea sa incalce legea (are totusi STOP sau cedeaza trecerea, fiind o strada laterala) ce faci? Opresti si incepi sa-l blitezi? Poate te hotarasti sa nu-l mai lasi sa treaca, accelerezi si tocmai atunci intra ala!
Daca strada laterala este in afara localitatii si ai 90-100 km/h ce faci? incetinesti si il lasi pe cel de pe drumul lateral sa intre?
Daca chestia asta ar deveni regula de circulatie obligatorie, ar insemna ca atunci cand vii de pe o strada laterala, sa fie normal sa intri fara sa te asiguri prea mult, pt ca ar fi obligat cel de pe drumul principal sa-ti dea prioritate. Nu mi se pare normal.
Consider ca regula legala aplicabila in acest caz (Stop sa Cedeaza trecerea pt cel de pe strada laterala) este cea mai buna d.p.d.v al sigurantei in trafic si d.p.d.v al fluidizarii lui.
Singurul caz in care vad utilitatea regulei este intr-un trafic cum e cel bucurestean unde daca daca esti in postura celui de pe drumul lateral nu ai decat doua variante: sa fortezi, mizand pe faptul ca cel care are prioritate va frana, sau sa te lase cineva (tocmai ce spune regula). Daca se merge bara la bara, cu viteza redusa, e chiar de bun simt sa-l lasi pe cel de pe drumul lateral sa intre.
KIA Cee`d Best Kompass Blue 1,4

User avatar
BUNU
Posts: 596
Joined: 12 Nov 2009, 22:19
Auto: Ceed 1,6 GSL
Location: Galati

Re: "Ghid al bunelor practici" by ClubKIA.ro

Post by BUNU »

La autostrazi exista o banda pentru cei care vin din laterala dreapta numita si banda de egalizare,portiune unde cel ce intra pe autostrada trebuie sa accelereze pana la viteza de deplasare a celor ce sunt in trafic si numai dupa aceea va intra pe prima banda.Dar cei care au folosit frecvent autostrazile stiu despre ce e vorba si nu se afecteaza deloc fluiditatea traficului cedandu-i prioritate celui ce vine din dreapte.A se retine ca deobicei prima banda este folosita pontru traficul lent.
ImageImageImageImageImageImageImage
http://picasaweb.google.com/BUNULE
Ești prost și vrei să te remarci? Aprinde proiectoarele! Ești cel mai prost? Aprinde și stopul de ceață!

Post Reply

Return to “Întâlniri şi activităţi”