Demersuri pt. acceptarea propriilor consumabile la revizii

Întîlnirile clubului, activităţi (mai mult sau mai puţin organizate), pe cine am mai văzut...
Post Reply

Considerati necesar un demers la importator?

da
179
96%
nu
7
4%
 
Total votes: 186

edddie_m
Posts: 250
Joined: 17 Dec 2008, 20:02
Auto:

Demersuri pt. acceptarea propriilor consumabile la revizii

Post by edddie_m »

Ce puem face ca sa fortam service-urile sa ne lase sa venim cu filtrele si uleiul nostru?

Urmand sa fac prima revizie m-am interesat si la Rodav Vaslui nu te lasa cu uleiul si piesle tale (un NU categoric) iar la Klado Iasi doar daca sunt originale filtrele si uleiul doar daca e Mobil.

In unele parti vad ca colegii de forum se duc cu piesele lor si nu le zice nimeni nimic si ies cu mult mai ieftin decat noi astia mai fraieri. #-o

Iar cand vezi ce usor se schimba un filtru de polen si ca e doar o bucata de hartie chiar ca iti vine sa le bagi garantia undeva.

Ce putem face ca sa determinam service-urile sa ne lase cu filtrele si uleiul nostru? O adresa oficiala de la KIA Romauto oare nu exista? :shock:

edddie_m
Posts: 250
Joined: 17 Dec 2008, 20:02
Auto:

Re: Cum facem service-urile sa ne lase cu piesele noastre?

Post by edddie_m »

Da nici o idee nimica? :(

Ma gandeam ca daca facem ceva organizat putem sa fortam Kia Romauto sa forteze la randul sau service-urile sa ne lase cu piesele noastre ca sa nu mai zic de ulei la care is chiar culmea.

Daca la filtre mai scrie kia pe ele la ulei ce fac scriu ei cu markeru? #-o

crispisu
Membru Fondator
Posts: 1630
Joined: 31 May 2007, 22:01
Auto:
Location: Bucuresti
Contact:

Re: Cum facem service-urile sa ne lase cu piesele noastre?

Post by crispisu »

Pai cel care ne-ar putea ajuta in sensul asta este sender78...am vazut ca el este foarte bine informat despre acest aspect si chiar ar vrea sa schimbe ceva. Poate ne ajuta el...

edddie_m
Posts: 250
Joined: 17 Dec 2008, 20:02
Auto:

Re: Cum facem service-urile sa ne lase cu piesele noastre?

Post by edddie_m »

Stiu ca era un articol de lege pe aici dar nu il mai gasesc prin forum.

Oricum cel mai tare mi se pare nu ca nu te lasa cu filtre de pe ingaraj.ro spre exemplu da nici cu filtre originale de parca ei nu pun tot de astea.
Si nici cu ulei care corespunde specificatiilor.

tipitip
Admin
Posts: 1463
Joined: 04 May 2007, 16:25
Auto:
Location: Bucureşti
Contact:

Re: Cum facem service-urile sa ne lase cu piesele noastre?

Post by tipitip »

Sender într-adevăr era cu litera legii în mână... sender, unde eşti? (Să vedem cum stăm şi cu spiritul legii, mă rog!)

1. Garanţia o ai în baza legii române care spune... ce spune senderu'. Care se aplică... vedem mai încolo cum (aici nu mai spune senderu')!

2. Dacă S.C. Conopidă KIA S.R.L. nu vrea să îţi facă revizia (din orice motiv: eşti urât, ai tricou cu Dinamo sau vrei să vii cu consumabilele tale) păi nu îl poţi obliga în nici un fel să ţi-o facă ! E P.J. particulară! E ca şi cum te-ai urca în taxiu şi i-ai spune să te ducă în State. Nu vrea, nu te duce!

3. Deci, după părerea mea îi poţi obliga doar pe principiul concurenţei! Şi asta nu cu litera legii în mână!
Pentru orice informaţie legată de forum clubkia@clubkia.ro
Pentru oferte pentru membri click aici

edddie_m
Posts: 250
Joined: 17 Dec 2008, 20:02
Auto:

Re: Cum facem service-urile sa ne lase cu piesele noastre?

Post by edddie_m »

Dupa un mail trimis celor de la Kia Romauto m-au sunat azi cei de la Rodav Vaslui si aparent a fost o neintelegere :lol: ca raspund multi la telefonu ala :lol: si pot veni desigur cu piesele si uleiul meu. :D

Deci daca nu am mai inghiti toti marlaniile service-urilor s-ar schimba multe.

De asta zic ca o actiune organizata ne-ar putea scuti de multi bani aruncati aiurea cu intretinerea masinii.

sender78
Posts: 908
Joined: 10 Dec 2008, 12:39
Auto: Kia Ceed
Location: Cluj

Re: Cum facem service-urile sa ne lase cu piesele noastre?

Post by sender78 »

Legat de acest subiect avem cel putin 2 legi care vin in sprijinul nostru si imi cer de pe acum scuze de marimea postului dar, daca tot vrem sa ne formam o parere despre acest subiect, va trebui sa introduc cateva citate din legi, usurand, in opinia mea, formarea unei pareri coerente despre situatia prezentata:

1. Legat de interdictia de a presta un serviciu prin conditionarea prestarii de cumpararea consumabilelor din service, aceasta practica este interzisa prin Legea 296/2004 :

ART. 10
Este interzisă condiţionarea vânzării către consumator a unui produs, de cumpărarea unei cantităţi impuse sau de cumpărarea concomitentă a unui alt produs sau serviciu. De asemenea, este interzisă prestarea unui serviciu către consumator, condiţionată de prestarea altui serviciu sau de cumpărarea unui produs. - cred ca este mai mult decat clar ce vrea sa spuna acest articol.

ART. 8
Operatorii economici sunt obligaţi să pună pe piaţă numai produse sau servicii sigure, care corespund caracteristicilor prescrise sau declarate, să se comporte în mod corect în relaţiile cu consumatorii şi să nu folosească practici comerciale abuzive.


Practicile comerciale in relatiile cu consumatorii reprezinta orice actiune, omisiune, comportament, demers sau prezentare comerciala efectuata de un comerciant, in stransa legatura cu promovarea, vanzarea sau furnizarea unui produs consumatorilor.

Legat de aceste practicile comerciale abuzive, acestea sunt reglementate prin Legea 363/2007, unde se mentioneaza urmatoarele:

ART. 4
(1) O practică comercială este incorectă dacă:
a) este contrară cerinţelor diligenţei profesionale;
b) deformează sau este susceptibilă să deformeze în mod esenţial comportamentul economic al consumatorului mediu la care ajunge sau căruia i se adresează ori al membrului mediu al unui grup, atunci când o practică comercială este adresată unui anumit grup de consumatori.
- deformarea esentiala a comportamentului se poate face, in cazul nostru, prin acea "amenintare" ca daca facem asa, pierdem garantia

In cadrul acestor practici comerciale abuzive vom distinge doua categorii si anume : cele inselatoare si cele agresive, ambele fiind interzise.

Prima categorie, si anume practicile inselatoare se refera in special la prezentarea realitatii in mod deformat astfel incat drepturile consumatorului si continutul acestor drepturi este prezentat in mod deformat si in asa fel incat sa declanseze o schimbare a comportamentului aferent consumatorului.

A doua categorie, si anume practicile comerciale agresive se evidentiaza prin limitarea sau inducerea ideii de limitare in mod semnificativ a libertatii de alegere sau a comportamentului consumatorului mediu cu privire la un produs specific, prin constrangere, determinand sau fiind susceptibila sa determine consumatorul sa ia o decizie de tranzactionare (cumparare in cazul nostru a consumabilelor din service) pe care altfel nu ar fi luat-o.
La noi aceste practici comerciale agresive se evidentiaza prin fraza : " pierdeti garantia", afirmatie bazata pe nimic.

De asemenea, parearea mea este ca si un refuz de a presta un serviciu atata timp cat acel comerciant spune ca nu va face ceva daca nu cumparam de la el poate fi incadrata cu usurinta la capitolul practici agresive, astfel incat nu sunt de acord cu opinia conform careia un comerciant poate sa refuze sa presteze ceva in favoare clientului, doar pentru ca asa vrea el.

Prin aceeasi lege 363/2007 se ofera posibilitatea de a ataca aceste practici in instanta sau prin sesizare :

ART. 10
(1) În vederea stopării şi combaterii practicilor comerciale incorecte, persoanele sau organizaţiile care, potrivit legii, au un interes legitim pot fie să sesizeze Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor în legătură cu practicile comerciale incorecte pentru ca aceasta să decidă asupra reclamaţiilor, fie să iniţieze acţiuni în justiţie împotriva comercianţilor care au săvârşit sau sunt susceptibili să săvârşească practici comerciale incorecte. (2) Operatorii economici concurenţi pot informa Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor în legătură cu practicile comerciale incorecte.
ART. 11
(1) Comercianţii trebuie să furnizeze dovezi privind exactitatea afirmaţiilor în legătură cu practica comercială întreprinsă şi sunt obligaţi, la solicitarea Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor sau a instanţelor judecătoreşti, să le pună acestora la dispoziţie documente care să probeze cele afirmate. (2) În cazul în care documentele nu sunt furnizate în termenul stabilit de solicitanţi sau dacă sunt considerate insuficiente, afirmaţiile în cauză se consideră inexacte.



Opinia mea este ca avem destule argumente pentru a solicita acceptul de a veni cu produsele noastre la orice revizie pe care o vom efectua iar in cazul in care ne lovim de refuz, putem sa invocam oricare dintre articollele mai sus mentionate.

Legat de spiritul legii consider ca este clar in favoarea unei informari clare si precise, pentru a pastra termenii legali, informare pe care comerciantul este obligat sa o ofere oricarui consumator.

In ce priveste garantia, aceasta nu poate sa fie afectata atata timp cat piesele, consumabilele aduse de noi respecta exact cerintele exprimate de catre producator prin carticica furnizata de catre reprezentantul producatorului in Romania.

Ar fi contrar celor mentionate mai sus, sa spunem ca se pierde garantia daca facem ceva ce este mentionat ca un drept al consumatorului.
Kia Cee'd 1.4 GSL
Piston Grey


Image

shpid3r
The One
Posts: 569
Joined: 02 Aug 2008, 21:14
Auto:
Location: Bucuresti
Contact:

Re: Cum facem service-urile sa ne lase cu piesele noastre?

Post by shpid3r »

Imi doresc sa vad si eu service dat in judecata de consumator (pierdere de timp, resurse, dispozitie). In schimb, protectia consumatorului mi se pare un mijloc mult mai la indemana, si am inteles ca sunt destul de duri cu cei care incalca drepturile consumatorului.

Daca as intalni atudinea aceasta la service, as printa postul lui sender78, m-as duce cu piesele mele si cu foaia printata, as pune produsele pe masa si as zice ca vreau sa-mi faca revizia cu produsele acelea. Cand incepe sa vocifereze, scot mapa cu foaia printata, si ii zic: "va las aceasta nota 30min, timp in care beau o cafea si ma duc la toaleta. Cand ma intorc vreau raspunsul dvs - daca este afirmativ, va dau talonul si cheile de la masina, daca este negativ - refuzul scris care sa includa si motivul. Nu este o amenintare, ci o bunavointa din partea mea de a va instiinta dinaintea adresarii PC-ului". Facem pariu ca in scurt timp se claseaza ca "a fost o neintelegere" ? :)

Multumim sender78 pt consistenta replicii!
KIA Cee`d 1.4 GSL BEST - Kompass Blue. B - 04 - YEH (Oh Yeah!). || 20.000 km
---- [LINK - jurnal de bord]

User avatar
octav_ceo
Posts: 374
Joined: 14 Apr 2009, 22:26
Auto: Ceed 2009
Location: Brasov
Contact:

Re: Cum facem service-urile sa ne lase cu piesele noastre?

Post by octav_ceo »

salutare @sender78
buna informatia...le putem da peste nas cu litera de lege daca comenteaza ca nu ne primesc cu consumabilele noastre conforme cu cerintele producatorului
drumuri bune
1.4 GSL City Machine Silver
achizitionata in 13 aprilie 2009

din 1 octombrie 2011 BV-80-CEO
din 17 februarie 2011 si pe GPL
ODO GPL: ~ 120K km
ODO: ~ 140K km

edddie_m
Posts: 250
Joined: 17 Dec 2008, 20:02
Auto:

Re: Cum facem service-urile sa ne lase cu piesele noastre?

Post by edddie_m »

O actiune organizata in urma caruia sa obtinem un raspuns oficial de la Kia Romauto ar fi mult mai utila pentru fiecare posesor de kia.

Putem sa facem cea mai mare coloana de masini kia dar nu putem sa facem o lista ceva pe care sa o semnam online mai multi membri si 2 reprezentanti ai forumului sa se duca sa discute cu Kia Romauto? Si sa avem toti o copie dupa o hartie stampilata de Kia Romauto in care se spune clar ca avem voie sa ne ducem la revizii cu consumabilele noastre.

Iar la revizii sa ne ducem cu foaia aia si cu pisesele noastre iar de banii economisisti sa mai facem o coloana la care poate ajung si eu. :(

De ce nu ia initiativa un moderator al forului ceva?

crispisu
Membru Fondator
Posts: 1630
Joined: 31 May 2007, 22:01
Auto:
Location: Bucuresti
Contact:

Re: Cum facem service-urile sa ne lase cu piesele noastre?

Post by crispisu »

Pentru ca ultima oara cand s-a incercat ceva, am fost luati peste picior si s-a spus ca avem interese ascunse. So...daca vreti sa organizati ceva...organizati voi, userii...eu in asa ceva nu ma mai bag dupa experienta de data trecuta...

sender78
Posts: 908
Joined: 10 Dec 2008, 12:39
Auto: Kia Ceed
Location: Cluj

Re: Cum facem service-urile sa ne lase cu piesele noastre?

Post by sender78 »

Eu as putea sa va ajut, insa comunicarea cu importatorul se va face telefonic si fax/scrisoare/mail, fiind in Cluj.

In cazul in care se ajunge la un consens printre useri ca se vrea asa ceva, atunci putem sa transmitem o solicitare comuna.
Kia Cee'd 1.4 GSL
Piston Grey


Image

crispisu
Membru Fondator
Posts: 1630
Joined: 31 May 2007, 22:01
Auto:
Location: Bucuresti
Contact:

Re: Cum facem service-urile sa ne lase cu piesele noastre?

Post by crispisu »

Pai nu vreti sa facem un poll sa vedem cati ar fi interesati de asta? il lasam cat ziceti voi ca e necesar ca sa ne edificam si in functie de raspunsuri il rugam pe sender sa se ocupe...ce ziceti?

edddie_m
Posts: 250
Joined: 17 Dec 2008, 20:02
Auto:

Re: Cum facem service-urile sa ne lase cu piesele noastre?

Post by edddie_m »

Chiar nu stiu ce sa intamplat data trecuta... :shock: Un link ceva? :?:

Dai drumul cu poll-ul sigur o sa vrea multi.

Tot zic ca e mai bine sa se vada live cineva din Bucuresti cu cei de la Kia Romauto dar daca merge si asa perfect.

Stiu ca cei de la hyundai club s-au intalnit cu importatorul lor oficial si au rezolvat unele probleme.

E vorba totusi de 7 ani de garantie in care se pot face economii serioase... [-o<

crispisu
Membru Fondator
Posts: 1630
Joined: 31 May 2007, 22:01
Auto:
Location: Bucuresti
Contact:

Re: Cum facem service-urile sa ne lase cu piesele noastre?

Post by crispisu »

am facut poll-ul...sa postezi cat vrei sa il tinem deschis...

Post Reply

Return to “Întâlniri şi activităţi”