Depuneri pe supape la GDI

Spălare, ceruire, polish...
User avatar
Nesta3
Moderator General
Posts: 5231
Joined: 17 Mar 2009, 05:31
Auto: Kia Sportage QL
Location: Bucharest

Re: Depuneri pe supape la GDI

Post by Nesta3 »

Depunerile pe supape duc la consum de ulei …după 60mii km o sa te trezești cu nivel minim la ulei între revizii, gen in 10mii km.
EX : 2008 Kia Proceed 1.4MPI Best

EX : 2016 KIA SPORTAGE 1.6GDI STYLE

2021 Peugeot E-2008 GT LINE
2013 Nissan Qashqai+2 Techview Edition

User avatar
Faust
Posts: 493
Joined: 18 Jan 2020, 21:13
Auto: KIA Sportage GT-line AWD
Location: Băneasa

Re: Depuneri pe supape la GDI

Post by Faust »

Nesta3

Ca să consume ulei trebuie să apără depuneri pe coada supapei, depuneri care duc la uzura ghidurilor de supapă, depunerile nu apar pe cozile supapelor, apar pe talerul supapei și doar pe partea care se află spre injector.
Trebuie să rulezi mulți km ca supapa să aibe pe ea depuneri extrem de mari încât să nu mai etanșeze pe chiulasă, afectănd compresia, în plus este cam greu să apară depuneri pe marginea supapei, mă refer la zona care etanșează, fiind o zonă cu contact mecanic permanent cu metalul chiulasei.
Chiar dacă motorul ar consuma 1l ulei între schimburi....... nu este un capăt de țară, dar nu ajunge să consume atât din cauza depunerilor de pe supape, altele sunt cauzele unui consum mai mare de ulei, motoarele care au capacități de 1l...1.6l, puteri între 90....180cp sunt intenționat concepute cu un consum mai mare de ulei, nu sunt segmenții foarte "fest" pe cămășile cilindrilor, să aibe ungere mai abundentă așa se previne uzura prematură în special a segmenților, este un compromis tehnic, motoarele de capacități mici fiind destul de mult solicitate mecanic pentru a putea obține puteri mari, oricum...... cine își cumpără o mașină nouă nu o păstrează mai mult de 200000km, la 200000km motorul de "drujbă" este normal să înceapă să consume ulei, pentru că se uzează multe in el.


Noi romanii avem un fix cu consumul de ulei, o adevărată isterie națională, de parcă ar costa 1000lei/l atunci când este nevoie să completezi.
Kia Sportage GT-line T-gdi AWD 6MT

Fan motoare supraalimentate pe benzină .

User avatar
Nesta3
Moderator General
Posts: 5231
Joined: 17 Mar 2009, 05:31
Auto: Kia Sportage QL
Location: Bucharest

Re: Depuneri pe supape la GDI

Post by Nesta3 »

am avut de 2 ori nivelul sub minim pe joja între revizii.Deci nu e vorba de clasicul “1l”…
Dacă nu vindeam Sportage-ul, ii băgăm fără dar și poate un oil catch can.
EX : 2008 Kia Proceed 1.4MPI Best

EX : 2016 KIA SPORTAGE 1.6GDI STYLE

2021 Peugeot E-2008 GT LINE
2013 Nissan Qashqai+2 Techview Edition

Andreyuku
Posts: 17
Joined: 12 Jan 2022, 18:34
Auto: Kia Xceed 1.5hyb comanda
Location: București

Re: Depuneri pe supape la GDI

Post by Andreyuku »

Mulțumesc de raspunsuri! Da, ce e drept nu am auzit pe nimeni sa se plângă ca nu mai pornește motorul sau ceva din cauza depunerilor la Kia. Am auzit doar chestii gen "tremura" sau "pornește greu" caz în care se rezolva pe garanție.
Ok o sa încerc sa uit de problema asta. Și asa, pentru un ansamblu asa de complex, cele doua prea bine cunoscute probleme (la DCT și la depuneri) practic nu sunt asa mare lucru și 7 ani stau liniștit.

NemeSys
Posts: 122
Joined: 19 Dec 2009, 09:28
Auto:
Location: Iasi
Contact:

Re: Depuneri pe supape la GDI

Post by NemeSys »

Cauza acestor depuneri este dată de recircularea gazelor? EGR? Daca conduc sportiv mai apar depuneri? Contează uleiul?

User avatar
Faust
Posts: 493
Joined: 18 Jan 2020, 21:13
Auto: KIA Sportage GT-line AWD
Location: Băneasa

Re: Depuneri pe supape la GDI

Post by Faust »

Condusul sportiv nu are treabă cu depunerea de pe supape.
Da, contează calitatea uleiului și perioada la care este schimbat, cu cât este uleiul mai uzat cu atât produce mai multe gaze de carter, gaze de eșapament, gaze care se transformă în microparticule care se depun pe tot traseul de admisie.
Cea mai sfântă mentenanță este demontarea galeriei de admisie, la peste 100000km și curățarea supapelor, există soluții sub formă de spumă dedicate pentru așa ceva.
La GDI, T-gdi, este de recomandat schimbul de ulei la 10000km, mai ales dacă se rulează preponderent în trafic urban, folosirea unor uleiuri de calitate, ulei sintetic, din păcate în România se vând multe uleiuri HC synthese ca uleiuri full synthetic.
Kia Sportage GT-line T-gdi AWD 6MT

Fan motoare supraalimentate pe benzină .

Post Reply

Return to “Întreţinere”