jante 18

Eleroane, kituri de caroserie, folie, geamuri fumurii, xenoane, roţi / cauciucuri, huse...
mag
Posts: 2
Joined: 07 Apr 2011, 15:06
Auto:

jante 18

Post by mag »

SALUT MA AJUTA SI PE MINE CINEVA....AM O KIA PRO CEED SI VREAU SA PUN JANTE PE 18 CU 8J ....STITI DACA MERG FARA SA ATINGA???????? MULTUMESC

quelloo
Posts: 4407
Joined: 22 Oct 2008, 21:51
Auto: Kia Proceed 2.0 DSL
Location: Bucuresti - Dristor si ocazional Titan

Re: jante 18

Post by quelloo »

nu merg.
si daca acum ai de 15 sau 16 si vrei sa pui pe 17, tot ar trebui sa schimbi amortizoarele. (am citit pe undeva ca ar fi diferite amortizoarele care sunt pe masinile cu roti de 17 din fabrica)
Proceed Cassa White 2.0 DSL Style... + pachet sport (the works...)
http://picasaweb.google.com/quelloo69/Q ... directlink

catalin4u24
Posts: 402
Joined: 11 Jul 2010, 02:56
Auto: '22 Xceed City 1.5T
Location: Ploiesti

Re: jante 18

Post by catalin4u24 »

e nu merg .
asta din clip a pus jante de 19" si tot merg.
Treaba cu amortizoarele e valabila in functie de motorizare, daca are motorul de 1.4 ii trebuiesc alte amortizoare, daca e 1.6 sau diesel nu are probleme...

http://www.youtube.com/watch?v=35UZZF17RDA
'22 Xceed 1.5T City

quelloo
Posts: 4407
Joined: 22 Oct 2008, 21:51
Auto: Kia Proceed 2.0 DSL
Location: Bucuresti - Dristor si ocazional Titan

Re: jante 18

Post by quelloo »

nu pot sa vad clipul acum dar probabil are talonul mult prea mic.
la mine pe 225/45/17 nu pot sa pun lanturi iarna pe fata ca ating.
anyway, de ce ai vrea sa-ti pui de 18 cand astea pe 17 arata cel mai bine si te zguduie destul si astea :p
Proceed Cassa White 2.0 DSL Style... + pachet sport (the works...)
http://picasaweb.google.com/quelloo69/Q ... directlink

BAU
Moderator General
Posts: 3291
Joined: 24 Jan 2008, 00:25
Auto:
Location: Bucuresti

Re: jante 18

Post by BAU »

@ catalin4u24 : Pe motorul de 1,4 nu se pot pune anvelope de 225x17 (datorita motorului)
Daca pentru un motor de 1,6 ceri anvelope de 225x17 din fabrica ,masina vine cu alte amortizoare (cel putin asa s-a intimplat la mine , dar nu stiu daca sint alte amortizoare daca masina vine din fabrica cu motor de 1,6 si anvelope de 185 sau 195x65x15)

@ mag : Principalul la o masina este diametrul anvelopei ce trebuie sa ramina constant indiferent de latimea ei.
Vezi ca se gasesc pe internet configuratoare de anvelope ce-ti dau corespondenta dintre ele :
195x65x15 se pot inlocui cu 225x45x17 care la rindul lor se pot inlocui 225x40x18 (numai ca aici intervine si alta dimensiune importanta a anvelopei ET-ul care la dimensiuni mai mari ale anvelopei influenteaza pozitia acesteia fata de aripa sau contraaripa pentru a nu atinge la curbe )

Quello are dreptate : poti pune doar 225x40x18 dar crede-ne din experienta ca la o inaltime de talon de 40 o sa ramii fara plombe sau rinichi.
1.6 GSL EX, MT, 122 CP, 225/45 R17W, 133.000 km

Xtremeboy
Posts: 179
Joined: 12 Jan 2009, 00:47
Auto: Kia cee`d & pro cee`d
Location: TG-Jiu
Contact:

Re: jante 18

Post by Xtremeboy »

BAU wrote:@ catalin4u24 : Pe motorul de 1,4 nu se pot pune anvelope de 225x17 (datorita motorului)
Are un baiat un cee`d de 1.4 varianta best si are roti 225/45/R17 (fara amortizoare schimbate) si are vreo "jde mii" de km cu ele si nu se vede nimic uzat prematur ...
Acum poate imi explicati si mie ce ar putea cauza o roata cu 225/45/17 la 1.4 ... nu de alta dar sa ma lamuresc si eu :D
cee`d 1.4 GSL Best kompass blue
pro_cee`d 1.4 GSL Best mars red

BAU
Moderator General
Posts: 3291
Joined: 24 Jan 2008, 00:25
Auto:
Location: Bucuresti

Re: jante 18

Post by BAU »

@Xtremeboy : Hai sa-ti spunem ce se intimpla . In primul rind anvelopele de 225 sint mai dure , mai putin deformabile , si datorita latimii, au frecarea mai mare cu asfaltul . Bineinteles ca sint si putin mai grele datorita jantelor mai late . Aceasta inseamna ca motorul de 1,4 este mai solicitat , cu un consum mai crescut . De asemenea datorita inaltimii mici ale anvelopei ,socurile transmise in amortizoare respectiv caroserie sint mai pronuntate ,de aceea amortizoarele in cazul anvelopelor de 225 au cursa mai scurta si sint mai rigide (sportive). Depinde ce vrei de la masina : Consum mai mic si confort ,mergi cu anvelope cu talon inalt de 65 sau 55 si amortizoare cu cursa mai lunga si mai moi .
Vrei stabilitate, aderenta ,siguranta dar consum putin mai mare , folosesti anvelope mai late cu talie joasa ,de 45x17 sau 40x18 (dar repet important este si ET-ul jantei care are mare importanta asupra stabilitatii, respectiv sigurantei), Asta nu inseamna ca nu poti pune anvelope de 225x45 pe motoare de 1,4. Este posibil ca dupa "jdemii" de km sa nu se intimple nimic dar daca esti foarte atent o sa vezi ca ai un consum mai mare , motorul sau amortizoarele pot cadea mai repede prin suprasolicitare)
Raspunsurile acestea au mai fost date de citeva ori pe forum de noi cei care avem anvelope de 225. Daca dai un "search" cred ca gasesti raspunsuri chiar mai complete .
1.6 GSL EX, MT, 122 CP, 225/45 R17W, 133.000 km

Xtremeboy
Posts: 179
Joined: 12 Jan 2009, 00:47
Auto: Kia cee`d & pro cee`d
Location: TG-Jiu
Contact:

Re: jante 18

Post by Xtremeboy »

BAU wrote:@Xtremeboy : Hai sa-ti spunem ce se intimpla . In primul rind anvelopele de 225 sint mai dure , mai putin deformabile , si datorita latimii, au frecarea mai mare cu asfaltul . Bineinteles ca sint si putin mai grele datorita jantelor mai late . Aceasta inseamna ca motorul de 1,4 este mai solicitat , cu un consum mai crescut . De asemenea datorita inaltimii mici ale anvelopei ,socurile transmise in amortizoare respectiv caroserie sint mai pronuntate ,de aceea amortizoarele in cazul anvelopelor de 225 au cursa mai scurta si sint mai rigide (sportive). Depinde ce vrei de la masina : Consum mai mic si confort ,mergi cu anvelope cu talon inalt de 65 sau 55 si amortizoare cu cursa mai lunga si mai moi .
Vrei stabilitate, aderenta ,siguranta dar consum putin mai mare , folosesti anvelope mai late cu talie joasa ,de 45x17 sau 40x18 (dar repet important este si ET-ul jantei care are mare importanta asupra stabilitatii, respectiv sigurantei), Asta nu inseamna ca nu poti pune anvelope de 225x45 pe motoare de 1,4. Este posibil ca dupa "jdemii" de km sa nu se intimple nimic dar daca esti foarte atent o sa vezi ca ai un consum mai mare , motorul sau amortizoarele pot cadea mai repede prin suprasolicitare)
Raspunsurile acestea au mai fost date de citeva ori pe forum de noi cei care avem anvelope de 225. Daca dai un "search" cred ca gasesti raspunsuri chiar mai complete .
Lasa asta ... se stie ca baiatul ala are cam 2% in plus la consum (stiu ca pare enorm si ireal dar este cat se poate de real) ... plus ca jantele lui aftermrket au ET-ul mare ... deci ies inafara aripii (aici apar alte probleme zic eu majore) ... dar la ideea cu amortizoarele totusi ... au facut ei 4 motorizari cu amortizoare mai bune si nu pun si pe a 5-a (respectiv 1.4) ... ciudata gandire de (sa zicem) marketing (sau ce o fi) ...(iar aici nu luam in considerare pretul ulterior crescut)
Eu fiind adeptul sprintului rapid oricum imi pastrez rotile stock (respectiv 185/65/r15) dar intrebam ca fapt divers :D
cee`d 1.4 GSL Best kompass blue
pro_cee`d 1.4 GSL Best mars red

BAU
Moderator General
Posts: 3291
Joined: 24 Jan 2008, 00:25
Auto:
Location: Bucuresti

Re: jante 18

Post by BAU »

Asa este , si eu iti confirm ca am un consum putin mai ridicat dar imi place enorm tinuta si stabilitatea pe sosea (dar eu asta am vrut )
In privinta amortizoarelor nu inseamna ca cele de pe masinile cu 1,4 nu sint bune , importanta este functionarea lor in concordanta cu tinuta de drum .
Amortizoarele ptr. anvelope de 225 sint mai rigide , si au cursa mai scurta :149,00 mm fata de 154,2 mm pe fata si 148,4 mm fata de 162,6 pe spate .
In functie de cum vrei sa fie stabilitatea si suspensia masinii poti folosi si arcuri diferite, deoarece pe Ceed se pot monta arcuri cu cinci inaltimi : de la 296,3 mm la 331,5 mm pe fata si de la 309,7 mm la 335,7 mm pe spate. ( bineinteles ca in concordanta cu cursa amortizoarelor).
1.6 GSL EX, MT, 122 CP, 225/45 R17W, 133.000 km

Xtremeboy
Posts: 179
Joined: 12 Jan 2009, 00:47
Auto: Kia cee`d & pro cee`d
Location: TG-Jiu
Contact:

Re: jante 18

Post by Xtremeboy »

BAU wrote:Asa este , si eu iti confirm ca am un consum putin mai ridicat dar imi place enorm tinuta si stabilitatea pe sosea (dar eu asta am vrut )
In privinta amortizoarelor nu inseamna ca cele de pe masinile cu 1,4 nu sint bune , importanta este functionarea lor in concordanta cu tinuta de drum .
Amortizoarele ptr. anvelope de 225 sint mai rigide , si au cursa mai scurta :149,00 mm fata de 154,2 mm pe fata si 148,4 mm fata de 162,6 pe spate .
In functie de cum vrei sa fie stabilitatea si suspensia masinii poti folosi si arcuri diferite, deoarece pe Ceed se pot monta arcuri cu cinci inaltimi : de la 296,3 mm la 331,5 mm pe fata si de la 309,7 mm la 335,7 mm pe spate. ( bineinteles ca in concordanta cu cursa amortizoarelor).
Multumesc pentru cifrele postate (sigur o sa ma ajute vreodata) . Acum referitor la jantele cu care poate veni cee`d-ul echipat au ET-ul mic(sper ca zic bine) de aici rezultand ca nu ies in afara aripii (asta insemnand ca ele intra in interior mai mult si deci stabilitatea nu creste cu nimic ecartamentul necrescand nici el ) iar daca ne referim la alte jante care au mai fost puse pe cee`d - da daca au ET-ul mai mare se mareste si stabilitatea dat si ies rotile pe langa aripa (ca sa ma exprim asa) si atunci apar alte probleme pe drumurile patriei .... In situatia asta eu raman la ideea de a pastra jantele originale intrucat ET-ul jantelor cu care poate venii cee`d-ul este asemanator (daca nu chiar identic) si deci nu imi mareste stabilitatea deloc .... Acum depinde ce jante ai tu pe masina :D Mult noroc ;)
cee`d 1.4 GSL Best kompass blue
pro_cee`d 1.4 GSL Best mars red

quelloo
Posts: 4407
Joined: 22 Oct 2008, 21:51
Auto: Kia Proceed 2.0 DSL
Location: Bucuresti - Dristor si ocazional Titan

Re: jante 18

Post by quelloo »

hmm de aici eu inteleg ca din punctul tau de vedere un ceed cu 195/65/15 are aceeasi stabilitate cu 205/55/16 si cu 225/45/17 doar pentru ca nu ies rotile in afara aripilor?
daca asta vrei sa zici, sa stii ca e fals. pentru ca fiind mai late, iau contact pe o suprafata mai mare cu asfaltul si creste simtitor stabilitatea in curbe. (testat: am 195/65/15 de iarna si 225/45/17 vara)
Proceed Cassa White 2.0 DSL Style... + pachet sport (the works...)
http://picasaweb.google.com/quelloo69/Q ... directlink

BAU
Moderator General
Posts: 3291
Joined: 24 Jan 2008, 00:25
Auto:
Location: Bucuresti

Re: jante 18

Post by BAU »

@Xtremeboy :Acest ET despre care eu spun ca este destul de important (tehnic se accepta o diferenta de cca. 5mm fata de ET ul recomandat de proiectant - daca nu ma insel parca se numeste si factor de dezechilibru ), face ca la o masina sa se pastreze ecartamentul constant , respectiv distanta dintre exteriorul rotii si aripa ,pentru a nu atinge in curbe ( acea diferenta de 5 mm acceptabila este infima) ,dar permite sa montezi anvelope mai late (dar diferenta de latime se duce spre interior ) dar pina la limita de a nu atinge caroseria (nu aripa ). In acest fel se pastreaza ecartamentul constant dar se mareste suprafata de rulare prin deplasarea spre interior .
1.6 GSL EX, MT, 122 CP, 225/45 R17W, 133.000 km

Xtremeboy
Posts: 179
Joined: 12 Jan 2009, 00:47
Auto: Kia cee`d & pro cee`d
Location: TG-Jiu
Contact:

Re: jante 18

Post by Xtremeboy »

quelloo wrote:hmm de aici eu inteleg ca din punctul tau de vedere un ceed cu 195/65/15 are aceeasi stabilitate cu 205/55/16 si cu 225/45/17 doar pentru ca nu ies rotile in afara aripilor?
daca asta vrei sa zici, sa stii ca e fals. pentru ca fiind mai late, iau contact pe o suprafata mai mare cu asfaltul si creste simtitor stabilitatea in curbe. (testat: am 195/65/15 de iarna si 225/45/17 vara)
Crescand latimea spre interior (atentie in majoritate spre interior) nu creste stabilitatea cu nimic ... da! aderenta creste , consumul creste , 0-100 si + scade . La asta ma refer https://picasaweb.google.com/XtremeBoy9 ... 2385525298 ....... Cel putin nu vad de ce ar creste stabilitatea daca nu creste ecartamentul (aici neluand in considerare aderenta crescuta si suprafata mai mare de rulare )
Sau mai nou la stabilitate se considera ca cei mai importanti factori suprafata de rulare si aderenta si nu rigiditatea ... de la batrana dacie stim ca stabilitate inegal cu "masina barca" . Pentru mine criteriul suprem al stabilitatii este ecartamentul ... daca nu este asa atunci nu ma mai bag la discutii pentru ca avand in vedere ceilalti 2 factori aveti dreptate .
cee`d 1.4 GSL Best kompass blue
pro_cee`d 1.4 GSL Best mars red

mag
Posts: 2
Joined: 07 Apr 2011, 15:06
Auto:

Re: jante 18

Post by mag »

va multumesc pentru raspunsuri ...eu acum am 225 55 16 dar am facut-o mov inchis mat si parca mergeau jante pe 18:) dar voi luat 17 :(

User avatar
Nesta3
Moderator General
Posts: 5231
Joined: 17 Mar 2009, 05:31
Auto: Kia Sportage QL
Location: Bucharest

Re: jante 18

Post by Nesta3 »

Salut...pune niste poze sa vedem cu ce te lauzi...si iti fac si o simulare in photoshop cu jantele preferate 8)
EX : 2008 Kia Proceed 1.4MPI Best

EX : 2016 KIA SPORTAGE 1.6GDI STYLE

2021 Peugeot E-2008 GT LINE
2013 Nissan Qashqai+2 Techview Edition

Post Reply

Return to “Styling, exterior şi interior”