Ceed pe Dyno

Chiptuning, filtre, evacuari, admisii, suspensii, etc.
Post Reply
quelloo
Posts: 4407
Joined: 22 Oct 2008, 21:51
Auto: Kia Proceed 2.0 DSL
Location: Bucuresti - Dristor si ocazional Titan

Ceed pe Dyno

Post by quelloo »

Salutare.

Vreau sa stiu si eu.... a avut cineva curiozitatea de a-si pune ceed-ul pe Dyno? Si aici ma refer la orice motorizare si orice tip de caroserie. Sunt tare curios daca valorile obtinute sunt egale sau apropiate de cele date de producator.
Proceed Cassa White 2.0 DSL Style... + pachet sport (the works...)
http://picasaweb.google.com/quelloo69/Q ... directlink

quelloo
Posts: 4407
Joined: 22 Oct 2008, 21:51
Auto: Kia Proceed 2.0 DSL
Location: Bucuresti - Dristor si ocazional Titan

Re: Ceed pe Dyno

Post by quelloo »

haideti oameni buni, macar niste preturi si locatii pentru o asemenea operatiune....
Proceed Cassa White 2.0 DSL Style... + pachet sport (the works...)
http://picasaweb.google.com/quelloo69/Q ... directlink

shpid3r
The One
Posts: 569
Joined: 02 Aug 2008, 21:14
Auto:
Location: Bucuresti
Contact:

Re: Ceed pe Dyno

Post by shpid3r »

cunosc un prieten care lucreaza la master tuner ( http://www.unichip.ro/ ) si care iti poate face un astfel de test...
dar daca nu vrei sa o tunezi, nush daca se justifica...
KIA Cee`d 1.4 GSL BEST - Kompass Blue. B - 04 - YEH (Oh Yeah!). || 20.000 km
---- [LINK - jurnal de bord]

quelloo
Posts: 4407
Joined: 22 Oct 2008, 21:51
Auto: Kia Proceed 2.0 DSL
Location: Bucuresti - Dristor si ocazional Titan

Re: Ceed pe Dyno

Post by quelloo »

pai in primul rand astept sa vina... si as vrea sa o tunnez dar trebuie sa stiu cat are din fabrica ca sa stiu ce efect are tunningul. un fel de before and after picture. ca pot sa ma duc sa o tunnez si dupa sa ma duc s-o pun pe stand si sa vad ca are cu 2-3 cai mai mult si astia care au facut tunningul sa zica ca avea mai putin din fabrica...
Proceed Cassa White 2.0 DSL Style... + pachet sport (the works...)
http://picasaweb.google.com/quelloo69/Q ... directlink

quelloo
Posts: 4407
Joined: 22 Oct 2008, 21:51
Auto: Kia Proceed 2.0 DSL
Location: Bucuresti - Dristor si ocazional Titan

Re: Ceed pe Dyno

Post by quelloo »

am gasit aici un site cu diferite masini testate pe dyno sa se vada ce diferete sunt intre puterea reala si cea anuntata de producator.
au facut doar pe motorul de 1.6 benzina, si nu a iesit prea bine :(

http://www.rri.se/popup/performancegrap ... artsID=737

doar 113 cai din 122 anuntati.
Proceed Cassa White 2.0 DSL Style... + pachet sport (the works...)
http://picasaweb.google.com/quelloo69/Q ... directlink

bumblebee
Posts: 720
Joined: 03 Dec 2008, 17:28
Auto:

Re: Ceed pe Dyno

Post by bumblebee »

Producatorii specifica puterea la volanta.
Pe dyno se masoara puterea la roata (adica cea la volanta din care se scad pierderile prin transmisie).
Asadar e normal ca puterea masurata pe dyno sa fie ceva mai mica decat cea declarata la producator, pentru ca sunt 2 puteri masurate in 2 locuri diferite ale masinii.
Kia Cee'd 1.4 best

quelloo
Posts: 4407
Joined: 22 Oct 2008, 21:51
Auto: Kia Proceed 2.0 DSL
Location: Bucuresti - Dristor si ocazional Titan

Re: Ceed pe Dyno

Post by quelloo »

nu, cica sunt tot la roata.
si oricum nu la toti e la fel.
astia cu dyno sunt independenti si la undele masini (VW) valorile sunt mai mari ca cele din fabrica.
Proceed Cassa White 2.0 DSL Style... + pachet sport (the works...)
http://picasaweb.google.com/quelloo69/Q ... directlink

mortymer
Posts: 477
Joined: 04 Jun 2008, 20:18
Auto: kia cee'd 2009
Location: Mainz / Bucuresti

Re: Ceed pe Dyno

Post by mortymer »

cand imi cautam io masina si oscilam intre mazda 3 si sid, cei de la mazda au tinut sa sublinieza ca motorul de 1.6 de la ei "are 105 cp la roata"... nu "cum da alti producatori la volanta, iar la roata dumnezeu stie cati mai ajung"...
matiz e/ac rosu super 18.12.2003 - B-03-JOF
cee'd city 1.4 gsl so red 30.12.2008 - B-05-JOF
sica: http://picasaweb.google.ro/gabi.morariu/Sica#

FLOPY
Posts: 621
Joined: 01 Sep 2009, 12:15
Auto:
Location: Bucuresti

Re: Ceed pe Dyno

Post by FLOPY »

Puterea si cuplul declarate de producator sunt cele pe care motorul le dezvolta pe bancul de probe. Ceea ce ajunge la roata sunt cu totul alte valori si sunt determinate de rapoartele de demultiplicare ale cutiei de viteze si a raportului final. Din cate stiu eu, testele dyno se fac in ultima treapta de viteza ( a V-a sau a VI-a, etc... ). Nu stiu exact cum functioneaza un tester dyno dar din cata fizica stiu eu presupun ca acel aparat are niste setari in care se introduc datele privind demultiplicarea raportului de viteza si a raportului final, a.i. sa se determine valorile puterii si a cuplului dezvoltate de motor.

Puterea la roata la X rot/min=Puterea la X rot/min x Raport demultiplicare treapta de viteza x Raport final
Cuplu la roata la rot/min= Cuplu la X rot/min x Raport demultiplicare treapta de viteza x Raport final

De exemplu, la motorul de 1.4 avem asa:
Cuplu la roata in tr. II la 5000rpm= 137 Nm x 2.053 x 4.412=1240.92 Nm
Cuplu la roata in tr. V la 5000rpm= 137 Nm x 0.837 x 4.412= 505.92 Nm
Cu puterea cred ca este la fel, dar nu sunt 100% sigur.
Din cate stiti, diferenta de cuplu ( Cuplu maxim la Xrpm ) dintre un motor pe benzina aspirat si un motor diesel cu turbina este destul de mare insa datorita diferentelor dinte cutiile de viteze diferenta dintre valorile care ajung la roata scade.
Kia Cee'd 1.4 Best Kompass Blue
Kia Ceed 1.5 TGDI Best Blue Flame

B06DAN
Posts: 304
Joined: 13 Oct 2009, 16:30
Auto:
Location: Ploiesti

Re: Ceed pe Dyno

Post by B06DAN »

Am si eu un oarecare comentariu:
Formulele alea sunt valabile doar pentru cuplu (moment - marime vectoriala).
Am inteles ce este raportul de demultiplicare pe treapta, dar cel final, este cel dat de transmisia din diferential.

Cu ce nu sunt de acord este formula puterii care este o marime scalara (variatia energiei in unitatea de timp) si reprezinta produsul dintre cuplu si turatie alterat cu o valoare constanta (2pi/60).
Conform formulei, cuplul motorului este mai mare la iesirea din diferential cu cat treapta de viteza este mai inferioara (Cuplu maxim in treapta 1, cuplul minim in treapta 6).
Puterea, insa, se conserva la trecerea prin cutia de viteze (ma rog, e alterata doar de randamentul transmisiei) si nu depinde de rapoartele de transmisie ale treptelor cutiei sau ale diferentialului.
Deci, puterea depinde doar de turatia motorului.
Acum ar trebui sa vedem cum se masoara valorile de cuplu si putere la roti deoarece rotile nu primesc cantitati egale din aceste marimi datorita diferentialului (in viraj roata din interior se invarteste mai incet ca cea din exterior, iar cuplurile transmise se modifica corespunzator).
Sunt curios daca la testul dinamic exista senzori pe ambele roti motoare sau numai pe una si cum se face echilibrarea intre cele doua?

User avatar
mykep
On Air
Posts: 824
Joined: 15 May 2007, 11:26
Auto:
Location: Brasov
Contact:

Re: Ceed pe Dyno

Post by mykep »

Kia Cee'd 1.4 GSL Abyss Blue, Best + Opt
BV 77 MKP
ODO 71.000 KM

SEBASTIAN_RACINGCODE
Posts: 26
Joined: 23 Nov 2008, 21:22
Auto:
Location: BUCURESTI
Contact:

Re: Ceed pe Dyno

Post by SEBASTIAN_RACINGCODE »

Pentru testari dyno daca doriti ma puteti contacta sa discutam sau sa testam.
Eu folosesc dyno Mustang care este cel mai precis din lume.
Am deschis la oferte un topic despre chiptuning si testari dyno.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
RACINGCODE
office@racingcode.ro
0723691731

Post Reply

Return to “Performance tuning”