LIMITATOR VITEZA

Chiptuning, filtre, evacuari, admisii, suspensii, etc.
Akbhar
Posts: 1356
Joined: 27 May 2007, 18:09
Auto:
Location: Ploiesti/Bucuresti
Contact:

Re: LIMITATOR VITEZA

Post by Akbhar »

Multumim de explicatie.

Clara si pe intelesul tuturor. Sper ca a lamurit problema limitatorului de viteza.
Kia Cee'd 1.4 LX Best, Kompass Blue ODO: 135.000km+
Assumption is the mother of all fuckups

User avatar
misuspita
cantaretzu'
Posts: 1039
Joined: 07 Oct 2007, 12:31
Auto: Proceed
Location: Bucuresti

Re: LIMITATOR VITEZA

Post by misuspita »

Si ca luminam si alt thread despre un motor warp montat pe Procee'd, daca luam concluziile trase de mitzux si calculam mai departe, reiese urmatoarea concluzie: ca sa ajunga la viteza de 240km/h motorul de 1,4 ar trebui sa aiba macar 150CP :D

regula de 3 simpla: daca la 200km/h (cat am reusit cu a mea) am ajuns cu 109 Cp, atunci la 240km/h (cat a reusit nesta3 :P ) cati cai putere sunt necesari? X= 240x109/200 = 130,8. Dar tinand cont ca forta creste patratic, nu liniar, atunci facem diferenta intre cele 2 viteze si inmultim cu 2 => 130,8-109= 21,8x2= 43,6 CP diferenta. 46,3+109=152,3CP Asta presupunand ca viteza maxima atinsa de mine este de 200, desi mai aveam pedala pana pe la 205 cred. Evident, daca luam viteza reala in calcul (~190km/h) ajungem la concluzia ca motorul de 1,4 al lui nesta scoate ~170Cp ceea ce inseamna ca de fapt el are un Golf TSI de 1,4 tunat!!! :P


P.S. - Sper ca nu-s corigent la matematica, ca am cam ruginit de cand n-am mai folosit-o :roll:
Ex-Pro Cee'd 1,4 Best
Actual Ford Focus mk4 1.0 125CP

gguramulta
Wanted
Posts: 342
Joined: 25 Feb 2009, 22:10
Auto:
Location: Onesti-Bucuresti

Re: LIMITATOR VITEZA

Post by gguramulta »

eu am limitatorul la 160km/h , de acolo mi se taie acceleratia primind injurii la adresa piciorului care-mi sta pe acceleratie, deasemenea si prin oras am limita la 60km/h, factorul principal, prietena pe scaunul din dreapta :(
Kia Cee'd 1,4 LX BEST black pearl B-04-YAW
viewtopic.php?f=5&t=4150 ---> jurnal de bord
http://picasaweb.google.com/georgeguramulta
ODO 17000KM/h
Image

User avatar
virusvex
Posts: 627
Joined: 29 Jul 2008, 02:03
Auto:
Location: Galati
Contact:

Re: LIMITATOR VITEZA

Post by virusvex »

daca o luam asa la fel am si eu , dar afara la 110 am limitare datorita aceluiasi factor , prietena mea spunand : " Iub , da unde ne grabim ? ":))
Kia Pro Ceed 1.6 GSL CITY- Machine Gray , GL 28 REF , odo 65.500 km . Chestii adaugate/modificate : filtru panel K&n,inlocuit traseu gaze carter>admisie cu 2 mini filtre conice aftermarket de un capat si de altul , magnet MFS, bujii ngk iridium ix ,becuri H7, H1 ( NightGuide= s-au ars dupa juma de an urmeaza kit bixenon cu angeleye si leduri ) si W5W ( blue vision= s-a ars unul chiar inainte sa ma duc la ITP :)) ) , sticker "clubkia.ro" pe luneta si "coastra de est" pe usa sofer ( mai am ink vre-o 3 stikere pe usa la sofer) . Urmeaza METABOND in ulei si benzina, apoi CHIPTUNING la TCM TURBO ,aprox 200euro .
http://picasaweb.google.com/virusvex
sau http://picasaweb.google.com/virusvex6 ->>INTALNIRI CLUBKIA
Filmulet cu masina http://www.youtube.com/watch?v=oRyiiwNmEic

theio1
Posts: 77
Joined: 27 Jan 2009, 17:22
Auto:
Location: Bucuresti
Contact:

Re: LIMITATOR VITEZA

Post by theio1 »

Cred ca ar fi fost mai interesant sa vedem viteza la care ne limiteaza sotiile/iubitele, mai repede decat ce poate masina :)
cee'd 1.4 cu cateva optionale :)

User avatar
misuspita
cantaretzu'
Posts: 1039
Joined: 07 Oct 2007, 12:31
Auto: Proceed
Location: Bucuresti

Re: LIMITATOR VITEZA

Post by misuspita »

:D La mine e simplu.
Limitator montat cu 3 pozitii: Oras cam 70km/h, extern cam 130 km/h. In pozitia off (somn de voie :D ) am reusit pe A2 si 180, deci... e de firma al meu :mrgreen:
Ex-Pro Cee'd 1,4 Best
Actual Ford Focus mk4 1.0 125CP

mitzux
Posts: 149
Joined: 14 Jun 2008, 17:47
Auto: Ceed SW CRDi /VW Golf VI TDI
Location: Germany

Re: LIMITATOR VITEZA

Post by mitzux »

mitzux wrote:Salve,
simt nevoia sa clarific cate ceva, cu ceva cunostinte de fizica in plus si poate de ajutor pentru cei care cred ca 15cp in plus=50km/h. Sa incepem cu inceputul la o anumita viteza intr o stare de echilibru (aparent), egal care ,oricare, Finaintare=Ftractiune-Ffrecare-Frez_la inaintare. Prima componenta e data de motor si e tranformate de cutie si transferata la roti, a doua este legata de prin definitia ei de greutate si de un coeficient de frecare (dat de material) in principiu constanta la orice viteza, iar a treia e rezistenta la inaintare data de frecarea cu aerul. Astea sunt legi descoperite de vreo 400 si ceva de ani incoa de cand exista fizica newtoniana si considerate ca atare la constructia unui obiect ca masina. Cea mai "proasta" componenta din formula e F de rezistenta la inaintare, pentru ca ea are marea hiba de a creste cu patratul vitezei: Frez_inaintare=1/2*rho*A*v^2*Cx. Acuma stie toata lumea Cx e coef de rez la inaintare, A e aria echivalenta care sta perpendicular pe directia de mers(de ex o sectiune prin masina la marimea ei maxima), rho e densitatea aerului iar v e viteza. Ce se intampla, daca presupunem totul constant in formula in afara de viteza, rezulta ca la fiecare crestere a vitezei avem o crestere patratica a fortei, adica daca la v=10km/h avem forta F la v=20km/h avem F1=F*(2^2)=F*4 etc. Adica cu cat crestem viteza cu atat crestem rezistenta la inaintare dar nu in raport liniar ci patratic. Asta e forta cu care trebuie sa te bati sa ajungi la viteza maxima mai mare, in termen extins daca am nevoie de 50 Cp sa ajung la 100km/h, imi trebuie 200 sa ajung la 200, 450cp la 300, etc.
m
ERATA
O mica gresala in postul anterior imi tot statea pe limba, forta creste cu patratul vitezei iar puterea cu cubul ei...P=F*v deci raportul merge cubic...
Cee'd SW (2007),LX+W+S, 115 CRDI, albastru baltic-Vandut 04.03.2016 la 196000km
Golf VI (2012), Style, 1.6 TDI, Tornadorot
ODO >63000 km

Post Reply

Return to “Performance tuning”