Frana motor sau masina pe liber?

Forum cu de toate despre Kia cee'd
aeon
Posts: 908
Joined: 06 Jul 2008, 21:52
Auto:
Location: Galati
Contact:

Frana motor sau masina pe liber?

Post by aeon »

am inceput o discutie in Jb-ul lui @bunu si sunt curios de opiniile tuturor.....cum e mai bine sa procedam pt a cobora consumul? frana motor sau masina pe liber?...nu ma refer aici la coborarea unei pante cand stim cu toti ca e bine pt consum si pt a menaja supraincalzirea discurilor si tocirea accelerata a placutelor....ma refer la cazul in care merg pe un drum drept si vad de la distanta ca e rosu la semafor moment in care iau piciorul de pe acceleratie si odata cu reducerea vitezei retrogradez si in trepte masina la momentul oportun....eu stiu ca in frana de motor consumul este 0 si in momentul masinii pe liber consumul este de 0.8-1l ....?
si am gasit mai multe pareri....si un articol http://www.consumredus.ro/articol/Folos ... 65941.html
Hit The Road ODO 56k+, 1.4 best Abyss Blue, 6.03.2008
Image
ImageImageImageImage

quelloo
Posts: 4407
Joined: 22 Oct 2008, 21:51
Auto: Kia Proceed 2.0 DSL
Location: Bucuresti - Dristor si ocazional Titan

Re: Frana motor sau masina pe liber?

Post by quelloo »

ai dreptate. consumul il scazi cand retrogradezi :D
Proceed Cassa White 2.0 DSL Style... + pachet sport (the works...)
http://picasaweb.google.com/quelloo69/Q ... directlink

User avatar
iulian2007
PFR
Posts: 1153
Joined: 29 Jan 2008, 23:59
Auto:
Location: Braila

Re: Frana motor sau masina pe liber?

Post by iulian2007 »

frana de motor (indiferent ca rulez in oras sau cobor pante)
forumul pasionatilor de detailing click AICI si AICI

facebook - Polish Braila & PolishFaruri Braila

http://polishbraila.blogspot.com/

sender78
Posts: 908
Joined: 10 Dec 2008, 12:39
Auto: Kia Ceed
Location: Cluj

Re: Frana motor sau masina pe liber?

Post by sender78 »

frana de motor
Kia Cee'd 1.4 GSL
Piston Grey


Image

User avatar
misuspita
cantaretzu'
Posts: 1039
Joined: 07 Oct 2007, 12:31
Auto: Proceed
Location: Bucuresti

Re: Frana motor sau masina pe liber?

Post by misuspita »

frana de motor.
Ex-Pro Cee'd 1,4 Best
Actual Ford Focus mk4 1.0 125CP

Shadow
Posts: 176
Joined: 18 Oct 2007, 13:44
Auto:

Re: Frana motor sau masina pe liber?

Post by Shadow »

Frana de motor nu inseamna numai retrogradare,este adevarat ca retrogradand se sporeste efectul franei de motor. Daca esti in treapta 3 la 3000 de ture si iei piciorul de pe acceleratie tot frana de motor se manifesta, consumul fiind tot apropiat de zero. Mersul pe liber este avantajos pentru masinile fara injectie de ultima generatie, care "taie" alimentarea in frana de motor.
2008 KIA Cee'd 1.4 Best

FLOPY
Posts: 621
Joined: 01 Sep 2009, 12:15
Auto:
Location: Bucuresti

Re: Frana motor sau masina pe liber?

Post by FLOPY »

Masini fara injectie de ultima generatie? Nu inteleg ce ai vrut sa spui.
In fine, consumul nu este chiar 0 la frana de motor ci tinde spre 0. Daca s-ar taia alimentarea de tot, nu ar mai exista ardere si motorul s-ar opri. Oricum este bine sa folosim frana de motor dar nu neaparat la modul de a retrograda intr-una decat daca situatia o impune ( curbe stranse, zapada, etc...) ci pur si simplu poti lasa masina in treapta in care este pana la limita subturarii. Oricum ar fi, este bine ca masina sa fie tot timpul in viteza (nu si cand stam pe loc), nu neaparat pt. a obtine un consum scazut (nu castigi mare lucru) ci pt. ca una la mana, franeaza mai prompt si in al doilea rand o poti controla mai bine in cazul in care apare ceva neprevazut.
Kia Cee'd 1.4 Best Kompass Blue
Kia Ceed 1.5 TGDI Best Blue Flame

User avatar
misuspita
cantaretzu'
Posts: 1039
Joined: 07 Oct 2007, 12:31
Auto: Proceed
Location: Bucuresti

Re: Frana motor sau masina pe liber?

Post by misuspita »

Ba da, consumul in frana de motor este 0. Motorul nu are cum sa se opreasca deoaerce toate angrenajele sunt cuplate la roti cand esti in viteza, si in loc sa aplice el forta catre roti, acestea aplica forta catre motor, iar el opune rezistenta. De aceea i se si spune frana de motor. ECU simte aceasta situatie si taie alimentarea catre el, deoarece motorul este actionat in acel moment de forta inertiala aplicata de la roti. In momentul in care accelerezi, pur si simplu da drumul la injectia de combustibil in motor si acesta incepe sa actioneze ca forta motrice nu ca frana, nemai fiind nevoie sa fie pornit de angrenajul electric, el fiind deja in miscare.

Cel mai simplu mod de a testa acest lucru este intr-un drum in panta destul de lung, gen Posada. Acolo dati pe consum instantaneu si veti vedea ca pe toata durata cand sunteti in frana de motor CB arata consum 0. Si sa stii ca diferenta de consum nu e notabila, dar daca aplici aceasta metoda pe tot parcursul calatoriei, cred ca scoti un 0,2 in minus pe drumurile cu urcusuri si coborasuri. Pe langa asta, iti salveaza si placutele de frana, pentru ca altfel ar insemna sa aplici frana doar din ele, ducand la uzuralor mai rapida.

In rest ai dreptate. Pe langa economia de combustibil, poti oricand sa reactionezi la cea mai mica problema si cu acceleratie, nu doar cu frana.
Ex-Pro Cee'd 1,4 Best
Actual Ford Focus mk4 1.0 125CP

FLOPY
Posts: 621
Joined: 01 Sep 2009, 12:15
Auto:
Location: Bucuresti

Re: Frana motor sau masina pe liber?

Post by FLOPY »

In mare parte este corect ce spui dar daca s-ar taia alimentarea de tot, sa nu mai scuipe injectia nici un strop, repet, nu ar mai exista explozie si s-ar opri motorul chiar daca bobina da scanteie (nu are ce sa arda). Este ca si cum ai ramane fara benzina. Este foarte adevarat ca scade consumul drastic si tinde spre 0 dar nu este chiar 0.
Kia Cee'd 1.4 Best Kompass Blue
Kia Ceed 1.5 TGDI Best Blue Flame

Shadow
Posts: 176
Joined: 18 Oct 2007, 13:44
Auto:

Re: Frana motor sau masina pe liber?

Post by Shadow »

Am vorbit cu un profesor universitar, doctor in sisteme de injectie. Va asigura ca NU este 0.0 consumul, cum indica CB, acesta facand o aproximare grosiera. Dar intradevar este FOARTE aproape de 0 :)
2008 KIA Cee'd 1.4 Best

costelo
Posts: 396
Joined: 09 Apr 2008, 00:08
Auto:
Location: Bucuresti
Contact:

Re: Frana motor sau masina pe liber?

Post by costelo »

nu o scot din viteza niciodata. La semafor o franez bagata in treapta in care sunt ... niciodata nu retrogradez ...decat daca e iarna ...polei .. zapada
C`EED 1.4 GSL Red Mars- B 85 KTT
comandata 04.04.08- livrata 22.04.08
http://picasaweb.google.com/floreacostel76

patton
Posts: 647
Joined: 28 Sep 2008, 13:25
Auto:

Re: Frana motor sau masina pe liber?

Post by patton »

si daca nu o scoti din viteza, la semafor stai cu piciorul pe ambreiaj?
KIA Cee`d Best Kompass Blue 1,4

User avatar
Ogy
Cel mai ghinionist!
Posts: 5213
Joined: 29 Feb 2008, 16:06
Auto: Kia cee'd 1.4 base + opt.
Location: Bucuresti
Contact:

Re: Frana motor sau masina pe liber?

Post by Ogy »

O scoate la semafor.....din viteza :)

FLOPY
Posts: 621
Joined: 01 Sep 2009, 12:15
Auto:
Location: Bucuresti

Re: Frana motor sau masina pe liber?

Post by FLOPY »

Nu trebuie sa fii profesor Dr. in sisteme de injectie ca sa-ti dai seama ca nu se poate sa ai consum 0 fara ca motorul sa se opreasca la un motor cu ardere interna, indiferent ca este de generatie 1970 sau 2010. Principiul va ramane acelasi si peste 20 de ani (daca vor mai exista astfel de motoare si nu vor fi inlocuite in totalitate de cele electrice).
Este foarte bine sa folosim frana de motor din toate punctele de vedere. Franarea se face mai prompt, masina poate fi controlata mai bine daca bagata in viteza si scade si consumul o idee.
Kia Cee'd 1.4 Best Kompass Blue
Kia Ceed 1.5 TGDI Best Blue Flame

aktymel
susuletz'
Posts: 553
Joined: 02 Feb 2008, 11:09
Auto:
Location: Pitesti
Contact:

Re: Frana motor sau masina pe liber?

Post by aktymel »

cel mai mic consum obtinut de mine vreodata a fost (si inca il scot de fiecare data cand merg pe aici) de 6,2 si asta pe Dealu` Negru culmea viteza maxima a fost de pana in 100 de km/h datorita serpentinelor... referitor la faza cu pe liber sau in frana de motor... eu numai in frana de motor merg tot timpul .. De mentionat ca pentru o distanta de aproximatix 10-15 km eu nu am pus aproape deloc frana !! consumul instant fiind pe 0 tot timpul, acest lucru compenseaza cu urcatul de mai tarziu ... Numa` bine !
Kia Cee`d 1.4 16 V , 109 Hp, piston gray Best + optionale after market--> ODO 32.000+

Image

ImageImageImageImageImageImageImageImage

Post Reply

Return to “Generalităţi”