Discutii pe tema suspensiilor
Discutii pe tema suspensiilor
Raspuns la acest mesaj: viewtopic.php?p=154690&f=91#p154690
Stiu emisiunea, ma uit la Top Gear ca la Teleenciclopedia inainte...
Ce au testat ei acolo e strict din perspectiva confortului. Dupa mintea mea, suspensia inseamna nu doar confort ci si (sau mai ales, in cazul meu) siguranta.
Recunosc ca-mi injur ProCeed-ul, cu jantele de 17 cu tot, pe strazile infecte din Iasi, dar pe drum bun si la viteza iubesc suspensia asta tare si siguranta in viraje.
Din pacate, nu-i masina de Romania... Nu de Iasi cel putin, traine-ar primarele...
Dar ma simt safe in ea la drum lung si pentru mine asta e mare lucru.
Ambele criterii ar trebui luate, zic eu, in calcul atunci cand ne gandim daca ne satisfac sau nu suspensiile Ceed-ului.
Stiu emisiunea, ma uit la Top Gear ca la Teleenciclopedia inainte...
Ce au testat ei acolo e strict din perspectiva confortului. Dupa mintea mea, suspensia inseamna nu doar confort ci si (sau mai ales, in cazul meu) siguranta.
Recunosc ca-mi injur ProCeed-ul, cu jantele de 17 cu tot, pe strazile infecte din Iasi, dar pe drum bun si la viteza iubesc suspensia asta tare si siguranta in viraje.
Din pacate, nu-i masina de Romania... Nu de Iasi cel putin, traine-ar primarele...
Dar ma simt safe in ea la drum lung si pentru mine asta e mare lucru.
Ambele criterii ar trebui luate, zic eu, in calcul atunci cand ne gandim daca ne satisfac sau nu suspensiile Ceed-ului.
Pro_Cee'd 1.6 DSL HP Classic, Piston Gray
+ESP +alte optionale
ODO: ~40.000 km
B 92 AXF
Jurnal de bord
Need 4 Sticker:: magazin online de stickere auto
+ESP +alte optionale
ODO: ~40.000 km
B 92 AXF
Jurnal de bord
Need 4 Sticker:: magazin online de stickere auto
Re: Ce parere aveti de suspensiile prezente pe masinile noas
Cred ca ai vrut sa zici sportivitate, nu siguranta, caci dpdv al sigurantei C6 e peste Ceed, fiind o masina mai mare, multe sisteme, ranforsari superioare, etc etc
Dar da, C6 nu-i o masina sportiva.
Suspensiile ei sunt divine cand vine vorba de confort, nu face aici nici un compromis.
Dpdv al sportivitatii e o mica balenuta, dar C6 nici nu a fost conceputa sa se bata cu d'alde seria 5 la sportivitate.
Dar da, C6 nu-i o masina sportiva.
Suspensiile ei sunt divine cand vine vorba de confort, nu face aici nici un compromis.
Dpdv al sportivitatii e o mica balenuta, dar C6 nici nu a fost conceputa sa se bata cu d'alde seria 5 la sportivitate.
Kia Cee'd 1.4 best
Re: Ce parere aveti de suspensiile prezente pe masinile noas
Nu, nu, nu. Chiar siguranta am vrut sa spun. De cate ori ai auzit la stirile despre accidente "a pierdut controlul volanului"? Nu toti soferii au suficienta experienta cat sa stie ce sa faca in cazul in care masina le intra in balans dupa o serie de schimbari bruste de directie. Loganul e cel mai bun exemplu in acest sens.
Am patit-o pe propria piele cu Solenza pe care am avut-o inainte. Am intrat, dupa o succesiune de curbe, intr-o curba la stanga cam de 90 de grade pe care am evaluat-o prost si am luat-o mai strans si mai tare decat mi-as fi dorit. Din cauza suspensiilor moi si a tragerii bruste de volan, cumulate cu scaune fara pic de sustinere, masina s-a inclinat foarte mult si m-am trezit cu fundul in bratele pasagerului din drepta. Derapajul nu a fost cine stie ce, dar din pozitia in care m-a aruncat mi-a fost imposibil sa mai controlez masina, practic nu mai aveam acces la pedale. Evident, am iesit in decor.
O masina cu suspensii tari e mai usor de controlat. Poate derapeaza mai mult, dar aici vine ESP si compenseaza.
Dupa Pro Ceed, ma simt usor in nesiguranta cand conduc Skoda Octavia a prietenului meu, de ex, o masina cu suspensii relativ moi si foarte confortabile.
EDIT: Vorbeam de suspensii, nu iau in calcul sistemele de siguranta propriu-zise si nu te contrazic la capitolul asta cand vorbesti de C4.
Am patit-o pe propria piele cu Solenza pe care am avut-o inainte. Am intrat, dupa o succesiune de curbe, intr-o curba la stanga cam de 90 de grade pe care am evaluat-o prost si am luat-o mai strans si mai tare decat mi-as fi dorit. Din cauza suspensiilor moi si a tragerii bruste de volan, cumulate cu scaune fara pic de sustinere, masina s-a inclinat foarte mult si m-am trezit cu fundul in bratele pasagerului din drepta. Derapajul nu a fost cine stie ce, dar din pozitia in care m-a aruncat mi-a fost imposibil sa mai controlez masina, practic nu mai aveam acces la pedale. Evident, am iesit in decor.
O masina cu suspensii tari e mai usor de controlat. Poate derapeaza mai mult, dar aici vine ESP si compenseaza.
Dupa Pro Ceed, ma simt usor in nesiguranta cand conduc Skoda Octavia a prietenului meu, de ex, o masina cu suspensii relativ moi si foarte confortabile.
EDIT: Vorbeam de suspensii, nu iau in calcul sistemele de siguranta propriu-zise si nu te contrazic la capitolul asta cand vorbesti de C4.
Pro_Cee'd 1.6 DSL HP Classic, Piston Gray
+ESP +alte optionale
ODO: ~40.000 km
B 92 AXF
Jurnal de bord
Need 4 Sticker:: magazin online de stickere auto
+ESP +alte optionale
ODO: ~40.000 km
B 92 AXF
Jurnal de bord
Need 4 Sticker:: magazin online de stickere auto
Re: Ce parere aveti de suspensiile prezente pe masinile noas
Ce cool ai fost la chestia aia cu Solenza!!!! Am avut si eu evenimente cu Solenza (pe care o mai am si acum) dar mai mult din cauza lipsei ABSului, dar amortizoarele mi s-au parut deosebit de rigide. Mult mai rigide decat CEEDul FL pe care il conduc acum.
- Ogy
- Cel mai ghinionist!
- Posts: 5213
- Joined: 29 Feb 2008, 16:06
- Auto: Kia cee'd 1.4 base + opt.
- Location: Bucuresti
- Contact:
Re: Discutii pe tema suspensiilor
Noroc ca pe actuala, ai senzor de centura si poate ti-o pui (centura)?!?!m-am trezit cu fundul in bratele pasagerului din drepta.
Re: Ce parere aveti de suspensiile prezente pe masinile noas
Atat de cool incat mi-au sters mesajul.
Admini, nu era off-topic. Topicul se cheama "Ce parere aveti despre..." - mi-am expus parerea si am raspuns intrebarii unui coleg, de asemenea on topic. Nu contest masura administrativa, doar incerc s-o pricep.
Admini, nu era off-topic. Topicul se cheama "Ce parere aveti despre..." - mi-am expus parerea si am raspuns intrebarii unui coleg, de asemenea on topic. Nu contest masura administrativa, doar incerc s-o pricep.
Pro_Cee'd 1.6 DSL HP Classic, Piston Gray
+ESP +alte optionale
ODO: ~40.000 km
B 92 AXF
Jurnal de bord
Need 4 Sticker:: magazin online de stickere auto
+ESP +alte optionale
ODO: ~40.000 km
B 92 AXF
Jurnal de bord
Need 4 Sticker:: magazin online de stickere auto
- Ogy
- Cel mai ghinionist!
- Posts: 5213
- Joined: 29 Feb 2008, 16:06
- Auto: Kia cee'd 1.4 base + opt.
- Location: Bucuresti
- Contact:
Re: Ce parere aveti de suspensiile prezente pe masinile noas
viewtopic.php?f=3&t=9055
Dupa ce vezi mesajul asta le mut pe ambele in topicul ala, ok?
De asemeni citeste primul post al topicului.
Multumesc.
Dupa ce vezi mesajul asta le mut pe ambele in topicul ala, ok?
De asemeni citeste primul post al topicului.
Multumesc.
-
- Posts: 4407
- Joined: 22 Oct 2008, 21:51
- Auto: Kia Proceed 2.0 DSL
- Location: Bucuresti - Dristor si ocazional Titan
Re: Discutii pe tema suspensiilor
tind sa cred ca au cam zbarcito cu suspensiile la Kia.
Mie imi lasa o foarte mare impresie de subvirare cand iau curbele in viteza. e mult prea grea pe fata ca sa nu subvireze.
Mie imi lasa o foarte mare impresie de subvirare cand iau curbele in viteza. e mult prea grea pe fata ca sa nu subvireze.
Proceed Cassa White 2.0 DSL Style... + pachet sport (the works...)
http://picasaweb.google.com/quelloo69/Q ... directlink
http://picasaweb.google.com/quelloo69/Q ... directlink
Re: Ce parere aveti de suspensiile prezente pe masinile noas
Aha, e sondaj deci trebuia raspuns precis. Ai dreptate, scuze.
Poti muta cand vrei.
Poti muta cand vrei.
Pro_Cee'd 1.6 DSL HP Classic, Piston Gray
+ESP +alte optionale
ODO: ~40.000 km
B 92 AXF
Jurnal de bord
Need 4 Sticker:: magazin online de stickere auto
+ESP +alte optionale
ODO: ~40.000 km
B 92 AXF
Jurnal de bord
Need 4 Sticker:: magazin online de stickere auto
Re: Discutii pe tema suspensiilor
De C6 ziceam, nu C4.EDIT: Vorbeam de suspensii, nu iau in calcul sistemele de siguranta propriu-zise si nu te contrazic la capitolul asta cand vorbesti de C4.
Am mers cu un C6 cu suspensie din asta magica, am luat curba cu 90 kmh la fel ca si cu Kia cee'd si nu mi s-a parut deloc ca as fi amenintat dpdv al sigurantei.
De-aia ziceam ca nu stiu de ce zici tu vis a vis de filmuletul postat de mine ca C6 ar fi deficitar la siguranta pe curbe.
Kia Cee'd 1.4 best
Re: Discutii pe tema suspensiilor
In comparatie cu ce???quelloo wrote:tind sa cred ca au cam zbarcito cu suspensiile la Kia.
Mie imi lasa o foarte mare impresie de subvirare cand iau curbele in viteza. e mult prea grea pe fata ca sa nu subvireze.
Sunt prea multi parametri care intra in aceasta ecuatie: viteza-raza curbei-incarcarea (pozitia centrului de greutate)
Eu nu am obsrvat nici o problema la suspensii ba chiar mi se pare ca la viraje se comporta destul de neutru. Stiu ca la FL-ul meu s-a mai umblat pe la suspensii (la toate, nu numai la mine) si nu ma pot pronunta cum se comporta celelalte din acest punct de vedere. Alta chestie care apare la FL este ca greutatea max autorizata a ramas aceeasi ca la nonFL, dar cea de tractare (minim.) a crescut cam cu 50kg. Respectiv F1 1820kg iar G 1468kg (F1 si G rubricile Certificatului de inmatriculare). Din chestia asta am inteles ca in masina asta nu poti incarca mai mult de 350kg adica vreo 4 adulti sportivi (fara echipament ).
Cred ca aici ar trebui sa discutam pe rubrici separate: FL si anteFL.
Ar fi chiar interesant sa putem face un schimb de impresii chiar incercand practic si cealalta varianta.
-
- Posts: 4407
- Joined: 22 Oct 2008, 21:51
- Auto: Kia Proceed 2.0 DSL
- Location: Bucuresti - Dristor si ocazional Titan
Re: Discutii pe tema suspensiilor
in comparatie cu golf 5 1.9tdi, seat leon 1.6 aspirat, astra (penultima generatie. cu ultima n-am mers). toate masinile astea stau mai bine la intrarea in curba. (si sunt cu mult mai usoare).
un alt factor ar fi motorul diesel cu turbina care adauga greutate pe fata. intre golf 5 tdi si leonul aspirat, practic aceaasi masina, leonul e mai bun in curbe. a mea e mai grea decat astea si se simte la intrarea in curba, dupa intrare e altceva, aici intra in actiune suspensia independenta pe spate si rigididatea si compenseaza.
un alt factor ar fi motorul diesel cu turbina care adauga greutate pe fata. intre golf 5 tdi si leonul aspirat, practic aceaasi masina, leonul e mai bun in curbe. a mea e mai grea decat astea si se simte la intrarea in curba, dupa intrare e altceva, aici intra in actiune suspensia independenta pe spate si rigididatea si compenseaza.
Proceed Cassa White 2.0 DSL Style... + pachet sport (the works...)
http://picasaweb.google.com/quelloo69/Q ... directlink
http://picasaweb.google.com/quelloo69/Q ... directlink
Re: Discutii pe tema suspensiilor
@quelloo
intreb din nou: vorbesti de FL sau de cealalta?
Se spune ca au mai umblat pe la suspensii la FL si au mai remediat din problemele primului ceed.
Si adaug din nou ca parametrii mai sus amintiti de mine sunt capitali in tinuta de drum a masinii.
Eu n-am avut ocazia sa incerc atatea tipuri de masini dar pot sa-ti spun ca am avut ocazia sa vad ca o Dacia Solenza se comporta intr-un fel cand eram doar eu in masina si se comporta altfel cand ii incarcam portbagajul (chiar mai bine in al doilea caz deoarece cobora centrul de greutate si crestea forta pe puntea din spate).
intreb din nou: vorbesti de FL sau de cealalta?
Se spune ca au mai umblat pe la suspensii la FL si au mai remediat din problemele primului ceed.
Si adaug din nou ca parametrii mai sus amintiti de mine sunt capitali in tinuta de drum a masinii.
Eu n-am avut ocazia sa incerc atatea tipuri de masini dar pot sa-ti spun ca am avut ocazia sa vad ca o Dacia Solenza se comporta intr-un fel cand eram doar eu in masina si se comporta altfel cand ii incarcam portbagajul (chiar mai bine in al doilea caz deoarece cobora centrul de greutate si crestea forta pe puntea din spate).
-
- Posts: 2798
- Joined: 25 Aug 2008, 20:23
- Auto: Saab 9-5 Aero
- Location: Bucuresti
- Contact:
Re: Discutii pe tema suspensiilor
@BO6DAN da s-au modificat suspensiile la FL in sensul ca sunt mai soft- nu mai face ca toate alea la liniile de tramvai-dar si sta mai prost pe curbe (era pe aici un coleg cu 'suspensii revizuite care dadea la schimb amortizoare spate de pe FL cu amortizoare de pe kia 1 ca nu-i placea ca sunt prea soft). Acum depinde si de gusturi- nici mie nu imi place ca la liniile de tramvai imi cam clantane dintii in gura si zici ca se rupe masina...dar in curbe mi se pare f f stabila.
Astra (nu ultimul ca de ala nu stiu) e varza pe curbe si la viteze mari- am condus-o eu. Si mai pui ca nici nu se intareste volanul la viteza- e sinucidere sa mergi cu 160 cu masina aia.
Astra (nu ultimul ca de ala nu stiu) e varza pe curbe si la viteze mari- am condus-o eu. Si mai pui ca nici nu se intareste volanul la viteza- e sinucidere sa mergi cu 160 cu masina aia.
SAAB 9-5
-
- Posts: 4407
- Joined: 22 Oct 2008, 21:51
- Auto: Kia Proceed 2.0 DSL
- Location: Bucuresti - Dristor si ocazional Titan
Re: Discutii pe tema suspensiilor
daca zici de astra clasic si eu sunt de acord cu tine. masina aia are cel mai prost sasiu facut vreodata si masina mai proasta-n curbe nici americanii n-au cum sa faca.
B06DAN, io vorbesc in principal de constuctia masinii si suspensiei. test pe fiecare masina in parte doar cu soferul, fara bagaje, intrat in acceasi curba cu acceasi viteza si ca sa fim faire acceasi grosime la cauciucuri si atunci vei vedea o mare diferenta intre masini (factorii de baza aici fiind distributia greutatii si sasiul)
B06DAN, io vorbesc in principal de constuctia masinii si suspensiei. test pe fiecare masina in parte doar cu soferul, fara bagaje, intrat in acceasi curba cu acceasi viteza si ca sa fim faire acceasi grosime la cauciucuri si atunci vei vedea o mare diferenta intre masini (factorii de baza aici fiind distributia greutatii si sasiul)
Proceed Cassa White 2.0 DSL Style... + pachet sport (the works...)
http://picasaweb.google.com/quelloo69/Q ... directlink
http://picasaweb.google.com/quelloo69/Q ... directlink