Instalatie GPL !?!
-
- Posts: 2798
- Joined: 25 Aug 2008, 20:23
- Auto: Saab 9-5 Aero
- Location: Bucuresti
- Contact:
Re: Instalatie GPL !?!
Afara de Nova eu nu am auzit pe nimeni cu gpl sa aiba probleme cu distributia si..vorba aia..cele pe gpl majoritatea au trecut bine de 100,000 km in total.
Secretul unei porniri ok pe gpl este la 2 plinuri de gpl sa pui si 4-5 litri benzina proaspata de preferat cu cifra ocranica nare
Secretul unei porniri ok pe gpl este la 2 plinuri de gpl sa pui si 4-5 litri benzina proaspata de preferat cu cifra ocranica nare
SAAB 9-5
Re: Instalatie GPL !?!
Imi cer scuze, dar spuneti prostii, dl EugenFlorinManea. Nu e nici un secret cu pornirea GPL. Nu trebuie sa pui nici o benzina cu cifra octanica mare sau mica, nici sa faci cruci inainte de a porni masina sau alte pase magice in aer.
Trebuie sa folosesti aceeasi benzina pe care o foloseai si pana atunci. N-avem nevoie de leacuri babesti. Doar cine nu intelege cum functioneaza un ECU poate gandi asa,
nu mai incerca sa prostesti lumea.
Trebuie sa folosesti aceeasi benzina pe care o foloseai si pana atunci. N-avem nevoie de leacuri babesti. Doar cine nu intelege cum functioneaza un ECU poate gandi asa,
nu mai incerca sa prostesti lumea.
2012 Sportage 2.0 GSL AWD AT
-
- Posts: 2798
- Joined: 25 Aug 2008, 20:23
- Auto: Saab 9-5 Aero
- Location: Bucuresti
- Contact:
Re: Instalatie GPL !?!
Fara jigniri ca ne suparam.Mai cititi mai informati va de la cei care au gpl si apoi vorbim.
SAAB 9-5
-
- Posts: 4407
- Joined: 22 Oct 2008, 21:51
- Auto: Kia Proceed 2.0 DSL
- Location: Bucuresti - Dristor si ocazional Titan
Re: Instalatie GPL !?!
pe mine nu ma intereseaza partea cu GPL-ul. chiar ma intereseaza doar Dyno sa vad ce putere am exact dupa resoftaremodream wrote:Citeste bine ce-am scris si ai sa afliquelloo wrote:ce pret dyno si unde?modream wrote:Consum super ok, puterea mai mare pe GPL decat pe benzina, dovedita pe dyno, nu povesti.
Masina mea avea 2 ani jumate cand am montat GPL si facut reglajul, nu era chiar noua...
Bai oameni buni, cu benzina ramasa prin rezervor "luni de zile", eu nu inteleg...Eu fac asa: bag de 50 lei benzina si alimentez iar cand se aprinde becul. Asta nu ma tine "luni de zile", poate aproape 2 luni in sezonul cald...nu cred ca "se impute" benzina in perioada asta. Voi cum faceti ? 55l benzina si alimentati 1 data pe an ? Mi se pare o prostie, mai ales ca stii ca ai GPL si nu consumi multa, si tii aiurea benzina veche, si greutate suplimentara dupa tine....dar ma rog, fiecare pasare pe limba ei piere...
vrei sa zici ca testul dyno era in pretul resoftarii de 200 eur? defalcat nu stii?
Proceed Cassa White 2.0 DSL Style... + pachet sport (the works...)
http://picasaweb.google.com/quelloo69/Q ... directlink
http://picasaweb.google.com/quelloo69/Q ... directlink
-
- Posts: 2798
- Joined: 25 Aug 2008, 20:23
- Auto: Saab 9-5 Aero
- Location: Bucuresti
- Contact:
Re: Instalatie GPL !?!
Ia uimiti ma si spuneti cum functioneaza ecu de nu se verifica teoria mea.cumva vreun interes pe la firma aia de tunning?
SAAB 9-5
Re: Instalatie GPL !?!
Pretul a inclus softul si testele aferente inainte, in timpul, si dupa ce softul a fost terminat. Banuiesc ca o testare simpla e in jur de 50 eur...habar n-am.
N-am domnule Florea nici un interes la nici o firma, cineva m-a intrebat si eu i-am raspuns unde am facut. Nu era normal sa vin cu date exacte ?
Prin recomandarile dumitale, tratezi efectul, eu v-am explicat cum se elimina cauza. Depinde acum fiecare cum prefera...Dar stii cum e, boala lunga, moarte sigura.
Cand puți, poti sa maschezi cu parfum si cu 3-4 straturi de haine, dar mai bine te speli. Asa si cu treaba asta.
N-am domnule Florea nici un interes la nici o firma, cineva m-a intrebat si eu i-am raspuns unde am facut. Nu era normal sa vin cu date exacte ?
Prin recomandarile dumitale, tratezi efectul, eu v-am explicat cum se elimina cauza. Depinde acum fiecare cum prefera...Dar stii cum e, boala lunga, moarte sigura.
Cand puți, poti sa maschezi cu parfum si cu 3-4 straturi de haine, dar mai bine te speli. Asa si cu treaba asta.
2012 Sportage 2.0 GSL AWD AT
Re: Instalatie GPL !?!
@modream eu cred ca ai mare dreptate, acum ne mai si alegem cuvintele cateodata ca sa nu se simta altii jigniti ca nu e bine
Nu benzina e problema.
Eu va pot spune ce au facut baietii din Deva cand am montat GPL-ul acum 4 ani si 7 luni.
Au pus testerul, si au inceput maparea ECU benzina, la inceput pe loc, cateva acceleratii si mentinere in ture, iar apoi, hop in masina si pe traseu. Eu conduceam, baiatul statea in dreapta mea cu laptopul in brate si spunea, a doua pana la rosu, mentine-o la 5k, acum la 2k, acum accelerare brusca, frana de motor, acum schimba a 3,4,5,6 pana la 130 la ora, frana de motor si tot asa am "frecat" masina vreo 15 minute, dupa care ne-am intors la atelier si a inceput sa scrie valorile in ECU GPL.
La 1500 km, prima revizie, aceeasi poveste, ne-am urcat si am facut plimbarea de reglaj.
De atunci si pana acum, 125.000 km pe gaz, fara probleme, balbaieli si alte nebunii, schimbat doar filtrele si asta e.
Acum, la urmatorul drum prin zona Deva, mai fac o verificare a instalatiei sa fie ok si daca se impune, iesire pe traseu
Ideea este ca daca faceti reglajul doar pe loc, clar va fi un amestec GPL prost ceea ce se traduce in pornire defectuoasa pe benzina. Explicatia mea, poate nu e cea mai buna dar imi asum, este ca ECU benzina citeste un amestec mai "ciudat" in gazele de evacuare si in momentul in care opriti masina pe gpl ramane ECU benzina "derutat".
La pornire, tendinta ECU benzina este sa suplimenteze amestecul, de cele mai multe ori cu benzina mai multa si de aici incep rateurile, bujii "ude", balbaieli dupa pornire, miros puternic de benzina la esapament. Dupa putin timp, ECU sesizeaza ca acum amestecul este dat peste cap in sens invers si compenseaza aducand valorile la normal.
Daca nu va place ideea, nu aruncati cu pietre [-o<
Nu benzina e problema.
Eu va pot spune ce au facut baietii din Deva cand am montat GPL-ul acum 4 ani si 7 luni.
Au pus testerul, si au inceput maparea ECU benzina, la inceput pe loc, cateva acceleratii si mentinere in ture, iar apoi, hop in masina si pe traseu. Eu conduceam, baiatul statea in dreapta mea cu laptopul in brate si spunea, a doua pana la rosu, mentine-o la 5k, acum la 2k, acum accelerare brusca, frana de motor, acum schimba a 3,4,5,6 pana la 130 la ora, frana de motor si tot asa am "frecat" masina vreo 15 minute, dupa care ne-am intors la atelier si a inceput sa scrie valorile in ECU GPL.
La 1500 km, prima revizie, aceeasi poveste, ne-am urcat si am facut plimbarea de reglaj.
De atunci si pana acum, 125.000 km pe gaz, fara probleme, balbaieli si alte nebunii, schimbat doar filtrele si asta e.
Acum, la urmatorul drum prin zona Deva, mai fac o verificare a instalatiei sa fie ok si daca se impune, iesire pe traseu
Ideea este ca daca faceti reglajul doar pe loc, clar va fi un amestec GPL prost ceea ce se traduce in pornire defectuoasa pe benzina. Explicatia mea, poate nu e cea mai buna dar imi asum, este ca ECU benzina citeste un amestec mai "ciudat" in gazele de evacuare si in momentul in care opriti masina pe gpl ramane ECU benzina "derutat".
La pornire, tendinta ECU benzina este sa suplimenteze amestecul, de cele mai multe ori cu benzina mai multa si de aici incep rateurile, bujii "ude", balbaieli dupa pornire, miros puternic de benzina la esapament. Dupa putin timp, ECU sesizeaza ca acum amestecul este dat peste cap in sens invers si compenseaza aducand valorile la normal.
Daca nu va place ideea, nu aruncati cu pietre [-o<
-
- Posts: 64
- Joined: 27 Mar 2014, 16:08
- Auto: CEE`D, 1.4 + GPL, Black Pearl
- Location: Baia Mare
Re: Instalatie GPL !?!
Sender asta se stie, mai este scris de 100 de ori pe acest topic ... cine are ochi de vazut sa vada ...
Ai schimbat tacheti de cand ai masina ? Cati km are in total ?
mersi.
Ai schimbat tacheti de cand ai masina ? Cati km are in total ?
mersi.
Re: Instalatie GPL !?!
Nu am schimbat nimic, nici tacheti, nici distributie, nici ambreiaj, iar masina are aprox 167.000 km.
Schimb uleiul la fiecare 10.000km de la 150.000km si la fiecare 1000-1200km pe gaz mai fac 100-120km pe benzina.
La fiecare 5-6000km mai "trag" si vreo 15 km la 130-140km/h in treapta a 4-a pe benzina. Asa, de proba
Schimb uleiul la fiecare 10.000km de la 150.000km si la fiecare 1000-1200km pe gaz mai fac 100-120km pe benzina.
La fiecare 5-6000km mai "trag" si vreo 15 km la 130-140km/h in treapta a 4-a pe benzina. Asa, de proba
-
- Posts: 2798
- Joined: 25 Aug 2008, 20:23
- Auto: Saab 9-5 Aero
- Location: Bucuresti
- Contact:
Re: Instalatie GPL !?!
Exact asa s-a reglat si la mine instalatia la montare. Eu am spus cum am rezolvat eu problema pornirii- acum nu este general valabil pentru toate masinile. Din start daca nu e reglata instalatia cum trebuie ai probleme..doar ca la aceasta cauza cateodata se poate adauga si o benzina mai proasta sau mai veche (asa a fost cazul meu- s a verificat softul de vreo 2 ori si dadea valori perfecte)- diseara voi incarca fisa de verificari de la Vernesti.
Deci parerea mea personala si cum am rezolvat in cazul meu problema pornirii la a 2 a cheie dimineata- la sfaturile dl Laurentiu de la Progaz confirmate de Aleexys si Moog de pe logan club- deci nu sunt 'leacuri babesti' ci sunt sfaturile oamenilor care chiar stiu cu ce se mananca GPL ul (cu prezumptia ca teoretic instalatia este reglata corect):
- Se consuma toata benzina din rezervor (pana apar liniute in loc de km)
- Se pune benzina proaspata si de preferat cu o cifra octanica mai mare- mcar un 10-15 l
- Se merge cam o saptamana doar pe benzina- de preferat sa prinzi si un drum lung de cel putin 50 km la care sa ii dai talpa.
Daca dupa o saptamana problema a disparut (sau chiar mai devreme)- se trece inapoi la GPL.(avand grija sa fie ceva benzina in rezervor- eu de obicei tin benzina pn la a 2 a liniuta...nu stiu dc e reteta perfecta). Daca dupa un timp problema revine- e clar o problema de GPL si trebuie mers la montator. Dc nici asa nu se rezolva prin recalibrare montator puteti apela la softul minune care sfideaza legile fizice si scoate putere a masinii mai mare dintr un combustibil cu putere calorica mai mica decat benzina.
Daca insa problema nu dispare prin folosirea benzinei, inseamna ca e o problema a motorului:in general cauza e aprinderea.
Asa am rezolvat eu problema pornirii in cazul meu si asa ii sfatuiesc si pe altii sa faca - nu e din auzite, nu e din babe, e ceva real ce a dat rezultate in cazul meu.
Nu neg ca figura s-ar putea sa mearga si cu benzina de 95 - nu neaparat de 99, dar spre linistea mea sufleteasca (teoretic benzina de 99 ar trebui sa aiba mai putine depuneri de calamina pe injectoare) eu folosesc Petrom 99 ptr ca nu e diferenta mare la bani pentru cata benzina pun eu.
Astept cu nerabdare explicatii cum functioneaza ECU benzina a.i. nu se probeaza teoria mea
Deci parerea mea personala si cum am rezolvat in cazul meu problema pornirii la a 2 a cheie dimineata- la sfaturile dl Laurentiu de la Progaz confirmate de Aleexys si Moog de pe logan club- deci nu sunt 'leacuri babesti' ci sunt sfaturile oamenilor care chiar stiu cu ce se mananca GPL ul (cu prezumptia ca teoretic instalatia este reglata corect):
- Se consuma toata benzina din rezervor (pana apar liniute in loc de km)
- Se pune benzina proaspata si de preferat cu o cifra octanica mai mare- mcar un 10-15 l
- Se merge cam o saptamana doar pe benzina- de preferat sa prinzi si un drum lung de cel putin 50 km la care sa ii dai talpa.
Daca dupa o saptamana problema a disparut (sau chiar mai devreme)- se trece inapoi la GPL.(avand grija sa fie ceva benzina in rezervor- eu de obicei tin benzina pn la a 2 a liniuta...nu stiu dc e reteta perfecta). Daca dupa un timp problema revine- e clar o problema de GPL si trebuie mers la montator. Dc nici asa nu se rezolva prin recalibrare montator puteti apela la softul minune care sfideaza legile fizice si scoate putere a masinii mai mare dintr un combustibil cu putere calorica mai mica decat benzina.
Daca insa problema nu dispare prin folosirea benzinei, inseamna ca e o problema a motorului:in general cauza e aprinderea.
Asa am rezolvat eu problema pornirii in cazul meu si asa ii sfatuiesc si pe altii sa faca - nu e din auzite, nu e din babe, e ceva real ce a dat rezultate in cazul meu.
Nu neg ca figura s-ar putea sa mearga si cu benzina de 95 - nu neaparat de 99, dar spre linistea mea sufleteasca (teoretic benzina de 99 ar trebui sa aiba mai putine depuneri de calamina pe injectoare) eu folosesc Petrom 99 ptr ca nu e diferenta mare la bani pentru cata benzina pun eu.
Astept cu nerabdare explicatii cum functioneaza ECU benzina a.i. nu se probeaza teoria mea
SAAB 9-5
Re: Instalatie GPL !?!
Off topic
Nu mai fiti rai si ma refer la softuri acum.
E un forum si fiecare isi exprima parerea liber iar daca ne mai calcam pe "bataturi" mai bine mergem mai departe fara sa punem la suflet.
@eugenflorinmanea daca incarci fisa macar stie toata lumea niste valori de referinta, asa ca multumiri in avans
Nu mai fiti rai si ma refer la softuri acum.
E un forum si fiecare isi exprima parerea liber iar daca ne mai calcam pe "bataturi" mai bine mergem mai departe fara sa punem la suflet.
@eugenflorinmanea daca incarci fisa macar stie toata lumea niste valori de referinta, asa ca multumiri in avans
-
- Posts: 2798
- Joined: 25 Aug 2008, 20:23
- Auto: Saab 9-5 Aero
- Location: Bucuresti
- Contact:
Re: Instalatie GPL !?!
Rezultatele la testare
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
SAAB 9-5
Re: Instalatie GPL !?!
Daca vreun GPL-ist isi va verifica jocul la supape in viitor, il rog sa posteze valorile gasite aici.
ODO: 100000km din 06.2008
Re: Instalatie GPL !?!
OFF TOPIC: Schema electrica
Este si pentru 1,4 si pentru 1,6
Vezi de la pag. 41-43
Dupa ce m-am uitat si eu pe schema , ma gindesc si la comanda injectoarelor .
Tine-ma (tine-ne) la curent cu ce mai descoperi.
Este si pentru 1,4 si pentru 1,6
Vezi de la pag. 41-43
Dupa ce m-am uitat si eu pe schema , ma gindesc si la comanda injectoarelor .
Tine-ma (tine-ne) la curent cu ce mai descoperi.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
1.6 GSL EX, MT, 122 CP, 225/45 R17W, 133.000 km
Re: Instalatie GPL !?!
Salutare! Am si eu o mica intrebare in ce priveste rezervorul meu de 47L. Teoretic, ar trebui sa intre 35L de GPL la alimentare, insa nu-mi intra niciodata mai mult de 31L. Am informat montatorul despre aceasta problema si au scos plutitorul de vreo doua ori, insa nu i-au dat de cap... Care ar putea fi cauzele pentru care intrat atat de putin GPL la un plin? Mentionez ca am alimentat de la mai multe pompe din tara si la toate imi intra 31L...