Instalatie GPL !?!
-
- Posts: 2798
- Joined: 25 Aug 2008, 20:23
- Auto: Saab 9-5 Aero
- Location: Bucuresti
- Contact:
Re: Instalatie GPL !?!
Efectul nu este numai asupra pompei, ci si a injectoarelor.
Asta cu 10 ani nu e relevant- zi-mi cati km ai.
Asta cu 10 ani nu e relevant- zi-mi cati km ai.
SAAB 9-5
Re: Instalatie GPL !?!
Parere personala - nu va mai legati atata de benzina asta care se "strica" in rezervor.
De 8 ani si peste 180.000km de cand am GPL, nu am avut mai mult de 12l de benzina in rezervor, cu foarte putine exceptii cand nu am gasit statie de gpl in drum.
Nu am ars nicio pompa, nu a "tusit" de la vapori si condens.
Sunt de acord ca benzina de la Lukoil e proasta si nu o "suporta" masina asta, ca cea de la Petrom e ok, iar cele mai "acceptate" de motor sunt de la Mol si Rompetrol.
In afara tarii e alta poveste, alta benzina, cea de la Shell, vorba reclamei, "ii da aripi"
De 8 ani si peste 180.000km de cand am GPL, nu am avut mai mult de 12l de benzina in rezervor, cu foarte putine exceptii cand nu am gasit statie de gpl in drum.
Nu am ars nicio pompa, nu a "tusit" de la vapori si condens.
Sunt de acord ca benzina de la Lukoil e proasta si nu o "suporta" masina asta, ca cea de la Petrom e ok, iar cele mai "acceptate" de motor sunt de la Mol si Rompetrol.
In afara tarii e alta poveste, alta benzina, cea de la Shell, vorba reclamei, "ii da aripi"
Re: Instalatie GPL !?!
@eugenflorinmanea
Dacă te uitai atent la poza cu ac indicator nivel benzina rezervor vedeai kilometrajul de aseară.
În 100.000 km făcuți pe benzina daca era sa se întâmple, se intampla, având în vedere că am mers mai mult cu rezervorul gol decât plin.
@sender78 tocmai a confirmat ce am făcut si eu (din pacate) chiar si înainte de a monta GPL.
O sa merg in continuare cu 10 litri benzina (sau 12 daca o mai ieftinesc astia)
GPL sa fie
Sa auzim numai de bine
Dacă te uitai atent la poza cu ac indicator nivel benzina rezervor vedeai kilometrajul de aseară.
În 100.000 km făcuți pe benzina daca era sa se întâmple, se intampla, având în vedere că am mers mai mult cu rezervorul gol decât plin.
@sender78 tocmai a confirmat ce am făcut si eu (din pacate) chiar si înainte de a monta GPL.
O sa merg in continuare cu 10 litri benzina (sau 12 daca o mai ieftinesc astia)
GPL sa fie
Sa auzim numai de bine
Ceed SW, 1,4 GSL MT, 109 CP, City, Black Pearl, 2009 ODO:190.000 km
Anvelope iarna 195/65/R15:Diplomat Winter ST (naspa, nu achizitionati gama budget )
Anvelope vara 205/55/R16: HANKOOK Ventus Prime 4 K135 205/55 R16 (midle range cu performante de premium )
GPL Tomaseto STAG 4 Qbox plus
Anvelope iarna 195/65/R15:Diplomat Winter ST (naspa, nu achizitionati gama budget )
Anvelope vara 205/55/R16: HANKOOK Ventus Prime 4 K135 205/55 R16 (midle range cu performante de premium )
GPL Tomaseto STAG 4 Qbox plus
-
- Posts: 2798
- Joined: 25 Aug 2008, 20:23
- Auto: Saab 9-5 Aero
- Location: Bucuresti
- Contact:
Re: Instalatie GPL !?!
Crede-ma ca nu am nici timp si niciun interes sa ma uit pe toate pozele ce apar pe acest forum
100,000 km sunt nimic,eu ii fac in 3-4 ani, altii ii fac intr-un an.
Fiecare ..cum isi asterne asa doarme.. mie imi place sa nu imi bat joc de masina, eu doar mi-am facut datoria sa iti zic ce si cum.
Chiar nu ma intereseaza daca masina ta va fi ok si la 200k km sau nu..
Orice forum ati citi sau pe orice mecanic il intrebati, va spune ca nu e ok sa mergi cu putina benzina in rezervor,mai ales iarna.
100,000 km sunt nimic,eu ii fac in 3-4 ani, altii ii fac intr-un an.
Fiecare ..cum isi asterne asa doarme.. mie imi place sa nu imi bat joc de masina, eu doar mi-am facut datoria sa iti zic ce si cum.
Chiar nu ma intereseaza daca masina ta va fi ok si la 200k km sau nu..
Orice forum ati citi sau pe orice mecanic il intrebati, va spune ca nu e ok sa mergi cu putina benzina in rezervor,mai ales iarna.
SAAB 9-5
Re: Instalatie GPL !?!
Deviem putin de la subiectul topicului, dar va spun parerea mea legata de neincrederea ca pompa se arde daca ai benzina putina in rezervor.
Racirea pompei se face cu benzina, asta e clar, dar, racirea nu se face doar daca pompa este scufundata complet in benzina.
Procesul de racire se face la interior, prin circularea combustibilului prin pompa.
Practic, avem tur si retur. Atata timp cat exista benzina in rezervor, chiar si 5 litri, pompa va prelua benzina, o va comprima si o va impinge catre injectoare, iar ce nu trece prin injectoare revine in pompa pe supapa de retur.
Acum, poate ma insel, dar atata timp cat ai suficienta benzina sa fie plin circuitul de alimentare la care mai adaugi cativa litri in rezervor, pompa se va raci cu benzina pe care o va recircula. Cat timp face asta, pompa nu se arde, putandu-se ajunge la situatia arderii doar daca avem un circuit electric defect sau daca se infunda filtrul de benzina.
O fraza care m-a facut sa rad a scris-o cineva pe forumul de la Audi "racirea pompei de combustibil se face cu combustibil si implict nu este recomandat sa mergem fara combustibil in rezervor. Bafta. ", si era sa ii spun si eu bafta cand va reusi el/ea sa faca masina sa mearga fara combustibil in rezervor altfel decat impinsa/tractata sau pe platforma. . Stiu, se referea la putin combustibil in rezervor, dar exprimarea a fost nefericita.
Daca ma insel, imi spuneti.
@eugenflorinmanea, nu neg ca ceea ce ai spus tu "Orice forum ati citi sau pe orice mecanic il intrebati, va spune ca nu e ok sa mergi cu putina benzina in rezervor,mai ales iarna." este intr-adevar o cutuma, insa inainte de lua cutumele/obisnuintele "de bune" hai sa vedem care este procesul, obiectiv si logic, si dupa aceea vedem daca avem dreptate, sau nu, depinde de situatie
Racirea pompei se face cu benzina, asta e clar, dar, racirea nu se face doar daca pompa este scufundata complet in benzina.
Procesul de racire se face la interior, prin circularea combustibilului prin pompa.
Practic, avem tur si retur. Atata timp cat exista benzina in rezervor, chiar si 5 litri, pompa va prelua benzina, o va comprima si o va impinge catre injectoare, iar ce nu trece prin injectoare revine in pompa pe supapa de retur.
Acum, poate ma insel, dar atata timp cat ai suficienta benzina sa fie plin circuitul de alimentare la care mai adaugi cativa litri in rezervor, pompa se va raci cu benzina pe care o va recircula. Cat timp face asta, pompa nu se arde, putandu-se ajunge la situatia arderii doar daca avem un circuit electric defect sau daca se infunda filtrul de benzina.
O fraza care m-a facut sa rad a scris-o cineva pe forumul de la Audi "racirea pompei de combustibil se face cu combustibil si implict nu este recomandat sa mergem fara combustibil in rezervor. Bafta. ", si era sa ii spun si eu bafta cand va reusi el/ea sa faca masina sa mearga fara combustibil in rezervor altfel decat impinsa/tractata sau pe platforma. . Stiu, se referea la putin combustibil in rezervor, dar exprimarea a fost nefericita.
Daca ma insel, imi spuneti.
@eugenflorinmanea, nu neg ca ceea ce ai spus tu "Orice forum ati citi sau pe orice mecanic il intrebati, va spune ca nu e ok sa mergi cu putina benzina in rezervor,mai ales iarna." este intr-adevar o cutuma, insa inainte de lua cutumele/obisnuintele "de bune" hai sa vedem care este procesul, obiectiv si logic, si dupa aceea vedem daca avem dreptate, sau nu, depinde de situatie
-
- Posts: 2798
- Joined: 25 Aug 2008, 20:23
- Auto: Saab 9-5 Aero
- Location: Bucuresti
- Contact:
Re: Instalatie GPL !?!
Sender pompa nu se va arde in secunda zero, e normal ca daca ramai vreodata in 'pana prostului' sa nu se arda. Dar eu prefer sa fiu on the safe side.
Cat despre cutume- te rog cauta despre condensul ce se formeaza in rezervor iarna si gunoaiele ce se acumuleaza pe fundul rezervorului la o masina mai veche de 10 ani.
Nu mai pun ca daca ramai pe undeva inzapezit cu 5 l de benzina in rezervor.. eu unu ' mi -as face probleme.
Fostul meu Proceed are acum 160k km. Eu l- am dat la 110k , dar a ramas in familie.
La 160k nu s- a schimbat un 'arc' la motor- motorul merge ca in prima zi.
Si repet.. mie imi place sa tin masinile in stare perfecta. De ce sa ma zgarcesc la 50 lei si sa nu pun 20l benzina in rezervor in loc de 10, mai ales iarna? De ce la 1,000 km sa nu merg macar 50 km pe benzina, ca sa mai dezmortesc un pic si injectoarele pe benzina si sa nu las benzina sa stea cu lunile in rezervor?
Repet..fiecare isi ingrijeste masina asa cum considera de cuviinta. Eu sunt un pic mai 'extremist' am orieteni care zic ca masina lor e perfecta, dar cand ma urc eu in ele le descoper cel putin 2 greierasi, un scartait si un troncanit.
Cat despre cutume- te rog cauta despre condensul ce se formeaza in rezervor iarna si gunoaiele ce se acumuleaza pe fundul rezervorului la o masina mai veche de 10 ani.
Nu mai pun ca daca ramai pe undeva inzapezit cu 5 l de benzina in rezervor.. eu unu ' mi -as face probleme.
Fostul meu Proceed are acum 160k km. Eu l- am dat la 110k , dar a ramas in familie.
La 160k nu s- a schimbat un 'arc' la motor- motorul merge ca in prima zi.
Si repet.. mie imi place sa tin masinile in stare perfecta. De ce sa ma zgarcesc la 50 lei si sa nu pun 20l benzina in rezervor in loc de 10, mai ales iarna? De ce la 1,000 km sa nu merg macar 50 km pe benzina, ca sa mai dezmortesc un pic si injectoarele pe benzina si sa nu las benzina sa stea cu lunile in rezervor?
Repet..fiecare isi ingrijeste masina asa cum considera de cuviinta. Eu sunt un pic mai 'extremist' am orieteni care zic ca masina lor e perfecta, dar cand ma urc eu in ele le descoper cel putin 2 greierasi, un scartait si un troncanit.
SAAB 9-5
Re: Instalatie GPL !?!
@ eugenflorinmanea am sa le iau rand pe rand ca sa ma fac inteles mai bine:
- personal am 10l in rezervor mereu
- pompa de benzina ia mereu benzina de pe fundul rezervorului, indiferent cata benzina ai in el, cel putin eu asa stiu, poate gresesc
- vazand ce am scris mai sus, daca ai murdarie in rezervor, o ia pompa ca ai plin total, jumate sau 5 l in el
- daca raman inzapezit, masina merge ea si pe gaz la relanti, nu e probl , iar dupa ce termin gazul, cei 8-10 l imi ajung pentru inca 12 ore la relanti
- personal, la 8-900 km pe gaz fac cam 75 km pe benzina, daca se poate in regim turat, 4000 turatii, autostrada sau in afara localitatii
Oricum, drumuri "line" si masini fara probleme, asta ar fi bine sa avem cu totii
- personal am 10l in rezervor mereu
- pompa de benzina ia mereu benzina de pe fundul rezervorului, indiferent cata benzina ai in el, cel putin eu asa stiu, poate gresesc
- vazand ce am scris mai sus, daca ai murdarie in rezervor, o ia pompa ca ai plin total, jumate sau 5 l in el
- daca raman inzapezit, masina merge ea si pe gaz la relanti, nu e probl , iar dupa ce termin gazul, cei 8-10 l imi ajung pentru inca 12 ore la relanti
- personal, la 8-900 km pe gaz fac cam 75 km pe benzina, daca se poate in regim turat, 4000 turatii, autostrada sau in afara localitatii
Oricum, drumuri "line" si masini fara probleme, asta ar fi bine sa avem cu totii
Re: Instalatie GPL !?!
Revenind la topic, am decis sa-mi iau cablu prin care sa vorbesc cu instalatia!
Nu ma mai inteleg cu ea, intra pe benzina la acelerari bruste si turatii in jur de 3000.
Eu zic ca decat sa dau 50lei la fiecare reglaj, mai bine fac eu cate unul, cu manutzilii astea doua, o data pe luna!?
Nu ma mai inteleg cu ea, intra pe benzina la acelerari bruste si turatii in jur de 3000.
Eu zic ca decat sa dau 50lei la fiecare reglaj, mai bine fac eu cate unul, cu manutzilii astea doua, o data pe luna!?
Re: Instalatie GPL !?!
Bafta cu setarile. Eu as spune ca tb schimbate filtrele de la gaz daca sare in benzina.
Pompa de benzina se verifica pt 40 lei la service. Am avut un incident cu benzina putina, ramasa in rezervor pe perioada vacantei de vara. Deci conditii ideale. N-a mai pornit neam. Am ajuns pe platforma. Au scos benzina (MOL 98) si am pus Lukoil 98. De atunci n-am mai pus numai 95 si am consumat-o intentionat la 2-3 plinuri de gaz.
Benzina a scazut cu 50 bani pt ca petrolul a scazut de la 80 us$ la sub 50us$ per baril.
La gaz marii prietenii de la OMV au decis sa isi reduca productia de gaz si sa ne arunce in mainile Gazprom pe termen scurt, care Gazprom daca nu ai contract multi anual e scump foc. Sunt nemultumiti ca nu le-a iesit povestea cu perimetrul Neptun.
Pompa de benzina se verifica pt 40 lei la service. Am avut un incident cu benzina putina, ramasa in rezervor pe perioada vacantei de vara. Deci conditii ideale. N-a mai pornit neam. Am ajuns pe platforma. Au scos benzina (MOL 98) si am pus Lukoil 98. De atunci n-am mai pus numai 95 si am consumat-o intentionat la 2-3 plinuri de gaz.
Benzina a scazut cu 50 bani pt ca petrolul a scazut de la 80 us$ la sub 50us$ per baril.
La gaz marii prietenii de la OMV au decis sa isi reduca productia de gaz si sa ne arunce in mainile Gazprom pe termen scurt, care Gazprom daca nu ai contract multi anual e scump foc. Sunt nemultumiti ca nu le-a iesit povestea cu perimetrul Neptun.
Re: Instalatie GPL !?!
Vad aici o gramada de tam-tam pe tema pompei de benzina. Ca nu e ok sa mergi cu putina benzina in rezervor, ca se arde. Maaaaaaare paguba.
E 70 de lei o pompa de benzina fratilor. Cine are nevoie, sa dea un mesaj si ii zic eu de unde sa ia.
Alt mit urban, legat de gunoaiele din rezervor. Am dat rezervorul jos prima data cand avea 7 ani masina. IN REZERVOR, nu era niciun gunoi. Filtrele de pe pompa (nu canistra) erau un pic negre, le-am clatit un pic si asta a fost, aproape ca noi.
Dupa alti 2 ani l-am mai dat o data jos, iar fara gunoaie ....
De unde atatea gunoaie in rezervor ? Bagati benzina furata cu buzunarul, si are scame ?
Asta a ramas de pe vremea lu ceasca, atunci cand fiecare se mai invartea de o canistra de benzina/motorina. Mai nou, de cate un pet de 5 litri.
Conditiile in care erau pastrate recipientele dadeau gunoaiele.
Numai (de) bine
E 70 de lei o pompa de benzina fratilor. Cine are nevoie, sa dea un mesaj si ii zic eu de unde sa ia.
Alt mit urban, legat de gunoaiele din rezervor. Am dat rezervorul jos prima data cand avea 7 ani masina. IN REZERVOR, nu era niciun gunoi. Filtrele de pe pompa (nu canistra) erau un pic negre, le-am clatit un pic si asta a fost, aproape ca noi.
Dupa alti 2 ani l-am mai dat o data jos, iar fara gunoaie ....
De unde atatea gunoaie in rezervor ? Bagati benzina furata cu buzunarul, si are scame ?
Asta a ramas de pe vremea lu ceasca, atunci cand fiecare se mai invartea de o canistra de benzina/motorina. Mai nou, de cate un pet de 5 litri.
Conditiile in care erau pastrate recipientele dadeau gunoaiele.
Numai (de) bine
Kia Cee'd 1.4 GSL MT BEST Piston Gray
-
- Posts: 2798
- Joined: 25 Aug 2008, 20:23
- Auto: Saab 9-5 Aero
- Location: Bucuresti
- Contact:
Re: Instalatie GPL !?!
@panzer in fapt GPL ul nu e chiar gazul ala de vorbeste OMV de el. E un amestec de propan si butan- niste gaza obtinute din prelucrarea petrolului.
SAAB 9-5
Re: Instalatie GPL !?!
Eu tocmai am schimbat filtrele, nu asta e motivul pentru care sare pe benzina. Problema e ca gazul este probabil foarte variat ca si calitate, presiune si compozitie. De aici pleaca problemele de functionare. Daca ai interfata, poti face singur autoreglare, obtinand un reglaj optim, cand ti se pare ca nu mai merge ok. Altfel cotizezi cate 50lei la "mester"!
Re: Instalatie GPL !?!
@eugen: avem amandoi dreptate sa stii. Intr-adevar GPLul este primul produs care se obtine din tratarea titeiului, dar asta cam jumatate din cantitate. Cealalta jumatate se obtine din gazele de sonda.
Oricum nu conteaza neaparat. Sunt convins ca aceasta crestere in 3 zile a pretului GPL cu 0.40 lei la toate statiile ar tb investigata de consiliul concurentei. La fel ca pe piata RCA insa n-o sa ne ajute pe noi.
@Axe: sigur tu nu ai o problema cu instalatia electrica a masinii? Sau cu CBul instalatiei de gaz? In ~7 ani de cand am instaltie GPL n-am auzit niciodata ca parametrii instalatiei de GPL sa se modifice. Ii verifica doar la revizie si atat.
Oricum nu conteaza neaparat. Sunt convins ca aceasta crestere in 3 zile a pretului GPL cu 0.40 lei la toate statiile ar tb investigata de consiliul concurentei. La fel ca pe piata RCA insa n-o sa ne ajute pe noi.
@Axe: sigur tu nu ai o problema cu instalatia electrica a masinii? Sau cu CBul instalatiei de gaz? In ~7 ani de cand am instaltie GPL n-am auzit niciodata ca parametrii instalatiei de GPL sa se modifice. Ii verifica doar la revizie si atat.
Re: Instalatie GPL !?!
Habar nu am, nu cred ca e pb electrica, totul mi se trage de cand am bagat gaz de la statia ECO CRIS SERVICE SRL Ghermanesti.
https://www.google.ro/maps/@44.6822159, ... 312!8i6656
...ei, si ca sa nu mai faca ei revizii cu 50lei, o sa iau eu frumos interfata cu 120lei si gata, ma joc singur la mine in curte!
https://www.google.ro/maps/@44.6822159, ... 312!8i6656
...ei, si ca sa nu mai faca ei revizii cu 50lei, o sa iau eu frumos interfata cu 120lei si gata, ma joc singur la mine in curte!
Re: Instalatie GPL !?!
Legat de interfata, un singur cablu si un soft, cam cum este cel de aici http://www.gplshop.ro/index.php?route=p ... uct_id=442 nu sunt suficiente pentru a face setari si practic vei arunca banii pe fereastra. Setarile nu se fac ca pe OBD II, VCDS, etc.Axe wrote: ↑05 Dec 2018, 22:12 Habar nu am, nu cred ca e pb electrica, totul mi se trage de cand am bagat gaz de la statia ECO CRIS SERVICE SRL Ghermanesti.
https://www.google.ro/maps/@44.6822159, ... 312!8i6656
...ei, si ca sa nu mai faca ei revizii cu 50lei, o sa iau eu frumos interfata cu 120lei si gata, ma joc singur la mine in curte!
Ai nevoie sa te "legi" si la MAP, practic ai nevoie in tandem cu acel cablu de mai sus si de "BRC MAP and Pressure Sensor", cam cum e cel de aici https://www.lpgshop.co.uk/brc-map-and-pressure-sensor/ altfel nu faci nimic, ba mai mult poti foarte usor strica calculatorul instalatiei.
Practic, pe langa cei 120-140 de lei mai ai nevoie de vreo 700 pentru senzorul MAP
Soft-ul BRC prin care sa poti face setarile, nu functioneaza doar cu acel cablu cu chip pe el, are nevoie si de informatiile de la MAP.
Cel mai usor este sa mergi in service, faci o diagnoza si vei vedea clar cu ce "leaga" service-ul soft-ul de masina ta.