_devilson_ wrote:...
daca a inceput sa clantane la 33.5 l trebuia sa opresti alimentarea. nu forta butelia si sistemul, pe urma sa nu ai prb.
Ei mi-au alimentat, nu eu. Habar nu aveam cum face cand se umple si chiar am avut o clipa de panica auzind cum face.
@offtopic/sau nu: A alimentat cineva de afara? Se potrivesc pistoalele lor de alimentare cu duzele montate la noi pe masina? Statiile GPL sunt tot atat de ``dese`` ca la noi?
eu am alimentat din bulgaria. se potrivesc pistoalele de gaz si sunt f dese statiile gpl, aproape in orice benzinarie au si gpl...si normal..mai ieftin ca la noi..dar parca un pic mai puturos.
Kia Ceed 1.4 - CITY
J.B. http://www.clubkia.ro/viewtopic.php?t=3240
Hyundai Elantra 1.6 - highway +
salut,si eu am montat pe ceed instalatie gpl tomasetto stag 300+ si o am de 2 ani si sunt ff mulumit merge la fel ca pe benzina consum ar mai mare cu 2% dar se amortizeaza din pretul gazului nu am avut nici o problema in 15000 km.intradevar cand masina este plina si aerul conditionat pornit se simte ca trage mai greu dar nu este o problema.bafta tuturor
stangaciu wrote:salut,si eu am montat pe ceed instalatie gpl tomasetto stag 300+ si o am de 2 ani si sunt ff mulumit merge la fel ca pe benzina consum ar mai mare cu 2% dar se amortizeaza din pretul gazului nu am avut nici o problema in 15000 km.intradevar cand masina este plina si aerul conditionat pornit se simte ca trage mai greu dar nu este o problema.bafta tuturor
2%?
poate 2 l in plus, sau poate 20%
drumuri bune.
1.4 GSL City Machine Silver achizitionata in 13 aprilie 2009 din 1 octombrie 2011 BV-80-CEO din 17 februarie 2011 si pe GPL ODO GPL: ~ 120K km ODO: ~ 140K km
@stangaciu din ce zici tu , ca ai facut 15,000 km in 2 ani, pentru tine nu a fost mare afacere trecerea pe gaz.
Momentan in 2 ani nu ti-ai scos nici instalatia.
De mentionat pentru cei care vor sa isi puna gaz ca la preturile actuale ecartul de economie s-a micsorat la aproximativ 35%:
1 litru GPL= 3.1 RON (optimist)
1 litru benzina= 5.75 RON
Consumul de gaz e cam cu 15% mai mare.
La un consum mediu de 7% => o economie de 38%. Daca mai pui si jumatate de litru de benzina cel putin (la drum intins e mai putin, dar in oras e mai mult), economia e cam de 35%.
Deci mare atentie- nr de kilometri necesari pentru a amortiza instalatia a crescut cam la 19,000. Daca nu faceti macar 20,000 km pe an- la preturile actuale ale carburantilor nu se mai merita.
seeds wrote: Acolo am vazut si eu, dar in Italia Spania, Franta, Marea Britanie, Germania, Ungaria a vazut/alimentat cineva?
In Ungaria nu te sfătuiesc să pui deloc. Mi-au zis ungurii din România (Satu Mare) că au gaz prost și mai și fură la alimentare.
În Polonia am pus de multe ori, se potrivește gura de alimentare și au un gaz excelent, pret maxim 2,87 zl/l, deci mai ieftin ca la noi.
eugenflorinmanea wrote:
1 litru GPL= 3.1 RON (optimist)
Deci mare atentie- nr de kilometri necesari pentru a amortiza instalatia a crescut cam la 19,000. Daca nu faceti macar 20,000 km pe an- la preturile actuale ale carburantilor nu se mai merita.
pretul ala poate in bucuresti...
deci se merita sa pui gpl doar daca ai de gand sa mai tii masina minim 2-3 ani? altfel nu ai facut nici o afacere?
am mai auzit ca la 1000 de km pe gaz trebuie sa faci si 100 pe benzina. deci scade economia si mai mult.
se merita sa pui GPL pe masina si daca faci 5000 km pe an,dat fiind faptul ca benzina este dublu la pret. ganditiva ca la fiecare plin carel fac scutesc 50%din pret. drumuri bune.
stangaciu wrote:se merita sa pui GPL pe masina si daca faci 5000 km pe an,dat fiind faptul ca benzina este dublu la pret. ganditiva ca la fiecare plin carel fac scutesc 50%din pret. drumuri bune.
da tu instalatia nu ai platit-o? ai primit-o moka? sau ai dat vreo 28 de milioane?
gazul e 3,3 iar benzina 5,8. ia scoate complet furtunul de la benzina sa vezi ca nu merge 100% numai pe gaz... porneste pe benzina, merge pe benzina pana se incalzeste etc..
eu am fost cu masina ieri la un reglaj si mi-a fost setata masina sa porneasca direct pe gaz atunci cand vaporizatorul are 50 de grade...este optim acest lucru pentru opririle scurte...acum iarna poate nu este bun ,pentru ca este frig insa la vara cred ca o sa fie ok....
@stangaciu calculul tau da cam cu virgula.
1. Gazul e intre 3.1 in Bucuresti si 3.5 in tara. Benzina e intre 5.7 si 5.8
2. Iti consuma cam intre 10 si 20% mai mult pe gaz (depinde cat de tare o calci)
3. Instalatia costa intre 2,500 si 2,900
4. Revizia la gaz costa cam 200 RON (se face la 15,000 km la Landi Renzo sau 1 an, sau 30,000 km la BRC. Totusi...avand in vedere gazul din RO, eu nu o sa las filtrele mai mult de 20,000 km)
5. Pierzi garantia la piesele care intra in contact cu GPL u
6. Pierzi o buna parte din portbagaj
7. Pierzi elasticitate motorului- acel CVVT care te lasa sa mergi cu a 3 a cu 15 la ora fara sa dea in nas nu prea mai e valabil
8. La 1,000 km trebuie sa faci macar 50 si pe benzina
9. Computerul de bord cu consumul nu mai e valabil.
Deci eu ca si utulizator de gaz va zic ca momentan nu mai merita investitia in gaz.
Da- atunci cand am pus eu gaz, benzina era 6.3 iar gazul 3 lei- atunci economia era in jur de 45%. Dar deja la 30-35% nu prea mai merita (momentan pana creste iar pretul benzinei)
Eugen, să știi că la mine merge cu 15km/h în viteza a 3-a. Până acum am 30.000 km pe GPL și sunt extrem de mulțumit. Nu simt nicio pierdere de putere față de benzina, iar un plin de benzină mă ține din primăvară până în toamnă târziu. Mai fac un plin de benzină pentru întreaga iarnă (3-4 luni) și restul gaz de la Rompetrol. Demarajul e bun, iar în exterior nu depășesc viteza de 120 km/h. Astel obțin un consum rezonabil de GPL de 8-9 %, care este sub costul unui diesel. Temperatura setată de montator este de 40 grade C, fiind optimă. Privind pierderea spațiului din portbagaj, rezervorul toroidal fiind montat în locul roții de rezervă, nu văd niciun inconvenient, doar că intenționez să-mi cumpăr un kit de reparație pană și să ușurez mașina cu vreo 10-12 kg cât cântărește roata de rezervă.
Mă uit cum stau benzinarii la rând la Petromul din Bd. Chișinăului (cei din Iași știu la ce mă refer) și mă felicit de fiecare dată când scot din buzunar 110-115 lei pe un plin de gaz. Mulți pun benzină de câți bani dispun, și astfel se crează cozi la unele stații care nu fură. Și pentru excursii în afara țării merită să mergi pe gaz, cu condiția să faci o bună planificare a traseului și a stațiilor de GPL existente aproape peste tot.
Una peste alta, după 30.000 km făcuți, 60% în oraș, cred că investiția mea de 2600 lei s-a amortizat, deși nu am calculat. De acum înainte merg numai pe profit.
Pentru cei care deja au gaz si au si prins ceva kilometri cand benzina era 6.2 iar gazul 3 lei este f ok! Deja mergi pe profit, e f ok!
Dar daca vine cineva nou acum si zice 'merita sa imi pun GPL'? sfatul meu la preturile actuale este NU daca nu faci minim 20,000 km pe an.
Majoritatea Ceed urilor au 4-5 ani; daca iti mai ia 3 ani sa amortizezi instalatia deja nu o sa mai ai timp sa te bucuri de economia facuta.
@Boby- si a mea merge cu a 3 a la 15 km pe ora, dar pe gaz da mai in nas mult mai repede fata de benzina. Bine- e si chestie de obisnuinta si cum dozezi pedala- eu am avut ceva dificultati la inceput, dar acum m-am obisnuit - oricum cand merg pe benzina 100 km e altceva pe benzina.
Trusa aia de pana e cu dus si intors. Daca tai cauciucul intr-o linie de tramvai sau iei o potcoava de cal- poti sa ai tu si mama chitului, n ai nicio sansa. La drumuri lungi tot roata de rezerva, fie ea si temporara, e sfanta.
despre pretul benzinei o sa mai discutam pana de paste....cred ca in continuare gpl-ul va fi rentabil...cel putin fata de diesel si ma refer aici si la intretinere...