Motor aspirat sau supraalimentat?

Forum cu de toate despre Kia cee'd
User avatar
marius01
Posts: 232
Joined: 02 Aug 2008, 22:10
Auto:
Location: craiova

Motor aspirat sau supraalimentat?

Post by marius01 »

Am inteles eu bine ca ceed are motor aspirat? Nu ma pricep , poate sa-mi explice cineva mai multe?
Am citit ca BMW folosea pana anul trecut motoare aspirate si a trecut acum la supraalimentate. A si dori sa citesc sau sa-mi explice cineva care este diferenta intre cele doua motoare.
:D
KIA Cee`d 1.4 BEST

mariusant
Posts: 104
Joined: 12 Dec 2007, 19:18
Auto:

Re: Motor aspirat sau supraalimentat?

Post by mariusant »

Cee`d SW 1.4 Classic Pewter Beige + ESP, geamuri fumurii, scaun sofer si pasager cu incalzire, oglida electrocromica+senzor de ploaie, plasa bagaje, presuri interioare tip carpeta, oglinzi ext. cu pliere, dispozitiv tip escorta, cheie de contact pliabila, sistem de control automat al luminilor, geamuri electrice spate si climatronic.

maverick25
Posts: 44
Joined: 02 Apr 2008, 11:28
Auto:

Re: Motor aspirat sau supraalimentat?

Post by maverick25 »

Motorul aspirat este motorul normal(cum ai si pe ceed GSL) care isi trage aerul pentru ardere simplu din atmosfera direct. Motorul supraalimentat este motorul care are o turbina.Aceasta turbina are rolul de a baga aer cu presiune in motor(camera de ardere) si astfel motorul poate folosi mai multa benzina pentru ardere(avand mai mult aer , poate folosi mai multa benzina pentru ardere).In acest caz puterea motorului este marita.(de obicei creste si consumul un pic).
Cam asta este pe scurt poveste si diferenta intre motorul aspirat si cel supraalimentat.

User avatar
marius01
Posts: 232
Joined: 02 Aug 2008, 22:10
Auto:
Location: craiova

Re: Motor aspirat sau supraalimentat?

Post by marius01 »

Pai daca e asa atunci e mai interesant motorul supraalimentat :D , e mai performant! Gresesc?

@maverick25
KIA Cee`d 1.4 BEST

mikey_VS
Posts: 200
Joined: 22 Apr 2008, 19:13
Auto:
Location: in principiu din BN

Re: Motor aspirat sau supraalimentat?

Post by mikey_VS »

@marius01 - da, este mai interesant motorul supraalimentat. "Scoti" mai multa putere la cilindree mica. Ideea nu este nicidecum noua, nici macar la motoarele pe benzina, desi este mai populara, daca vrei, la motoarele diesel (sau cu autoaprindere, sau cu aprindere prin compresie). Avantajele sunt multe, de exemplu: platesti impozite si asigurari mici (ca doar motorul e mic), masa motorului - deci a masinii, este mica, si tu, de fapt, ai o mica bestie care stoarce dintr-o cilindree modesta (de 1.4, de exemplu) 160 , 180 de cp. Pe de alta parte, sunt inca multi care cred ca motoarele supraalimentate, fiind niste motoare care vor lucra din start catre limita superioara a regimului de exploatare (fortate, cu alte cuvinte), vor avea o durata de viata mai scurta, vor "obosi" mai repede. Gandeste-te ca regimul de functionare al unui motor implica parametrii ca presiune in cilindru, temperatura, si altii. Ei, in cazul motoarelor turbo, toti acesti parametrii sunt mai mari... se lucreaza la presiuni si la temperaturi peste cele obisnuite, de unde rezulta o uzura mai pronuntata. Apoi, mai este si discutia referitoare la regimul de turatii: montand o turbina, motorul va livra mai multa putere la turatii mai mici, dar se reduce intr-o oarecare masura si plaja de turatii unde motorul este "vioi". Daca ar fi sa fac o comparatie cu oamenii, un motor aspirat poate fi comparat cu un sportiv sarguincios, muncitor, care isi dozeaza bine reprizele. Un motor turbo, sau supraalimentat poate fi asemanat unui sportiv dopat: da performante care te uimesc, dar are limitarile lui. Uzura pronuntata inseamna consumabile, deci interventii mai dese. Bine, toate astea in masura in care si exploatarea unui motor turbo este pe masura. Daca iti iei motor supraalimentat si il conduci in frumoasele aglomeratii urbane in proportie de 80% din timp, iar in weekend iti urci familionul in masina si pleci in minivacante conducand relaxat (adica accelerand si franand progresiv), poti linistit sa consideri ca acei cp in plus sunt o rezerva pentru situatii de criza... In felul asta nu cred ca o sa-ti uzezi motorul mai mult decat normal. Si atunci, te intreb: merita sa platesti diferenta de bani (care e substantiala)? Aici fiecare trebuie sa-si raspunda.
Dar asta este o cu totul alta discutie. Sper doar ca am reusit sa completez putin ceea ce ti-a explicat foarte concis maverick25.
cee'd 1.4 sw, best in pearl black!

User avatar
marius01
Posts: 232
Joined: 02 Aug 2008, 22:10
Auto:
Location: craiova

Re: Motor aspirat sau supraalimentat?

Post by marius01 »

@mikey_VS
Va multumesc tuturor celor care mi-ati raspuns!
Ce nu am vazut eu pe forumuri , o discutie despre motoarele Ceed-urilor si celelalte masini cu care se bate pe piata, adica sunt motoare noi ca si conceptie sau sunt motoare de exemplu cum sunt pe logan care sunt de pe renault clio? :D
Motoarele de pe ceed sunt preluate de la vreun model kia mai vechi?
KIA Cee`d 1.4 BEST

maverick25
Posts: 44
Joined: 02 Apr 2008, 11:28
Auto:

Re: Motor aspirat sau supraalimentat?

Post by maverick25 »

In nici un caz.Motoarele de pe ceed sunt motoare noi de generatie noua, avand si admisie variabila a valvelor(cvvt).Motorul de pe logan este un motor de prin 1994 cred, care a fost dus la extrem pentru a scoate un nr de cai si o anumita norma de poluare.Motorul de pe ceed este un motor nou , aspirat normal de generatie 2006-2007.In comparatie cu alte rivale din clasa ,cred, si sper sa nu ma insel , avem cel mai nou motor aspirat normal.(fordul are un motor vechi de prin 2002 de exemplu). Mai nou este acum la moda supraalimentarea motoarelor mici , pt a scoate mai multa putere.Asta incearca acum sa faca celelate rivale.(noi avem 109 cai normal- vb aici de motorul de 1.4- golful incearca acum sa ajunga la 140 supraalimentat).
Deci din punctul meu de vedere avem cel ai nou si mai puternic motor aspirat normal( nu ca mi-ar displace sa scoata pe ceed un 2.0 turbo :D - I love the sound of turbo)

mikey_VS
Posts: 200
Joined: 22 Apr 2008, 19:13
Auto:
Location: in principiu din BN

Re: Motor aspirat sau supraalimentat?

Post by mikey_VS »

Asa stiam si eu ca motoarele de pe cee'd sunt motoare mai noi, optimizate. Adica, din 1.4 aspirat nu e chiar simplu sa scoti 109cp. Renault are un 1.4 cam la fel de nou, dar la 100 cp. Opel are un 1.4 de 90 de cp si... la teutone este deja clasicul 1.4 de 85 de cp, fordul are 1.4 de 80 de cp (si unul mai nou, pe noua fiesta, de 96 cp)
Motorul Loganului de 1.4 MPI nu are ce cauta in aceeasi barca cu cel al cee'd-ului... si nu ma refer doar la vechimea lui, ci si la faptul ca este un motor cu 8 valve, nu cu 16. La fel este si acel 1.6 care echipa loganul la inceput, 1.6 8V (nu stiu daca il mai ofera si acum, eu unul nu-i vad rostul). Singurul benzinar de la logan care este din aceeasi poveste cu cel al cee'dului este 1.6 16v -ul de 110 cp, un motor reusit si verificat pe masinile renault. Dar asta este deja de 1.6, nu de 1.4, este ceva mai vechi (110 cp fata de 122 ai cee'dului de 1.6 !!!). Deci, cel putin la benzinare, cee'dulica nu sta rau. La motorina, nu stiu exact, dar parca 1.6 HP (si cel de 2.0 cred) este un motor modern, cu common rail de penultima generatie, deci tot modern.
@maverick - nu stiu daca am inteles eu bine din "noi avem 109 cai normal- vb aici de motorul de 1.4- golful incearca acum sa ajunga la 140 supraalimentat", dar VW are deja (daca nu ma-nsel din 2006) in oferta TSI-urile, care sunt motoare pe benzina, turbo (sau supraalimentate); poti sa alegi intre 1.4 TSI de 122 si, respectiv de 160 de cp. Nu mai vorbesc de 2.0 TSI, ca ala deja e mare. Cred ca ai vrut sa spui ca incearca sa ajunga la 140 de cp pe cel aspirat, ca doar pe turbo au si depasit, dupa cum vezi. Si mai sunt si altii care au scos deja motoare turbo pe benzina: Fiat-ul are 1.4 T-jet de 120 cp, Opelul are si el un 1.8 si 2.0 parca (cel putin pe Insignia, daca bine retin).
Oricum, pana la urma treaba se reduce la banii fiecaruia. Cine vrea si poate sa plateasca un turbo benzinar, ar fi incantat sa-l poatea si folosi la adevarata valoare. Altfel, parerea mea e ca iti cumperi un cal de curse, supercampion pursange ... si-l folosesti la carat cartofii de la tarina pana la bloc... asta e!
cee'd 1.4 sw, best in pearl black!

maverick25
Posts: 44
Joined: 02 Apr 2008, 11:28
Auto:

Re: Motor aspirat sau supraalimentat?

Post by maverick25 »

Nu ai inteles ce am vrut sa zic. Am vrut sa spun k noi avem 109 cai de la un motor aspirat, pe cand ei au de la un motor turbo(bine, au intre 120 si 160).Deci suntem cu mult peste ei.Un turbo ar ridica puterea la ceed cred k peste 170-180 cp(tinand cont ca , doar cu un chip tunning ajungem pe intre 120 -135 depinde cat de mult vrei sa il intinzi).
Partea cu optimizatul, hmm e cu dute-vino, si zic asta fiindca motorul de pe logan este un motor vechi de 13 ani, si am vorbit de curand cu un prieten care lucreaza la Dacia exact la optimizari motoare, si mi-a zis k intra-devar acesta este intins aproape la maxim, si daca ei au resit sa creasca un motor de 50 de cp din '96 cu ink 20 de cai eu zic k la motoarele noastre optimizarea poate sa fie mai mare de 109 cai.Un alt lucru care ma face sa zic lucrul acesta este faptul k eu la motorul meu nu prea am vazut sa porneasca prea des GMV-ul si totusi temperatura este sub 90 de grade mai mereu. Deci eu zic k se poate urca mult mai mult puterea la motorul acesta.
Din nou, asta este parerea mea, care nu prea e avizata... :P

best09
Posts: 28
Joined: 20 Mar 2009, 22:33
Auto:

Re: Motor aspirat sau supraalimentat?

Post by best09 »

@maverick25
Unii zica ca defapt motorul ceed-uli e dus la maxim! Eu nu cred! Am vazut pe un forum la o revista ca motorul ceed-uli ar fi facut in germania, ca platforma si conceptul ar fi inprumutate de la audi.
Last edited by Ogy on 26 May 2009, 18:14, edited 1 time in total.
Reason: Cititi va rog regulamentul acestui forum si folositi cat mai des butonul POST REPLAY si uitati de cel QUOTE. Multumesc

User avatar
alexandruu
Posts: 210
Joined: 18 Oct 2008, 17:34
Auto:
Location: Iasi
Contact:

Re: Motor aspirat sau supraalimentat?

Post by alexandruu »

Stiti proverbul, cine nu ajunge la struguri zice ca sunt acrii, la fel, si cei care spun ca motoarele turbo sunt fortate . motoarele turbo au fost gandite din fabrica sa lucreze asa si eu cred ca sunt f fiabile. probabil in viitor vor exista doar motoare turbo :) turbo rulez anytime . Cu toate ca de ex un V6 de 3L si 200 cai este de preferat unuia de 2.0l T si 200 cai :) , dar asta pt rafinament, si pt cei care isi permit. sau chir V8 in favoarea unui V6 supraalimentat . dar cand ai de ales intre 1.4 cu 110 cai aspirat si 1.4 cu 140 turbo e clar ca e incomparabil mai bun cel turbo
POZE Pro`CEED 2.0 GLS 143 HP + Dayline : http://img153.imageshack.us/gal.php?g=p1050384.jpg

Shadow
Posts: 176
Joined: 18 Oct 2007, 13:44
Auto:

Re: Motor aspirat sau supraalimentat?

Post by Shadow »

Cand vorbiti de fiabilitatea motoarelor turbo...ganditi-va doar la EVO 6,7...care inca mai participa la curse pe la noi ;) Iar cine isi ia un EVO nu prea il tine stock :)
2008 KIA Cee'd 1.4 Best

mikey_VS
Posts: 200
Joined: 22 Apr 2008, 19:13
Auto:
Location: in principiu din BN

Re: Motor aspirat sau supraalimentat?

Post by mikey_VS »

@maverick - ok, am inteles acum. Stai linistit, nici eu nu sunt expert in motoare. Cat despre partea cu optimizatul, nu vreau sa te contrazic, iti repet doar cuvintele dealerului. S-ar putea sa se fi referit la optimizare intr-un sens mai larg, si nu in sensul strict de procedura aplicabila in fabricile auto. Dar, pentru vorbele dealerului nu pot baga mana in foc, mi-a mai spus si ca cee\d sw best are 10 airbaguri si eu l-am crezut, neavand nici un motiv sa nu o fac. Noroc ca nu a fost cazul sa vad live ca sunt doar 6.
@shadow si alexandruu - daca va uitati la ce am scris eu veti vedea ca am scris "sunt inca multi care cred..." - si cred ca am dreptate. In plus, am spus si ca motoarele turbo sunt mai interesante. treaba cu strugurii acrii mi se aplica in masura in care eu as fi spus ca motoarele turbo nu-s bune, ori eu nu am sustinut asa ceva. Normal ca sunt gandite si proiectate sa functioneze in regim de exploatare mai intensa, si asta este un motiv in plus care justifica diferenta de pret. Am spus undeva ca nu sunt fiabile? nu cred... aaa, daca te referi la costurile de intretinere, iarasi zic ca sunt opiniile altora mai titrati.
Si acuma, ca sa nu mai fie dubii: haideti sa fim seriosi, nu cred ca vreunul din noi ar refuza o masina cu motor de ultima generatie (asa cum sunt motoarele turbo amintite in postul anterior) si care iti poate oferi "comfortul" unei gramezi de copite! Treaba e sa-ti si poti permite sa-i cumperi, hranesti si sa-i intretii. Dar, de fapt, nici nu s-a pus problema sa-l sfatuim pe marius01 ce sa-si cumpere. Discutia e la modul general despre comparatii teoretice si eventual practice intre motoare aspirate si turbo.
Succese tuturor!
cee'd 1.4 sw, best in pearl black!

pstefan
Baller
Posts: 149
Joined: 28 Jan 2008, 19:17
Auto:
Location: Iasi

Re: Motor aspirat sau supraalimentat?

Post by pstefan »

maverick25 wrote:golful incearca acum sa ajunga la 140 supraalimentat
Golful are motor supra-alimentat de 1.4 175cp. E pe Golful GT.
Kia Ceed 1.4 Best Piston Grey - 22k+ km
"Everybody's at war with different things...I'm at war with my own heart sometimes" - Tupac

User avatar
moguai
Posts: 401
Joined: 04 Sep 2007, 21:40
Auto: Subaru WRX STI
Location: Bucuresti
Contact:

Re: Motor aspirat sau supraalimentat?

Post by moguai »

probabil pe ceed 2 :) vor pune si un turbo. n `ar fi rau sa ai 1.4 aspirat si 1.4 turbo... si asa mai departe 1.6, 1.8 sau 2l
vrei ceva senzatie, iti iei turbo, esti mai calm ramai cu aspiratul :D
Ex: Ceed 1.4 Best, Kompass Blue
Ex: Subaru Impreza 2.0S, Pearl White
Now: Subaru Impreza WRX STI 2.5T, Rally Blue & Ceed 1.4 City

Post Reply

Return to “Generalităţi”