Bătaie Etrieri!

Forum cu de toate despre Kia cee'd
User avatar
favug
Posts: 54
Joined: 13 Feb 2008, 19:15
Auto:

Re: Bătaie Etrieri!

Post by favug »

Salut,
offtopic:
@ tati_edy: kitul a costat ~ de 300RON, montajul ~ 600 + reglaj directie ~ 150RON
zgomotele de la denivelari erau tratate intr-un post legat de coloana de directie
dupa aplicarea kit-ului pot spune ca directia este mai precisa, doar atit

ontopic:
am mai studiat problema intre timp si in filmare se aude:
- in prima parte un click metalic = etrieri / joc placute,
- in a doua parte acel scartait suna a rulment din flansa amortizor (desi ansambul suspensiei este nou fiind schimbat integral)

legat de etrieri, pentru puntea spate am trecut de doua ori prin operatiunea de curatare / deblocare a culiselor + inlocuitul tablitelor (decalite)..

maine vorbesc cu cei de la service sa desfaca etrierii de la toate rotile pentru verificarea culiselor si a acelor tablite - daca nu cumva sunt decalite
* placutele noi vin intr-adevar cu tablitele respective
Kia C'eed 1.4 / Best / Abyss blue

User avatar
Ogy
Cel mai ghinionist!
Posts: 5213
Joined: 29 Feb 2008, 16:06
Auto: Kia cee'd 1.4 base + opt.
Location: Bucuresti
Contact:

Re: Bătaie Etrieri!

Post by Ogy »

Poate sa-ti explice meseriasul ce se intampla daca tablitele se decalesc si dupa sa ne zici si noua?

User avatar
favug
Posts: 54
Joined: 13 Feb 2008, 19:15
Auto:

Re: Bătaie Etrieri!

Post by favug »

Salut,

au acceptat sa le las masina pentru ca sa desfaca etrieriisi sa inspecteze garnituri, culise si tablite

@Ogy: la CJ nu am cum ajunge la meserias,dar la IS mi s-a oferit o explicatie:
tablitele de otel tin placutele in etrier, iar daca ele se decalesc se vor indoai dupa cum se pune frina si placuta va sta/flutura cum ai noroc
* cind am schimbat placutele chiar mi-a aratat inginerul de la IS ca tablitele vechi erau metal mort - puteai sa le indoi cum voiai, iar cele noi aveau proprietati elastice

offtopic:
preturi: un suport etrier+placute fata in reprezentanta este ~2000 RON / bucata, iar eu am gasit la ~1000 RON cele mai scumpe (intre 400 si 1000 RON ar fi ce am gasit pe net)
Kia C'eed 1.4 / Best / Abyss blue

User avatar
Ogy
Cel mai ghinionist!
Posts: 5213
Joined: 29 Feb 2008, 16:06
Auto: Kia cee'd 1.4 base + opt.
Location: Bucuresti
Contact:

Re: Bătaie Etrieri!

Post by Ogy »

Tablitele stau aproape lipite de placute. Tot ele au rol de protectie pt placute (sa nu se sparga la presare) si protectie termica pistonas/e etrier. Indirect prin grosime rol antizgomot. Cu ce ajuta calirea sau decalirea tablitei la zgomotul descris?

BAU
Moderator General
Posts: 3291
Joined: 24 Jan 2008, 00:25
Auto:
Location: Bucuresti

Re: Bătaie Etrieri!

Post by BAU »

Intervin si eu : Acele tablite au rolul prin grosimea lor de a nu permite jocul placutelor in etrier , in asa fel incat la franare placutele sa nu loveasca in etrier si sa provoace zgomote . De asemenea au rolul ca in timpul mersului sa nu permita placutelor sa joace in etrier ( provoaca uzura prematura a discului si placutelor ).

Pentru a nu aparea fenomenul de care spune Ogy , tablitele sunt confectionate din otel "inox". Nu se decalesc si nu oxideaza .

Sunt fabricanti care din economie confectioneaza tablitele din otel carbon elastic ( otel de arc )

INSA : In timpul functionarii in regim dur , placutele de frana se pot incalzi la cateva sute de grade pana la temperatura de decalire . Aceasta duce ca tablitele din otel carbon , elastice la inceput sa se transforme in "fier mort ", tabla usor deformabila . Nu mai pastreaza efectul de antivibratie , se indoaie foarte usor , ruginesc foarte repede , se pot rupe.

Cind se umbla la placutele de frana fiti atenti ca tablitele sa fie din otel inoxidabil . Aceastea chiar daca se vad ruginite , dupa curatare cu peria de sarma sunt tot albe si elastice . Nu necesita inlocuire niciodata .
1.6 GSL EX, MT, 122 CP, 225/45 R17W, 133.000 km

User avatar
favug
Posts: 54
Joined: 13 Feb 2008, 19:15
Auto:

Re: Bătaie Etrieri!

Post by favug »

Salut,
dupa curatarea si gresarea culiselor (din exterior am putut observa doar urme de vaselina alba in zona canelurilor tablite-placute) + doua drumuri de ~90km va pot spune ca nu am mai sesizat acel zgomot.
Operatiunea + test de frina ~= 90 RON

Pina la schimbarea etrierelor, mai tin problema sub observatie.
Kia C'eed 1.4 / Best / Abyss blue

User avatar
favug
Posts: 54
Joined: 13 Feb 2008, 19:15
Auto:

Re: Bătaie Etrieri!

Post by favug »

Salut,
revin cu mai multe detalii.
Am cerut oferta pentru schimbarea suportilor etrier fata de la mai multe service-uri.
Cel mai bun pret a fost 1550RON / suport etrier.

Povestea:
mecanicul a avut disponibilitatea sa stea de vorba cu mine si am aflat urmatoarele:
- este o problema comuna pentru marcile KR / JP -> uzura in zona culiselor care duce la un joc al placutelor in etrier
- cita vreme roata nu este infrinata / nu se incalzeste nu are sens sa se schimbe etrierii
* mi-a dat ca exemplu un Hyundai i20 (masina de schimb) cu aceeasi situatie la care dupa 60000km nu are pb la frinare
* un exemplu secundar a fost Toyota la care jocul este mult mai mare
Omul a lovit roata lateral la ora 12 si nu se auzea nimic -> spune ca la cele JP in special se aud placutele lovind discurile.
Sfatul lui a fost ca abia cind lovesti roata si suna, sa merg in service pentru o inspectie.

Dupa discutia cu mecanicul am fost la front desk sa vorbesc cu cel care opera comenzile.
Mi-a aratat in programul pe care il folosesc pentru codurile pieselor ca doar pentru etrier nu este cod. Este cod pe tot suportul etrier, sunt coduri pentru subansamble, dar nu pentru etrier.
Kia C'eed 1.4 / Best / Abyss blue

Post Reply

Return to “Generalităţi”