P.S. cind faci comparatii alege masini din aceeasi clasa.
![Twisted Evil :twisted:](./images/smilies/icon_twisted.gif)
Si uite un link pt cultura ta generala.
http://www.garajul.ro/forum/index.php?showtopic=14848
Arnold, cu siguranta ca nu o sa vina pe motiv ca i s-a fracturat coloana de la accentArnold12 wrote:Bai asta MCI, vino tu accentul si iti promit ca te fac si in culcare si in sculare cu Rio 1.5 CRDi al meu.
Nu gresesc pentru ca:silvio wrote:scosmin gresesti , nu cuplu este puterea masinii si caii putere nu au importanta doar pentru viteza maxima.
uite formula de calcul a cailor putere:P(HP) = C(Nm) x RPM(rot/min) / 5252,1
daca o masina are putere intre 4000-5000rpm trebuie tinuta la acele turatii ca sa aiba un demaraj bun, conteaza foarte mult si plaja de turatii pe care ai cuplu mare .
si sa fii sigur ca o masina cu 110 cp va acelera mai bine decat una cu 90 cp indiferent de cuplu ( vorbesc de masini cu aceeasi greutate).
facem pariu ca un 1.4GSL 109cp 137nm are demaraj mai bun decat 90cp 1,6DSL 235nm?
Da, pt ca uni calculeaza cu rezervorul 90% sau 100% plin.silvio wrote: Si apropo de greutate a mea are in carte 1407kg Ceed DSL 90HP(nu pentru mult timp)
totusi diferenta este infima in practica pentru ca puterea benzinarului e disponibila la 5000 6000 rpm, turatii care nu le regasesti in regimul de exploatare uzual, pe cand cele 1750 rpm de la diesel le atingi cu usurinta...silvio wrote:da la majoritatea benzinarelor daca le turezi nu ajung la cuplul unui diesel dar genereaza o PUTERE mai mare care face ca masina sa fie mai rapida fie in demaraj fie top speed.
deci benzinarul din exemplul care l-ai dat (cu toate ca are un cuplu mai mic ) la 5000-6000 rpm va genera o putere mai mare decat dieselul la orice rpm si cuplu ar avea(vorbesc de dieselul care ai dat exemplu) si in concluzie va fi mai rapid daca se mentine aceasta plaja de turatii.
Si apropo de greutate a mea are in carte 1407kg Ceed DSL 90HP(nu pentru mult timp)