Baterie

Cum se rezolvă diverse probleme
Post Reply
mrs
JUCATORUL
Posts: 524
Joined: 25 Oct 2008, 15:53
Auto: kia ceed 1.4 benzina+gpl(brc)
Location: bucuresti

Re: baterie

Post by mrs »

Icercarea moarte n-are!
kia ceed 1.4 best pewter beige 14oct.2008 GPLodo 230000km +kia ceed gt line 1.6crdi 2017 97000km

mmkia
Posts: 1
Joined: 20 Sep 2014, 13:53
Auto: kia ceed

Re: baterie

Post by mmkia »

Salut! Am o intrebare catre posesorii de kia ceed mai vechi. Daca deconectez bateria de pe masina, la reconectare (peste cateva saptamani) este posibil sa imi ceara anumite coduri de siguranta, etc? (ex. cod de siguranta la radio CD, etc). Doresc sa scot bateria pe perioada iernii pt ca nu am cauciucuri de iarna.
multumesc anticipat.

User avatar
Nesta3
Moderator General
Posts: 5231
Joined: 17 Mar 2009, 05:31
Auto: Kia Sportage QL
Location: Bucharest

Re: baterie

Post by Nesta3 »

Nu iti cere nimic.
Doar ca nu stiu daca mai poti deschide masina,deoarece cand deconectezi bateria,se blocheaza toate usile.Incearca sa ai pe cineva in masina cand faci manevra asta,ca sa eviti vreo treaba nasoala.
Repet,nu sunt sigur ca nu mai poti deschide masina,dar stiu sigur ca inchiderea centralizata ramane pe "inchis" cand decuplezi bateria.
Bafta
EX : 2008 Kia Proceed 1.4MPI Best

EX : 2016 KIA SPORTAGE 1.6GDI STYLE

2021 Peugeot E-2008 GT LINE
2013 Nissan Qashqai+2 Techview Edition

eugenflorinmanea
Posts: 2798
Joined: 25 Aug 2008, 20:23
Auto: Saab 9-5 Aero
Location: Bucuresti
Contact:

Re: baterie

Post by eugenflorinmanea »

Bagi cheia la usa sofer in 'borta'si o deschizi ca la dacia 1310 :)
SAAB 9-5

BAU
Moderator General
Posts: 3291
Joined: 24 Jan 2008, 00:25
Auto:
Location: Bucuresti

Re: baterie

Post by BAU »

@mmkia: Nu-ti va cere nici un cod dar vor trebui setate din nou anumite sisteme (vezi manualul utilizatorului : cap. 7 pag. 45)
1.6 GSL EX, MT, 122 CP, 225/45 R17W, 133.000 km

catalinos
Posts: 80
Joined: 21 Feb 2014, 21:20
Auto: Kie Ceed 1.4 CB
Location: Sector 4, Berceni

Re: baterie

Post by catalinos »

Am cumparat o Kia Ceed in primavara. Pana de curand nu am avut probleme cu ea insa de cand a venIt vremea rece a inceput sa faca fite la pornire: porneste la prima / la 2-a / a 3-a cheie etc. Astazi, dupa ce am facut o tura scurta cu ea, am oprit-o pentru 5 minute. Am uitat stergatorul in spate pornit (ningea) iar cand am pus contactul, a baleiat de 2-3 ori.

Nu am mai vrut sa porneasca: i-am dat 10 chei cred, ca intr-un final, sa porneasca. Practic, daca am un consumator, cat de mic activat, nu mai vrea sa porneasca la prima cheie.

Acum vreo 3 luni am fost cu ea la mecanic pt alta problema minora si i-am povestit de faza cu bateria (cateodata pornea doar la a doua cheie). A masurat-o si mi-a zis ca are 12.4V si ca incarca bine.

Si o intrebare de incepator: e normal ca beculetul din bord de la baterie sa stea aprins daca motorul este oprit? LED-ul de la baterie sta aprins (daca motorul este oprit) inca de cand am cumparat masina, dar problemele au inceput odata cu venirea frigului. Masina e din 2008 si pe ea e montata o baterie Varta Blue Dynamic D47 60Ah. Nu stiu ce vechime poate are bateria.
Kia Ceed 1.4 ED, 2008, ODO 93.000 Km.

stenso
Posts: 318
Joined: 24 Aug 2013, 12:18
Auto: kia ceed 1.4

Re: baterie

Post by stenso »

Cand spui motor oprit inseamna cheia scoasa din contact? Sau contactul pus? Daca te referi la contactul pus da e normal sa stea asa ind de baterie si se stinge imediat cum ai pornit motorul. E rau daca sta aprins cand merge motorul (nu incarca suficient alternatorul). Mai bine da fuga si da 2-3 mil pe o baterie noua decat sa chinuiesti motorul asa ca e pacat de el. Dupa bagi mult mai multe milioane in electromotor si alte piese.

BAU
Moderator General
Posts: 3291
Joined: 24 Jan 2008, 00:25
Auto:
Location: Bucuresti

Re: baterie

Post by BAU »

Cind avea 12,4 V , in gol sau cu motorul pornit ?
Daca are 12,4 V in gol (cu motorul oprit) si alternatorul este bun, este posibil ca bateria sa fie totusi "terminata". Are tensiune dar nu are capacitate.
Se poate verifica vazind la ce tensiune coboara bateria cind se porneste motorul, cu sau fara alti consumatori.
Daca porneste masina dupa 2-3 chei si motorul se invirte cu aceeasi turatie pina la pornire sau ai dat 10 chei , una dupa alta , inseamna ca bateria este totusi buna , si rezista la curentul de descarcare.
Daca nu mai porneste DOAR daca ai alt consumator deschis , este alta problema.
Cel mai simplu poti verifica cu un voltmetru pe bornele bateriei . :
Vezi ce tensiune obtii la borne : In gol , cu consumator , fara consumator , care este tensiunea minima la pornire.
La temperatura de acum de afara ,dupa o noapte de frig tensiunea la borne ar trebui sa fie in jur de 12 V.
Daca la pornire tensiunea pe baterie scade sub 9 V , este dusa .
Daca dupa pornirea motorului tensiunea la bornele acumulatorului nu este putin mai mare de 14 V , trebuie verificat alternatorul . Daca densitatea acidului ( daca acumulatorul nu este ermetic) la temperatura de afara, este sub 1,22 ( pe oricare element), este defect acumulatorul
1.6 GSL EX, MT, 122 CP, 225/45 R17W, 133.000 km

catalinos
Posts: 80
Joined: 21 Feb 2014, 21:20
Auto: Kie Ceed 1.4 CB
Location: Sector 4, Berceni

Re: baterie

Post by catalinos »

@stenso, beculetul se stinge dupa ce porneste motorul. Nu am nici o problema in a cumpara o alta baterie, totul e sa nu o cumpar degraba iar problema sa nu fie din alta parte.

@BAU, 12,4V in gol. Cum pot masura tensiunea pe baterie la pornire daca alternatorul incepe sa incarce? Acumulatorul este unul ermetic, asa ca nu am cum sa masor densitatea.
Kia Ceed 1.4 ED, 2008, ODO 93.000 Km.

BAU
Moderator General
Posts: 3291
Joined: 24 Jan 2008, 00:25
Auto:
Location: Bucuresti

Re: baterie

Post by BAU »

SIMPLU : Pui voltmetrul pe bornele bateriei INAINTE de pornirea motorului .
Ar trebui sa ai in jur de 12 V. Pui voltmetrul pe bornele bateriei DUPA pornirea motorului. Ar trebui sa ai putin peste 14 V ( inseamna ca alternatorul este bun).
VARIANTA CEA MAI BUNA : Fixezi bine fisele voltmetrului pe bornele bateriei si daca esti tu la volan ( sau esti singur ) pui voltmetrul fixat in asa fel incit sa-l vezi bine ( poate pe parbriz) .
Urmaresti voltmetrul in cele trei situatii : In gol sa ai in jur de 12 V , in momentul pornirii ( citeva secunde cit se invirte demarorul) sa nu scada sub 9 V (acumulatorul este bolnav rau) , dupa pornire sa urce peste 14 v.
1.6 GSL EX, MT, 122 CP, 225/45 R17W, 133.000 km

stenso
Posts: 318
Joined: 24 Aug 2013, 12:18
Auto: kia ceed 1.4

Re: baterie

Post by stenso »

Exact cum a spus colegul fa acele masuratori, tu sau la un centru de baterii (costa 15 lei, sau daca te arati interesat sa cumperi o baterie e gratis) si vezi ce iese. Orice baterie are data de fabricatie pe ea sub diverse coduri (an luna etc) pe care tot vanzatorul/electricianul ti.o descifreaza. Daca are peste 2-3 ani...cumuluata cu o lipsa de ingrijire corespunzatoare...poti sa o schimbi linistit. Ca o constatare personala nu prea am vazut/ auzit inca ceeduri sa aibe probleme la electromotor sau partea electrica (par rezistente la acest capitol) ci doar baterii duse. Gama blue de la varta nu e stralucita pe viitor mergi pe silver. Bune sunt si rombat premier (verzi).

catalinos
Posts: 80
Joined: 21 Feb 2014, 21:20
Auto: Kie Ceed 1.4 CB
Location: Sector 4, Berceni

Re: baterie

Post by catalinos »

Multam de tips baieti! :D Ma apuc de testat si mai apoi de cautat o baterie noua. Cel mai probabil e nevoie de inlocuirea ei. Revin dupa masuratori cu concluziile!
Kia Ceed 1.4 ED, 2008, ODO 93.000 Km.

BAU
Moderator General
Posts: 3291
Joined: 24 Jan 2008, 00:25
Auto:
Location: Bucuresti

Re: baterie

Post by BAU »

@catalinos: tocmai acum am vazut ca stai in Berceni. Pe unde ?
1.6 GSL EX, MT, 122 CP, 225/45 R17W, 133.000 km

catalinos
Posts: 80
Joined: 21 Feb 2014, 21:20
Auto: Kie Ceed 1.4 CB
Location: Sector 4, Berceni

Re: baterie

Post by catalinos »

Chiar langa piata Berceni. Blocul cu Posta si cu banca Transilvania. :)
Kia Ceed 1.4 ED, 2008, ODO 93.000 Km.

catalinos
Posts: 80
Joined: 21 Feb 2014, 21:20
Auto: Kie Ceed 1.4 CB
Location: Sector 4, Berceni

Re: baterie

Post by catalinos »

Am revenit cu rezultatul masuratorilor: bateria arata 12,4V dupa 2 zile de stat afara / nepornita. Cu motorul la relanti arata 14,7V.

In cazul in care folosesc doar bateria si am un consumator (motorasul stergatorului spate), tensiunea scade rapid, de la 12+...

Una dintre bornele care se prind pe baterie este corodata si nu arata foarte bine. Am cumparat deja alta si o voi inlocui.

Am luat si codul de pe baterie: G1C0101430518 536571 1908 02. August 2011?

http://en.wikipedia.org/wiki/Automotive ... #Freshness
Kia Ceed 1.4 ED, 2008, ODO 93.000 Km.

Post Reply

Return to “Tips & Tricks”