Salutare tuturor,
Sunt de mai putin de o luna fericitul posesor al unei Kia Ceed 1.6 CRDI din 2008, de care sunt foarte incantat. Fiind la primul motor diesel, si stiind ca unele sunt mai pretentioase in ceea ce priveste schimbarea treptelor la anumite turatii, as vrea sa ii intreb pe cei cu state mai vechi, si mai cunoscatori ai acestui motor, care ar fi treptele optime pentru schimbarea vitezelor.
Din experienta ocazionala pe masina de servici(Logan 1.5dci 2013) schimbarea treptei este bine a fi facuta peste 2500 de turatii, dar as vrea sa stiu care este intervalul recomandat si de cei de la Kia pentru obtinerea consumului optim(mentionez ca nu am gasit aceste info in manualul masinii).
Multumesc anticipat.
Turatii optime
Re: Turatii optime
optim ar fi ca in momentul in care schimbi viteza, acul turometrului sa cada in plaja de turatii a motorului ( care , din cate stiu de la a mea, este intre 1750-2400)
-
- Posts: 96
- Joined: 17 Mar 2008, 18:53
- Auto: Kia ceed
- Location: Bucuresti
- Contact:
Re: Turatii optime
eu cel mai bun consum si cred ca si pentru binele motorului schimb undeva intre 2500 - 3000 la mersul in oras si undeva la 3000 - 3500 in afara. asta este parerea mea la motorizarea de 1.6 crdi tot din 2008
Kia cee'd SW 1.6 CRDI + power box, negra, B-888-KIA - ODO: 171.000 km
Tel: 0751.299.035
Tel: 0751.299.035
Re: Turatii optime
Si eu am tot 1.6 crdi
Pt a evita aparitia problemelor la turbina sau injectoare,trebuie schimbate vitezele(cum a spus si colegul mai sus) la min 2500/2800 rpm.
Este bine ca ,din cand in cand, sa schimbi si in jurul a 3-3500 rpm pt ca la turatii mari se arde calamina depusa pe toba de esapament,evitand astfel aparitia fumul negru ce apare cand calci pedala pana la fund.
In plus turbina si injectoarele se mentin curate chiar si dupa 150.000 parcursi(pot fi si mai multi) daca se respecta acest regim de mers.Altfel poti avea suprize chiar si la 100.000 km
Daca schimbi la cca 2000 rpm faci economie de 0.5-1 litru la 100 km ,insa clar nu merita.Masina in timp devine si mai puturoasa avand ulterior lag la acceleratie.
Pt a evita aparitia problemelor la turbina sau injectoare,trebuie schimbate vitezele(cum a spus si colegul mai sus) la min 2500/2800 rpm.
Este bine ca ,din cand in cand, sa schimbi si in jurul a 3-3500 rpm pt ca la turatii mari se arde calamina depusa pe toba de esapament,evitand astfel aparitia fumul negru ce apare cand calci pedala pana la fund.
In plus turbina si injectoarele se mentin curate chiar si dupa 150.000 parcursi(pot fi si mai multi) daca se respecta acest regim de mers.Altfel poti avea suprize chiar si la 100.000 km
Daca schimbi la cca 2000 rpm faci economie de 0.5-1 litru la 100 km ,insa clar nu merita.Masina in timp devine si mai puturoasa avand ulterior lag la acceleratie.
Kia Pro_Ceed 2008,1.6crdi 115 hp * B-363-ROK
https://www.youtube.com/watch?v=rTTDIYfYTEM
! https://www.youtube.com/watch?v=0K1mtkV_4vg
https://www.youtube.com/watch?v=rTTDIYfYTEM
! https://www.youtube.com/watch?v=0K1mtkV_4vg